بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم

بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم

بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم، موضوعیه که دانش‌آموزان انسانی برای کسب معدل بالا در پایان سال، دنبال اون هستن.

درس تاریخ از جمله دروس تخصصی رشته انسانی به حساب میان و دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور باید این درس رو به خوبی یاد بگیرن.

تقویت تاریخ یازدهم، نه تنها باعث بالا رفتن معدل و کسب رتبه برتر توی کنکور میشه، بلکه افق دید اون‌ها رو نسبت به وقایع مهم تاریخ معاصر کشور بازتر میکنه.

شاید دانش‌آموزان فکر کنن که درس تاریخ یک درس حفظیه. اما رویکرد حفظی برای درس تاریخ سمّه. چون سر جلسه امتحان به خودتون میاین و می‌بینین هیچی یادتون نمونده.

پس باید تاریخ رو جوری بخونین که تا مدت‌های طولانی توی ذهنتون باقی بمونه. برای آشنایی با بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم، تا پایان این مقاله از پرش همراه ما باشین.

می‌دونین قبل از دوران مشروطه وضع ممکلت به چه صورت بود؟ آیا از فرم ارباب رعیتی کشور با خبرین؟ محمدعلی میرزا، شاهزاده دیکتاتور قاجار چه سالی مجلس رو به توپ بست؟ چرا این کار رو کرد؟ نقش قومیت‌های مختلف توی آزادی ایران چه بود؟ کتاب تاریخ یازدهم شاید بتونه کمی به شما کمک کنه که با این وقایع بیشتر آشنا بشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اهمیت تقویت تاریخ یازدهم

گفتیم که بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم، نه تنها به دانش‌آموزان در کسب نمرات بالا و قبولی در کنکور کمک می‌کنه، بلکه باعث میشه بهتر با وقایع ایران بین دو انقلاب (از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی) آشنا بشن.

تاریخ معاصر ایران باعث میشه دانش‌آموزان که همواره از نیروهای انقلابی و تاثیرگذار کشور بودن، دید بهتری نسبت به آینده کشور داشته باشن.

اهمیت تقویت تاریخ یازدهم

یکی از مهم‌ترین معیارهای تقویت تاریخ یازدهم، داشتن علاقه کافی به این درس و برنامه‌ریزی درسی یازدهم انسانی دقیق است. اگه دانش‌آموزان بدون میل و علاقه وقایع تاریخی رو دنبال کنن، یادگیری طولانی مدتی ندارن و مطالب سریعاً از ذهنشون پاک میشه.

بودجه‌بندی تاریخ کنکور انسانی

دانش‌آموزانی که از درس تاریخ، تنها به دنبال کسب موفقیت‌های تحصیلی هستن بهتره که با بودجه‌بندی کنکور انسانی آشنا باشن. از درس تاریخ یازدهم توی کنکور انسانی، ۵ سوال طرح میشه که در کنکور سال گذشته، این سوالات از دروس دوم، هفتم، دهم، سیزدهم و پانزدهم مطرح شدن.

البته بودجه‌بندی تاریخ کنکور ۱۴۰۳ مشخص نیست و دانش‌آموزان باید تمامی درس‌های تاریخ یازدهم رو به صورت دقیق بخونن.

راه‌های تقویت تاریخ یازدهم انسانی

راه‌های زیادی وجود داره که باعث تقویت تاریخ یازدهم بشه. روش‌هایی که در ادامه توضیح میدیم، تکنیک‌هایی است که اکثر دانش‌آموزان می‌تونن از اون استفاده کنن و نتیجه خوبی بگیرن.

راه‌های تقویت تاریخ یازدهم انسانی

نشانه‌گذاری تاریخ

برای اینکه وقایع تاریخی از ذهنتون پاک نشه، می‌تونین از نشانه‌گذاری‌های مختلف استفاده کنین. این کار باعث میشه که موقع امتحان تاریخ، وقایع رو به خوبی به یاد بیارین.

برای مثال می‌تونین ناصرالدین شاه رو با ترور به خاطر بیارین، مظفرالدین شاه رو با امضای پیمان مشروطه و محمدعلی میرزا رو با به توپ بستن مجلس شورای ملی.

این کار به صرفه‌جویی در وقت هم کمک میکنه و باعث میشه دانش‌‌آموزان توی مدت زمان کمتر، یادگیری بیشتری داشته باشن. با توجه به حجم زیاد دروس و همچنین وقت کم برای امتحانات آخر سال، دانش‌آموزان برای تقویت تاریخ یازدهم، باید در سریع‌ترین زمان ممکن این درس رو یاد بگیرن.

استفاده از فلش‌کارت

استفاده از فلش‌کارت‌ها یکی دیگه از روش‌های تقویت تاریخ یازدهم هستن. شیوه استفاده از فلش‌کارت‌ها به این صورته که دانش‌آموزان روی یک قسمت از مقواهای رنگی یا سفید، اسم شخص یا یک واقعه رو می‌نویسن و در پشت مقوا، توضیحات مربوطه به اون شخص یا واقعه رو.

این تکنیک هم باعث میشه که دانش‌آموزان بتونن توی مدت زمان کم، یادگیری زیادی داشته باشن. چون با فلش‌کارت‌ها دسترسی راحت‌تری به محتوای آموزشی دارن و می‌تونن به طور خلاصه مطالب رو مطالعه کنن.

بازخوانی، بازنویسی، بازگویی

یک تکنیک سه مرحله‌ای برای تقویت تاریخ یازدهم وجود داره که خیلی از دانش‌آموزان از اون نتیجه مثبت گرفتن.

بازخوانی، بازنویسی، بازگویی

این تکنیک سه مرحله‌ای به شکل زیره:

  1. بازخوانی:
    بازخوانی یعنی خوندن متن کتاب، ابتدا به صورت روزنامه‌وار و سپس تکرار آن، این بار عمیق‌تر و جدی‌تر.
  2. بازنویسی:
    بعد از مطالعه دقیق متن کتاب، هر بخشی که به نظرتون مهم می‌اومد رو توی دفترتون بنویسین. یادتون باشه که باید از حفظ بنویسین، نه اینکه از روی کتاب رونویسی کنین.
  3. بازگویی:
    بعد از بازنویسی، هرچه از درس یاد گرفتین رو برای دیگران توضیح بدین. به طوری که شما در جایگاه معلم قرار بگیرین و دیگری، به عنوان یک فردی که هیچی از تاریخ یازدهم نمی‌دونه. اگه هم کسی رو نداشتین، برای خودتون جلوی آینه توضیح بدین.

بسته معلم خصوصی پرش؛ بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم

اگه دانش‌آموزی هستی که به دنبال بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم می‌گردی و می‌خوای بهترین نمره رو توی امتحانات پایان سال به دست بیاری، خودتو برای سال‌های آینده و همچنین کنکور آماده کنی، بهترین انتخاب برای تو بسته معلم خصوصی تاریخ یازدهم پرشه.

پرش، اولین و بهترین ارائه دهنده بسته‌های معلم خصوصی است. توی این بسته‌ها ساعت‌ها ویدیو آموزشی به همراه کتاب کمک درسی در کنار هم قرار گرفتن تا بهترین نتایج رو برای دانش‌آموزان به ارمغان بیارن.

دانش‌آموزان با تماشا ویدیوهای آموزش تاریخ یازدهم، از بهترین روش‌های تدریس مطرح‌ترین اساتید سطح کشور برخوردار میشن.

بسته معلم خصوصی پرش؛ بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم

همچنین کتاب کمک درسی پرش، به عنوان یک جزوه کامل ولی خلاصه‌ شده عمل میکنه و با مطرح کردن نمونه سوالات امتحانی، باعث میشه دانش‌آموزان تسلط کاملی روی مطالب درسی به دست بیارن.

ویژگی‌های بسته معلم خصوصی پرش

چرا می‌گیم بسته معلم خصوصی پرش، بهترین روش تقویت تاریخ یازدهمه؟

به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که این بسته آموزشی داره. بسته‌های معلم خصوصی پرش، مثل یک کلاس درس خصوصی برای دانش‌آموزان عمل می‌کنن. چرا که توی این بسته‌ها، دانش‌آموزان نه تنها از بهترین روش‌های تدریس بهره‌مند میشن، بلکه با بهترین روش‌های مطالعه تاریخ، تکنیک‌های تست‌زنی و نحوه سوالات امتحانی هم آشنا میشن.

از ویژگی‌های دیگه بسته معلم خصوصی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • تدریس خط به خط کتاب درسی؛
  • مطابقت فیلم آموزشی و کتاب کمک درسی؛
  • امکان بازبینی چندین‌باره ویدیوهای آموزشی؛
  • هزینه مقرون به صرفه‌تر از معلم خصوصی حضوری؛
  • تقویت پایه‌های درسی؛
  • رفع اشکالات درسی به جا مونده از سال‌های گذشته؛
  • بالا بردن تمرکز دانش‌آموزان موقع درس خوندن.

جمع‌بندی درباره بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم

توی این مقاله سعی کردیم تا برای دانش‌آموزانی که به دنبال بالاترین نمرات درسی هستن، بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم رو معرفی کنیم. مطالعه دقیق، استفاده از نمونه سوالات امتحانی، نشانه‌گذاری و فلش‌کارت‌ها، از تکنیک‌های یادگیری این درس هستن.

برای آشنایی بیشتر در مورد روش تقویت دروس پایه یازدهم انسانی می‌تونین به مقالات دیگه مثل مقاله بهترین روش تقویت علوم و فنون ادبی یازدهم مراجعه کنین.

اما بهترین روش تقویت تاریخ یازدهم انسانی، استفاده از بسته معلم خصوصی پرشه. شما عزیزان می‌تونین جهت کسب اطلاعات بیشتر و تهیه بسته معلم خصوصی پرش، شماره تلفنتون رو توی کادر تماس با ما وارد کنین.

استفاده از بسته معلم خصوصی پرش. چون به دانش‌آموزان یک دور دیگه درس رو به طور کامل یاد میده و تمامی مشکلات اون‌ها رو برای اون‌ها رفع می‌کنه.

قطعا خیر. هدف بسته‌های معلم خصوصی پرش، بالا بردن میزان یادگیری دانش‌آموزانه، نه تنبل‌تر شدن اون‌ها.

بله. تمامی بخش‌های تاریخ یازدهم به صورت کامل توی بسته معلم خصوصی پرش تدریس میشن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد