[jwp-video n="1"]

بهترین رشته‌های تحصیلی برای افراد درونگرا

در انتخاب بهترین رشته‌های تحصیلی برای افراد درونگرا باید ویژگی‌های شخصیتی این افراد در نظر گرفته بشه. بعضی رشته‌های تحصیلی برای افراد درونگرا انتخاب مناسبی به نظر نمیرسه زیرا این افراد بیشتر ساکت، مستقل و متفکر هستن، بنابراین برای انتخاب رشته تحصیلی افراد درونگرا باید این موارد رو در نظر داشت.

افراد درو‌نگرا تمرکز بیشتری روی احساسات و ایده‌های درونی خودشون دارن و در محیط‌های اجتماعی بیشتر دچار هیجان شده و احساس ناراحتی می‌کنن. اون‌ها بیشتر ترجیح میدن کارهاشون رو به صورت تنهایی انجام بدن تا مشغول معاشرت با افراد محیط خارجی باشن.

ما توی این مقاله از پرش، این موضوع رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

فهرست عناوین

ویژگی شخصیتی در افراد درونگرا

افراد درونگرا بیشتر روی احساسات درونی خودشون تمرکز می کنن و این ویژگی رفتاری به عوامل مختلف از جمله ژنتیک فرد برمی‌گرده، مرور زمان می‌تونه روی این ویژگی رفتاری تاثیر گذار باشه. درونگرا بودن یک ایراد شخصیتی محسوب نمیشه، درونگرایی ربطی به کمرویی و اضطراب اجتماعی نداره و شما می‌تونید با کمی تغییر رفتاری از درونگرایی به برونگرایی تبدیل بشین.

بعضی ویژگی‌های شخصیتی این افراد شامل موارد زیر می‌شن که باید هنگام انتخاب بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگرا به اون‌ها دقت کرد.

  • توانایی تفکر تحلیلی بالا
  • توانایی تمرکز بالا در انجام کارها
  • شنونده خوب بودن
  • اجتناب از درگیری
  • توانایی بالا در برنامه‌ریزی کارها

افراد درونگرا در محیط کار

بیشتر افراد درونگرا در محیط کار ساکت هستن و قبل از صحبت، زمان بیشتری رو برای فکر کردن صرف می‌کنن و بیشتر دوست دارن به صورت مستقل و به تنهایی رو پروژه ها کار کنن. این افراد در بیشتر مواقع از زندگی شخصی خودشون در محیط کار صحبتی نمی‌کنن، تفاوت بین افراد درونگرا با افراد برونگرا از طریق نحوه ارتباط اون‌ها با دیگران تعریف میشه.

افراد برونگرا با روابط اجتماعی در محیط کار انرژی بالایی می‌گیرن، در حالی که این روابط برای افراد درونگرا انرژی بره.

افراد درونگرا در محیط کار

 محیط کار مناسب برای افراد درونگرا

افراد درونگرا به حریم شخصی خودشون اهمیت زیادی میدن و در هنگام کار دوست ندارن مدام زیر نظر همکارانشون باشن. این افراد با نیاز به حس آرامش می‌تونن انرژی از دست رفته‌شان در محیط کار را دوباره جذب کنن.

قرار گرفتن افراد درونگرا در محیط هایی با صداهای زیاد و ناخواسته می‌تونه بهره‌وری و احساس رضایت از محیط کاری را در اون‌ها کم کنه، به طور کلی محیط کاری مناسب افراد درونگرا محیطی دور از سرو صدا ست تا بتونن تمرکز بیشتری روی کار داشته باشن.

ویژگی‌های شغلی افراد درونگرا

برای شناسایی شغل مناسب برای افراد درونگرا باید درباره ویژگی‌های رفتاری اون‌ها اطلاعات بیشتری داشته باشین، شغل های مناسب برای افراد درونگرا باید بعضی ویژگی‌های منحصر به فرد داشته باشن. این ویژگی‌ها شامل خلاقیت در کارها، توجه به جزئیات، شنونده خوب بودن، مستقل بودن، توانایی تجزیه و تحلیله.

  • خلاقیت در کارها: افراد با خلاقیت بالا می‌تونن از تصورات بالایی برای ایجاد راه‌کارهای جدید در کار استفاده کنن، بنابراین افراد درونگرا از خلاقیت بیشتری در محیط کاری برخوردارن.
  • توجه به جزئیات: افراد درونگرا معمولا در محیط کار، دقت بیشتری دارن و حواسشون نسبت به جزئیات جمع تره و به واکنش‌ افراد دیگه توجه ویژه‌‌تری دارن، این ویژگی‌ها در بعضی مشاغل خیلی کاربردی و ضروریه.
  • شنونده خوب بودن: افراد درونگرا شونده‌های خوبی برای حرف‌های دیگران هستن و در مشاغل مناسب برای این توانایی می تونن به راحتی حضور داشته باشن، در بعضی مشاغل مثل روانشناسی باید گوش شنوای خوبی برای شنیدن حرف‌های دیگران داشت.
  • مستقل بودن: افراد درونگرا معمولا در هنگام انجام کار مستقل هستن و زیر ذره‌بین بودن توسط افراد بالا دست رو دوست ندارن، اون‌ها برای کارکردن به صورت دورکاری تمایل بیشتری دارن.
  • توانایی تجزیه و تحلیل: افراد درونگرا برای مطرح‌کردن ایده‌های مختلف خودشون توانایی تجزیه و تحلیل بالایی دارن و این ویژگی می تونه در حل مسائل و مشکلات مختلف نقش مهمی داشته باشه. افراد درونگرا با چنین ویژگی‌هایی می‌تونن در مشاغل مختلف مثل مهندسان داده و تحلیل‌گری مشغول کار بشن.

بهترین شغل‌ها برای افراد درونگرا؛ بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگرا

افراد درونگرا در مشاغل مختلفی می‌تونن عملکرد خوبی داشته باشن زیرا شخصیت و ویژگی‌های رفتاری این افراد می‌تونه با یکدیگر متفاوت باشه. افراد درونگرا می‌تونن به طور صد در صدی در خیلی از مشاغل موفق باشن و بیشتر تمایل دارن در شغل‌های مستقل فعالیت کنن.

بهترین شغل‌ها برای افراد درونگرا

قبل از انتخاب شغل مناسب برای افراد درونگرا، باید ویژگی کلی اون شغل رو بررسی کرد و دید که آیا این افراد می‌تونن به طور کلی از انجام اون بربیان؟ افراد درونگرا در مشاغل با آرامش و تمرکز بالا کارآمدتر هستن، نمونه‌ای از مشاغل مناسب برای افراد درونگرا که می‌تونه در انتخاب بهترین رشته‌های تحصیلی برای این افراد کمک کنه شامل موارد زیرهست.

  • برنامه نویسی: از مشاغل مناسب برای افراد درونگرا می توان به برنامه نویسی اشاره کرد زیرا در این شغل به صبر، تمرکز، دقت و ریزبینی بالایی نیاز است. یک فرد درونگرا در همه شاخه‌های برنامه ‌نویسی می‌تونه موفق‌تر از هر فرد دیگه‌ای عمل کنه. این رشته میتونه یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگرا به حساب بیاد.
  • نویسنده: نویسندگی به سکوت، تفکر و صبربالایی نیاز داره، بنابراین این شغل می‌تونه مطابق میل یک درونگر باشه. بعضی مشاغل مربتط به نویسندگی مانند ویراستاری، سردبیری هم شامل این موارد میشه. این رشته‌ها یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگرا محسوب میشه
  • گرافیست: رشته گرافیک به دقت و ریزبینی زیادی نیاز داره، بنابراین برای افراد درونگرا می‌تونه جذابیت بالایی داشته باشه. گرافیک هم یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگراست.
  • پشتیبان: از ویژگی‌های مهم یک پشتیبان داشتن صبر و مهارت شنیدن است. از جمله مشاغل مرتبط با پشتیبان می‌توان به پشتیبان فنی، پشتیبان تحصیلی، پشتیبان سایت، خدمات پس از فروش اشاره کرد. این رشته هم یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگرا به حساب میاد.
  • حسابدار: حسابداری یک شغل با دقت، ریزبین و محاسبه‌ و تحلیل‌گری بالا است و چیزی که افراد درونگر تمایل زیادی به اون دارن، پس این رشته هم یکی از بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگراست.

جمع‌بندی بهترین رشته‌های تحصیلی برای افراد درونگرا

بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگرا، موضوعی که ما توی این مقاله به صورت کامل بررسی کردیم.

افراد درونگرا به‌طور کلی کم صحبت هستن، ولی از مهارت‌های بالایی در کار برخوردار می‌باشن. معمولا افراد درونگرا بیشتر دنبال مشاغل کم ‌استرس، به دور از ارتباطات اجتماعی و هیاهیوهای بالا هستن.

این افراد قبل از انتخاب رشته مناسب باید با بهترین رشته های تحصیلی برای افراد درونگرا بیشتر آشنا بشن، بنابراین اون‌ها باید متناسب با ویژگی‌ها و شخصیت‌های رفتاری به انتخاب رشته تحصیلی و در نهایت انتخاب شغل مناسب بپردازن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست‌های مرتبط

برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد