چگونه در سر و صدا درس بخوانیم

چگونه در سر و صدا درس بخوانیم؟

مطالعه مخصوصا برای امتحان، کنکور و موارد مشابه، نیاز به تمرکز بالا دارد و برخی عوامل مانند سر و صدا سبب می‌شوند که ما برای درس‌خواندن، تمرکز کافی نداشته باشیم.

در نتیجه این مسئله، بسیاری از افراد به‌دنبال پیدا کردن راه حل‌هایی برای مهار سر و صدا هستند؛ تبریک می‌گوییم چون این مشکل را می‌توان به‌سادگی رفع نمود و شرایط درس خواندن در سر و صدا را فراهم آورد.

در ادامه به بیان راه حل‌هایی می‌پردازیم که شما را تا حد زیادی از دست صداهای اضافی و آزار دهنده به هنگام مطالعه نجات می‌دهد.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

درس‌خواندن در سر و صدای زیاد آزار دهنده بوده و بازدهی مطلوبی نخواهد داشت اما روش‌هایی مانند استفاده از هدفون، وایت نویز و… هستند که با کمک آن‌ها می‌توان سر و صدا را مهار کرده و تمرکز را برای داشتن یک مطالعه مفید افزایش داد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

چگونه در سر و صدا درس بخوانیم؟

در این مقاله به بیان روش‌هایی می‌پردازیم که به کمک آن‌ها می‌توانید سر و صدای زیاد را کنترل کرده و با تمرکز کافی درس بخوانید.توجه داشته باشید که می‌توان با آزمایش روش‌های مورد نظر، بهترین و متناسب‌ترین شیوه را برای خود برگزینید؛ شما باید در هر موقعیتی برای موفقیت در درس خواندن تلاش کنید و بهترین راه را برای آن پیدا کنید.

امکان استفاده از روش‌های ذیل به‌ صورت ترکیبی راهکار خوبی برای درس ‌خواندن در سر و صدا خواهد بود. تا انتهای این مطلب با مجله آموزشی پرش همراه باشید تا پاسخ سوال «چگونه در سر و صدا درس بخوانیم» را بگیرد.

انتخاب مکان مخصوص مطالعه

کی از رازهای درس خواندن در سر و صدا، انتخاب مکان مخصوص مطالعه برای خودتان است. این‌که اتاقی جدا داشته یا برای مطالعه به کتابخانه‌ای نزدیک بروید، علاوه بر حل مشکل سر و صدا، موقعیت مناسب درس‌خواندن را نیز برای شما فراهم می‌کند.

درب اتاق را ببندید، تلاش کنید فضا از لحاظ گرما و سرما نیز در وضعیت مناسبی باشد و در پوزیشن مناسب درس بخوانید. در مورد کتابخانه هم که تکلیف روشن است! معمولا کتابخانه‌ها دارای سیستم تهویه مناسب، سر و صدای کم، میز و صندلی و… هستند.

استفاده از هدفون برای درس خواندن در سر و صدا

استفاده از هدفون

یکی دیگر از روش‌های درس خواندن در سر و صدا، استفاده از هدفون است. اگر درس‌خواندن همراه با موسیقی شما را آزار نمی‌دهد، استفاده از این روش جواب می‌دهد، چرا که شنیدن موسیقی با ریتم مناسب و ترجیحا کلاسیک و بدون کلام قطعا بهتر از گوش‌دادن به صداهای متفاوتی است که موجب حواس‌پرتی شما می‌شوند.

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای برخی افراد شنیدن موسیقی‌های تکراری بهتر است و بالعکس بعضی‌ها باید دائما آن را تغییر دهند تا ذهنشان به‌دنبال پیگیری ریتم یا کلام نباشد، لذا به این مورد توجه داشته و تمرکز خود را بسنجید.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

استفاده از محافظ گوش برای مهار صدا

گوشی‌های ایمنی و صداگیری در بازار موجود هستند که برای جلوگیری از شنیدن صداهای بلند و آزاردهنده مناسب به‌نظر می‌رسند.

این نوع محافظ گوش معمولا برای اموری چون تراشکاری، نجاری و… کاربرد دارد اما به دلیل دارا بودن بالشتک‌هایی نرم، فشار وارده را کنترل کرده و برای استفاده‌های این چنینی نیز مناسب هستند.

درس‌خواندن با صدای بلند

درس خواندن در سر و صدا با صدای بلند می‌تواند تا حدی کمک‌کننده باشد که البته این مورد هم بستگی به شخص دارد و نمی‌توان به‌صورت قطعی گفت که این روش برای شما مناسب است.

توصیه می‌شود که در صورت جواب ندادن سایر روش‌ها، این مورد را نیز امتحان کنید. توجه داشته باشید که چنین درس‌خواندنی ممکن است انرژی بیشتری از شما بگیرد اما اگر باعث بالا رفتن تمرکزتان می‌شود، آن را به کار بگیرید.

پنبه در گوش گذاشتن!

پنبه در گوش گذاشتن!

حتما اصطلاح پنبه در گوش گذاشتن را شنیده‌اید؛ این اصطلاح کنایه از سخن ناشنودن و غفلت است اما شما می‌توانید معنای اولیه آن را هم برای خود در نظر بگیرید. پنبه در گوش گذاشتن هم گاهی کارآمد است؛ مقدار مناسب پنبه را گلوله کنید و در گوش قرار دهید.

 

توجه داشته باشید که پنبه خیلی بزرگ یا کوچک نباشد و احتیاط کنید. می توانید به دور آن نایلون پیچیده و ببندید تا پنبه بدون مشکل سر جای خود باقی بماند.

استفاده از نویز سفید در سر و صدا!

به بیان ساده، نویز سفید یا وایت نویز صدایی است که توانی یکنواخت داشته و می‌تواند شبیه صدای حالت برفک تلویزیون یا امواج آرام دریا باشد. با گوش سپردن به وایت نویز می‌توانید آرامش خود را به‌دست آورده و به‌خوبی تمرکز کنید.

نکته مهم در استفاده از وایت نویز، میانه‌روی و حفظ تعادل است، چرا که زیاده‌روی در گوش‌دادن به آن می‌تواند موجب بروز اختلالات شنوایی شود.

از سکوت محیط استفاده کنید

آخرین روش برای درس خواندن در سر و صدا، استفاده از سکوت محیط است. بیایید با هم رو راست باشیم؛ اگر واقعا قصد دارید که مطالعه‌ای با کیفیت داشته باشید، می‌توانید ساعات مناسب را انتخاب نموده و در سکوت درس بخوانید.

زمان شلوغی را برای استراحت و تفریح بگذارید؛ مثلا اگر خواهر یا برادر کوچک‌تر شما، ساعت ده صبح بیدار می‌شود و سر و صدا می‌کند، می‌توانید شب‌ها زودتر خوابیده و از صبح خیلی زود مطالعه را آغاز کنید.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

نکات مهم درس خواندن در سر و صدا

روش‌های فوق، همگی می‌توانند بر درس‌خواندن در سر و صدا و حفظ تمرکز شما موثر واقع گردند اما نکاتی حول این مسئله وجود دارد که آشنایی با آن‌ها می‌تواند شما را به پاسخ سوال چگونه در سر و صدا درس بخوانیم، برساند. به موارد زیر دقت نمایید تا بفهمید چطور باید درس خواندن در سر و صدا را با موفقیت مدیریت کنید.

  • لطفا به‌دنبال بهانه نباشید؛ راهکارهای زیادی برای افزایش تمرکز وجود دارد که شما به کمک آن‌ها می‌توانید حتی در سر و صدا درس بخوانید اما اگر انجام این امر به هر دلیل ممکن نبود، روش‌های توضیح داده شده در این مقاله حتما برای شما کاربردی خواهد بود.
  • اگر سر و صدای موجود، قابل کنترل است، از خانواده، همسایه‌ها و… با حفظ احترام و شرح دلایل منطقی بخواهید که وضعیت شما را درک کرده و یاری‌گر باشند.
  • همانطور که اشاره شد، اگر از وایت نویز کمک می‌گیرید، به هیچ عنوان زیاده‌روی نکنید؛ سلامتی مهم‌تر است.
  • اگر منزل اقوام نزدیک، محیط مناسبی برای مطالعه است، از آن‌ها کمک بگیرید، البته انجام این امر باید در صورتی باشد که شما در آن‌جا احساس راحتی داشته و صاحب خانه نیز شرایط مساعدی داشته باشد.

جمع‌بندی درس خواندن در سر و صدا

در این مقاله روش‌هایی را به شما توضیح داده‌ایم که قطعا برای درس خواندن در سر و صدا به کارتان می‌آیند. اگر زمان شما محدود نیست، می‌توانید انواع شیوه‌ها را به کار بگیرید تا بهترین گزینه با توجه به شرایط و شخصیتتان انتخاب شود.

به هر حال باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که افزایش تمرکز بسیار مهم است و باید بخواهید تا بشود، یعنی با بهانه‌ تراشیدن و اجازه ورود افکار مزاحم به ذهن کار سخت‌تر می‌شود، لذا از روش‌های فوق استفاده کرده، تمرکز نموده و به نکات شرح داده شده نیز توجه داشته باشید.

استفاده  از روش‌هایی چون گوش دادن به موسیقی، استفاده از محافظ گوش، وایت نویز و… می‌تواند به شما کمک کند؛ پیشنهادات دیگر نیز در مقاله حاضر ارائه شده‌اند.

بله، نویز سفید می‌تواند موثر باشد اما استفاده بیش از حد یا گوش‌دادن آن با صدای خیلی بلند آسیب‌زننده است.

بله اما این امر باید با احتیاط انجام شود، همچنین میزان پنبه نباید خیلی بزرگ یا کوچک باشد.

درس‌خواندن با صدای بلند شما را زودتر از حد معمول خسته می‌کند اما اگر چاره‌ای ندارید، استفاده از این روش بهتر از آن است که از مطالعه دست بکشید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد