برترین دانشگاه های جهان

برترین دانشگاه‌های جهان

اگه شما قصد ادامه تحصیل در برترین دانشگاه‌های جهان رو دارین یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید از اون اطلاع داشته باشین اینه که باید حتما با برترین دانشگاه‌های جهان از جهات گوناگون آشنا بشین تا بتونین مدرک معتبر خودتون رو بدست بیارین. رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط QS  هر ساله بر اساس ملاک‌هایی مثل تعداد دانشجویان دانشگاه، سطح علمی اساتید، نحوه برخورد مدیران و بررسی سطح تحصیلی دانشجویان انجام و ارائه میشه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

دونستن رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان برای دانشجویانی که قصد سفر و یا مهاجرت به کشورهای مختلف برای ادامه تحصیل دارن، خیلی حیاتی و حائز اهمیته. به همین علت در این مقاله مشاوره‌ای قصد داریم تا به شما در این زمینه کمک کنیم، پس با ما همراه باشین:
همچنین می‌تونین برنامه‌ریزی کنکور خودتون رو طبق دانشگاه‌های زیر طراحی و اجرا کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

معیارهای رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان 2022

معیار رتبه بندی دانشگاه‌های جهان

موسسات متعددی وجود دارن که دانشگاه‌های سراسر جهان رو از لحاظ معیارهای متفاوتی رتبه‌بندی می‌کنن. موارد زیر به طور کلی معیارهای مد نظر این موسسات رو برای رتبه‌بندی بیان می‌کنن:

  • تجربه؛
  • سطح علمی و کیفی اساتید؛
  • بورس‌های داده شده؛
  • تجهیزات آزمایشی و پژوهشی؛
  • تعداد دانشجویان و اساتید و دانشجویان بین‌المللی؛
  • کنفرانس‌ها و مشارکت‌های جهانی؛
  • سطح کیفی آموزش؛
  • اعتبار و خوش‌نامی دانشگاه در سطح جهان؛
  • دیدگاه‌های دانشگاهیان عالی مقام؛
  • میزان تحقیقات انجام شده؛
  • سرمایه‌های تحقیقاتی؛
  • اعتبار پژوهشات؛
  • سطح کیفی هیئت علمی و اساتید؛
  • میزان پیوندهای صفحات وب دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها.

رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان 2022

ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر و شناخته شده می‌تونه مسیر زندگی و آینده شغلی و تحصیلی یک فرد رو دگرگون کنه. معتبرترین و بهترین اون‌ها به شرح زیره:

دانشگاه فناوری ماساچوست

دانشگاه فناوری ماساچوست یک موسسه خصوصی در ایالات متحده آمریکا که با 450 نفر دانشجو در مقطع کارشناسی و 2796 دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی به عنوان رتبه اول دانشگاه‌های جهان از لحاظ رتبه‌بندی QS شناخته شده است. دانشجویانی که قصد تحصیل در این دانشگاه رو دارن باید به زبان انگلیسی مسلط باشن و حداقل یکی از مدارک معتبر زبان انگلیسی از جمله تافل، آیلتس، PTE، کمبریج C1   یا  C2 و آزمون دولینگو رو به دانشگاه ارائه بدن.

موسسه فناوری ماساچوست

همچنین متقاضیان باید توی آزمون‌های ACT و SAT شرکت کنن و نتیجه رو به دانشگاه ارائه بدن. میانگین شهریه‌ای که دانشجویان برای 4 سال تحصیل در این دانشگاه پرداخت می‌کنن حدود 55 هزار دلاره.

دانشگاه آکسفورد

محل استقرار دانشگاه آکسفورد در کشور انگلستانه و حدود 24000 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستن. نیمی از کل دانشجویان این دانشگاه رو دانشجویان بین المللی تشکیل میدن که از 84 کشور دنیا به این دانشگاه اومدن. برای قبولی در آکسفورد قبولی در آزمون‌های BMAT، CAT، MAT و PAT ضروریه.

دانشگاه آکسفورد

همچنین در این دانشگاه هم مث باقی دانشگاه‌های برتر دنیا، داشتن مدرک زبان انگلیسی برای پذیرفته شدن و ادامه تحصیل ضروریه. شهریه آکسفورد برای دانشجویان مقیم انگلستان با دانشجویان دیگر متفاوته. برای افرادی که تابعیت انگلستان دارن، شهریه در حدود 9 هزار پوند سالانه و برای افراد دیگر که تبعه انگلستان نیستن، سالانه 31 تا 33 هزار دلار در نظر گرفته شده.

دانشگاه استنفورد آمریکا

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد آمریکا دانشگاهیه که در قاره آمریکا واقع شده و در حال حاضر 7858 دانشجو در مقطع کارشناسی در این دانشگاه در حال تحصیل هستن. افراد متقاضی حتما باید رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند و یکی از آزمون‌های ACT و SAT را پاس کنن. شهریه سالانه این دانشگاه حدود 52 هزار دلار برآورد شده و افرادی که قصد قبولی در این دانشگاه دارن، باید 1 سال تحصیلی را در کالج زبان گذرونده باشن.

دانشگاه کمبریج انگلستان

دانشگاه کمبریج و استنفورد از نظر رتبه‌بندی جهانی در دانشگاه‌های جهان در یک رتبه قرار دارن. تعداد افرادی که در حال حاضر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستن 24450 نفر تخمین زده شده. این افراد باید به زبان انگلیسی در حد عالی تسلط داشته باشن که سطح مورد نظر برای اون آیلتس 7.5 در نظر گرفته شده.

دانشگاه کمبریج

متقاضیان برای پذیرفته شدن در این دانشگاه باید نمرات و کارنامه تحصیلی درخشانی داشته باشن. شهریه سالانه این دانشگاه بین 24 تا 38 هزار دلاره که بسته به رشته تحصیلی دانشجویان متغیره. همینطور آزمون‌ها نیز بسته به رشته تحصیلی هر فرد قبل از پذیرفته شدن متفاوته.

دانشگاه تحقیقاتی خصوصی هاروارد

دانشگاه هاروارد در رتبه پنجم رنکینگ دانشگاه‌ها در جهان قرار گرفته که 9977 دانشجو داره. برای قبولی در این دانشگاه باید توی یکی از آزمون‌های ACT یا SAT شرکت کنین. مدارک زبانی که ارائه میدین باید شامل نکات زیر باشه:

دانشگاه هاروارد

  • تافل با نمره 100
  • آیلتس با نمره 7
  • PTEA با نمره 70
  • دولینگو با نمره 125

شهریه سالانه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب 47 و 48 هزار دلاره.

دانشگاه فناوری کالیفرنیا

دانشگاه فناوری کالیفرنیا که در ایالات متحده آمریکا قرار داره، رتبه ششم رو در بین دانشگاه‌های جهان به خودش اختصاص داده و سالانه 938 نفر در مقطع کارشناسی و 1299 نفر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش میشن. برای قبولی در این دانشگاه داشتن مدرک زبان معتبر( تافل، IBT، آیلتس) و شرکت در آزمون ACT ضروریه.

موسسه فناوری کالیفرنیا

شهریه سالانه هم برای مقطع کارشناسی 54 هزار دلار و در مقطع کارشناسی ارشد میانگین 53 هزار دلار برآورد شده.

کالج سلطنتی لندن

کالج سلطنتی لندن که مثل باقی مراکز سلطنتی و برج‌های این کشوره، دارای رتبه‌بندی هفتم در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانه. شهریه سالانه برای دانشجویان تبعه این کشور در مقطع کارشناسی معادل 10 هزار دلار و در مقاطع تحصیلات تکمیلی حدود 16  هزار دلاره.

کالج سلطنتی لندن

اما این شهریه برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی میانگین 37 هزار دلار و برای تحصیلات تکمیلی در حدود 40 هزار دلار در نظر گرفته شده. این کالج 17  هزار دانشجو و 8 هزار استاد داره و  برای قبولی  در اون باید رتبه و نمرات بالایی داشته  باشین و همچنین در کنار ارائه مدرک زبان، آزمون BMAT  برای قبولی در رشته پزشکی و آزمونMAT برای آزمون ریاضی از الزاماته.

دانشگاه صنعتی زوریخ سوئیس

دانشگاه صنعتی زوریخ

از اونجایی که کشور سوئیس یک کشور چند زبانه است، برای قبولی در دانشگاه صنعتی زوریخ سوئیس باید به یکی از زبان‌های فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، انگلیسی و ایتالیایی مسلط باشین. همچنین این دانشگاه و برخی دیگر از دانشگاه‌های سوئیس مثل دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه‌های آموزش معلمان برای پذیرش از آزمون ECUS استفاده می‌کنن.

موسسات بین المللی رتبه بندی برترین دانشگاه‌های جهان 2022

  • مرکز رتبه‌بندی QS
  • موسسه رتبه‌بندی شانگهای
  • نظام رنکینگ بین المللی دانشگاه‌ها CWUR
  • موسسه رتبه‌بندی وبومتریک
  • رنکینگ دانشگاه‌های دنیای اسلام
  • مرکز رنکینگ تایمز
  • موسسه رتبه‌بندی مطالعات علم و فناوری CWTS
جمع بندی

در این مقاله به بررسی برترین دانشگاه‌های جهان 2022 پرداختیم و معیارهایی که این دانشگاه‌ها باید برای قرار گرفتن  در رتبه‌های بالا داشته باشند رو بررسی کردیم. موسسات متعددی هستن که در سطح بین‌المللی این رتبه‌بندی رو هر ساله ارائه میدن و البته هر کدام معیارهای سخت‌گیرانه خودشون رو برای رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان دارن.

بله، با توجه به رشته و دانشگاهی که متقاضی پذیرش اون هستین، باید در آزمون ورودی اون دانشگاه شرکت کنین.

بله، این یکی از ابتدایی ترین موارد لازم برای پذیرشه.

دانشگاه‌هایی مثل آکسفورد، استنفورد، کمبریج و هاروارد در لیست برترین دانشگاه‌های جهان قرار دارن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد