روش مطالعه ادبیات کنکور

بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور

اولین درسی که سر جلسه کنکور و در دفترچه عمومی با اون روبه‌رو می‌شین، ادبیات فارسیه؛ همون درسی که با ضریب 4، خودش رو به یک تافته جدابافته بین تمام دروس عمومی تبدیل کرده. کتاب ادبیات فارسی سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم منابعی هستن که برای شرکت در کنکور باید مطالعه کنین.

اما با توجه به زمان کمی که در سال قبل از کنکور دارین، بهتره با استفاده از روش مطالعه ادبیات کنکور راه رو برای خودتون هموارتر کنین. توی این مقاله انواع روش خوندن درس فارسی کنکور رو با توجه به بخش‌های مختلف کتاب درسی با هم بررسی می‌کنیم.

ادبیات به عنوان اولین درس دفترچه عمومی کنکور، می‌تواند اثر زیادی روی امید و انگیزه شما برای ادامه سوالات عمومی داشته باشد؛ ضریب 4 این درس هم تاثیر زیادی روی نتیجه نهایی کنکور شما خواهد داشت. هر داوطلب یکی از انواع مختلف روش مطالعه ادبیات کنکور را با توجه به هدفش در پیش می‌گیرد؛ فرقی ندارد کدام روش خواندن درس فارسی کنکور را استفاده می‌کنید، مهم این است که بتوانید از پس تست‌های آن بربیایید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اهمیت درس ادبیات فارسی در کنکور 1401

تصور کنین نتونین اولین درس دفترچه کنکور رو با احساس خوب و سرعت مناسب توی تست‌زنی، پشت سر بذارین! این اتفاق باعث لطمه خوردن روحیه شما میشه و آرامش خاطرتون رو برای جواب دادن به بقیه سوالات مختل می‌کنه. پس یک شروع عالی در کنکور تا حدودی به مطالعه صحیح و یادگیری عمیق این درس بستگی داره.

همونطور که گفتیم درس ادبیات به‌ خاطر داشتن ضریب 4، یکی از مهم‌ترین درس‌هاییه که توی برنامه‌ریزی کنکور همه داوطلبان حضور داره. اکثر دانش‌آموزان برای مطالعه این درس، زمان زیادی رو می‌ذارن ولی فقط تعداد کمی می‌تونن به درصدهای قابل قبول برسن؛ فکر می‌کنین دلیل اصلی این نتیجه منفی چه چیزی باشه؟!

بخش‌های مختلف این کتاب درسی شامل مباحث حفظی و مهارتی هستن که مطالعه اون‌ها نیازمند استفاده از روش‌های مختلفه. اما دانش‌آموزان زیادی از این روش‌ها مطلع نیستن و در دام مطالعه بیهوده می‌افتن!

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

علت تاثیر بالای درس ادبیات و زبان فارسی در کنکور

به‌خاطر ضریب بالای این درس اگه بتونین از همه درس‌های عمومی درصد بالایی بگیرین اما تست‌های ادبیات رو درست حل نکنین، به نتایج خوبی نمی‌رسین. اون دسته از داوطلبانی که حفظیات قوی‌تری دارن، به سوالات بخش املا، لغت و تاریخ ادبیات راحت‌تر پاسخ میدن؛

پس رقیب‌های خودتون رو دست کم نگیرین و خودتون رو حسابی آماده کنین! اگه بتونین روش مطالعه ادبیات کنکور رو طوری تنظیم کنین که همزمان توی بخش مهارتی درس ادبیات (یعنی آرایه‌های ادبی و قرابت معنایی) هم قوی بشین، نتیجه خیلی خوبی از این درس می‌گیرین.

با نگاهی به تجربه داوطلبان سال‌های قبلی، متوجه میشین که تعداد زیادی از اون‌ها درصدهای کمتر از 40 یا حتی درصدهای منفی گرفتین! پس اگه بتونین خودتون رو برای هدفی بالاتر از این درصد آماده کنین، از نصف رقیبان‌تون جلو میوفتین.

تعداد داوطلبان رشته تجربی درصد ادبیات در کنکور
22406 صفر یا سفید
228783 0 تا 20 درصد
182202 20 تا 40 درصد
58339 40 تا 60 درصد
7982 60 تا 80 درصد
239 80 تا 9//99 درصد

 

تعداد داوطلبان رشته ریاضی درصد ادبیات در کنکور
33331 منفی
67601 0 الی 20 درصد
33540 20 الی 40 درصد
12006 40 الی 60 درصد
3611 60 الی 80 درصد
448 80 الی 100 درصد

مباحث و بودجه‌بندی درس فارسی در کنکور 1401

25 سوال از درس ادبیات فارسی در کنکور طراحی میشه که برای جواب دادن به اون‌ها حدود 18 دقیقه زمان دارین؛ یعنی برای پیدا کردن جواب درست هر سوال 42 ثانیه وقت دارین. مطالعه درست صورت سوال و گزینه‌ها، روی پیدا کردن جواب درست اون تاثیر زیادی داره.

برای این که بتونین توی این زمان کم به تمام سوالات این قسمت جواب بدین، لازمه که از قبل با کمک بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور و تست زدن در زمان‌های مشخص، خودتون رو حسابی آماده کنین. در واقع، به هر میزان که داوطلبان با بودجه‌بندی کنکور بیشتر آشنا باشن می‌تونن زمان‌شون رو به شکل بهتری مدیریت کنن.

کتاب ادبیات فارسی از 6 قسمت مختلف تشکیل شده که هر کدوم از این بخش‌ها موضوع خاصی از ادبیات کنکور رو دارن. بودجه‌بندی درس ادبیات رو در ادامه می‌بینین:

  • واژگان و املا: 6 سوال
  • زبان فارسی: 5 سوال
  • تاریخ ادبیات: 1 سوال
  • آرایه‌های ادبی: 4 سوال
  • قرابت معنایی: 9 سوال

یادتون باشه که نباید هیچ کدوم از مباحث ادبیات کنکور رو حذف کنین. تمام این مباحث رو با کمک روش خوندن درس فارسی کنکور که در ادامه برای شما توضیح دادیم، مطالعه کنین و برای هر کدوم تست‌های زیادی حل کنین تا به سرعت لازم برسین.

اصولی‌ترین نحوه مطالعه درس فارسی برای کنکور

هر کسی بر اساس توانایی‌های خودش برنامه و روش خاصی برای مطالعه دروس مختلف کنکور داره. برای مطالعه دروسی مثل ادبیات فارسی که حفظی و فرّارن، لازمه که از روشی درست استفاده کنین تا مطالعه مفید داشته باشین؛ در غیر این صورت مباحث کتاب درسی رو به صورت موقت توی حافظه‌تون نگه می‌دارین یا جزئیات اون‌ها رو فراموش می‌کنین! در ادامه شما رو با چند روش مطالعه ادبیات کنکور که می‌تونه برای داوطلبان موثر باشه، آشنا می‌کنیم:

پیدا کردن منبع مناسب برای مطالعه ادبیات کنکور

همونطور که می‌دونین منبع اصلی ادبیات در کنکور، کتاب‌های درسی پایه‌های دهم تا دوازدهم است. اما این کتاب‌ها به تنهایی نمی‌تونن شما رو برای شرکت در کنکور آماده کنن؛ برای شرکت در کنکور به جز کتاب درسی و جزوه‌های خودتون به کتاب‌های کمک درسی هم نیاز پیدا می‌کنین. شک نکنین استفاده از یک منبع کمک درسی کامل و جامع شما رو به سمت هدف‌تون هل میده! اما این منبع رو چجوری پیدا کنین؟ باید چندتا کتاب بخریم تا به کیفیتی که می‌خوایم برسیم؟

لازم نیست دور خودتون رو با کتاب‌های جورواجور پر کنین! شما می‌تونین با استفاده از یک منبع کامل تمام نواقص درسی خودتون رو برطرف کنین. بسته آموزش ادبیات کنکور پرش می‌تونه همون منبع جامعی باشه که به دنبالش هستین. این بسته که کتاب کمک درسی و دی‌وی‌دی‌های آموزشی داره، می‌تونه برای رفع نقاط ضعف شما توی درس ادبیات کمک کنه.

نکاتی که در ویدیوهای آموزشی ادبیات کنکور پرش گفته شده، ذهن داوطلب رو قدم به قدم برای شرکت توی کنکور آماده می‌کنه. البته گروه آموزشی پرش با آماده کردن بسته‌های کامل کنکور، به فکر تمام دروسی که باید برای شرکت در کنکور بخونین هست.

یادتون باشه زمان انتخاب منبع، خودتون رو بین کتاب‌های رنگارنگ بازار گیج نکنین. از یک یا دو کتاب ثابت برای یادگیری استفاده کنین، اما دقیق و جزء به جزء نکات اون رو آموزش ببینین.

آموزش نحوه صحیح خلاصه‌نویسی کنکور

بعد از اینکه یک مبحث رو مطالعه کردین، از نکات مهم اون یک خلاصه‌نویسی کوتاه تهیه کنین. این کار، هم باعث یادگیری عمیق درس‌ها میشه و هم بعدها برای مرور کردن به شما کمک بزرگی می‌کنه.

مرور مطالب به شکل منظم و برنامه‌ریزی شده

همونطور که گفتیم درس ادبیات مباحث حفظی زیادی داره؛ طبیعیه که مطالعه چنین درسی نیازمند تمرین و تکرار زیادی باشه. اما این که هر بار برای مرور کردن تمام مطالب کتاب رو بخونین و تمام درس‌ها رو صفحه به صفحه ورق بزنین، زمان‌بره. برای صرفه‌جویی توی وقت و یادگیری بیشتر، بهتره که مرور کردن رو با کمک خلاصه‌نویسی‌ها و حاشیه‌نویسی‌ها انجام بدین.

این مرور کردن باید در بازه‌های مختلف تکرار بشه. البته برای تقویت بخش‌هایی از درس ادبیات مثل قرابت معنایی یا معنی لغت بد نیست که در روزهای نزدیک به کنکور هر شب تعداد مشخصی تست بزنین. این کار به مرور کردن شباهت داره و آهسته آهسته همه چیز رو توی ذهن شما حک می‌کنه. شک نکنین که این روش خوندن درس فارسی کنکور اثرات مفید زیادی توی فرآیند یادگیری شما داره.

تست‌زنی به روش اصولی

تست زدن برای ادبیات رو باید به دو صورت پیاده‌سازی کنین: اولی تست‌های موضوعی که بعد از مطالعه هر بخش برای سنجش ایرادها و نواقص خودتون انجام می‌دین. دومی تست‌های ترکیبی که شما رو برای شرکت در کنکور آماده می‌کنه. سعی کنین سوالات ترکیبی رو با در نظر گرفتن زمان لازم برای ادبیات در کنکور، یعنی همون 18 دقیقه جواب بدین. آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی سریع هم یکی از اصولیه که دانش‌آموزان باید به اون مسلط باشن.

ادبیات رو مبحثی بخونیم یا درس به درس؟

سوال بزرگی که ذهن داوطلبان رو مشغول می‌کنه اینه که درس ادبیات رو بر اساس هر درس مطالعه کنن یا با در نظر گرفتن مباحث مختلف روند مطالعه خودشون رو پیش ببرن؟

برای رسیدن به بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور، باید از خودتون یک سوال مهم دیگه بپرسین: این که آیا توی ادبیات پایه ضعف دارین؟ یا قبلاً این درس‌ها رو کامل خوندین؟

اگه جزو دانش‌آموزان ضعیف هستین بهتره که از ادبیات پایه و به صورت درس به درس شروع کنین. بعد از این که به قدر کافی هر درس و مفاهیم اون رو آموزش دیدین، سراغ مطالعه مبحثی برین و خودتون رو برای کنکور آماده کنین. اما اگه خودتون رو به اندازه کافی قوی می‌بینین، از همون اول مطالعه مبحثی رو آغاز کنین. یادتون باشه خلاصه‌نویسی، نکته‌برداری و مرور رو فراموش نکنین.

بهترین روش خوندن درس فارسی کنکور

برای مطالعه هر کدوم از بخش‌های مختلف درس ادبیات باید روشی خاصی داشته باشین تا به بهترین نتیجه‌ها برسین:

روش مطالعه واژگان

مطالعه لغت و املا 01 01

3 سوال از بخش لغت‌های کتاب ادبیات فارسی در کنکور دارین که برای پاسخ دادن به اون‌ها باید حسابی مطالعه کرده باشین. نحوه مطالعه درس فارسی برای کنکور باید جوری طراحی بشه که به معنی لغت توجه ویژه داشته باشه.

توی سال‌های اخیر سوالات این مبحث به صورت شمارشی طرح شده؛ یعنی چندتا لغت توی صورت سوال مطرح میشه و معانی اون‌ها به ترتیب در 4 گزینه ذکر میشه. شما باید با دقت زیادی ترتیب کلمات و معنی اون‌ها رو چک کنین و گزینه درست رو پیدا کنین.

با وجود این که لغات جزئی از مباحث حفظی هستن، می‌تونین بدون حفظ کردن هم تمام اون‌ها رو برای کنکور یاد بگیرین. همون روش‌هایی که برای آموزش واژگان درس زبان انگلیسی استفاده میشه، برای لغات فارسی هم قابل استفاده‌ست؛ مثلاً لغات رو در قالب یک جمله یاد بگیرین و یا با استفاده از رمز گذاشتن و تصویرسازی اون‌ها رو به یادتون بیارین.

بخش زیادی از سوالات لغت کنکور ادبیات از کلمات ستاره‌دار درس‌ها طراحی میشه؛ یعنی همون کلماتی که معنی اون‌ها آخر کتاب درسی نوشته شده. توی این بخش از کتاب ادبیات ممکنه برای هر لغت بیشتر از یک معنی آورده شده باشه؛ یادتون باشه که همه این کلمات می‌تونن سوژه خوبی برای طراحی تست کنکوری باشن، پس با دقت زیادی معنی این کلمات رو مطالعه و حفظ کنین.

کلماتی که هم‌معنی هستن یا آوایی شبیه به همدیگه دارن، مثل مهجور و محجور از مهم‌ترین لغت‌های ادبیات برای کنکورن. اگه زمان مطالعه درس‌های مختلف این کتاب با کلمات جدید روبه‌رو شدین، اون‌ها رو توی دفترچه جداگونه یادداشت کنین و چند روز یک بار مرور کنین. درست جواب دادن به سوالات این بخش می‌تونه 12 درصد به درصد شما اضافه کنه؛ پس روش خوندن درس فارسی کنکور رو جوری اجرا کنین که به لغات توجه ویژه داشته باشه.

املا رو چجوری برای کنکور بخونیم؟

بهترین راه برای مطالعه بخش املا اینه که همزمان با بخش لغات انجام بشه. با همزمان کردن تمرین و تکرار این دو بخش، بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور رو برای خودتون تنظیم کردین.

معمولاً دو سوال از قسمت املا توی کنکور طرح میشه که اون هم به صورت شمارشیه. کلماتی که با املای مشابه توی جمله‌های مختلف معانی متفاوتی دارن رو توی همون دفترچه‌ای که بالاتر گفتیم یادداشت کنین و با مرور زیاد اون‌ها رو به خوبی یاد بگیرین. توجه کردن به ریشه کلمات می‌تونه تشخیص املای صحیح اون‌ها رو برای شما ساده‌تر کنه.

کلمات املایی و بیاموزیم‌های کتاب ادبیات فارسی برای بخش املا بسیار مهم و حیاتی هستن. واژه‌های هم آوا که تلفظ یکسان اما املا متفاوتی دارن هم، برای این بخش خیلی مهمن. کلماتی که یکی از حروف ت/ط، ث/س/ص، ح/ه، ذ/ز/ض/ظ، ع/ء همزه یا غ/ق رو دارن، برای مبحث املا مهمن.

روش مطالعه زبان فارسی

زبان فارسی همون بخشیه که خیلی از داوطلبان از مطالعه و جواب دادن به سوالاتش در کنکور خودداری می‌کنن! اما این اشتباه بزرگیه؛ شما نباید هیچ کدوم از بخش‌های کتاب درسی رو نادیده بگیرین! از سوالات زبان فارسی نترسین و خودتون رو برای پاسخ دادن به اون‌ها آماده کنین.

یادتون باشه که روش مطالعه ادبیات کنکور زمانی جامع و کامله که هیچ کدوم از بخش‌های کتاب درسی رو حذف نکرده باشین.

پنج سوال از دفترچه عمومی کنکور سهم درس ادبیاته و نیاز به حل تست زیاد داره. این 5 سوال می‌تونه 20 درصد به کارنامه ادبیات شما اضافه کنه. از اونجایی که زبان فارسی همون بخشیه که خیلی از رقیبان‌تون اون رو کنار می‌ذارن، اگه بتونین به جواب درست سوالاتش برسین یک قدم جلوتر از اون‌ها هستین.

در واقع زبان فارسی می‌تونه برگ برنده شما برای موفقیت توی کنکور باشه.

بهترین راه برای یادگیری زبان فارسی اینه که بلافاصله بعد از مطالعه درسنامه، تست حل کنین. از اونجایی که این بخش از درس بیشتر جنبه مهارتی داره تا جنبه حفظی، حل تعداد زیاد تست برای تقویت اون تاثیر زیادی داره.

روش مطالعه تاریخ ادبیات

تاریخ ادبیات پر از اعداد و ارقام مختلفیه که سال یا قرن زندگی شاعران و نویسندگان و … رو نشون میده. در کنکور سال‌های اخیر بیشتر سوالات تاریخ ادبیات از نام اثر و نام نویسنده مطرح شده، اما حفظ کردن تاریخ‌ها و سال‌ها هم مهمه. مثل روشی که برای حفظ کردن لغات انجام دادین، استفاده از رمز گذاشتن و تصویرسازی می‌تونه برای یادگیری شما موثر باشه. روش خوندن درس فارسی کنکور باید اونقدر دقیق باشه که در دوران مرور کردن به همه مطالب حفظی توجه کنه.

مطالعه تاریخ ادبیات 01 01

روش مطالعه آرایه ادبی

قسمت آرایه‌های ادبی مثل بخش زبان فارسی، مهارتیه و نیاز به تمرین، تکرار و تست زیاد داره. برای یادگیری این مبحث ااول درسنامه رو خوب بخونین؛ در قدم بعدی سراغ تست‌ها برین تا نقاط ضعف خودتون رو سریع پیدا کنین و برای تمرین و تکرار اون‌ها وقت بیشتری داشته باشین. بعدش باید تست‌های ترکیبی رو حل کنین تا با سوالات کنکور به درستی آشنا بشین.

مرور کردن در یادگیری و یادآوری نکات مربوط به آرایه‌های ادبی اثر زیادی داره؛ بهتره که به صورت روزانه یا حداقل هر چند روز یک بار، توی برنامه‌ریزی درسی کنکور خودتون زمانی رو برای مرور این مطالب بذارین. راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای جواب دادن به سوالات این بخش از ادبیات فارسی کنکور، حذف گزینه‌های اشتباه است. خیلی از داوطلبان روش مطالعه ادبیات کنکور رو طوری تنظیم می‌کنن که هر شب تعدادی تست آرایه حل کنن، به این ترتیب هر شب این مبحث رو مرور می‌کنن.

روش مطالعه قرابت معنایی

بیشتر سوالات ادبیات کنکور از بخش قرابت معنایی طراحی میشه. برای رسیدن به جواب درست این قبیل سوالات لازمه که تمام شعرهای کتاب ادبیات فارسی رو به خوبی بلد باشین. اگه بتونین بین شعرهای مختلف ارتباط معنایی پیدا کنین، یک هیچ از بقیه رقیبان خودتون جلوتر هستین!

تسلط به این مبحث هم از راه تمرین و تست زیاد به دست میاد. استفاده از یک منبع کمک آموزشی خوب می‌تونه ذهن شما رو به خوبی با مفاهیم شعرها هماهنگ کنه. یادتون باشه که صورت سوال و گزینه‌ها رو درست بخونین، تا بتونین جواب صحیح رو پیدا کنین.

تجربه رتبه‌های برتر از روش مطالعه ادبیات کنکور

اطلاع از تجربه داوطلبان کنکور سال‌های گذشته که به نتایج خوبی رسیدن، می‌تونه راهنمای خوبی برای شما باشه.

  • یکی از داوطلبان رتبه برتر سال 97 که تونسته رتبه تک رقمی توی رشته تجربی بیاره، در مورد نحوه مطالعه درس فارسی برای کنکور اینجوری توضیح میده که: «شیوه مطالعه ادبیات فارسی من به این صورت بود که اول کتاب درسی رو می‌خوندم و توضیحات آخر درس ها رو مطالعه می‌کردم. در هر درسی که می‌خوندم، کلماتی که آخر کتاب اومده بود رو شماره می‌زدم و مشخص می‌کردم که به کدوم درس مرتبطه و می‌خوندم. در مرحله بعدی، برای بعضی از درس‌ها که معنی کلمات‌شون در کتاب درسی نیومده بود (مثل شعرها یا متون ادبی قدیمی)، مفهوم بیت‌ها، عبارات و… رو از روی کتاب کمک درسی می‌خوندم. بعد با فاصله دو یا سه روز، سراغ تست‌های قرابت اون درس می‌رفتم و در کنار تست، هر هفته کلمات رو مرور می‌کردم. برای روش مطالعه آرایه هم از چند ماه مونده به کنکور، هر دو یا سه روز، 15 الی 20 تا تست آرایه از روی کتاب تستم حل می‌کردم.»
  • این بار سراغ یکی از رتبه‌های برتر رشته ریاضی می‌ریم؛ کسی که در کنکور ریاضی سال 97 رتبه تک رقمی به دست آورده و 80 درصد سوالات ادبیات رو درست پاسخ داده، در مورد نحوه مطالعه درس فارسی برای کنکور میگه: «من برای مطالعه ادبیات کنکور ریاضی ابتدا کتاب درسی رو به طور کامل می‌خوندم و تمریناتش رو حل می‌کردم. سپس جزوه دبیر رو می‌خوندم و تست می‌زدم.»
  • یکی دیگه از داوطلبان کنکور ریاضی سال 97 که به رتبه سه رقمی رسیده، 81 درصد از سوالات ادبیات رو درست پاسخ داده. اون در مورد روش خوندن درس فارسی کنکور این‌طوری توضیح میده: «من این درس رو به صورت موضوعی می‌خوندم. برای تاریخ ادبیات، هر روز در مسیر رفت و آمدم اون رو مطالعه می‌کردم. برای روش مطالعه لغات، لغات ستاره‌دار انتهای کتاب رو می‌خوندم و اونارو در متن کتاب درسی پیدا می‌کردم. برای قرابت معنایی و مفهوم، سعی می‌کردم مفهوم جملات مهم کتاب رو در کنارشون یادداشت کنم و در هفته تعداد زیادی تست مفهوم بزنم و به نظرم تعداد تست بیشتر در نحوه مطالعه ادبیات کنکور، تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت من داشت.»

یادتون باشه که علاوه بر ادبیات، درس‌های دیگه‌ای هم هستن که در رسیدن این داوطلبان به رتبه‌های برتر تاثیرگذار بوده. امیدواریم آگاهی از تجربه بقیه داوطلبان کنکور بتونه به شما برای پیدا کردن بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور کمک کرده باشه.

مطالعه درس ادبیات رو برای موفقیت در کنکور جدی بگیرین

پیدا کردن روش مطالعه ادبیات فارسی کنکور که با توانایی‌ها و برنامه‌ریزی‌های فرد همخونی داشته باشه، به عهده خود اونه.

در مورد درس‌هایی که مباحث حفظی دارن، رسیدن به نتایج خوب به عوامل مختلفی بستگی داره؛ مهم‌ترین عامل، تداوم در مطالعه و مرور کردن است. امیدواریم با امتحان کردن روش‌های مختلف، بهترین نحوه مطالعه درس فارسی برای کنکور رو پیدا کنین و به اجرای اون پایبند باشین.

جمع‌بندی درباره بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور

ممکنه اوایل راه یا توی آزمون‌های آزمایشی به نتایج خیلی خوبی نرسین؛ اما این نشونه بدی نیست! از شکست خوردن نترسین، بیشتر تمرین کنین و به قدرت مرور کردن باور داشته باشین. از هر منبعی که فکر می‌کنین برای شما مفیده استفاده کنین؛ این منبع می‌تونه کتاب کمک درسی، ویدیو آموزشی یا کلاس آنلاین کنکور باشه. دفترچه سوالات عمومی کنکور رو با انرژی باز کنین و بدون استرس یکی یکی سوالات ادبیات رو پشت سر بذارین؛ شک نکنین که نتیجه زحمات خودتون رو می‌بینین.

اگه برای برنامه‌ریزی کنکور و پیاده‌سازی روش مطالعه دروس مختلف به کمک نیاز دارین، شماره تماس خودتون رو از طریق کادر «ارتباط با ما» وارد کنین تا مشاوران تحصیلی گروه آموزشی پرش با شما تماس بگیرن.

برای مطالعه ادبیات کنکور باید از هر دو روش به صورت ترکیبی استفاده کنین.

ادبیات با ضریب 4 یکی از مهم‌ترین درس‌های دفترچه عمومی است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «بهترین روش مطالعه ادبیات کنکور»

  1. آواتار امید اسدی زاده
    امید اسدی زاده

    سلام. اگه هر شب حدودنیم ساعت تست ادبیات بزنیم خوبه؟من قبا اینکه بخوابم هر سب چندتا تست ادبیات میزنم اینجووری خوبه یا باید بیشتر وقت بزارم؟؟؟

    1. آواتار فاطمه گزانه‌ئی
      فاطمه گزانه‌ئی

      سلام امید جان
      این که هر شب برای ادبیات کنکور وقت بذاری خیلی خوبه و به نوعی مرور درسی منظم محسوب میشه.
      اگه توی آزمون‌های آزمایشی با این روش به درصدهای خوبی رسیدی، همین روش رو ادامه بده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد