بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها

بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها

میزان علاقه و استعداد شما، مهم‌ترین نکته‌ایه که باید برای ورود به یک رشته در نظر بگیرین. دومین مورد اینه که ببینین آیا رشته‌ مد نظر، بازار کار مناسب و درآمد خوبی داره یا نه. همچنین لازمه ظرفیت کاری رو که براش هدف‌گذاری کردین، مورد بررسی قرار بدین.

مورد آخر، کسب نتیجه‌ مورد تأیید توسط سازمان سنجش برای شماست. که در واقع همون نتیجه‌ آزمون سراسری محسوب میشه. پس در نظر داشته باشین که برای کسب نتیجه‌ دلخواه، باید برنامه‌ریزی برای کنکور رو جدی بگیرین.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

هدف از درس خوندن نباید تنها قبولی در دانشگاه و گرفتن مدرک باشه. همه داوطلبان می‌خوان که بعد از اتمام دوره تحصیلشون در دانشگاه، شغلی خوبی داشته باشن و به کاری مشغول بشن که در اون استعداد داشته باشن و به معنای واقعی کلمه عاشق اون باشن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

لیست بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها

در این مقاله قصد داریم به بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها بپردازیم. با اینکه تحصیل در رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها و آقایون امکان‌پذیره، اما خانم‌ها توی یک سری شاخه‌های مهندسی، می‌تونن در مقایسه با آقایون بهتر عمل کنن. ما در این مقاله قصد داریم این رشته‌ها رو به صورت مفصل بررسی کنیم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات

علوم کامپیوتری و فناوری اطلاعات، یکی از بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌هاست. این رشته مخصوصا به خانم‌هایی پیشنهاد میشه که می‌خوان شغلی پردرآمد با حداقل صرف انرژی داشته باشن و بیشتر وقتشون رو با کنار خانواده و فرزندان بگذرونن. مهندسی علوم کامپیوتر، رشته‌ای از مهندسیه که با موارد زیر سر و کار داره:

  • الگوریتم‌های شبکه‌های علوم کامپیوتر
  • زبان‌های برنامه‌نویسی
  • نرم‌افزار و سخت‌افزار کامپیوتر

آموزش رایگان انتخاب رشته کنکور به سبک رتبه‌های برتر

با مشاهده این ویدیو شما را با پارامترهای مهم انتخاب رشته و همچنین نکات طلایی برای داشتن یک انتخاب رشته عالی آشنا می‌کنیم.

برای اینکه بتونین انتخاب رشته درست و اصولی داشته باشین، بهتره حتما با الگوریتم‌های خاص انتخاب رشته کنکور آشنا بشین. همچنین پارامترهای مهمی برای انتخاب رشته وجود داره که در ابتدا، باید حتما از اون‌ها اطلاع داشته باشین.

کار اصلی مهندس کامپیوتر چیه؟

کار اصلی مهندس کامپیوتر به موارد زیر خلاصه میشه:

  • طراحی تست
  • بررسی برنامه‌های کاربردی وب
  • بررسی الگوریتم‌های نرم‌افزار کامپیوتری

تفاوت CS و IT در اینه که CS بیشتر جنبه‌ تئوری داره. بنابراین لازمه که شما مواردی در مورد برنامه‌نویسی، ساختار داده‌ها و برنامه‌ها یاد بگیرین. در حالی که فناوری اطلاعات، به یادگیری نحوه‌ استفاده از فناوری در زندگی واقعی برای حل مشکلات کسب و کار و عیب‌یابی رایانه‌ها اختصاص داره. به همین دلیل، این رشته، یکی از کاربردی‌ترین رشته‌های مهندسی مناسب برای خانم‌هاست.

کار اصلی مهندس فناوری اطلاعات چیه؟

از طرف دیگه، مهندس فناوری اطلاعات، وظایف دیگه‌ای هم داره. که از بینشون میشه به نگهداری و عیب‌یابی رایانه‌ها و شبکه‌ها، سیستم‌ها و پایگاه‌های داده هم اشاره کرد. شما می‌تونین بعد از اتمام تحصیل، در مشاغل زیر شروع به کار کنین:

  • برنامه‌نویس کامپیوتر
  • توسعه‌دهنده‌ وب
  • دانشمند داده
  • تحلیلگر تحقیقاتی
  • استاد کالج
  • توسعه‌دهنده وب کامل
  • توسعه‌دهنده اپلیکیشن

اگه بتونین مهارت‌ها و دانش خودتون رو در این زمینه توسعه بدین، لازم نیست برای فرصت‌های شغلی بهتر، به فکر مهاجرت بیفتین. میانگین حقوق یک مهندس علوم کامپیوتر به عوامل مختلفی بستگی داره. بینشون می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • شرکتی که شما رو استخدام کرده
  • شغل و حرفه‌ شما
  • دانشگاه محل تحصیل شما
  • مجموعه مهارت‌ها و تجارب شما در کار

اشخاصی که در رشته‌ مهندسی IT مشعول به تحصیل می‌شن، می‌تونن در آينده علاوه بر کار به عنوان کارمند، به عنوان یک فریلنسر هم برای شرکت‌هایی مثل گوگل و سایر شرکت‌های برتر به عنوان توسعه‌دهنده وب و برنامه‌نویس در پلتفرم‌هایی مثل upwork و Guru کار کنن.

مهندسی برق و الکترونیک

مهندسی برق و الکترونیک

مهندسی برق و الکترونیک یکی دیگه از رشته‌های مهندسی مناسب برای خانم‌هاست. یک مهندس برق و الکترونیک می‌تونه سیستم‌های کنترل برق، الکترونیک و کامپیوتر رو با مشخصات مورد نیاز طراحی کنه. همچنین می‌تونه برای خیلی از شرکت‌های ملی و بین‌المللی مانند گوگل، مایکروسافت، سامسونگ، اپل و شرکت های فناوری که دستگاه‌ها و مواد الکترونیکی تولید می‌کنن هم کار کنه.

مهندسی شیمی

بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها مهندسی شیمی

از مناسب‌ترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها و پردرآمدترین رشته‌های مهندسی در دنیا می‌تونیم به مهندسی شیمی اشاره کنیم. حوزه فعالیت مهندسی شیمی به موارد زیر خلاصه میشه:

  • عملیات و طراحی کارخانه‌های مختلف شیمیایی
  • رشد تولید
  • توسعه محصولات تجاری و تبدیل مواد اولیه به مواد مفید

دامنه‌ کاری یک مهندس شیمی از فناوری نانو تا نانومواد، سلول‌های زنده و میکروارگانیسم‌هارو در بر می‌گیره. مهندسان شیمی می‌تونن برای بسیاری از شرکت‌های نفتی خصوصی یا دولتی و خیلی از آزمایشگاه‌های تولید محصول، مشغول به کار بشن.

مهندسی پزشکی

مهندسی زیست پزشکی، به تکنیک‌های حل مسئله زیست‌شناسی و پزشکی مربوط میشه. در واقع، مهندس پزشکی، جنبه‌های شیمیایی مکانیک الکترونیک و سایر اصول رو در سیستم‌های جدید مراقبت‌های بهداشتی ادغام می‌کنه. نتیجه‌ این تلاش، فراهم شدن سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتیه که می‌تونیم بینشون به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ماشین‌هایی مانند EEG
  • دستگاه MRI
  • تراشه‌های زیست پزشکی
  • مانیتورهای BP
  • مانیتورهای قند خون

این رشته از مهندسی برای خانم‌ها در مقایسه با آقایون، بیشتر مناسبه. چرا که این رشته، ترکیب علوم زیستی و پزشکیه و با روحیات خانم‌ها سازگاری بیشتری داره.

مهندسی هوافضا

مهندسی هوافضا برای رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها

مهندسی هوا فضا، آخرین و یکی از پراهمیت‌ترین رشته‌هاییه که می‌تونیم برای خانم‌ها معرفی کنیم. این رشته‌ جذاب به دانش توسعه و نگهداری هواپیما و موشک می‌پردازه. بعد از تحصیل در رشته مهندسی هوافضا، می‌تونین در نیروهای دفاعی کار کنین.

ویژگی‌های بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها

کسب درآمد بالا و تضمین آینده‌ شغلی، برای اکثر دانش‌آموزان و داوطلبان رشته‌های مهندسی، مهم‌ترین معیاره. افراد دیگه‌ای هم هستن که به دست آوردن جایگاه اجتماعی بالا یا اشتغال در کار مورد علاقه، براشون اهمیت بیشتری داره. اما به طور کلی، مناسب‌ترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها، رشته‌هایی هستن که استعدادشون رو به خوبی شکوفا می‌کنه و باعث افزایش اعتماد به نفسشون میشه.

جمع‌بندی بهترین رشته‌های مهندسی برای خانم‌ها

رشته‌های مهندسی، عموما با ساخت و طراحی ابزار سر و کار دارن. این رشته‌ها جزو پردرآمدترین رشته‌های دنیا محسوب میشن. بعد از فارغ‌التحصیلی در رشته‌های مهندسی، می‌تونین در ایران هم درآمد خوبی داشته باشین. همچنین کشورهایی مثل کانادا، انگلستان، آمریکا و استرالیا، بازار کار خوبی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی و مهندسی دارن.

کشورهای کانادا، انگلستان، آمریکا و استرالیا از بازار کار خوبی در این زمینه برخوردار هستن.

رشته‌های مهندسی از پردرآمدترین رشته‌ها هستن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد