آزمون درخشندگان

آزمون درخشندگان

مدارس تیزهوشان، جزو برترین مدارسی هستن که در سطح کشور مشغول فعالیت هستن و هر سال آمار خوبی رو توی قبولی در آزمون کنکور با رتبه‌های بالا ثبت می‌کنن. اواخر بهار هر سال، آزمون تیزهوشان جهت کشف و پذیرش استعدادهای درخشان و دانش‌آموزان نخبه برگزار میشه و افراد زیادی برای قبول شدن داخل این مدارس به رقابت می‌پردازن.

خیلی از افراد تمایل دارن از تجربه کسانی که در تیزهوشان قبول شدن استفاده کنن و بتونن با رعایت این نکات شانس قبولی خود‌شون رو توی این آزمون بالا ببرن.

به طور کلی، برای ورود به مدارس تیزهوشان آزمون‌های مختلفی برگزار میشه؛ که یکی از این آزمون‌ها، آزمون پیشرفت تحصیلی است که توی تمامی مدارس استعدادهای درخشان برگزار میشه. یکی از اون‌ها آزمون درخشندگان است که توی این مقاله در موردش صحبت می‌کنیم.

آزمون درخشندگان برای دانش‌آموزان تیزهوشان شهر اصفهان برگزار میشه که یک آزمون سنجش پیشرفت شخصی است و باعث میشه که دانش‌آموزان با فضای آزمون‌ها مثل آزمون کنکور یا المپیادها آشنا بشن تا بتونن نتیجه‌ی بهتری رو توی این آزمون‌ها بگیرن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آزمون درخشندگان چیست؟

مدارس تیزهوشان متوسطه دومی که توی شهر اصفهان مشغول به کار هستن، به اسم مدارس تیزهوشان شهید اژه‌ای شناخته میشن. این مدارس هم مثل بقیه‌ی مدارس تیزهوشان سراسر کشور، توی پایه‌های مختلف آزمونی رو برای سنجش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان برگزار می‌کنن. این آزمون با هدف سنجش توانایی ذهنی و تحصیلی دانش‌آموزان و ارزیابی میزان یادگیری اون‌ها انجام میشه.

به آزمون پیشرفت تحصیلی که مدارس شهید اژه‌ای برگزار می‌کنن، آزمون درخشندگان میگن که به نوعی الهام گرفته از اسم این مدارس یعنی استعدادهای درخشانه. این آزمون در کنار بحث سنجش و ارزیابی، برای پرورش مهارت تست‌زنی دانش‌آموزان برگزار میشه تا اون‌ها رو برای آزمون‌های بزرگ‌تر مثل المپیادهای کشوری یا جهانی و کنکور آماده کنن.

این آزمون‌ها حالت تشریحی ندارن و همیشه تستی برگزار میشن. تعداد سوالات این آزمون بیش‌تر از 10 تا سواله و زمان پاسخ‌گویی بهشون 120 دقیقه در نظر گرفته میشه.
زمان این آزمون متغیره و مدارس قبل از برگزاری آزمون از طریق سایت مدرسه به دانش‌آموزان اطلاع‌ میدن و زمانش رو مشخص می‌کنن.

ثبت‌نام آزمون درخشندگان

ثبت نام آزمون درخشندگان

همون‌طور که گفته شد، زمان برگزاری آزمون درخشندگان توسط خود مدارس یا داخل سایت مدارس شهید ا‌ژه‌ای اعلام میشه. شما می‌تونین بعد از اعلام تاریخ برگزاری، برای آزمون آماده بشین. اما انتخاب بهتر، اینه که در طی روزهای تحصیلی‌تون، دائما در حال یادآوری مطالب باشین تا بتونین بهترین نتیجه رو توی این آزمون‌ها رقم بزنین.

موفقیت توی این آزمون‌ها تاثیر چندانی روی آینده‌ی تحصیلی‌تون نداره و صرفا برای محک زدن شماست. اما چه بهتر که توی این آزمون‌ها قوی ظاهر بشین تا هم اعتماد به نفستون توی این زمینه بالا بره و هم انگیزه‌ی بیش‌تری برای ادامه‌ی راهتون به سمت موفقیت‌های درسی پیدا کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مراحل ثبت‌نام آزمون درخشندگان

ثبت‌نام آزمون درخشندگان به صورت آنلاین انجام میشه. زمان ثبت‌نام هم یا توسط مدرسه اعلام میشه یا توی سایت مدارس شهید اژه‌ای. مراحل ثبت‌نام آزمون درخشندگان هم به شرح زیره:

  • بعد از اعلام زمان برگزاری، در قدم اول باید وارد سایت مدارس شهید اژه‌ای بشین.
  • در منوی سمت راست روی گزینه‌ی «اطلاعیه ثبت‌نام آزمون درخشندگان» کلیک کنین.
  • متن کامل اطلاعیه رو مطالعه کنین تا از شرایط آزمون آگاه بشین. بعضی وقت‌ها ممکنه روند ثبت‌نام از سایت natije.ir که کار اصلیش اعلام نتایج این آزمونه انجام بشه.
  • بعد از این که متن کامل اطلاعیه رو مطالعه کردین، بر روی گزینه‌ی ثبت‌نام کلیک کنین و فرم مربوطه رو تکمیل کنین. توی این فرم اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، مقطع، رشته تحصیلی، آخرین معدل و غیره از شما دریافت و ثبت‌نام‌تون انجام میشه.
  • بعد از ثبت‌نام یک کد کاربری به شما داده میشه که باید اون رو داشته باشین و حفظ کنین. چون موقع دریافت نتایج هم به کارتون میاد.

نتایج آزمون درخشندگان

نتایج آزمون درخشندگان

چند روز بعد از این که آزمون رو دادین، می‌تونین از سایت اعلام نتایج مدارس شهید اژه‌ای نتیجه آزمون خودتون رو مشاهده کنین. مراحل دریافت نتایج آزمون درخشندگان به شکل زیره:

  1. توی قدم اول، باید وارد سایت رسمی اعلام نتایج آزمون به نشانی natije.ir بشین.
  2. بعد از اینکه وارد سایت شدین، توی قسمت اعلام نتایج، روی بخش اعلام نتایج آزمون درخشندگان کلیک کنین و واردش بشین.
  3. با وارد کردن اطلاعات خواسته شده می‌تونین کارنامه خودتون رو دریافت کرده و اون رو مشاهده کنین.

جمع‌بندی در خصوص آزمون درخشندگان

مدارس تیزهوشان تمرکز خوبی روی آزمون‌های تستی دارن تا بتونن دانش‌آموزان رو برای آزمون‌های بزرگ‌تری مثل کنکور یا المپیادهای مختلف آماده کنن. توی این مقاله از پرش، آزمون پیشرفت تحصیلی مدارس تیزهوشان اصفهان رو بررسی کردیم که با آزمون درخشندگان شناخته میشه.

آزمون پیشرفت تحصیلی که توی مدارس شهید اژه‌ای اصفهان برگزار میشه رو آزمون درخشندگان میگن.

تمام دانش‌آموزان مدارس تیزهوشان متوسطه دوم شهر اصفهان می‌تونن توی این مدارس شرکت کنن.

این آزمون زمان برگزاری ثابتی نداره. چند روز قبل از برگزاری داخل سایت مدارس شهید اژه‌ای می‌تونین تاریخ رو ببینین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد