مهم‌ترین ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب

مهم‌ترین ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب

شما هم تجربه یک مشاور تحصیلی بد روداشتین؟ مشاوری که نه تنها جواب سوال‌تون رو نگرفتین بلکه با ذهنی آشفته تر از اتاق مشاوره اومدین بیرون. اگه سوالاتی در مورد مشاوره دارین یا شما هم تجربه یک مشاوره بد رو داشتین، تا آخر این مقاله با ما همراه باشین.

مشاور تحصیلی خوب ویژگی‌هایی داره که باعث تفاوت او با سایرین میشه. از حوزه‌هایی که به موازات موسسات و مراکز آموزشی پیش میره و نقش مهمی توی موفقیت دانش‌آموزان و دانشجویان داره، مشاور تحصیلیه.

مشاوران همراه همیشگی دانش‌آموزان نیستن ولی توی اون بازه‌ زمانی که همراهی‌شون میکنن می‎تونن به جای اینکه ماهی دست دانش‌آموزان بدن، ماهی‌گیری بهشون یاد بدن .

یک مشاور تحصیلی خوب، مهارت‌هایی رو در دانش‌آموزان به وجود میاره و شکل میده که بعد از رفتنش هم اونها به تنهایی بتونن ادامه بدن. اینکه مهم‌ترین ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب چیه و به چه کسی یک مشاور تحصیلی خوب میگن، موضوعیه که بطور کامل توی این مقاله بهش می‌پردازیم . پس با ما همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مشاور تحصیلی به کی میگن؟

شناخت ویژگی‌های مشاور تحصیلی خوب، موضوعی که ما توی این قسمت به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

به طور کلی، مشاور تحصیلی شخصیه که قبل از شما مسیر رو رفته و نسبت به سختی‌ها و چالش‌های توی مسیر آگاهی کامل داره. دوران تحصیل یکی از مراحلیه که همه‌ شما طی کردین یا در حال طی کردنش هستین. حضور یک مشاور وقتی به سال قبل از کنکور نزدیک میشین، حکم نقشه‌ی رسیدن به گنج رو براتون داره.

درس خوندن به اندازه‌ی کافی برای شما چالش برانگیز هست حالا فکر کنین استرس و اضطراب کنکور، آگاهی نداشتن از مدیریت زمان، بلد نبودن روش صحیح مطالعه و هزاران مشکل دیگه‌ام بهش اضافه بشه. دقیقاً توی همین نقطه که بنظرتون همه‌چیز بهم ریخته و از کنترل‌تون خارج شده، حضور یک مشاور میتونه شرایط رو تغییر بده.

چه دانش‌آموزانی به مشاور تحصیلی احتیاج دارن؟

این سوالیه که ممکنه ذهن شما و حتی والدین‌تون رو هم مشغول کرده باشه. ما در ادامه به فواید حضور مشاور در کنارتون صحبت می‌کنیم.

چه دانش‌آموزانی به مشاور تحصیلی احتیاج دارن؟

افت تحصیلی

یکی از مواردی که شما دانش‌آموزان به حضور مشاور نیاز پیدا می‌کنین وقتیه که دچار افت تحصیلی میشین. افت تحصیلی علت‌های مختلفی مثل دلایل فردی، محیط مدرسه، محیط خانواده و جامعه داره. یک مشاور تحصیلی خوب توی این زمینه می‌تونه شمارو راهنمایی کنه و درس خوندن شما رو بیمه کنه.

ورود به مقطع تحصیلی جدید

همیشه ورود به محیط جدید چالش برانگیزه. ممکنه از پایه ششم به هفتم یا نهم به دهم مقطع تحصیلی‌تون رو عوض کرده و وارد محیط جدیدی شده باشین. علاوه بر تغییر محیط، شما توی مقاطع پایه تحصیلی‌تون هم تغییر میکنه و حجم درساتون بیشتر میشه. در صورتی که این دو عامل درس خوندن شما رو به چالش بکشه می‌تونین از مشاور استفاده کنین.

ورود به مدارس نمونه دولتی

ورود به مدارس نمونه دولتی هم چالش‌هایی مثل مواردی که در بالا براتون توضیح دادیم رو داره.

اگرچه شما با ورود به مدارس نمونه دولتی سطح آموزش بالا و امکانات آموزشی بسیاری رو تجربه می‌کنین ولی شما زمانی می‌تونین از این امکانات استفاده کنین درگیر چالش‌های ذهنی‌تون نباشین.

مشاوران تحصیلی مثل چراغی راه رو برای شما روشن می‌کنن و حاصل چندین سال تجربه رو در اختیار شما میزارن تا مسیر رسیدن به هدف‌تون رو کوتاه کنن. اگه ورود به مدارس نمونه دولتی براتون چالشه، کمک گرفتن از مشاور تحصیلی بهترین گزینه‌ست.

ویژگی‌های مشاور تحصیلی خوب چیه؟

· تسلط روی مباحث

مشاور باید روی موضوعی که درگیری ذهنی دانش‌آموزه، تسلط کامل داشته باشه تا بتونه به درستی راهنماییش کنه. مثلاً اگه توی حوزه‌ی کنکورتون پیش مشاور میرین، اون باید از آخرین تغییرات مربوط به کنکور آگاهی کامل داشته باشه.

· درک شرایط دانش‌آموز

ارتباط همدلانه یا درک دانش‌آموز به عنوان یک مهارت اساسی در یک مشاور تحصیلی خوبه. این مهارت باعث میشه که رابطه‌ی عمیقی بین مشاور و دانش‌آموز به وجود بیاد. این اتفاق پایه و اساس این موضوع میشه که مشاور بتونه به خوبی راهنمایی کنه و دانش‌آموز هم به خوبی به حرف‌های مشاورش گوش بده.

در واقع همدلی هنر درک متقابل یا به زبانی ساده‌تر یعنی اینکه بتونین خودتون رو جای دیگری بذارین. وقتی مشاوران ارتباط همدلانه رو با دانش‌آموزان برقرار می‌کنن، به اونها احساس ارزشمندی میدن و دانش‌آموزان اونجارو فضای امنی می‌بینن که می‌تونن به راحتی همه‌ی مسائل‌شون رو مطرح کنن.

درسته که مشاوره تحصیلی همونطور که از اسمش پیداست باید توی زمینه‌های تحصیلی دانش‌آموز رو راهنمایی کنه ولی تمام مشاوره‌هایی که مشاور به دانش‌آموز میده زمانی به نتیجه میرسن که دانش‌آموز از لحاظ روحی توی شرایط مناسبی باشه. فقط از دید پیشرفت درسی به مسئله نگاه نکنین.

· در دسترس باشن

خب یکی از مهمترین علت‌هایی که دانش‌آموزان و خانواده‌هاشون احساس نیاز کردن که به سمت مشاور تحصیلی خوب برن، سردرگمیه اونها توی مسیره. دانش‌آموزان توی این دوره از زندگی‌شون و مخصوصاً توی این بازه‌ زمانی به حضور مشاورشون نیاز دارن.

در دسترس باشن

در دسترس بودن مشاوری که از تمام چالش‌های مسیر آگاهی داره، باعث میشه دانش‌آموزان آرامش داشته باشن و تصمیمات درستی بگیرن.

· نیمه‌ی پر لیوان رو ببینن

دانش‌آموزان و دانشجویان این بازه‌ی زمانی براشون ناآشنا و استرس‌زاست. دید مثبت یا نگاه کردن مشاور به نیمه‌ی پر لیوان باعث میشه تا بتونه کمک موثری توی انتخاب مسیر دانش‌آموزان داشته باشه. دید مثبت داشتن رو با خوش‌خیالی یکی ندونین. وقتی شما دید مثبت دارین واقعیت رو هم در نظر میگیرین.

بر اساس این دیدتون، آرامش دارین و انتخاب‌های درستی می‌کنین.

· دلگرمی به دانش‌آموزان

همونطوری که می‌دونین افراد از لحاظ روحی و احساسی با هم فرق دارن. یک مشاور تحصیلی خوب باید بتونه افراد رو با هر ویژگی شخصیتی و روحیاتی که دارن، بهشون دلگرمی بده و برای موندن و پیشرفت توی مسیر، هدایت‌شون کنه.

تسلط بر مباحث انگیزشی یا دلگرمی دادن به دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین فاکتوراییه که مشاوران تحصیلی باید بهش توجه کنن. خیلی از دانش‌آموزان بدون ذهنی منظم و برنامه‌ریزی برای درس خوندن‌شون، میرن پیش مشاور. خب کمک کردن به این افراد کار سختی نیست یا اگرم خیلی سخت باشه شدنیه ولی…

دلگرمی به دانش‌آموزان

دانش‌آموزانی هستن که انگیزه‌شون رو از دست دادن و برای برنامه‌ریزی، ادامه‌ی تحصیل و شروع یک مسیر تازه توی زندگی‌شون هیچ امیدی ندارن.

انگیزه داشتن برای افراد به اندازه‌ هوایی که تنفس می‌کنن مهمه. از مهم ترین کارهایی که یک مشاور تحصیلی خوب میتونه برای دانش‌آموزان انجام بده، انگیزه و امید دادن به اونها و کم کردن میزان استرس‌شونه.

مشاوره تحصیلی پرش

مشاوری که خصوصیات بالا رو داشته باشه یا نزدیک به اونها عمل کنه به عنوان یک مشاور تحصیلی خوب شناخته میشه. در سال‌های قبل از کنکور، حضور یک مشاور تحصیلی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دانش‌آموزان و والدین اونهاست.

خیلی از والدین برای رفع این دغدغه به سراغ مشاوره‌های حضوری میرن ولی ترافیک و زمانی که از شما توی رفت و آمد گرفته میشه، خیلی خسته کننده‌ست.

خب چجوری میشه هم مشاوره بگیرین و خیال‌تون از بابت اینکه مشاور دارین راحت باشه و هم توی ترافیک نمونین؟
این روزها مشاوره‌های آنلاین و استفاده از بسته‌های مشاوره تحصیلی خیلی رایج تر شده و کمتر کسی بصورت حضوری پیش مشاوران تحصیلی میره.

با توجه به مشغله‌های والدین و زمان کمی که در اختیار دارن، استفاده از بسته‌های مشاوره تحصیلی یا مشاوره‌های آنلاین خیلی توی وقت و هزینه‌شون صرفه‌جویی میکنه.

پیشنهاد می‌کنیم شما هم از بسته‌های مشاوره تحصیلی پرش استفاده کنین تا شامل تمام این خدمات و تسهیلات بشین.

جمع‌بندی

اهمیت مشاور تحصیلی خوب و تأثیری که توی موفقیت داره برای هیچ‌کس پوشیده نیست. حضور مشاور تحصیلی کنار شما باعث موفقیت شما میشه یا به عبارتی موفق شدن شما رو به واقعیت نزدیک میکنه.

پس شما با یک انتخاب درست میتونین قدم بزرگی به سمت موفقیت بردارین؛ شما با استفاده از بسته‌های معلم خصوصی و شرکت در جلسات مشاوره پرش میتونین عملکرد بهتری را در درس خواندن داشته باشین.

حضور مشاور کنار شما کمک میکنه تا نیازی نباشه شما آزمون و خطا کنین و با استفاده از تجربیات مشاورتون بهترین مسیر رو میرین.

هیچ چیزی نمی‌تونه تضمینی برای قبولی شما باشه و اینو یادتون باشه که شما اگه بهترین مشاور رو هم کنارتون داشته باشین در نهایت این خودتون هستین که باید قدم‌های اصلی رو بردارین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد