روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

آیا به موسیقی‌های کی پاپ و گروه‌هایی مثل BTS علاقه دارین؟ آیا سریال‌های احساسی کی دراما رو دنبال می‌کنین و باهاشون خوشحال و غمگین میشن؟ مانهوا چی؛ به خوندن اون‌ها علاقه دارین؟
توی سال‌های اخیر، عده زیادی از جوانان و نوجوانان ما به فرهنگ رنگارنگ کشور کره جنوبی علاقه پیدا کردن و وقت زیادی رو برای دنبال کردن هنر اون‌ها صرف می‌کنن.

اما باید بدونین در کنار اینکه کره‌ای‌ها صنعت سرگرمی قدرتمندی دارن، خیلی آدم‌های سخت کوشی هستن؛ مخصوصاً دانش‌آموزاشون.

به همین خاطر توی این مقاله از پرش می‌خوایم درباره روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای صحبت کنیم تا کسایی که به این فرهنگ علاقه دارن، اون رو از زاویه دیگه‌ای هم ببینن.

دانش‌آموزان کره‌ای، افراد سخت کوشی هستن که برای رسیدن به موفقیت‌های تحصیلی خودشون، به شدت تلاش می‌کنن و ساعت‌های زیادی رو صرف یادگیری می‌کنن. توی این مقاله درباره روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای برای علاقمندان این فرهنگ صحبت می‌کنیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

دانش‌آموزان کره‌ای چیکار می‌کنن؟

همونطور که در ابتدای مقاله روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای گفته شد، اون‌ها دانش‌آموزان واقعا سخت کوشی هستن و برای موفقیت شدیداً تلاش می‌کنن. برای همین، نتایج خوبی هم در زمینه تحصیل می‌گیرن و جزو باهوش‌ترین دانش‌آموزان جهان هستن.

یک دانش‌آموز کره‌ای چیکار می‌کنه؟

شاید اگه از دور نگاه کنین، بگین خوش به حالشون؛ می‌تونن کنسرت برن، می‌تونن فعالیت‌های تفریحی زیادی مثل شرکت در فستیوال‌ها داشته باشن یا کلی سرگرمی دیگه.

اما، درس خوندن به سبک کره‌ای، همیشه راحت نیست!

اما باید گفت، این همه ماجرا نیست. اون‌ها به سختی تلاش می‌کنن و روی رشد و پیشرفت خودشون سرمایه‌گذاری می‌کنن؛ در کنار اون هم البته از فعالیت‌های تفریحی مختلف مربوط به کشورشون استفاده می‌کنن و لذت می‌برن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای چیه؟

دانش‌آموزان کشور کره، مثل دانش‌آموزان کشور خودمون، هرکدوم شرایط و در نتیجه روتین متفاوت خودشون رو دارن.

این مسئله به موارد زیادی مثل شرایط مالی، خانواده، مدرسه محل تحصیل و کلی عامل دیگه بستگی داره و نمیشه به صورت قطعی یک چارچوب مشترک رو معرفی کرد.

اما میشه به صورت کلی یک سری موردهایی که بیشترشون انجام میدن رو به عنوان روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای در نظر گرفت.

پس همراه ما باشین تا ابعاد مختلف زندگی دانش‌آموزان کره‌ای رو با هم بررسی کنیم.

مدرسه؛ اولین قسمت روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

مدارس کره‌ای معمولاً بین ساعات 7 تا 8 صبح شروع به کار می‌کنن و بسته به مقطع تحصیلی، بین ساعات 3 تا 5 بعد از ظهر هم تعطیل میشن.

دانش‌آموزان کره‌ای معمولاً توی 6 تا 8 کلاس درس شرکت می‌کنن که هر کدوم 45 تا 50 دقیقه طول می‌کشن. اون‌ها بین درس‌ها 10 تا 15 دقیقه زمان استراحت و 40 تا 50 دقیقه زمان برای صرف نهار دارن.

رفتن به مدرسه

این مدارس برنامه‌های مختلفی رو برای دانش‌آموزان کره‌ای در نظر می‌گیرن که بعضی از اون‌ها عبارتن از:

  • دروس اصلی مثل زبان کره‌ای، ریاضی، علوم اجتماعی، زبان انگلیسی، تاریخ، ورزش و غیره به دانش‌آموزان تدریس میشه و بر اساس سیستم امتحان ملی و مدرسه‌ای ارزیابی میشه.
  • این برنامه شامل فعالیت‌های آموزشی و تفریحیه که به دانش‌آموزان کره‌ای این امکان رو میده استعدادها، علایق و ویژگی‌های شخصیتی خودشون رو بشناسن و توسعه بدن.
  • دانش‌آموزان توی کلاس‌های فوق برنامه مختلفی مثل رباتیک، موسیقی، رقص، شطرنج و غیره می‌تونن شرکت کنن. این کلاس‌ها معمولاً توسط معلمان مدرسه یا مربیان خارجی انجام میشه که رایگان یا مقرون به صرفه و ارزان هستن.
  • دانش‌آموزان کره‌ای، توی این مدارس می‌تونن داخل باشگاه‌های مختلفی عضو بشن و تشکیل گروه بدن. گروه‌هایی مثل موسیقی، ورزش، هنری، علمی داوطلبانه و غیره. این باشگاه‌ها معمولاً به صورت خودمختار هستن و توسط خود دانش‌آموزان اداره میشن.
  • مدارس کره‌ای، برای دانش‌آموزان اردوها و فعالیت‌های خارج از مدرسه در نظر می‌گیرن تا از طریق تجربه عملی هم یادگیری داشته باشن. بعضی از این فعالیت‌ها عبارتن از: بازدید از موزه‌ها، کارخانه‌ها، مزارع، پارک‌ها و غیره است. این فعالیت‌ها توسط معلمان و مربیان مدرسه برنامه‌ریزی میشن و معمولاً رایگان یا خیلی ارزان هستن.

آماده شدن برای آزمون توانایی تحصیلی یا (Suneung CSAT)

دانش‌آموزان کره‌ای برای ورود به دانشگاه، باید توی آزمونی تحت عنوان آزمون توانایی تحصیلی دانشگاهی یا Suneung CSAT شرکت کنن.

به همین خاطر این افراد، سال‌ها وقت صرف می‌کنن تا بتونن به بهترین شکل ممکن برای این آزمون، که یک چیزی مثل آزمون کنکور خودمونه، آماده بشن.

این آزمون هر سال در سومین پنجشنبه ماه نوامبر برگزار میشه که شدیداً سخت و رقابتیه؛ چون دانشگاه‌هایی مثل سئول ، دانشگاه ملی کره و دانشگاه یون سی، فقط 2 درصد از دانش‌آموزان رو پذیرش می‌کنن که باعث میشه رقابت شدیداً بالا بره.

دانش‌آموزان کره‌ای برای آمادگی بیشتر به مدارس خصوصی یا هاگوان میرن.
هاگوان‌ها آکادمی‌های خصوصی هستن که دانش‌آموزان کره‌ای برای تقویت مهارت‌های درسی خودشون و آمادگی برای امتحانات و آزمون CSAT داخلش ثبت نام می‌کنن.
هاگوان‌ها معمولا گرون قیمت و رقابتی هستن و ممکنه تا ساعات آخر شب هم کلاس‌های اون‌ها ادامه داشته باشن.

بعضی از دانش‌آموزان کره‌ای تا روزی 16 ساعت درس می‌خونن که بخشی از این زمان توی آکادمی‌های هاگوان سپری میشه.

فعالیت‌های بعد از مدرسه در روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

همونطور که گفته شد، یک سری از دانش‌آموزان کره‌ای بعد از مدرسه هم مشغول درس خوندن هستن و به هاگوان‌ها میرن.

فعالیت‌های بعد از مدرسه

عده دیگه‌ای هم تمایل دارن که فعالیت‌های دیگه‌ای رو دنبال کنن. خیلی‌ها به زبان‌های خارجی علاقه دارن و براش وقت می‌ذارن، و بعضی‌های دیگه به باشگاه‌های ورزشی یا فرهنگی میرن تا فعالیت‌های مورد علاقه خودشون رو دنبال کنن.

مثلا بعضی از اون‌ها به باشگاه‌های تکواندو، باله، پاینو یا گیتار میرن و عده دیگه‌ای ترجیح میدن به کتابخونه و کافه برن تا مطالعه کنن و بتونن با دوستان خودشون وقت بگذرونن.

جمع‌بندی درباره روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای

کشور کره جنوبی، یکی از پیشرفته ‌ترین کشور‌های جهانه و طبق آمار منتشر شده، جزو برترین کشورها از نظر بهره هوشی یا IQ است.

توی این مقاله سعی کردیم روتین روزانه دانش‌آموزان کره‌ای رو بررسی کنیم تا بدونین هوش بالای اون‌ها، تنها یک چیز ارثی نیست و واقعا برای رسیدن به موفقیت و رشد علمی و غیرعلمی تلاش می‌کنن.

به امید روزی که کشورمون ایران، به اوج خودش برگرده و شاهد این باشیم که مردم کشورهای دیگه، به خاطر صنعت سرگرمی یا اقتصادی ما، کنجکاو بشن که روتین روزانه یک دانش‌آموز ایرانی به چه شکله.

اون‌ها سال‌های زیادی رو تلاش می‌کنن و گاهی وارد آکادمی‌هایی به اسم هاگوان میشن تا بتونن بهترین نتیجه رو توی این آزمون بگیرن.

بعضی از این دانش‌آموزان تا روزی 16 ساعت هم مطالعه می‌کنن تا بتونن به موفقیتی که میخوان دست پیدا کنن.

حضور در مدرسه، آمادگی برای آزمون CSAt، شرکت در کلاس‌های فوق برنامه، حضور در آکادمی‌های آموزشی، شرکت در باشگاه‌های مختلف و … .

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد