زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

دانش‌آموزانی که در آزمون تیزهوشان ثبت نام کردن، باید پیگیر تاریخ آزمون تیزهوشان نهم به دهم باشن و بر این اساس برای مطالعه دروس خودشون برنامه ریزی کنن.

دانش آموزان پس از ثبت نام برای آزمون تیزهوشان، باید از زمان برگزاری آزمون تیزهوشان مطلع شوند تا بتوانند بر اساس آن برنامه ریزی مناسبی برای موفقیت در این آزمون داشته باشند. زمان برگزاری آزمون تیزهوشان پایه دهم رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ دوم تیر ماه 1403 اعلام شده است.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم، یکی از مهمترین سوالات داوطلبان این آزمونه. سازمان استعدادهای درخشان، هر سال دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون تیزهوشان رو منتشر می‌کنه. زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم و جزئیات اون هم اطلاع رسانی میشه.

لازمه که دانش‌آموزان از زمان برگزاری آزمون مطلع باشن تا بتونن برنامه ریزی درسی مناسبی برای آزمون تیزهوشان داشته باشن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

آزمون تیزهوشان نهم به دهم سال 1403 ـ 1404 کی برگزار میشه؟

سازمان ملی استعدادهای درخشان، مجری برگزاری آزمون تیزهوشانه. این سازمان اطلاعیه ثبت نام، زمان آزمون تیزهوشان نهم به دهم و اعلام نتایج رو منتشر می‌کنه که اطلاع رسانی اون از طریق سایت my.medu.ir انجام میشه.

طبق اعلام این سازمان، آزمون تیزهوشان امسال در تاریخ 2 تیر ماه 1403 برگزار میشه.

کارت ورود به جلسه کی توزیع می‌شود؟

شما باید علاوه بر اطلاع از تاریخ آزمون تیزهوشان، بدونین که چه زمانی برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان اقدام کنین. به همراه داشتن کارت ورود به جلسه برای شرکت در آزمون تیزهوشان ضروریه. این نکته‌ای است که هیچ کدام از داوطلبان آزمون تیزهوشان نباید اون رو فراموش کنن.

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان، معمولا چند روز قبل از برگزاری آزمون توزیع میشه. دانش‌آموزان برای گرفتن کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان، باید به سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، کارت ورود به جلسه خودشون رو دریافت کنن.

نتایج آزمون تیزهوشان کی اعلام میشه؟

در سال‌های گذشته نتایج آزمون تیزهوشان در مرداد ماه اعلام میشد. تا سال پیش، نتایج تیزهوشان برای پایه دهم در سایت azmoon.meda.ir و برای داوطلبان پایه هفتم در سایت hoosh.medu.ir منتشر میشد. اما در سال جاری تمام مراحل ثبت نام و اعلام نتایج آزمون تیزهوشان برای هر دو پایه، در سایت my.medu.ir انجام میشه که زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 1403-1404 هنوز اعلام نشده.

چند نکته درباره آزمون تیزهوشان 1404:

نکات مهم آزمون تیزهوشان نهم

  • در آزمون تیزهوشان، هر درس ضریب مخصوص به خودش رو داره. دانش‌آموزان باید با آگاهی از ضرایب دروس، برای درس خوندن برنامه‌ریزی کنن. آگاهی از ضرایب دروس، می‌تونه باعث بشه دانش‌آموز عملکرد بهتری در آزمون تیزهوشان داشته باشه. البته با تمرین نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم، به اهمیت بعضی از دروس پی می‌برین.
  • کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان، چند روز قبل از برگزاری آزمون در سایت ثبت نامی، توزیع میشه. داوطلبان آزمون تیزهوشان باید پیگیر زمان توزیع کارت ورود به جلسه باشن. در دست داشتن کارت ورود به جلسه در روز آزمون ضروریه.
  • دانش‌آموزان باید روز دقیق آزمون رو به خاطر بسپارن. عدم حضور دانش‌آموز در موعد مقرر و شرکت نکردن در آزمون، به منزله انصراف اون از آزمون و حضور در مدارس تیزهوشانه. بهتره دانش‌آموزانی که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان رو دارن، بعد از ثبت نام و آگاهی از زمان برگزاری آزمون، تاریخ برگزاری آزمون رو در جایی یادداشت کنن تا فراموشش نکنن.
  • دانش‌آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان، باید در زمان مقرر به مدرسه تیزهوشان مورد نظر مراجعه کنن. عدم مراجعه دانش‌آموز تا زمان بازگشایی مدارس به مدرسه و اقدام نکردن برای ثبت نام قطعی، به منزله انصراف اون از تحصیل در مدرسه تیزهوشانه.

ویژگی‌های دانش‌آموزان تیزهوشانی چیه؟

خیلی از دانش‌‌آموزان دوست دارن که در مدارس تیزهوشان تحصیل کنن و به عنوان دانش‌آموز تیزهوشانی شناخته بشن. اما درس خوندن در مدارس تیزهوشان شرایطی داره و همه دانش‌آموزان امکان تحصیل در این مدارس رو ندارن. نکته مهم اینه که دانش‌آموزانی که به مدارس تیزهوشان راه پیدا می‌کنن، جزو برترین دانش‌آموزان مدارس خودشون هستن.

ویژگی‌های دانش‌آموزان تیزهوشانی

معمولا دانش‌‌آموزان با معدل بالا به سمت مدارس تیزهوشان میرن. علاوه بر این، دانش‌آموزان برای ورود به مدارس تیزهوشان باید در آزمون تیزهوشان شرکت کنن. این آزمون نسبتا دشواره و دانش‌آموزان با پایه تحصیلی ضعیف یا حتی متوسط، شانس کمی برای موفقیت در اون دارن.

این رو هم بدونین که بعد از قبولی در مدارس تیزهوشان، وارد یک فضای رقابتی میشین که قطعا در مدارس عادی خودتون با اون روبرو نبودین. پس قبول شدن درآزمون تیزهوشان، به معنی شروع راحتی و موفقیت نیست؛ بلکه شروع مسیر تلاش برای موفقیت تحصیلیه.

جمع بندی زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم به دهم

دانش‌آموزان پایه نهم که در آزمون تیزهوشان شرکت می‌کنن، باید از همان زمان ثبت نام پیگیر تاریخ آزمون تیزهوشان نهم به دهم باشن. عدم حضور داوطلب در جلسه آزمون، به معنی انصراف اون از شرکت در آزمونه. بنابراین به خاطر سپردن روز آزمون اهمیت زیادی داره. برای شرکت در این آزمون سرنوشت‌ساز، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه ضروریه.

این کارت چند روز قبل از برگزاری آزمون توزیع میشه. دانش‌آموزان باید از سایت ثبت نامی خودشون نسبت به دریافت اون اقدام کنن و حتما کارت ورود به جلسه خودشون رو در روز آزمون به همراه داشته باشن.

آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403-1404 در روز 2 تیر ماه 1403 برگزار می‌شود.

هنوز زمان انتشار نتایج آزمون تیزهوشان منتشر نشده اما در سال‌های گذشته اعلام نتایج آزمون تیزهوشان در مرداد ماه بوده.

دانش‌آموزان پذیرفته شده در آزمون تیزهوشان، باید به صورت حضوری به مدرسه تیزهوشانی که در اون پذیرفته شدن مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز، ثبت‌نام کنن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد