دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون به قدری زیاده که گاهی باعث میشه یکی از اعضای خانواده (در ۹۹٪ مواقع مادر خانواده) از کارش استعفا بده تا بتونه به مسائل تحصیلی فرزندش برسه.

این کار شاید باعث بشه که روند تحصیلی فرزند رشد پیدا کنه، ولی توی خیلی از خانواده‌ها این مسئله باعث پدید اومدن مشکلات مالی میشه.

همچنین افراد متخصص، کمتر دلشون میاد تا کاری که توش تخصص دارن رو بیخیال بشن و سراغ خانه‌داری برن.

حالا این افراد چه کاری از دستشون بر میاد؟ توی ادامه این مقاله از پرش، به طور کامل راه‌های برون رفت از این مشکل رو بیان کردیم.

پادکست دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، باعث میشه که اون‌ها نتونن بازدهی خوبی توی کارهای روزمره‌شون داشته باشن. البته خیلی از بچه‌هایی که پدر و مادرشون هر دو شاغل هستن، اغلب بچه‌های مستقلی بار میان و از پس خودشون بر میان.

ولی توی سن‌های پایین‌تر، نیاز به حمایت از طرف خانواده احساس میشه. بهتره پدر و مادرهای شاغل، از نظر روحی فرزندشون رو حمایت کنن و باقی مسائل تحصیلی رو به پرش بسپرن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

چالش‌های پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندان

یکی از مهم‌ترین دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، اینه که ممکنه باعث بشه، مسائل مهم زندگی رو پشت گوش بندازن.

چالش‌های پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندان

می‌دونیم که شرایط سخت اقتصادی، باعث شده که بیشتر وقت خانواده‌ها صرف مسائل مادی بشه. اما تحصیل فرزندان از مهم‌ترین مسائل زندگی هر خانواده‌ایه و اگه بهش پرداخته نشه، می‌تونه آتیش خیلی از دعواهای خانوادگی رو شعله‌ور کنه.

پس خیلی مهمه که پدر و مادرهای شاغل، دغدغه‌های تحصیلی فرزندانشون رو جدی بگیرن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مشخص نبودن وقت کار و زندگی

یکی از دغدغه اصلی پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، اینه که نمی‌تونن بین کار و زندگیشون وقت مشخصی تعیین کنن. برای مثال، پدر و مادرهایی که بیشتر وقتشون رو صرف کار می‌کنن، باعث میشن که فرزندشون، علاوه‌بر مشکلات درسی، با مشکلات روحی و روانی هم مواجه بشه.

گاهی وقت‌ها هم پیش میاد که خانواده‌ها بیش از حد به درس فرزندانشون توجه می‌کنن. این کار باعث میشه که از کار خودشون عقب بمونن و مشغله‌های کاریشون افزایش پیدا کنه.

خبر نداشتن از وضعیت تحصیلی فرزندان

خب وقتی پدر و مادری بین کار و زندگیش تعادلی برقرار نمیکنه و وقت کار و زندگیش از هم تفکیک نمیشه، مطمئنا با از روند تحصیلی فرزندانشون بی‌خبر میشن. برای مثال ممکنه بعد از چند ماه پدر و مادر شاغل از اینکه فرزندشون نمرات پایینی می‌گیره، ناراحت بشن. باید از اون‌ها پرسید آیا وقتی که فرزند شما بهتون نیاز داشت در کنارش بودین؟

حتی خیلی از اوقات، بچه‌ها پیشرفت‌های تحصیلی کسب می‌کنن که پدر و مادرها یا اون‌ها رو نمی‌بینن یا اگه ببینن هم به خاطر مشغله‌های دیگه، پیشرفت‌های تحصیلی دانش‌آموزان رو اتفاق مهمی در نظر نمیارن.

این کار هم مشکلات بزرگی برای درس و اعتماد به نفس دانش‌آموزان به وجود میاره و باعث میشه توی آینده حس خوبی نسبت به خودشون نداشته باشن.

راهکارهای پیش روی پدر و مادرهای شاغل

با این همه، دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، قابل انکار نیست. خیلی از خانواده‌ها برای اینکه بتونن نبود خودشون رو جبران کنن، دانش‌آموزان رو توی کلاس‌های تقویتی حضوری ثبت‌نام کنن یا معلم خصوصی بگیرن.

راهکارهای پیش روی پدر و مادرهای شاغل

اما این راهکارها هزینه‌بر و گاهی هم بی‌نتیجه است. چون که باز هم کمبود پدر و مادر رو جبران نمیکنه.

در ادامه چند راهکار ساده و کم هزینه رو براتون معرفی می‌کنیم تا خانواده‌ها بتونن دغدغه تحصیل فرزندانشون رو حل کنن.

حمایت همه اعضای خانواده

حمایت همه اعضای خانواده، می‌تونه دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندان رو تا حد زیادی کاهش بده.

یعنی وقت‌هایی که سر مادر شلوغه، پدر به تحصیل فرزندان توجه کنه؛ یا برعکس. گاهی وقت‌ها هم برادرها و خواهرهای بزرگتر می‌تونن نبود پدر و مادر رو برای بچه‌های کوچک‌تر جبران کنن.

برقراری تناسب بین کار و زندگی

خیلی مهمه که پدر و مادرهای شاغل که دغدغه تحصیل فرزندشون رو دارن، حتما بین کار و زندگیشون تناسب زمانی مناسبی ایجاد کنن.

خیلی از پدر و مادرهای شاغل، جوری درگیر کار میشن که اصلا یادشون میره بچه‌ای هم داشتن. اما با یک برنامه‌ریزی درست و تعیین وقت مشخص اون‌ها می‌تونن هم به کارشون برسن و هم به تحصیل فرزندشون.

مسئولیت‌پذیری بودن تمامی اعضای خانواده

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، با مسئولیت‌پذیری تمامی اعضای خانواده، قابل حل شدنه. مسئولیت‌پذیری این نیست که بگی من کارهای خونه رو انجام دادم و خرج بچه رو میدم و دیگه مسئولیتی ندارم.

درصورتی که خیلی وقت‌ها، مسئولیت‌های اخلاقی و عاطفی خیلی بیشتر از مسئولیت‌های مادیه. پدر و مادرهایی که مسئولیت‌های بزرگ زندگی رو قبول کردن باید مسئولیت حمایت از فرزندانشون رو هم قبول کنن.

همچنین مثل حمایت همه جانبه، مسئولیت هم باید بین تمامی اعضای خانواده مشترک باشه. یعنی بچه‌ها هم باید مسئولیت درس خوندنشون رو به عهده بگیرن.

بسته‌های معلم خصوصی پرش، پشتیبان والدین شاغل

یک پیشنهاد ویژه برای حل کردن دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون. بسته‌های معلم خصوصی پرش، پشتیبان والدین شاغلیه که نمی‌تونن وقت کافی برای تحصیل فرزندشون بذارن.

با تهیه بسته‌های معلم خصوصی پرش، دانش‌آموزان به ساعت‌ها ویدیو آموزشی با بهترین متدهای تدریس دسترسی دارن. همچنین به اون‌ها یک کتاب کمک آموزشی تعلق می‌گیره که می‌تونن با در کنار تماشا فیلم‌های آموزشی، تمارین توی کتاب رو حل کنن. اینطوری اون‌ها خیلی سریع و آسان می‌تونن به تمامی درس‌هاشون مسلط بشن.

بسته معلم خصوصی پرش

بسته‌های معلم خصوصی پرش، خیال خانواده‌ها رو از نظر پیشرفت تحصیلی فرزندشون راحت می‌کنه. چون با برگزاری آزمون‌های تستی در هر ماه، روند تحصیلی بچه‌ها ارزیابی میشه.

فرقی نداره فرزند شما توی چه مقطعی باشه و توی چه درسی نیاز به تلاش بیشتری داره؛ بسته‌های معلم خصوصی پرش، مناسب تمامی مقاطع تحصیلیه.

در ضمن، مشاوره آنلاین شرکت پرش، آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای مثل راهکارهای درس خوندن، مشاوره‌های بالینی و هدایت تحصیلی و برنامه‌ریزی درسی به دانش‌آموزانه.

لب کلام، بسته‌های معلم خصوصی پرش، یک دوره آموزشی کامل و جامع برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایی است که دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، زندگی رو سخت‌تر کرده براشون.

دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، به طور کامل با بسته‌های معلم خصوصی پرش حل میشه.

ویژگی‌های بسته‌های معلم خصوصی پرش

چرا دانش‌آموزان باید از بسته‌های معلم خصوصی پرش استفاده کنن؟ موارد زیر از جمله دلایلیه که ثابت میکنه این بسته‌های آموزشی بهترین دوره‌های آموزشی موجود توی بازار باشن:

  • تدریس خط به خط کتاب درسی؛
  • تالیف کتاب و فیلم آموزشی، طبق آخرین تغییرات نظام آموزشی؛
  • مطابقت فیلم و کتاب‌های آموزشی؛
  • دسترسی آسان به مطالب آموزشی؛
  • به صرفه‌تر از معلم خصوصی و کلاس تقویتی؛
  • امکان بازبینی چندین باره فیلم‌های آموزشی؛
  • تقویت پایه‌های تحصیلی؛
  • ارائه راهکارهای تست‌زنی و آماده شدن برای امتحانات؛
  • حل نمونه سوالات امتحانی.

جمع‌بندی درباره دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون

توی بسیاری از خانواده‌ها، پدر و مادر هر دو به دلخواه یا به اجبار، شاغل هستن. دغدغه تحصیل فرزندان، یکی از چالش‌های بزرگ خانواده‌ها در کنار مشکلات اقتصادی و خانوادگیه.

کمبود وقت در طول روز و بی‌خبری از روند تحصیلی فرزندان، از مشکلات دیگه‌ای است که برای پدر و مادرهای شاغل ایجاد میشه.

ما سعی کردیم تا توی این مقاله چند راهکار مناسب برای حل مشکلات پیش اومده به خاطر شاغل بودن پدر و مادر ارائه کنیم. همچنین در آخر مقاله، بهترین راهکار برای حل دغدغه پدر و مادرهای شاغل برای تحصیل فرزندشون، با استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرش رو معرفی کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه، شماره تماس خودتون رو توی کادر تماس با ما وارد کنین تا مشاورین پرش، در اسرع وقت با شما تماس بگیرن و راهنمایی‌های لازم رو در اخیتارتون بذارن.

همونطور که توی مقاله گفتیم، بهتره که پدر و مادرهای شاغل، مسئولیت‌پذیر باشن وظایف رو بین خودشون تقسیم کنن. همچنین اون‌ها می‌تونن از بسته‌های معلم خصوصی پرش استفاده کنن.

چون بسته‌های معلم خصوصی پرش باعث میشه که بچه‌ها توی خونه بتونن با تماشا ویدیوهای آموزشی و حل تمارین کتاب کمک درسی به تسلط کامل روی مسائل درسی برسن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد