آشنایی با تست خیز ترین مباحث کنکور

آشنایی با تست خیزترین مباحث کنکور

فرض کنین فقط سه ماه تا کنکور فرصت دارین. به اندازه کافی مطالعه نکردین و تست نزدین، در حالی که رقیب‌هاتون چندین قدم از شما جلوتر هستن. شاید در مدت زمان اندک نتونین به رشته‌های برتر برسین، اما رسیدن به رتبه‌های نسبتا خوب خیلی دور از انتظار نیست.‌

اینجاست که آشنایی با تست خیزترین مباحث کنکور به کمک شما میاد. در حقیقت با اطلاع از قسمت‌های مورد توجه طراحان کنکور، حداقل از پس یک سوم از سوالات بر میاید. کافیه که به نکات کلیدی برنامه‌ریزی کنکور توجه کنین و بتونین زمان‌تون رو به شکل درست مدیریت کنین.

بیش از نیمی از سوالات آزمون به تست خیزترین مباحث کنکور مربوط میشه که با تسلط بر آن‌ها به درصدهای مناسب در کوتاه‌ترین زمان می‌رسین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تست خیزترین مباحث کنکور، موضوعی که ما توی این قسمت به صورت دقیق بررسی می‌کنیم؛ اگه، همین حالا به دفترچه کنکور سال‌های مختلف نگاه کنین، متوجه میشین که برخی از سوالات چندین بار تکرار شدن. دانش‌آموزان باهوش از این فرصت استفاده کرده و با تسلط بر مباحث مهم و تست خیز کنکور، کار خودشون رو راحت‌تر می‌کنن.

البته مطالعه چند تست و نکته کافی نیست، بلکه باید به مباحث تسلط کامل داشته باشین تا حداقل درصد لازم برای قبولی در رشته‌های خوب رو به دست بیارین.

در ادامه به تست خیزترین مباحث کنکور در سه رشته تجربی، ریاضی و انسانی می‌پردازیم. با ما همراه باشین.

نحوه مطالعه تست خیزترین مباحث کنکور

قبل از اینکه به اصل ماجرا بپردازیم، بهتره سراغ نحوه مطالعه مطالب مهم کنکور بریم. این مسئله برای دانش‌آموزانی که زمان کمی دارن از اهمیت ویژه‌ای برخورداره.

تست خیزترین مباحث کنکور چیست

اگه در این فرصت باقی مانده هم خوب درس نخونین، عملا همه فرصت‌هاتون رو از دست میدین. شاید به فکر کنکور سال بعد باشین، اما مطالعه مجدد کتاب درسی خیلی کسل‌کننده ست. پس فرصت‌های حال حاضر رو دریابین و از اون‌ها حداکثر استفاده رو بکنین.

نحوه مطالعه ریاضی و فیزیک

ریاضی و فیزیک از جمله درس‌های مفهومی هستنن که اگر هزارتا فرمول هم بلد باشین اما مفهوم سوالات رو درک  نکنین، نمی‌تونین از پس اون‌ها بربیاید. برای یادگیری ریاضی و فیزیک در مدت زمان کوتاه لازمه زیاد تست بزنین و مرتبا تحلیل کنین. از فصل‌های مهم کتاب شروع کنین؛

به ویژه قسمت‌هایی که به شکل ترکیبی ظاهر میشن. به فکر حفظ کردن نباشین و به درک مفاهیم نزدیک‌تر بشین. آشنایی با روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی از جمله موضوعاتیه که بهتره داوطلبان رشته تجربی به اون توجه کنن و سعی کنن مطالعه اصولی رو توی این درس تجربه کنن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

نحوه مطالعه شیمی

مطالب شیمی به دو دسته حفظی و مفهومی تقسیم میشه. اولین قدم در یادگیری شیمی اینه که کتاب درسی رو به طور کامل مطالعه کنین. بسیاری از مسائل شیمیایی مانند استوکیومتری، اسید و باز و الکترولیت‌ها، به بخش حفظی شیمی مربوط میشن.

اگر از همون اول سراغ حل مسئله برین و بیخیال کتاب درسی بشین، درصد 30 رو هم در کارنامه نمی‌بینین! مهم‌ترین منبع طرح سوال برای طراحان کنکور، کتاب درسیه؛ پس از اون غافل نشین. به این ترتیب به تست خیز ترین مطالب کنکور تسلط پیدا می‌کنین.

نحوه مطالعه زیست شناسی

زیست شناسی از اون درس‌هاییه که به ریزبینی زیادی نیاز داره. حفظ کردن چند تعریف و حل تست برای زیست شناسی کافی نیست. شما باید صفر تا صد کتاب درسی رو بخونین؛ از خط به خط کتاب گرفته تا زیر نویس عکس و نمودارها!

نحوه مطالعه زیست شناسی

به قیدها هم توجه زیادی کنین؛ طراحان بازی با قیدهایی مثل همه، هیچ کدام، بعضی و…رو خیلی دوست دارن! مطالعه پیاپی زیست شناسی تا حدودی سخته، بنابراین بهتره از تکنیک‌های مدیریت زمان مثل پومودورو استفاده کنین.

نحوه مطالعه ادبیات و دروس رشته انسانی

شما باید به درک مناسبی از مفاهیم ادبیات و دروس انسانی برسین. استمرار در مطالعه مهم‌ترین اصل برای یادگیری دروس حفظیه. به طور مثال، تنها با حل تست‌های روزانه می‌تونین بر بخش آرایه‌های ادبی یا دستور زبان تسلط پیدا کنین.

همین کار رو برای دروسی مانند فلسفه، جغرافیا، منطق، ریاضی و آمار هم پیش بگیرین تا بعد از گذشته دو سه هفته نتیجه رو ببینین. درس ریاضی یکی از دروس مهم رشته انسانیست؛ ‌خیلی از دانش‌آموزان با تکنیک‌ها و روش مطالعه این درس آشنا نیستن. برای اینکه دانش‌آموزان بتونن تسلط خوبی توی این درس داشته باشن بهتره که با نحوه مطالعه ریاضی کنکور انسانی به صورت دقیق آشنا بشن.

با تست خیزترین مباحث کنکور آشنا شوید

بهتره بریم سر اصل مطلب؛ پر تست‌ترین مباحث آزمون سراسری! جالبه بدونین که بیشتر این مباحث در تمامی کنکورها تکرار شدن تا دانش‌آموزان به اهمیت بالای اون پی ببرن. به شما اطمینان میدیم که اگر اون‌ها رو به خوبی مطالعه کرده و از منابع آموزشی مناسب استفاده کنین، رتبه و درصدهای خوب دور از انتظار نخواهد بود. بیاید باهم نگاهی به مهم‌ترین سرفصل‌های درسی آزمون سراسری بندازیم:

تست خیزترین مباحث کنکور ریاضی

اول از همه از کنکور ریاضی شروع می‌کنیم. حالا که خبری از دروس عمومی نیست، بهتره روی دروس اختصاصی تمرکز بیشتری کنیم. شیمی، ریاضی و فیزیک از مهم‌ترین دروس تخصصی رشته ریاضی هستن که دانش‌آموزان برای رسیدن به درصد 100، سال‌های زیادی تلاش می‌کنن. البته برای شما که زمان کافی ندارین، تسلط بر تست خیزترین مباحث کنکور ریاضی تا حد زیادی کارساز خواهد بود.

1. شیمی

با وجود زمان بسیار کم، امید خودتون رو از دست ندادید و میخواین درس بخونین. بالاخره رتبه 10 هزار از 50 هزار قطعا بهتره! اگر میخواین از شیمی شروع کنین، فصل یک دهم، سه یازدهم و دو دوازدهم رو از دست ندین.

فصل یک شیمی دهم، به دنیای اتم، مولکول و یون‌ها میپردازه. یادگیری این بخش از اهم واجباته؛ چون تمام مطالب استوکیومتری، اسید و باز، الکترولیت‌ها و سرعت واکنش به اون مربوط میشه. با اینکه این فصل از تست‌ خیزترین مباحث کنکوره، اما حجم چندان زیادی نداره و در مدت کوتاهی اون رو یاد می‌گیرین. به طور متوسط از این قسمت 5 سوال مطرح میشه.

پلیمرها، همیشه از مباحث داغ و جذاب شیمی هستن که هر سال در کنکور مطرح میشن. بیشتر مطالب حفظی دارن و باید زمان مناسبی رو برای تکرار و تمرین در نظر بگیرین. معمولا از این قسمت 5 سوال مطرح میشه. در نهایت هم به فصل دوم شیمی دوازدهم می‌رسیم که به مباحث مهم و پرطرفدار اکسایش و کاهش می‌پردازه. این قسمت نیز 3 سوال رو به خودش اختصاص میده.

2. ریاضیات

البته دانش‌آموزان این رشته درس مستقلی به نام ریاضی ندارن؛ بلکه با مباحث حسابان، هندسه و گسسته مشغول هستن. مثلثات و تابع، حد و پیوستگی، ماتریس، مشتق و کاربرد از مهم‌ترین اون‌ها هستن که در مجموع 15 سوال رو به خودش اختصاص میده.

خودتون هم می‌دونید که در این میان، مشتق و کاربرد برای طراحان کنکور حکم طلای نایاب رو داره که با اون حسابی دانش‌آموزان رو گیج می‌کنن. پس اگر می‌خواین درصد نسبتا مناسبی در مدت زمان کم به دست بیارین، از همین حالا به فکر یادگیری مشتق و کاربردهایش باشین. اگر قلق حل مسائل رو بلد باشین در سه سوت به گزینه درست می‌رسین.

3. فیزیک

با این که محتوای درسی فیزیک در رشته ریاضی و تجربی تا حدودی یکسانه، اما سوالات مطرح شده برای دانش‌آموزان رشته ریاضی معمولا سخت‌تر هستن. به همین دلیل مطالعه فیزیک با سختی‌های خاص خودش همراهه و شاید در مدت زمان کوتاه نشه به سطح تسلط بالایی رسید.

نحوه مطالعه فیزیک

در این میان، مباحثی مثل الکتریسیته ساکن، جریان الکتریکی و حرکت به شما کمک می‌کنن تا حداقل به 15 سوال فیزیک پاسخ بدین. فصل حرکت در فیزیک از اهمیت بسیار بالایی برخورداره. علاوه بر 6 سوالی که به خود اختصاص میده، بعضا با سایر بخش‌ها نیز به صورت ترکیبی دیده میشه.

تست خیزترین مباحث کنکور تجربی

نوبتی هم باشه نوبت به بچه‌های تجربی می‌رسه. با توجه به وجود سه رشته تاپ پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، تجربی طرفداران بسیار زیادی داره اما متاسفانه ظرفیت رشته‌های تاپ چندان زیاد نیست. همین موضوع رقابت رو شدیدا افزایش میده.‌ به همین دلیله که نمی‌تونیم قول سه رشته برتر رو در مدت زمان کوتاه بدیم؛ اما می‌تونیم باعث پیشرفت شما بشویم. از جمله دروس مهم رشته تجربی میشه به موارد زیر اشاره کرد:

1. شیمی

درس شیمی از جمله مباحث مهم و مورد توجه در رشته تجربیه که نه تنها در مدرسه، بلکه در دانشگاه هم کارسازه. این درس برای داوطلبانی که به داروسازی علاقه دارن از اهمیت بالایی برخورداره. دانش‌آموزان رشته تجربی لازمه توجه ویژه‌ای به فصل اول دهم، فصل اول یازدهم و فصل اول دوازدهم داشته باشن.

در مورد فصل اول دهم و اهمیت اون به اندازه کافی صحبت کردیم. فصل اول یازدهم در ادامه فصل اول دهم آمده و اطلاعات شما در مورد اتم و مولکول‌ها رو به طور کامل تکمیل می‌کنه. در فصل اول دوازدهم نیز با مهم‌ترین مبحث شیمی دبیرستان یعنی اسید و باز آشنا می‌شین که حدود 4 سوال رو شامل میشه. این سه بخش در مجموع 14 سوال از شیمی کنکور تجربی رو در بر میگیره و از تست خیزترین مباحث کنکور به شمار میاد.

2. ریاضی

 در رشته تجربی، طراحان بیشتر بر مبحث مثلثات، تابع و مشتق کار کرده و در اکثر مواقع سوالات ترکیبی نیز طرح می‌کنن. با مطالعه این سه بخش مهم، حداقل بر 15 سوال ریاضی تسلط خواهید داشت. سوال اینه که چطوری این سه فصل رو یاد بگیریم؟ کافیه روزانه چند تست از هر مبحث حل کرده و نهایتا تحلیل کنین. استمرار در مطالعه و حل تست سطح تسلط شما رو شدیدا افزایش میده.

3. زیست شناسی

رسیدیم به غول رشته تجربی؛ زیست شناسی! نکته‌های این درس به قدری زیاده که با دو سه ماه مطالعه نمیشه همه اون‌ها رو یاد گرفت. اگر زمان کوتاهی دارین، فصل‌های چهار دهم، هفت یازدهم و سه دوازدهم رو از دست ندید که از تست خیزترین مباحث کنکور هستن.

در فصل چهار زیست دهم با گردش خون و سیستم قلب آشنا میشین که مورد توجه طراحان کنکوره. این مبحث 4 سوال کنکور رو شامل میشه. فصل هفتم زیست یازدهم هم به تولید مثل می‌پردازه. در فصل سوم زیست دوازدهم با نحوه انتقال اطلاعات به نسل‌ها آشنا میشین. البته برای فهم بیشتر لازمه نگاهی به فصل اول و دوم هم بندازین. این سه بخش حداقل 12 سوال کنکور رو به شما هدیه میدن.

4. فیزیک

مباحث مهم فیزیک تجربی نیز مانند رشته ریاضیه. با این تفاوت که طراحان در رشته تجربی بر فصل نوسان و موج نیز تمرکز بیشتری دارن. با یادگیری سه فصل الکتریسیته ساکن، حرکت و موج نوسان به راحتی از پس 12 سوال کنکور بر میاید و رتبه و ترازتون رو ارتقا میدین.

تا به اینجا با تست خیرترین مباحث کنکور ریاضی و تجربی آشنا شدین. حالا باید سراغ بچه‌های انسانی بریم. ماهیت دروس رشته انسانی با تجربی و ریاضی اندکی متفاوته و لازمه تا زمان بیشتری برای اون‌ها صرف کنین.

تست خیزترین مباحث کنکور انسانی

رسیدیم به رشته محبوب انسانی که داوطلبان زیادی داره. بیشتر دروس انسانی حفظی-مفهومی هستن که زمان زیادی رو به خودشون اختصاص میدن.‌ البته درس ریاضی و آمار نیز در این رشته اهمیت زیادی دارد.

تست خیزترین مباحث کنکور انسانی

اگر بتونید در این درس درصد بالایی بگیرین، رتبه و ترازتان به شدت تغییر می‌کنه. در ادامه با تست خیزترین مباحث کنکور انسانی آشنا میشین:

1. عربی

برای عربی به درس خاصی اشاره نمی‌کنیم، کافی است مهارت ترجمه خودتون رو تقویت کنین. تقریبا 9 سوال از آزمون سراسری به طور مستقیم به ترجمه مربوط میشن که سهم نسبتا بالاییه! برای تقویت مهارت ترجمه باید معنی تک تک کلمات رو در جمله یاد بگیرین و به متن‌های کتاب درسی تسلط پیدا کنین.

البته چنین مهارتی یک شبه به دست نمیاد و به تمرین مستمر نیاز داره. حل تست کنکور سال‌های قبل هم در تقویت مهارت ترجمه نقش مهمی ایفا میکنه. بهتره برای اینکه بتونین عملکرد خوبی توی درس عربی داشته باشین در قدم اول، تست خیزترین مباحث کنکور این درس رو بشناسین.

2. اقتصاد و جامعه‌شناسی

 از مهم‌ترین مباحث اقتصاد می‌تونیم به فصل اول و دوم اشاره کنیم که تقریبا 9 سوال از کنکور رو به خودشون اختصاص میدن. یادگیری اقتصاد کار چندان سختی نیست، فقط باید تمرکزتون رو به طور کامل به کار بگیرین. برای جامعه‌شناسی نیز لازمه کتاب پایه دوازدهم رو به طور کامل بخونین و نکات مهم رو یادداشت کنین. حل تست هم راه حل خوبی برای افزایش تسلط به شمار میاد.

3. ریاضی و آمار

بسیاری از دانش آموزان رشته انسانی به ریاضی توجه چندانی ندارن، غافل از اینکه با کسب درصد بالا در ریاضی، چند ده قدم از رقبا پیش میفتن. یادگیری ریاضی سخت نیست، کافی است به طور روزانه حداقل نیم ساعت از زمان‌تون رو به اون اختصاص بدید.

اگر فصل‌های تابع، آمار و احتمال رو یاد بگیرین، از پس حداقل 10 سوال کنکور به راحتی بر میاید. در کنار مطالعه مستمر، شما باید با تست خیزترین مباحث کنکور این رشته هم آشنا بشین و بتونین با تسط در جلسه کنکور شرکت کنین.

4. روانشناسی

 با مطالعه قسمت‌های احساس و توجه و ادراک، روانشناسی رشد و تصمیم گیری، از همین حالا 10 سوال کنکور رو حل می‌کنین!

نحوه مطالعه روانشناسی

اگر زمان کمی دارین، از این سه فصل غافل نشین که از تست خیرترین مباحث کنکور انسانیه.

جمع بندی تست خیزترین مباحث کنکور

در این مقاله با تست خیزترین مباحث کنکور آشنا شدید. البته تنها مطالعه کتاب درسی کافی نیست و بهتره از منابع کمک آموزشی هم استفاده کنین. تنها در این صورت می‌تونین در مدت زمان کم به درصد و رتبه دلخواهتون برسین. مجموعه آموزشی پرش در این مسیر همراه شماست تا در کم‌ترین زمان به بهترین نتیجه برسین. کافیه شماره‌تون رو در قسمت تماس با مشاورین وارد کرده و منتظر تماس پرش باشین.

کافی در مدت زمان باقی مانده مطالعه مستمر داشته باشین و تست بیشتری حل کنین.

فصل الکتریسیته ساکن، حرکت و نوسان و موج رو به طور کامل مطالعه کنین.

این موضوع در مقاله به طور کامل شرح داده شده.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد