درس خوندن به سبک کره‌ای

درس خوندن به سبک کره‌ای‌

روش‌های زیادی برای درس خوندن وجود داره که هر دانش‌آموزی، با توجه به ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقیات و سبک زندگی خودش، می‌تونه مناسب‌ترین روش رو براش انتخاب کنه.

از اونجایی که توی کشور ما، علاقمندان به فرهنگ شرق آسیا و مخصوصاً کره جنوبی سال به سال بیشتر میشن، توی این مقاله سعی کردیم تکنیک‌هایی که دانش‌آموزان کره‌ای برای مطالعه استفاده می‌کنن رو باهاتون در میون بذاریم.

البته این تکنیک و روش‌ها، ساخته خود کره‌ای‌ها نیست و توی تمام جهان کاربرد داره؛ اما این افراد هم به شکل منظم ازش استفاده می‌کنن.

پس اگه از طرفداران فرهنگ و هنر کره جنوبی هستین، تا پایان مقاله درس خوندن به سبک کره‌ای همراه ما باشین.

کره‌ای‌ها فرهنگ جذابی دارن. پر از رقص و موسیقی، پر از دراما و احساس. توی کشور ما هم چند سالی میشه که فرهنگ کره‌ای، طرفدارهای خاص خودش رو پیدا کرده که دوست دارن هرچه بیشتر با این فرهنگ آشنا بشن. برای همین خیلی از دانش‌آموزان هم به دنبال این هستن که درس خوندن به سبک کره‌ای رو یاد بگیرن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کره‌ای‌ها چطوری درس می‌خونن؟

جوامع شرق آسیا، تقریباً فرهنگ متفاوت‌تری با کشورهای غربی دارن. کشور ما هم به واسطه فضای مجازی، معمولاً کشش بیشتری به فرهنگ کشورهای غربی داشته.

اما با گسترس فضای ارتباطی توسط رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و غیره، طی سال‌های اخیر عده زیادی از افراد با فرهنگ کشور‌هایی مثل کره جنوبی آشنا و بهش علاقمند شدن.

توی نگاه مردم کشور ما، مردم کشور‌های شرق آسیا مثل ژاپن، کره جنوبی یا چین، مردمانی سخت‌کوش و منظم هستن که دائماً در تلاشن که خودشون و کشور خودشون رو ارتقا بدن.

نحوه درس خوندن کره‌ای‌ها

به همین خاطر برای خیلی از عزیزان سوال میشه که درس خوندن به سبک کره‌ای چطوریه؟ توی این مقاله سعی می‌کنیم که به این سوال جذاب پاسخ بدیم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

روش‌های درس خوندن به سبک کره‌ای

اگه شما هم جزو اون دسته از دانش‌آموزان هستین که به موسیقی K-pop، فیلم‌های سینمایی کره‌ای یا به مانهوا‌ها علاقه دارین، قطعاً براتون سوال شده که درس خوندن به سبک کره‌ای چطوریه.

باید بدونین کره‌ای‌ها هم مثل خودمون هستن و آدم فضایی نیستن😁 اون‌ها هم از روش‌هایی استفاده می‌کنن که دانش‌آموزان کشورهای دیگه ازش استفاده می‌کنن.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشین، اینه که دانش‌آموزان شرق آسیا، معمولاً نظم و انضباط بیشتری برای استفاده از این تکنیک‌ها دارن و عامل موفقیت‌های تحصیلی اون‌ها هم همینه.

اما با این حال، در ادامه به روش‌هایی که دانش‌آموزان کره‌ای ازش استفاده می‌کنن تا درس‌های خودشون رو بخونن اشاره می‌کنیم تا شاید انگیزه‌ای براتون بشه برای ساخت عادات درسی بهتر.

تمرکز بالای دانش‌آموزان کره‌ای

یکی از اصولی که به دانش‌آموزان کره‌ای کمک می‌کنه که نتایج بهتری رو توی روند تحصیل خودشون بگیرن، تلاش برای داشتن تمرکز بالاست.

توی درس خوندن به سبک کره‌ای، برای جلوگیری از به هم خوردن تمرکزشون توی ساعات مطالعه، از تلویزیون، موسیقی، فضای مجازی و حواس پرتی‌های مختلف دوری می‌کنن تا بتونن بیشترین میزان یادگیری رو داشته باشن.

تمرین افزایش تمرکز

خیلی این دانش‌آموزان برای افزایش تمرکز خودشون، از فعالیت‌هایی مثل یوگا، مدیتیشن، ورزش‌های هوازی و غیره استفاده می‌کنن تا بتونن روی درس خوندن متمرکز بمونن.

استفاده از موسیقی‌های آرامش‌بخش موقع درس خوندن هم یکی دیگه از روش‌هاییه که توی درس خوندن به سبک کره‌ای، می‌تونین ازش استفاده کنین.

برنامه‌ریزی سیستماتیک در درس خوندن به سبک کره‌ای

یکی از مهم‌ترین کارهایی که توی درس خوندن به سبک کره‌ای انجام میشه، برنامه‌ریزی سیستماتیکه.

این کار به این دانش‌آموزان کمک می‌کنه که از اتلاف زمان جلوگیری کنن و از هر روز خودشون، بهترین استفاده رو ببرن.

متاسفانه خیلی از دانش‌آموزان ما به صورت بدون برنامه درس می‌خونن که هم سطح کیفی مطالعه رو پایین میاره، هم باعث میشه که زمان زیادی برای تصمیم‌گیری‌های مختلف تلف بشه.

پس اگه به درس خوندن به سبک کره‌ای علاقه دارین، باید حتماً برنامه‌ریزی سیستماتیک رو جزوی از عادات روزانه خودتون قرار بدین.

تمام تست‌ها و تکالیف خودتون رو با دقت توی برنامه روزانه خودتون تنظیم کنین. می‌تونین از دفترچه‌های مخصوص استفاده کنین یا برای خودتون یک جدول درست کنین.

بهتره که توی برنامه روزانتون، فعالیت‌هایی که مربوط به درس خوندن نمیشن هم یادداشت کنین تا شفافیت برنامه روزانتون براتون بیشتر بشه.

بعد از انجام هر وظیفه هم جلوش تیک بزنین یا یک قلب بکشین.😁❤ این به شما انگیزه و عزت نفس میده و این حس رو پیدا می‌کنین که کار مفیدی دارین انجام میدین.

داشتن برنامه سیستماتیک

اگه توی برنامه‌ریزی روزمره تا حالا تجربه‌ای نداشتین و قصد دارین یک برنامه جامع و کامل برای خودتون بریزین اما فکر می‌کنین نمی‌تونین، پیشنهاد می‌کنیم که با مشاورین گروه آموزشی پرش در ارتباط باشین.

مشاورین ما با داشتن سال‌ها تجربه توی ارتباط با دانش‌آموزان مختلف و برنامه‌ریزی درسی، می‌تونن بهتون کمک کنن که بهترین برنامه مناسب خودتون رو طراحی کنین.

کافیه شماره تماس خودتون رو توی بخش ارتباط با مشاورین ما وارد کنین تا توی سریع‌ترین زمان، برای راهنمایی شما عزیزان باهاتون تماس بگیرن.

یادداشت برداری و خلاصه نویسی

یکی از کارهایی که دانش‌آموزان کره‌ای موقع درس خوندن انجام میدن، یادداشت برداری از مطالب مهم و کلیدیه.

با استفاده از این روش، شما می‌تونین توی زمان‌های مختلف، مطالبی رو که مهم‌ترن و نیاز به یادآوری دارن دوره کنین تا به مرور زمان به قسمت حافظه بلند مدت‌تون منتقل بشن.

یادداشت برداری به شما کمک می‌کنه که بهتر بتونین روی مطالبی که دارین مطالعه می‌کنین متمرکز بمونین و حواس‌تون دائماً پرت چیزهای مختلف نشه.

در کنار این، خلاصه نویسی و یادداشت برداری بهتون کمک می‌کنه که حین مطالعه درس‌های خودتون، مطالب رو به صورت عمیق‌تر و بهتر متوجه بشین و بتونین راحت‌تر اون‌ها رو به خاطر بسپارین.

پس اگه به درس خوندن به سبک کره‌ای علاقه دارین، از یادداشت برداری و خلاصه نویسی هرگز غافل نشین.👌

داشتن استراحت فعال

اگه می‌خواین درس خوندن به سبک کره‌ای رو انجام بدین، بهتره که بعد از هر یک ساعت مطالعه، به اندازه یک ربع استراحت داشته باشین؛ اما فقط استراحت فعال.

استراحت فعال، به این معنی نیست که وارد شبکه‌های مجازی بشین و شروع به چت کردن یا وب گردی کنین.

این نه تنها استراحت محسوب نمیشه و بهتون انرژی نمیده، بلکه حواس شما رو پرت می‌کنه و ذهن‌تون رو درگیر اطلاعاتی می‌کنه که اهمیتی ندارن و به کارتون نمیان.

استراحت فعال داشته باشین

برای اینکه استراحت فعال داشته باشین و بتونین مثل دانش‌آموزان کره‌ای عمیق درس بخونین، باید توی یک ربع زمان استراحت‌تون کارهای مفید انجام بدین.

می‌تونین حرکات کششی انجام بدین، قدم بزنین، با خانواده صحبت کنین، مدیتیشن کنین یا هرکاری که به تجدید قوا و بازیابی تمرکزتون کمک می‌کنه رو انجام بدین.

داشتن ذهنیت رشد دانش‌آموزان کره‌ای

یکی از مهم‌ترین بخش‌های درس خوندن به سبک کره‌ای، داشتن ذهنیت رشده. این موضوع مسئله خیلی مهمیه و هرچقدر که از اهمیت ذهنیت یا mindset مثبت صحبت کنیم، باز هم کم گفتیم.

دانش‌آموزان کره‌ای، نسبت به خودشون و مسیر پیش روی خودشون همیشه ذهنیت مثبتی دارن که بهشون کمک می‌کنه تا وظایف خودشون رو به بهترین شکل بتونن انجام بدن.

شاید  از بعضیا شنیده باشین که: «ما هوش‌مون از ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها بالاتره ولی اون‌ها به خاطر تلاش زیادشون پیشرفت می‌کنن.»

هر چند این جمله اصلا درست نیست و یک چیز من‌درآوردیه، اما یک نکته خیلی مهم داره؛ اون‌ها به خاطر تلاش زیادشون پیشرفت می‌کنن!

به این فکر کنین: اگه خودتون رو لایق موفقیت ندونین و ذهنیت مثبتی درباره رشد و پیشرفت خودتون نداشته باشین، آیا اصلا براش تلاشی می‌کنین؟

پرورش ذهنیت مثبت

اعمال روزانه ما بازتاب باورهای ما هستن. کسی که باور داره” من چاقم”، معمولاً تمایل بیشتری نشون میده که پرخوری کنه یا از شکر استفاده کنه.

اما شخص دیگه‌ای رو می‌بینین که اضافه وزن هم داره، اما باور داره که “من اهل ورزش هستم” و به همین خاطر، تمایل کمتری به پرخوری داره و بیشتر از فعالیت فیزیکی لذت می‌بره.

پس اگه دنبال یادگیری روش درس خوندن به سبک کره‌ای هستین، حتماً روی ذهنیت خودتون کار کنین و فقط افکاری رو توی ذهن‌تون پرورش بدین که به پیشرفت هر روزه شما کمک کنه.

داشتن استراتژی یادگیری

در حالی که دانش‌آموزان کشور ما، اکثراً سبک خاصی رو برای یادگیری انتخاب نمی‌کنن، دانش‌آموزان کره‌ای می‌دونن که هر شخصی، روش یادگیری مناسب خودش رو باید پیدا کنه.

یکی از روش‌های درس خوندن به سبک کره‌ای، پیدا کردن روش یادگیری مناسب خودتونه.

بعضی افراد هستن که از طریق تصاویر بصری بهتر یاد می‌گیرن، بعضی‌ها از طریق شنیدن و بعضی‌ها از طریق خوندن.

اگه می‌خواهین مطالب رو بهتر یاد بگیرین، باید مثل دانش‌آموزان کره‌ای، سبک یادگیری مناسب خودتون رو پیدا کنین.

استفاده از فلش کارت‌ها

با اینکه این روش توی کشور ما شناخته شده است، ولی یکی از مهم‌ترین کارها توی درس خوندن به سبک کره‌ای است. دانش‌آموزان کره‌ای برای یادگیری بهتر مطالب و به خاطر سپردن اون‌ها، از فلش کارت‌ها استفاده می‌کنن.

از فلش کارت‌ها استفاده کنین

بر اساس نظریه ابینگهاوس، تکرار مطالب توی بازه‌های زمانی مختلف باعث تثبیت اون‌ها توی حافظه ما میشه. به همین خاطر استفاده از فلش کارت‌ها می‌تونه توی یادگیری مطالب مختلف بهتون به شدت کمک کنه.

تشکیل گروه‌های مطالعه توسط دانش‌آموزان کره‌ای

یکی از کارهایی که دانش‌آموزان کره‌ای برای پیشرفت توی درس‌ها انجام میدن، تشکیل گروه‌های مطالعه است که باعث میشه موتور درس خوندن توی ذهن‌شون روشن باشه. این یکی از کارها برای درس خوندن به سبک کره‌ای است.

داشتن یک گروه برای درس خوندن، به شما کمک می‌کنه که فرایند مطالعه رو برای خودتون سرگرم کننده‌تر کنین. این گروه‌ها باعث میشن که تعهد شما به درس خوندن بالاتر بره و تمایل بیشتری به یادگیری داشته باشین.

استفاده از پکیج‌های آموزشی

دانش‌آموزان کره‌ای به خوندن کتاب‌های درسی خودشون بسنده نمی‌کنن و دائماً دنبال این هستن که از منابع مختلف، مطالب بیشتری یاد بگیرن تا بتونن توی مسیر تحصیل خودشون موفق بشن.

شما هم می‌تونین از منابع مختلفی برای رشد و پیشرفت خودتون استفاده کنین. یکی از این منابع، بسته‌های معلم خصوصی پرش است.

این بسته‌ها به شما کمک می‌کنن مطالب رو عمیق‌تر درک کنین و هرموقع که نیاز داشتین، کلاس درسی خصوصی خودتون رو توی اتاق خودتون داشته باشین.

جمع‌بندی درس خوندن به سبک کره‌ای‌ها

توی این مقاله سعی کردیم درس خوندن به سبک کره‌ای رو برای کسایی که علاقمند به فرهنگ این کشور هستن توضیح بدیم.

همونطور که دیدین، اون‌ها از روش جادویی یا تکنیک محرمانه‌ای استفاده نمی‌کنن و همون کارهایی رو می‌کنن که توی اروپا، آمریکا یا کشور خودمون انجام میشه.

نکته برتری کره‌ای‌ها، نظم و انضباط اون‌ها و ذهنیت مثبت درباره درس‌ها و رشد خودشونه. پس روز به روز روی نظم و انضباط خودتون کار کنین تا بتونین بهترین نتایج رو توی درس خوندن بگیرین.

خیر، اون‌ها هم از تکنیک‌هایی استفاده می‌کنن که توی سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیره.

عامل موفقیت دانش‌آموزان کره‌ای، نظم و انضباط اون‌ها توی به کارگیری این روش‌ها است؛ نه استفاده از روش‌های متفاوت!

دوری از عوامل حواس پرتی، برنامه‌ریزی سیستماتیک، یادداشت برداری و خلاصه نویسی، داشتن استراحت فعال و غیره.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد