آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی

آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی دانش‌آموزان ابتدایی

آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی از موضوعات مورد بحث در این مقاله است. UCMAS  یک آزمون محاسبه ذهنی برای دانش‌آموزانه که در سطوح مختلف از مقدماتی تا پیشرفته برگزار میشه. دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون، می‌تونن قدرت تفکر و خلاقیت خودشون رو تقویت کنن.

بدون شک این روش محاسبه ذهنی، به فرآیند رشد دانش‌آموزان کمک می‌کنه؛ دانش‌آموزان با شرکت در این آزمون، می‌تونن خیلی از مسائل ریاضی رو با تکنیک‌های جدید و به روز یاد بگیرن.

دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون UCMAS، باید در قدم اول از شرایط برگزاری این آزمون اطلاع داشته باشن. ما در این مقاله، این موضوع رو به طور کامل بررسی می‌کنیم. اگه شما هم می‌خواین از این موضوع اطلاع داشته باشین، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه این مطلب همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

UCMAS چیست؛ آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی

آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی از موضوعات مهم در این مقاله است. دانش‌آموزان و والدین عزیز بهتره قبل از اطلاع از شرایط برگزاری آزمون، با تعریف دقیق این روش و کلیات اون آشنا بشن.

به طور کلی، دوران کودکی بهترین زمان برای پرورش قدرت حافظه افراده. افراد اطلاعات مختلف رو در ذهن خودشون ذخیره می‌کنن؛ ذخیره سازی این دسته از اطلاعات به افراد کمک می‌کنه که به راحتی بتونن به منابع متعددی از اطلاعات در زمان مناسب دسترسی داشته باشن.

به هر میزان که قدرت حافظه افراد تقویت بشه، ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات به شکل بهتری انجام میشه. با توجه به اهمیت این موضوع، افراد به دنبال استفاده از روش‌های نوین برای تقویت حافظه خودشون هستن.

روش محاسبات ذهنی UCMAS، یک روش منحصر‌به‌فرد برای تقویت ظرفیت‌های ذهنی دانش‌آموزانه؛ در این روش با ایجاد تکنیک‌های تخصصی، بین دو نیمکره راست و چپ دانش‌آموزان تعادل برقرار میشه. به طور کلی با انجام این دسته از تکنیک‌ها هر دو نیمکره مغز به شکلی کاملا هماهنگ و یکسان عمل می‌کنه؛ و این موضوع عاملی مهم برای پرورش قدرت ذهن دانش‌آموزانه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مزایای استفاده از روش UCMAS

همونطور که گفتیم آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی از موضوعات مهمیه که باعث افزایش قدرت حافظه دانش‌آموزان میشه. در این روش، دانش‌آموزان می‌تونن محاسبات پیچیده ریاضی در قالب بازی و سرگرمی یاد بگیرن.

بدون شک استفاده از این روش و یادگیری مراحل مختلف اون عاملی مهم در موفقیت دانش‌آموزانه. ما در این قسمت، مهم‌ترین مزایای استفاده از این روش رو بررسی کردیم؛ البته مطالعه مقاله «روش‌های تدریس فعال در ابتدایی» هم می‌تونه در این زمینه کمک خیلی زیادی به شما بکنه.

  • افزایش تمرکز و خلاقیت دانش‌آموزان؛
  • انتخاب بهترین راهکار در مواجهه با مسائل مختلف؛
  • انجام محاسبات ریاضی در سریع‌ترین زمان ممکن؛
  • توانایی ذخیره و بازیابی اطلاعات با سرعت بیشتر؛
  • افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان؛
  • افزایش قدرت حافظه در دانش‌آموزان؛
  • بالا بردن قدرت تخیل دانش‌آموزان؛
  • استفاده کامل از ظرفیت مغز و حافظه دانش‌آموزان.

مزایا استفاده از روش UCMAS

مراحل برنامه آموزشی UCMAS؛ آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی

روش UCMAS از مراحل مختلفی تشکیل شده؛ 10 سطح متفاوت که دانش‌آموزان برای گذروندن هر سطح به 3 ماه زمان نیاز دارن. نکته‌ای که بهتره دانش‌آموزان و والدین از اون آگاه باشن، اینه که دوره UCMAS برای دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلفی برگزار میشه؛ دانش‌آموزان در هر گروه سنی که هستن می‌تونن در این دوره یادگیری شرکت کنن.

در ادامه برای آشنایی بهتر شما، مراحل این دوره آموزشی رو به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

  • سطح Basic: در مقدماتی‌ترین سطح، دانش‌آموزان انجام عملیات جمع و تفریق و اعداد یک رقمی رو به وسیله چرتکه یاد می‌گیرن؛ به طور کلی در این مرحله پایه‌ای ترین موضوعات به دانش‌آموزان آموزش داده میشه.
  • سطح Elementary A: در این سطح، دانش‌آموزان انجام محاسبات ذهنی و محاسبه اعداد دو رقمی رو یاد می‌گیرن.
  • سطح Elementary B: در سطح B دانش‌آموزان محاسبات ذهنی بیشتری رو یاد می‌گیرن. جدول ضرب از جمله عملیاتیه که دانش‌آموزان در این سطح یاد می‌گیرن.
  • سطح Intermediate A: در این سطح، دانش‌آموزان ضرب اعداد دورقمی در یک رقمی رو یاد می‌گیرن.
  • سطح Intermediate B: در این سطح، دانش‌آموزان در کنار عملیات‌های دیگه می‌تونن تقسیم کردن رو به وسیله چرتکه یاد بگیرن.
  • سطح Higher A: در این سطح، دانش‌آموزان می‌تونن عملیات ریاضی رو با ارقام بیشتر انجام بدن.
  • سطح Higher B: انجام عملیات ریاضی با ارقام بیشتر، جزو ویژگی‌های این سطحه.
  • سطح Advanced A: در این سطح، دانش‌آموزان به سطح بالاتری از یادگیری می‌رسن.
  • سطح Advanced B: تثبیت مطالب آموزشی و تکرار بیشتر، از مهم‌ترین موضوعاتیه که در این سطح بررسی میشه.
  • سطح Grand Level: در آخرین مرحله، دانش‌آموزان می‌تونن تا اعداد ده رقمی عملیات مختلف ریاضی رو به صورت ذهنی انجام بدن.

UCMAS و مراحل برنامه آموزشی آن

آشنایی با ابزار‌های UCMAS

دانش‌آموزان برای شرکت در دوره محاسبه ذهنی UCMAS باید در قدم اول، با مفاهیم و ابزار‌های مختلف این دوره آموزشی، آشنا بشن. به طور کلی، مهم‌ترین ابزار برای انجام محاسبات ذهنی ریاضی، چرتکه‌ست.

دانش‌آموزان به وسیله چرتکه می‌تونن عملیات مختلف ریاضی مثل جمع، تفریق، ضرب و تقسیم رو انجام بدن. چرتکه یک ابزار قدیمی برای محاسبات ریاضیه که استفاده از اون مزایای زیادی برای دانش‌آموزان داره.

استفاده از کتاب‌های تخصصی، جزو ابزار‌های مهم مراحل این دوره محاسبات ذهنیه؛ در واقع دانش‌آموزان در هر سطحی که هستن باید از کتاب‌های مربوط به این دوره استفاده ‌کنن. دفترچه تمرین و فلش کارت‌های مختلف از جمله ابزار‌های مورد استفاده دانش‌آموزان برای پیشرفت مهارت‌های آموزشیه.

آشنایی با ابزار‌های UCMAS

شرایط شرکت در آزمون UCMAS

دانش‌آموزان برای شرکت در دوره محاسبات ذهنی، باید در مسابقات مقدماتی چرتکه شرکت کنن؛ این آزمون در منطقه محل سکونت فرد متقاضی برگزار میشه. در صورتی که دانش‌آموزان در مرحله اول موفق به قبولی بشن، می‌تونن در آزمون کشوری شرکت کنن.

دانش‌آموزان برای شرکت در این آزمون باید مراحل مختلفی رو رعایت کنن. مثل: ورود به سایت UCMAS.ir و ثبت نام در پنل کاربری دانش‌آموزان و وارد کردن گذر‌واژه و نام کاربری در صفحه مورد نظر.

جمع‌بندی آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی دانش‌آموزان ابتدایی

آزمون UCMAS و بهبود هوش اکتسابی، یک آزمون جامع برای شرکت در دوره‌های محاسبات ذهنیه. کودکی بهترین دوران برای تقویت حافظه و مهارت‌های یادگیریه. بدون شک، افراد با استفاده از یادگیری مهارت‌های ذهنی تقویت حافظه می‌تونن اطلاعات رو به شکل بهتری در حافظه خودشون ثبت و بازیابی کنن.

دوره UCMAS یک دوره مناسب برای تقویت مهارت‌های یادگیریه. این دوره مزایای زیادی برای دانش‌آموزان داره؛ مثل؛ افزایش خلاقیت و تمرکز دانش‌آموزان و بالا رفتن اعتماد به نفس دانش‌آموزان. دانش‌آموزان با شرکت در این دوره می‌تونن محاسبات ذهنی ریاضی رو به صورت دقیق یاد بگیرن.

همچنین می‌تونین با دونستن «نحوه مطالعه دروس آزمون تیزهوشان در تابستان» به خوبی خودتون رو برای آزمون تیزهوشان آماده کنین.

دانش‌آموزان با شرکت در این دوره می‌تونن خلاقیت و تمرکز خودشون رو افزایش بدن و در برخورد با مسائل مختلف بهترین راهکار‌ رو داشته باشن.

این دوره از 10 سطح متفاوت از مقدماتی تا پیشرفته تشکیل شده؛ دانش‌آموزان برای گذروندن هر سطح به 3 ماه زمان نیاز دارن.

دانش‌آموزان اول باید در مسابقات استانی محل سکونت خودشون شرکت کرده و بعد از قبولی، در مسابقات کشوری ثبت نام کنن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد