راه‌های افزایش اشتیاق کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

همه ما قبول داریم که یادگیری زبان انگلیسی برای تمام افراد واجبه؛ برای مسافرت، کار، جستجو در اینترنت، تماشای ویدئو و به طور کلی ارتباط با بقیه فرهنگ‌های دنیا، دونستن زبان انگلیسی خیلی مفید و کاربردیه.

ولی این چیزها چه ربطی به یادگیری زبان انگلیسی در کودکان داره؟ کودکان دنبال شغل نیستن و دغدغه‌ای برای فیلم دیدن ندارن. پس به زبان انگلیسی چه نیازی دارن؟ همچین دیدگاه سطحی رو دور بریزین! حتی کودکان هم به زبان انگلیسی نیاز دارن.

اکثر والدین می‌خوان که فرزندان‌شون به هر قیمتی، انگلیسی رو از دوران کودکی یاد بگیرن ولی روش درست رو نمی‌دونن. بعضی از کودکان قربانی جاه طلبی‌های والدین خودشون شده و مجبورا شروع به یادگیری می‌کنن. شما چه پیشنهادی برای افزایش اشتیاق کودکان برای یادگیری زبان انگلیسی دارین؟

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

به عنوان والدین حتما شما هم در مورد آموزش زبان انگلیسی به فرزندتون دغدغه دارین. زبان انگلیسی اگه توی سن درستی به کودک آموزش داده بشه، تا چند مرحله، اون رو از بقیه بچه‌ها جلو می‌اندازه. به همین دلیل در این مقاله به شما شیوه صحیح افزایش اشتیاق برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان رو آموزش می‌دیم تا هیچ کودکی از سر اجبار، پای کتاب‌ها و فیلم‌های زبان انگلیسی ننشینه! پس تا آخر مقاله همراه ما باشین.

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان؛ از چه سنی شروع کنیم؟

اکثر والدین به دنبال پاسخ این سوال هستن که بهترین سن یادگیری زبان در کودکان چه زمانیه؟ پیشرفت و یادگیری در هر زمانی خوبه؛ اما یادتون باشه که هر سخن جایی و هر نکته مکانی داره! بعضی اوقات والدین برداشت اشتباهی از آموزش زبان انگلیسی به کودکان دارن.

کودکان در قدم اول باید ارتباط به وسیله زبان مادری رو یاد بگیرن و بعد به دنبال زبان دوم برن. با خوندن مقاله نقش ترکیبات مغزی در مهارت‌های زبانی بیشتر متوجه این موضوع می‌شین. به این مثال توجه کنین:

«علی کودک 4 ساله است که پدر و مادرش از زمانی که به دنیا اومده با اون به زبان انگلیسی صحبت کردن. اون در حال حاضر تسلط خوبی به زبان انگلیسی داره. ولی مشکل بزرگی پیش اومده. علی در مهد کودک یا مهمانی‌ها نمی‌تونه با کسی ارتباط بگیره چون درک زیادی از زبان فارسی نداره.

همین موضوع باعث شده تا به مرور زمان گوشه گیر بشه و تمایلی به بازی با هم سن و سال‌های خودش نداشته باشه. به نظر شما چرا همچین شرایطی پیش اومده؟»

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

همونطور که گفتیم، نباید شرایطی ایجاد کنیم تا کودک از یادگیری زبان مادری خودش محروم بشه. در این صورت مثل علی نمی‌تونه با بقیه ارتباط برقرار کنه. بهترین کار اینه که لغات و کلمات ساده رو به کودکان آموزش بدیم تا آشنایی کلی با زبان دوم داشته باشن.

یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

5 تکنیک موثر برای یادگیری زبان انگلیسی در کودکان

به عنوان یک والدین دلسوز، برای علاقه‌مند کردن فرزندان‌تون به زبان انگلیسی چه تلاشی کردین؟ بیشتر والدین فقط میگن که یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان در آینده مفیده. انگیزه دریافت پاداش در آینده برای بزرگسالان هم جذاب نیست، چه برسه به کودکان!

پس باید از تکنیک‌هایی استفاده کنیم که به دور از فشار و اجبار، کودکان رو برای یادگیری زبان انگلیسی مشتاق کنه. شما چه پیشنهادی دارین؟ راه‌های زیر برای علاقه‌مند کردن بچه‌ها حتما موثره. امتحان کنین! همچنین برای یافتن راه‌های موثر برای افزایش یادگیری زبان در کودکان‌تون، توصیه می‌کنیم مقاله «تاثیر هرم یادگیری بر افزایش یادگیری» رو هم به خوبی مطالعه کنین.

تکنیک موثر افزایش اشتیاق کودکان

قدم اول، خودتون!

از خودتون شروع کنین! حتما دقت کردین که وقتی کتاب می‌خونین، کودک به سمت شما میاد تا بفهمه دقیقا چه کاری انجام می‌دین. چه کار خوب چه کار بد انجام بدین، حس کنجکاوی کودک، اون رو به سمت شما می‌کشونه، پس بهتره کارهای خوب انجام بدین و از کنجکاوی بچه به نفع خودتون استفاده کنین.

منظورمون اینه که خودتون رو مشتاق یادگیری زبان انگلیسی نشون بدین تا اون هم به یادگیری علاقه‌مند بشه. اگه کودک ببینه که والدین هم در حال یادگیری زبان انگلیسی هستن، ارزشمند و مهم بودن کار رو می‌فهمه و برای یادگیری زبان حداکثر تلاش خودش رو می‌کنه تا خانواده از اون رضایت داشته باشن.

قدم دوم، پیوند زبان و زندگی روزمره

بچه‌ها باهوش‌تر از چیزی هستن که فکر می‌کنین. اون‌ها سریع می‌فهمن که چه چیزی براشون مفید نیست یا از سر اجبار انجام میدن. پس به جای اینکه با زور، کودکان رو به یادگیری انگلیسی وادار کنین، به اون‌ها نشون بدین که چرا به زبان انگلیسی نیاز دارن؟

یکی از راه‌هایی که باعث میشه تا کودکان سریع‌تر زبان انگلیسی رو یاد بگیرن، تبدیل اون به بخشی از روزمرگیه. برای اون‌ها کتاب‌های انگلیسی بخرین، وسیله‌های اطراف‌تون رو به زبان انگلیسی نام ببرین، در صورت امکان به انگلیسی صحبت کنین تا تمام زندگی روزمره شما به زبان انگلیسی گره بخوره.

مطالعه به زبان انگلیسی برای کودکان، کار راحتی نیست. ولی در قدم اول می‌تونین کتاب‌های مورد علاقه اون رو بخرین که از عکس‌ها هم استفاده کرده باشن. در واقع آموزشی تصویری تاثیری بیشتری نسبت به آموزش نوشتاری داره.

مطالعه کتاب‌هایی با کلمات یا عبارات ساده می‌تونه به کودک شما کمک کنه تا درک و فهم زبان انگلیسی رو بالا ببره. اگه کودک شما تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده، کتاب‌های مصور رو امتحان کنین و کلمات رو با صدای بلند بخونین. به آرامی پیش برین و از تصاویر برای راهنمایی اون‌ها در درک مطلب استفاده کنین.

قدم سوم، صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی

یکی از بهترین راه‌ها برای یادگیری زبان انگلیسی، صحبت کردن با کودکانه! اون‌ها رو تشویق کنین تا با شما به زبان انگلیسی گفتگو کرده و در مورد چیزهایی که براشون جالبه صحبت کنن. این موضوع به اون‌ها کمک می‌کنه تا واژگان انگلیسی رو بیشتر یاد بگیرن.

اگه فرزندتون از صحبت کردن به زبان انگلیسی خجالت می‌کشه، بهتره از یک محیط آروم شروع کنین. در این مواقع، شرکت در کلاس‌های عمومی زبان انگلیسی به کودک کمک می‌کنه تا خجالت رو کنار گذاشته و راحت‌تر به زبان انگلیسی صحبت کنه.

نوشتن یک راه عالی دیگه برای کمک به کودک برای یادگیری زبان انگلیسیه! می‌تونین با نوشتن حروف الفبای انگلیسی روی کاغذ یا فلش کارت‌ها فرآیند یادگیری کلمات و حروف رو سریع‌تر پیش ببرین. از فرزندتون بخواین جملات یا عبارات ساده‌ای رو که به زبان انگلیسی می‌دونه بنویسه. این تمرین به اون‌ها کمک می‌کنه تا مهارت‌های گرامر و املای خودشون رو تقویت کنن.

صحبت کردن و نوشتن به زبان انگلیسی

قدم چهارم، گوش دادن و خوندن آهنگ

اگه دوست دارین که شور و اشتیاق فرزندتون برای یادگیری زبان انگلیسی بیشتر بشه، از موسیقی کمک بگیرین. با استفاده از موسیقی و آهنگ به جز اینکه با کلمات و عبارات جدید آشنا میشن، تلفظ اون‌ها رو هم یاد می‌گیرن.

آهنگ ABC از جک جانسون (برای یادگیری حروف) Twinkle Twinkle Little Star (برای یادگیری اعداد) و wheels on the bus (برای یادگیری رنگ‌ها) گزینه مناسبی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان محسوب میشن. در کنار موسیقی، تماشای ویدیوهای انگلیسی هم گزینه خوبی برای تقویت مهارت‌های شنیداریه.

قدم پنجم، توجه به علایق کودک

همه کودکان علایق خاص خودشون رو دارن و سعی می‌کنن بیشتر زمان خودشون رو به اون اختصاص بدن. به عنوان مثال، تماشای کارتون یکی از فعالیت‌های مورد علاقه بچه‌هاست که از دیدن اون سیر نمیشن. برای افزایش اشتیاق بهتره یادگیری رو در مسیر علایق کودک پیش ببرین.

وقتی آموزش در حوزه مورد علاقه بچه‌ها شکل بگیره، برای کودک مهم و ارزشمند میبشه. اگه فرزندتون تماشای کارتون رو دوست داره، بهتره از کارتون‌های انگلیسی زبان استفاده کرده یا با تکرار و تمرین جملات فارسی کارتون رو به انگلیسی تبدیل کنین.

قدم ششم، بازی با کودکان

کودکان از طریق بازی یاد می‌گیرن. اغلب اون‌ها اگه از بازی لذت ببرن حتی متوجه نمیشن که در حال یادگیری زبان هستن! فرزندتون یه جا بشینه، کتاب‌های انگلیسی بخونه و دائما سوال حل کنه یا اینکه با بازی کردن، زبان انگلیسی رو یاد بگیره.

کدوم رو ترجیح می‌دین؟ وقتی می‌گیم بازی‌های انگلیسی، در مورد بازی‌هایی صحبت می‌کنیم که به طور خاص برای آموزش زبان و واژگان طراحی شدن. می‌تونین از امتیاز و رقابت به عنوان انگیزه استفاده کنین ولی اگه احساس کردین که این روش استرس بچه‌ها رو بالا می‌بره، بهتره بیخیال نمره دادن و رقابت بشین.

قدم هفتم، تشویق و افزایش اعتماد به نفس

همه انسان‌ها وقتی که مورد تشویق و توجه بقیه قرار می‌گیرن و کار خوبی انجام میدن، اعتماد به نفس‌شون زیاد میشه. این موضوع در کودکان بیشتره، چون مدام در حال تلاش برای به دست آوردن توجه والدین هستن، بیشترین تلاش خودشون رو انجام میدن.

پس اگه شما هم دنبال افزایش اعتماد به نفس کودک‌تون هستین، بهتره اون رو تشویق کنین و برای یادگیری زبان انگلیسی، جوایزی در نظر بگیرین. البته اعتدال رو هم رعایت کنین تا کودک به خاطر جایزه، زبان نخونه و خودش به این موضوع برسه که یادگیری زبان مزایای زیادی برای اون داره. به اون لبخند بزنین، در آغوش بگیرین و تحسینش کنین.

قدم هشتم، برقراری ارتباط موثر

بچه‌ها دوست دارن که والدین در تمام مسیر همراه و پشتیبان اون‌ها باشن. ولی با توجه به دغدغه‌های زیاد و زمان کم پدر و مادرها، همچین اتفاقی نمی‌افته. اگه دوست دارین فرزند موفقی در تمام زمینه‌ها داشته باشین، بهتره در کنار کلاس‌های مختلف زبان، خودتون هم قدمی برای آموزش زبان انگلیسی به فرزندتون بردارین. بسته‌های زیادی طراحی شدن که کار شما رو برای آموزش راحت‌تر می‌کنن؛ مثل بسته کودک من.

برقراری ارتباط موثر

آشنایی با بسته کودک من

این بسته از داستان‌های مصور، روانشناسی مادر و کودک، زبان انگلیسی، شعرهای مصور، دفتر خاطرات من، می‌خواهم و می‌توانم، نقاشی خلاقانه، سفال و کار دستی تشکیل شده. هر کدوم از این بخش‌ها با فعال کردن قسمت‌های مختلفی از مغز به گسترش توانایی‌های کودک شما کمک می‌کنه.

کودک من متناسب با سلیقه و ذهن بچه‌های 3 تا 8 سال طراحی شده و با داشتن تصاویر رنگی، داستان‌های مصور و شعرهای جذاب، زمینه رشد خلاقیت کودکان رو ایجاد می‌کنه. بخش یادگیری زبان انگلیسی هم برای کودکان 3 تا 12 سال خیلی مناسبه.

برای خرید بسته آموزشی کودک من، کافیه وارد سایت پرش شده و در بخش محصولات بسته کودک من رو انتخاب کنین. اگه در این زمینه سوالی داشتین، کافیه شماره خودتون رو در قسمت تماس با مشاورین وارد کرده و منتظر تماس پرش باشین.

بهتره صبر کنین تا کودک به شناخت خوبی از زبان مادری برسه و بعدش آموزش زبان انگلیسی رو آغاز کنین.

استفاده از کتاب، کارتون و موسیقی راه حل‌های خوبی هستن که در مقاله توضیح دادیم.

برای خرید بسته آموزشی کودک من، کافیه وارد سایت پرش شده و در بخش محصولات بسته کودک من رو انتخاب کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد