آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا

آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا

تا حالا فکر کردی سخت‌ترین زبان مال کدوم کشوره؟ آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا می‌تونه موضوع خیلی جذابی باشه. زبان همیشه بحث شیرینی بوده چون ما رو با ملیت‌های مختلف آشنا می‌کنه.

زبان یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های هر کشور و مردمی به حساب میاد؛ با یادگیری هر زبانی می‌تونیم با فرهنگ و تاریخ اون کشور پیوند بخوریم و بهش نزدیک‌تر بشیم. آشنایی با روش تقویت حافظه می‌تونه توی یادگیری زبان دوم به شما کمک کنه.

در ادامه این مطلب می‌خوایم شما رو با تعدادی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا که یادگیریشون می‌تونه پر از چالش و البته شیرین باشه آشنا کنیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

سخت‌ترین زبان‌های دنیا

زبان‌های سختی توی دنیا وجود دارن که یادگیری‌شون ساده نیست و شاید حتی دلتون نخواد سمت یادگیری‌شون برید. در ادامه می‌خوایم شما رو با سخت‌ترین زبان‌های دنیا آشنا کنیم. شاید از بین این زبان‌ها دلتون خواست یکی رو یاد بگیرین و چند زبانه شدن رو تجربه کنین.

سخت‌ترین زبان‌های دنیا

چینی، زبان لائوتزو

وقتی ازتون می‌پرسن به نظرتون سخت‌ترین زبان دنیا کدومه، احتمالش خیلی زیاده که بگید زبان چینی. بله زبان چینی واقعا سخته و یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌ره. آقای لائوتزوی فیلسوف به این زبان تمام درس‌هاشون رو برای جهان به یادگار گذاشتن.

این زبان بر خلاف زبان‌های دیگه الفبا نداره و به جای الفبا یک عالمه کاراکتر داره که همه‌ اون‌ها رو باید بلد باشید تا بشه گفت به زبان چینی مسلط هستید. برخی از این کاراکترها انقدر سخت و پیچیده هستن که نوشتن‌شون ممکنه زمان زیادی طول بکشه.

مردم قسمت‌های شمالی و جنوبی چین به زبان ماندارین صحبت می‌کنن و زبان رسمی این کشور زبان پکنیه که زیر مجموعه زبان ماندارین به حساب می‌آید. برای یادگیری این زبان سخت به یک پشتکار و استمرار فراوون نیاز دارید.

عربی، زبان سخت دوران مدرسه

احتمالا زبان عربی ما رو همیشه یاد دوران شیرین مدرسه می‌ندازه درسته؟ این زبان همیشه برامون سخت بود و از دستش عاصی بودیم. باید بگیم که تنها نیستیم چون این زبان برای اکثر مردم دنیا سخته نه فقط ما.

زبان عربی جزو سخت‌ترین زبان‌های دنیا به حساب میاد اما حداقلش اینه که برای ما فارسی زبان‌ها راحت‌تره. چرا؟ چون کلمات مشترک داریم و مهم‌تر از همه الفبای فارسی و عربی به غیر از گچپژ معروف، یکسانه و برای ما یادگیری این زبان ساده‌تره اما نگیم از قواعد سخت این زبان که امون همه‌مون رو بریده بود توی مدرسه.

شما هم یادتونه؟ به نظر میاد یادگیری زبان عربی برای مردم انگلیسی زبان یا زبان‌های دیگه خیلی سخت‌تر از ما باشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

ژاپنی، زبان انیمه‌های میازاکی

ژاپن کشوری با فرهنگ و زبان و ادبیات بسیار غنیه که کسایی که انیمه‌های میازاکی رو دیدن احتمالا عاشق این کشور و زبانش شدن.

نوشتار زبان ژاپنی قدمت کمتری به نسبت شکل گفتاری اون داره و قدمتش تقریبا 1200 ساله. یکی از علت‌های سخت بودن زبان ژاپنی که اون رو توی لیست سخت‌ترین زبان‌های دنیا قرار می‌ده تفاوت در گفتار و نوشتار این زبان از نظر لغوی و دستوریه.

زبان ژاپنی هم مثل زبان چینی به جای الفبا کاراکتر داره که ریشه این کاراکترها از زبان چینی میاد. دو مدل سیلاب هم توی زبان ژاپنی وجود داره به نام هیراگانا و کاتاکانا که یادگیری این زبان رو پیچیده‌تر می‌کنه.

قواعد زبان انگلیسی با زبان ژاپنی خیلی تفاوت داره بخاطر همین یادگیری زبان ژاپنی برای انگلیسی زبان‌ها خیلی سخت‌تره به نسبت مردم کشور دیگه.

اگه انیمه‌های میازاکی رو با زبان اصلی دیده باشین حتما متوجه شدین که چقدر زبان ژاپنی از نظر آوایی و شنیداری زیباست. به خصوص موسیقی انیمه‌ها که حال و هوای عجیب و جادویی داره.

فنلاندی، زبان سرزمین هزار دریاچه

زبان شناس‌ها تشخیص دادن به دلایلی زبان فنلاندی هم یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا محسوب میشه. تلفظ حروف و کلمات توی زبان فنلاندی شبیه به زبان انگلیسیه اما به نسبت زبان انگلیسی دستور زبان خیلی سخت‌تری داره.

مردم این کشور به دو شکل زبانی کلاسیک و سنتی و مدرن صحبت می‌کنن. مدلی که امروزه صحبت می‌کنن خیلی با مدل کلاسیک و سنتی متفاوته. زبان زیبا و سخت سرزمینی که پر از آب‌ها و دریاچه‌هاست.

مجارستانی، زبان آقای گئورگ لوکاچ

توی زبان مجارستانی، کلمات و عبارت‌ها به شکل مرکب بیان می‌شن. مثلا اگه بخوایم بگیم “کیف من”، این مضاف و مضاف الیه تبدیل به یک کلمه‌ واحد میشه.

همین باعث شده که زبان مجارستانی یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا به حساب بیاد. آقای لوکاچ که نویسنده، منتقد ادبی و البته فیلسوف مجارستانی هستن هم به همین زبان سخت صحبت می‌کردن.

ایسلندی، زبان سرزمین چشمه‌های آب گرم

این زبان از زبان‌های هندو اروپاییه و جزو سخت‌ترین زبان‌های دنیا به شمار می‌ره. زبان ایسلندی 3 جنس مذکر، مونث و خنثی داره که همین متفاوتش می‌کنه. ایسلند، کشوری که پر از چشمه‌های آب گرمه.

یه خوبی که برای انگلیسی زبان‌ها وجود داره اینه که توی این زبان کلماتی که ریشه انگلیسی داره هم وجود داره. برای همین شاید بشه گفت انگلیسی زبان‌ها راحت‌تر بتونن این زبان رو یاد بگیرن. این زبان دارای دستور زبان و واژگان پیچیده و سختیه.

کره‌ای، زبان یانگوم و جومونگ

کره‌ای‌ها اول به زبان خودشون حرف می‌زدن و همون کلمات و جملات رو به زبان چینی می‌نوشتن تا اینکه پادشاه سجونگ تصمیم می‌گیره دستور بده که خط کره‌ای یا هانگول رو اختراع کنن. نوشتن کره‌ای به خط چینی رو هم هانجا می‌گن که هنوز ازش استفاده میشه.

زبان کره‌ای

این خط خیلی راحت‌تر از چینیه و دلیلش هم اینه که پادشاه سجونگ می‌خواسته همه مردم بتونن این خط رو یاد بگیرن و بنویسن. اما شاید برای بقیه مردم که به زبان دیگه‌ای تسلط دارن یادگیری زبان کره‌ای سخت باشه.

کره‌‎ای هم یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا به حساب میاد. گرامر این زبان سخته و نیاز به تمرین زیادی داره چون که گسترده‌ست. شخصیت‌های پرطرفدار کره‌ای تو ایران، یعنی جومونگ و یانگوم هم کره‌ای حرف می‌زنن. تا حالا کره‌ای حرف زدنشون رو شنیدید؟

لهستانی، سرزمین خانم ماری کوری

توی زبان لهستانی تلفظ حروف خیلی با زبان انگلیسی متفاوته. مثلا دو تا حرف s و c کاملا تلفظ متفاوتی دارن. توی این زبان 9 تا حرف وجود داره که اصلا توی زبان انگلیسی وجود نداره. همین دلیل باعث شده این زبان جزو سخت‌ترین زبان‌های دنیا باشه و توی این لیست قرار بگیره. خانم ماری کوری عزیز هم لهستانی بودن.

یکی دیگه از دلایل سختی این زبان، داشتن گرامر دشواره. مثلا در زبان انگلیسی دو نوع جنسیت وجود داره اما در زبان لهستانی 7 نوع جنسیت وجود داره و حتی اعداد در این زبان به 17 مدل بیان می‌شن.

آلمانی، زبان فلسفه

زبان آلمانی که توی ایران طرفدارای زیادی برای یادگیری داره. این زبان هم جزو سخت‌ترین زبان‌های دنیا به حساب میاد اما قطعا به اندازه چینی و ژاپنی سخت نیست. سختی این زبان بخاطر کلمات و تلفظ اون‌ها و گرامر متفاوتشه.

کلمات توی زبان آلمانی سه جنسیتی هستن و همین یکی از سختی‌های این زبانه. فیلسوف‌های زیادی هم آلمانی زبان بودن مثل کی؟ آقای نیچه.

فارسی، زبان فردوسی بزرگ

فارسی، زبان فردوسی بزرگ

ما که فارسی زبانیم قطعا درکی از سختی زبان خودمون نداریم ولی باید بگیم که زبان فارسی، زبان فردوسی بزرگ یکی از سخت‌ترین زبان‌های دنیا برای آموزش به حساب میاد. حتی اگه خودمون هم بخوایم زبان فارسی رو توی دانشگاه بخونیم، از میزان سختی این زبان باخبر میشیم. حالا فکر کن یک آلمانی زبان چطور باید فارسی یاد بگیره؟

جمع‌‌بندی آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا

زبان‌های سخت زیادی تو دنیا وجود دارن که ما سعی کردیم توی این مقاله به آشنایی با سخت‌ترین زبان‌های دنیا ازتون پذیرایی کنیم. نه یعنی اینکه زبان‌های سخت دنیا رو بهتون معرفی کنیم که کردیم. هر زبانی برای شروع یادگیری می‌تونه سخت باشه اما اگه بهش علاقه داشته باشید می‌تونه اونقدر شیرین بشه که حد نداره.

اگه سوالات بیشتری داشتید می‌تونید داخل باکس نظرات برامون سوالات‌تون رو بنویسین تا زود جواب‌تون رو بدیم.

ما در این مقاله به طور کامل به این مورد پرداختیم ولی سخت‌ترین زبان رو میشه زبان چینی دانست.

شاید چون این زبان، زبان مادری ما هست درکی از سختی این زبان نداشته باشیم ولی باید بگیم که زبان فارسی هم در لیست سخت‌ترین زبان‌های دنیاست.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد