بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان

بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان

تفریح به فعالیت و انجام کارهایی میگن که باعث میشه انرژی رو که در طول یک زمانی از دست دادیم، دوباره به دست بیاریم. مثلا اگه یک سال هر روز صبح می‌رفتیم سر کار و برمی‌گشتیم، برای تعطیلات نوروز میریم سفر که استراحت کنیم تا انرژی از دست رفته رو دوباره به دست بیاریم و آماده ادامه زندگی بشیم.

تفریح استرس رو از بین می‌بره. حالا اگه بخوایم برای دانش‌آموزان تفریحاتی رو در نظر بگیریم، به نظرتون بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان چه کارهایی می‌تونه باشه؟ در ادامه مقاله می‌خوایم در مورد این تفریحات بین درسی باهاتون صحبت کنیم.

خیلی از فعالیت‌های ساده‌ای که این روزها ما اون‌ها رو تفریح به حساب نمیاریم میشه به عنوان تفریح شناخت. فعالیت‌هایی مثل: چند دقیقه صحبت با یک دوست، هم‌‌نشینی کوتاه با یکی از اعضای خانواده، گوش دادن به یک فایل کوتاه صوتی، مطالعه چند صفحه کتاب.

اما بعضی دانش‌آموزان تا فرصتی پیدا می‌کنن برای ساعت‌های طولانی یا به سراغ بازی‌های ویدئویی میرن و یا شبکه‌های اجتماعی. صحبت ما این نیست که این فعالیت‌ها بد هستن. موضوع اینه که در طولانی مدت و اگه نتونین اون رو کنترل کنین تبدیل به یک عادت مخرب و اعتیاد آور میشن که شما رو از برنامه‌های زندگیتون عقب می‌ندازن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان، زمانی که زیاد مطالعه کردن یا یک هفته منظم و پرتلاش رو گذروندن مسئله مهمیه. اگه شما به عنوان یک دانش‌آموز چند ساعت وقت آزاد برای تفریح دارین، ‌می‌تونین در این زمان برین کوهنوردی یا پارک و دوچرخه سواری کنین یا اون زمان رو  کنار دوستان یا خانوادتون فیلم ببینین. این کار قطعا بهتر از اینه که بخواین چند ساعت وقت بذارین و پست و استوری دیگران رو با دقت ببینین.

انواع گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان

دانش‌آموزان علاوه بر درس خوندن، باید به تفریح و حال خوبشون هم توجه کنن تا انگیزه و انرژی لازم برای ادامه دادن رو داشته باشن. در ادامه این مقاله چند تا از بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده که شما می‌تونین از اون‌ها برای تکمیل برنامه‌تون استفاده کنین.

انواع گزینه‌های تفریحاتی برای دانش آموزان

نوشیدن چای

یکی از تفریحات بین درسی برای دانش‌آموزان، نوشیدن چایی است.

خوردن چای می‌تونه یکی از گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان در زمان استراحت باشه. دمنوش‌های گیاهی هم معمولا خواص زیادی دارن که زمان استراحت می‌تونین برای خودتون دم کنین و بخورین.

خیلی از انواع چای و دمنوش‌ها ‌می‌تونن به تقویت مغز شما کمک کنن و باعث بشن عملکرد ذهن شما بهتر بشه و بالاتر بره.

لازمه بدونین که چای جایگزین سالم‌تری برای قهوه، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و خیلی از نوشیدنی‌های کافئین‌داره.

گوش دادن به پادکست

گوش دادن به پادکست یکی از بهترین تفریحی بین درسی، برای دانش‌آموزانه. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده، بیشتر از 50٪ دانش‌آموزان پادکست گوش میدن. گوش دادن به پادکست‌هایی که محتوای مفیدی دارن هم می‌تونه یک نوع استراحت باشه هم خیلی چیزای خوب بهتون یاد بده و اضافه کنه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

آشپزی

میشه آشپزی رو به عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده و حتی آموزنده و کاربردی برای زمان استراحت و تفریح در نظر گرفت.

تازه اگه توی این کار مهارتی به دست بیارین و استعداد داشته باشین می‌تونین به عنوان شغل آینده و هدف اصلیتون بهش ادامه بدین. آشپزی یک از عالی‌ترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزانه.

تلاش برای یادگیری مهارت‌های زندگی

مهارت‌هایی وجود دارن که در طول زندگیتون لازم دارین تا اون‌ها رو یاد بگیرین. حالا چه زود چه دیر. اما می‌تونین از زمان تفریح و استراحت خودتون در دوران تحصیل برای یادگیری این مسائل استفاده کنین و براش وقت بذارین.

تلاش برای یادگیری مسائل مهم در زندگی

شرکت در کارگاه‌های آموزشی سواد مالی

تعداد کمی‌ از دانش‌آموزان هستن که در مدیریت پول و مخارج خودشون تجربه و توانایی دارن. اما خوشبختانه این روزها کلاس‌ها و کارگاه‌هایی برای آموزش سواد مالی مثل ارز دیجیتال، نحوه سرمایه‌گزاری در بورس، بازار ارز، طلا، سکه و ملک و هر چیزی که قابل سرمایه‌گذاری باشه، وجود داره که دانش‌آموزان می‌تونن از اوقات فراغت خودشون برای شرکت توی این کلاس‌ها و یادگیری این مسائل مهم استفاده کنن.

ورزش

دانش‌آموزان خودتون رو به ورزش کردن حتی توی خونه تشویق کنین. برای این کار می‌تونین برای فرزندتون وسایل ورزشی مثل: دمبل، صفحه در وزن‌های مختلف، میله بارفیکس، زیرانداز و آجر یوگا و خیلی وسایل دیگه بخرین تا هم ذوق و شوق پیدا کنن و هم با استفاده از این وسیله‌ها بتونن ورزش کنن.

با این کار شما به دانش‌آموزان خودتون کمک می‌کنین تا آمادگی جسمانی و تعادل ذهنی بالایی به دست بیاره.

مدیتیشن / ذهن آگاهی

مدیتیشن یکی از بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان و فعالیت و تمرینیه که از زمان‌های قدیم هم خیلی انجام می‌شده و هر چقدر از فواید و معجزات این کار بگیم کمه.

مراقبه رو میشه حتی لازمه زندگی اونم در عصر مدرن بدونیم. توی این زمان که مشغله‌ها زیاده برای آرامش پیدا کردن مراقبه یا مدیتیشن بهترین کاره.

مدیتیشن / ذهن آگاهی

اما شروع اون برای بعضی از افراد می‌تونه سخت باشه. مراقبه برای دانش‌آموزان خصوصا دانش‌آموزانی که با شرایط پر استرسی مثل امتحانات و آزمون‌ها درگیرن مناسب و کاربردیه.

کنسرت

شرکت در کنسرت‌ها و انواع نمایش و تئاتر ایده‌ای جذاب برای گذروندن اوقات فراغت دانش‌آموزان به حساب میاد و یکی از بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان محسوب میشه.

عکاسی

این روزها عکاسی به یک فعالیت جذاب و سرگرم کننده برای افراد تبدیل شده. هر چند که میشه در سطح حرفه‌ای هم به عکاسی ادامه داد.

عکاسی یکی از گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزانه که میتونه به یکی از بهترین تفریحات بین درسی‌ اون‌ها تبدیل بشه.

در حال حاضر با وجود اپلیکیشن‌ها و افکت‌های جذاب، عکاسی به یک سرگر‌می‌ جذاب برای افراد و به خصوص دانش‌آموزان تبدیل شده که اون‌ها می‌تونن در زمان‌های استراحت انجامش بدن و لذت ببرن.

بازی‌های آنلاین و آفلاین

با حل سوالات پیچیده به صورت گروهی، ظرفیت ذهنی خودتون رو به چالش بکشین. در این بازی‌ها شما فقط نیاز به دقت دارین و احتیاجی به دانش فیزیک و ریاضی نیست. مشغول شدن به بازی‌های آنلاین و آفلاین یکی از بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان محسوب میشه.

یادگیری زبان

خیلی از دانش‌آموزان کلاس زبان میرن و خیلی از اون‌ها هم یا فرصت نمی‌کنن برن و یا علاقه‌ای به زبان ندارن. حتی ممکنه بعضی از اون‌ها نتونن شهریه کلاس‌های زبان رو پرداخت کنن.

برای این دسته از دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم که در زمان استراحت به کمک دیدن فیلم‌های انگلیسی زبان یا خوندن کتاب و گوش دادن به موسیقی زبان اصلی، روی زبان خودشون کار کنن.

یادگیری زبان

این‌ گزینه‌های تفریحی که براتون نوشتیم، راه‌هایی هستن که در خانه و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای هم می‌تونین به کمک اون‌ها زبان انگلیسی یاد بگیرین و هم یادگیری رو به یک فعالیت لذت‌بخش و سرگرم کننده برای خودتون تبدیل کنین.

سخن پایانی در مورد بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان

از شما ممنونیم که تا آخر این مقاله با ما همراه بودین. در این مقاله بهترین گزینه‌های تفریحی برای دانش‌آموزان و مدیریت زمان و ترفندهای داشتن تفریح و مدیریت زمان رو بررسی کردیم. امیدواریم که مطالب برای شما مفید باشه تا با استفاده از این کارها بتونین از زمانی که دارین بهترین استفاده رو ببرین.

شما می‌تونین سوالات خودتون رو در قسمت نظرات از ما بپرسین. مشاورین پرش حتما به سوالات شما جواب میدن.

هر فعالیتی که دانش آموز به هنگام انجام آن احساس راحتی و آرامش در ذهن خود داشته باشد را می‌توان به عنوان تفریح و استراحت در نظر گرفت.

بله، اگر دانش آموز به ذهن خود استراحت ندهد و زمانی را برای تفریح در نظر نگیرد نمی‌تواند برای ادامه کار نیرو و قوای کافی داشته باشد.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد