بهترین روش تقویت علوم نهم

بهترین روش تقویت علوم نهم

این مقاله از پرش مخصوص دانش‌آموزانی که دنبال بهترین روش تقویت علوم نهم می‌گردن.

یکی از درس‌های سخت ولی جذاب مقطع نهم، درس علومه. این درس پیش‌نیاز دروسی مثل شیمی، فیزیک و زیسته که توی سال‌های بعدی و دوره متوسطه دوم، توی برنامه درسی دانش‌آموزان قرار می‌گیره.

پس اون دسته از بچه‌هایی که می‌خوان سال‌های بعدی توی رشته علوم تجربی و ریاضی و فیزیک تحصیل کنن، باید پایه‌های درسی خودشون رو توی درس علوم نهم تقویت کنن.

برای اطلاع از بهترین روش تقویت علوم نهم تا پایان این مقاله همراه ما بمونین.

با یادگیری درس علوم قرار نیست که دانشمند بشین. ولی با دانشمندانی مثل آلفرد وگنر، پاسکال و … آشنا میشین و مباحث متنوعی از رفتار اتم‌ها با یکدیگر تا گوناگونی جانوران رو یاد می‌‌گیرین.

درس علوم نهم یک درس شیرین و جذابه و اگه به این درس صرفا به چشم نمره نگاه نکنین می‌تونین در کنار یادگیری مباحث مختلف، سرگرمی‌های مفیدی هم برای خودتون بسازین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تکنیک‌های تقویت علوم نهم

شاید یک سری از دانش‌آموزان براشون سوال پیش بیاد که چرا باید به دنبال بهترین روش تقویت علوم نهم باشیم؟

درس علوم یکی از درس‌های مهم پایه نهمه. همونطور که گفتیم، این درس پایه دروسی مثل فیزیک، شیمی و زیست‌شناسیه. دانش‌آموزان اگه قصد دارن که توی مقاطع بعدی تحصیلی نمرات عالی کسب کنن و موفقیت‌های تحصیلی‌شون رو ارائه بدن، باید که از الان به فکر تقویت علوم نهم باشن.

همچنین این درس ممکنه جزو درس‌های سخت پایه نهم باشه و به همین دلیل استفاده تکنیک‌های تقویت علوم نهم، برای گذشتن از سد این درس الزامیه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

نمونه تدریس علوم پایه نهم پرش

این ویدیو یک بخش از نمونه تدریس علوم پایه نهم، توسط اساتید پرش است که شما می‌تونین برای مشاهده و آموزش علوم پایه نهم به سایت paresh.ir مراجعه کنین.

پیشخوانی قبل از تدریس معلم

دانش‌آموزان برای این که سر کلاس گیج نشن و یادگیری‌شون رو بالا ببرن، باید از قبل با مباحث درس علوم نهم آشنایی داشته باشن. یکی از بهترین روش‌های تقویت علوم نهم، پیشخوانی دروس قبل از تدریس معلمه.

این کار باعث میشه که بچه‌ها نسبت به دروس آشنایی پیدا کنن و برای حضور توی کلاس آماده‌تر باشن.

همچنین پیشخوانی دروس قبل از تدریس معلم، کار بچه‌ها رو برای مطالعه درس علوم برای امتحان هم راحت‌تر می‌کنه و باعث صرفه‌جویی توی زمانشون میشه.

مطالعه مفهومی علوم نهم

بهترین روش تقویت علوم نهم برای فراموش نکردن مطالب، اینه که بعد از تدریس معلم، توی همون روز، مطالب درسی رو به صورت مفهومی مطالعه کنین.

مطالعه مفهومی علوم نهم

شاید این سوال برای بچه‌ها پیش بیاد که مطالعه مفهومی چیه؟ ما که خیلی دقیق می‌خونیم و شاید سه چهار بار یک پاراگراف رو مرور کنیم ولی باز هم به طور عمیق متوجه درس نمی‌شیم.

در جواب باید بگیم که مطالعه مفهومی فقط مربوط به روخوانی نمیشه. مطالعه مفهومی یعنی بعد از خوندن هر مطلب از توی اون برای خودتون سوال در بیارین. یا اینکه هر بخشی که مطالعه می‌کنین رو برای دوستان (واقعی یا خیالی) خودتون توضیح بدین. طوری که انگار شما معلم و دوستتون یک دانش‌آموز ضعیف.

خلاصه‌نویسی و یادداشت برداری

خلاصه‌نویسی و یادداشت برداری، چه موقع خوندن درس و چه موقع تدریس معلم یکی از بهترین روش‌های تقویت علوم نهمه. با نوشتن، مطالب خیلی راحت‌تر توی ذهنتون نقش می‌بنده و دیرتر هم پاک میشه.

این کار باعث میشه که موقع مطالعه درس علوم نهم برای امتحان، حجم دروس کمتر بشه و توی زمانتون صرفه‌جویی کنین.

البته خلاصه‌نویسی هم یک سری تکنیک داره. برای مثال موقع تدریس معلم اگه حواستون پرت میشه این کار رو انجام ندین. یا اگه نزدیک امتحاناتتونه، خلاصه‌نویسی به کارتون نمیاد. چون باعث میشه یک سری از مباحث مهم رو به اشتباه حذف کنین.

مطالعه گروهی علوم نهم

مطالعه گروهی به دانش‌آموزان کمک می‌کنه تا نقاط ضعف و قوتشون رو با هم در میون بذارن و به هم دیگه توی حل نقاط ضعف کمک کنن.

تدریس کردن، بیش از ۵ برابر تاثیر بیشتری به نسبت درس خوندن، توی یادگیری داره. به همین خاطر اگه شما یک مبحث رو به دوستانتون توضیح بدین خیلی یادگیری عمیق‌تری رو تجربه می‌کنین.

مطالعه گروهی علوم نهم

کار گروهی فقط مربوط به مطالعه نمیشه، به اشتراک گذاشتن نمونه سوالات و تکنیک‌های مطالعه با دوستانتون هم جزو فعالیت‌های گروهی به حساب میاد.

مرور و حل نمونه سوال علوم نهم

مرور و حل نمونه سوال به دانش‌آموزان برای تقویت علوم نهم کمک بزرگی می‌کنه. مرور هر سه روز یک بار باعث میشه که مطالب تا طولانی مدت توی ذهن باقی بمونه.

همچنین حل نمونه سوال به دانش‌آموزان این امکان رو میده تا خودشون رو ارزیابی کنن و با نقاط ضعف و قوتشون آشنا بشن.

آشنا شدن با نقاط ضعف و قوت بچه‌ها باعث میشه که مسیر درس خوندن بچه‌ها مشخص بشه و بدونن که چه بخش‌هایی رو بخونن و چه بخش‌هایی رو حذف کنن.

انجام فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی

دانش‌آموزان می‌تونن برای درس علوم نهم، آزمایش‌ها و پژوهش‌های تحقیقاتی از روی دروسشون انجام بدن. این کار باعث میشه که درس علوم برای بچه‌ها شیرین‌تر بشه و یادگیری این درس براشون راحت‌تر باشه.

اگه توصیه ما درباره تشکیل گروه‌های مطالعاتی رو بپذیرین و این کار رو انجام بدین می‌تونین این فعالیت‌ها رو با کمک هم دیگه انجام بدین و در آموزش و سرگرمی رو همزمان تجربه کنین.

بسته معلم خصوصی پرش؛ بهترین روش تقویت علوم نهم

بریم سراغ اصل مطلب. بهترین روش تقویت علوم نهم، استفاده از بسته معلم خصوصی پرشه.

بسته معلم خصوصی علوم نهم پرش، ساعت‌ها تدریس، توسط برترین اساتید سطح کشور، در اختیار دانش‌آموزان می‌ذاره. دانش‌آموزان می‌تونن توی محیط آرام و به دور از استرس خانه، به تماشای ویدیوهای آموزش علوم نهم پرش بپردازن.

بسته معلم خصوصی علوم نهم

همچنین بسته‌ معلم خصوصی علوم نهم پرش، یک کتاب کمک درسی هم داره که حاوی تمرین‌ها و نمونه سوالات امتحانیه. البته توی خود کتاب بخشی به اسم پاسخنامه سوالات وجود نداره و  اساتید پرش، توی ویدیوهای تدریس، نمونه سوالات و تمرین‌ها رو حل می‌کنن.

دانش‌آموزان با تماشا ویدیوهای آموزشی و حل تمارین کتاب می‌تونن به تمامی مباحث درسی علوم نهم، تسلط کامل رو به دست بیارن.

ویژگی‌های بسته معلم خصوصی علوم نهم

چرا بسته معلم خصوصی علوم نهم پرش، بهترین روش تقویت علوم نهمه؟

مزایا بسته معلم خصوصی علوم نهم پرش، جواب ما به این سواله. موارد زیر جزو مزایا بسته‌ معلم خصوصی علوم نهمه:

  • تدریس سطر به سطر کتاب درسی؛
  • تالیف کتاب و فیلم آموزشی مطابق با آخرین تغییرات کتاب درسی؛
  • به صرفه‌تر از معلم خصوصی حضوری و کلاس فوق‌ برنامه؛
  • هماهنگی کتاب کمک درسی و ویدیوهای آموزشی؛
  • تقویت پایه‌های درسی دانش‌آموزان؛
  • رفع اشکالات درسی به جا مونده از سال‌های گذشته؛
  • ارائه نکات تستی و امتحانی.

جمع‌بندی درباره بهترین روش تقویت علوم نهم

دانش‌آموزانی که دوست دارن معدل بالایی داشته باشن و روند تحصیلی مثبتی داشته باشن، باید بتونن نمرات خوبی توی درس‌های تخصصی‌تر مثل علوم بگیرن.

توی این مقاله ما سعی کردیم تا بهترین روش تقویت علوم نهم رو با استفاده از تکینک‌هایی مثل پیشخوانی، خلاصه‌نویسی، تدریس کردن و حل نمونه سوال معرفی کنیم.

همچنین توی آخر مقاله بهترین روش تقویت علوم نهم رو با استفاده از بسته معلم خصوصی علوم نهم پرش، به دانش‌آموزان و والدین معرفی کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بسته‌های معلم خصوصی پرش شماره تماستون رو توی کادر تماس با مشاورین پرش وارد کنین.

همونطور که توی مقاله ذکر کردیم، پیشخوانی، خلاصه‌نویسی و مطالعه دقیق جزو روش‌های تقویت علوم نهمه.
اما بهترین روش تقویت علوم نهم، استفاده از بسته معلم خصوصی پرشه.

بهترین زمان برای انجام خلاصه‌نویسی، زمانیه که تدریس معلم تموم شده باشه و وقتی که امتحانات نزدیک نباشه.

شما می‌تونین وارد سایت پرش بشین، پایه و درس مورد نظرتون رو انتخاب کنین و فرایند خرید رو تکمیل کنین.

راه دیگه اینه که شماره تماستون رو توی کادر تماس با مشاورین وارد کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد