بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور

بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور

بر تمامی کنکوری‌های دغدغه‌مند واجبه که به بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور و همچنین روز آزمون توجه داشته باشن. در نظر گرفتن این موارد شاید خیلی مهم به نظر نرسه اما بر خلاف تصور عموم، نقش حیاتی در موفقیت یا حداقل در کاهش استرس داوطلب، شادابی، عدم حواس‌پرتی او، خواب‌آلودگی و… ایفا می‌کنه. در ادامه به شرح این باید و نبایدها می‌پردازیم.

پادکست بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

روز قبل از کنکور، شاید بدون اغراق به اندازه روز آزمون دارای اهمیت باشد. توجه به برخی نکات در این روز می‌تواند بر موفقیت یا عدم موفقیت شما تاثیر بگذارد. مواردی چون ساعت خواب، نوع خوراک، چگونگی تفریح و… عواملی هستند که باید در این روز به آن‌ها توجه داشت.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

بایدهای روز قبل از کنکور

همانطور که ذکر شد، توجه به یک‌سری بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور کمک می‌کنه که در روز آزمون تمرکز بیشتری داشته باشین و تلاش‌های چندین ماهه شما هیچ و پوچ نشه! توجه داشته باشین که این نکات کوچک، تاثیر بزرگی بر موفقیت شما دارن.

یکی از نکات مهم و اصولی برای مطالعه در کنکور، توجه به نکات اصولی برنامه‌ریزی کنکوره. دانش‌آموزان با رعایت این موضوع می‌تونن عملکرد خوبی رو در کنکور داشته باشن. ما در ادامه باید‌های روز قبل از کنکور رو بررسی می‌کنیم.

روز قبل از کنکور

‌خواب کافی روز قبل از کنکور

استراحت کافی و خواب با کیفیت در روز پیش از کنکور از جمله بایدهاییه که توصیه میشه اون رو جدی بگیرین. اگه خواب مناسبی نداشته باشین، ممکنه به هنگام حل سوالات در روز آزمون، کسل بوده و تمرکز لازم رو نداشته باشین. مورد داشتیم که داوطلب، سر جلسه کنکور به خواب راحتی فرو رفته بود!

خواب کافی روز قبل از کنکور

شایان ذکره، اگه به هر دلیل خواب کافی نداشتین، خیلی نگران نباشین، گاهی بدن تا چندین ساعت در برابر بی‌خوابی مقاومت می‌کنه اما بهتره در روز کنکور چنین ریسکی نکنین.

پیاده‌روی روز قبل از کنکور

برای این‌که قبل از کنکور خواب خوبی داشته باشین، می‌تونین ورزش کردن یا پیاده‌روی رو در برنامه خود قرار بدین. انجام این امر علاوه بر این‌که شما رو کمی خسته کرده و خواب راحتی برای‌تون به دنبال داره، باعث کاهش استرس، جلوگیری از خواب‌آلودگی در روز آزمون، شادابی و… میشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

خوراک مناسب روز قبل از کنکور

بهتره برای شام قبل از روز کنکور، غذای بدون چربی و سبکی انتخاب کنین. توجه داشته باشین که باید غذا رو حدود دو ساعت پیش از خواب میل کنین. برای مثال می‌تونین ساعت هشت شام بخورین و ساعت ده شب بخوابین. همچنین به صرف صبحانه در این روز توجه داشته باشین، چرا که لازمه معده شما برای پذیرش صبحانه در روز کنکور نیز آماده باشه.

ساعت بیداری روز قبل از کنکور

توجه داشته باشین که بهتره یک روز یا حتی چند روز قبل از کنکور، زود از خواب بلند بشین تا بدن شما به این روال عادت کنه. پیشنهاد میشه که بیداری در حدود ساعت پنج و نیم صبح رو امتحان کنین تا در زمان برگزاری آزمون تمرکز و هوشیاری لازم رو داشته باشین.

بررسی حوزه امتحان

اگه براتون ممکنه، روز قبل از کنکور به حوزه تعیین شده برای آزمون سر بزنین. اطلاع از موقعیت مکانی حوزه امتحانی و مسیرهای منتهی به اون، آرامش و کنترل استرس رو برای شما به همراه داره. بهتره که داوطلبان به صورت دقیق از نحوه برگزاری کنکور اطلاع داشته باشن. به هر میزان که داوطلبان با نکات این موضوع آشنا‌تر باشن می‌تونن استرس و نگرانی خود‌شون رو به راحتی کنترل کنن.

تفریح مناسب روز قبل از آزمون

هیچ اشکالی نداره که روز قبل از کنکور به سراغ تفریح و گردش برین. سعی کنین برای این منظور بعد از ظهر رو انتخاب کنین و با خانواده برین. تفریحات سالم در این روز کمک می‌کنه که خواب خوبی در شب داشته باشین. می‌تونین برای این منظور، رفتن به کوه، دوچرخه سواری، استخر و… رو امتحان کنین.

آماده کردن وسایل لازم

حتما وسایلی که برای رفتن به جلسه کنکور نیاز دارین رو از روز قبل آماده کنین. وسایل عبارتند‌از:

  • کارت ملی و شناسنامه
  • کارت ورود به جلسه
  • دو یا سه عدد مداد (نرم)
  • پاک‌کن
  • ساعت مچی
  • مداد تراش
  • سنجاق (جهت الصاق کارت ورود به جلسه)
  • دستمال پارچه‌ای یا کاغذی
  • بطری آب
  • مواد قندی
  • و…

نبایدهای روز قبل از کنکور

در توضیحات فوق، به شرح مواردی پرداختیم که لازمه در روز قبل از کنکور اون‌ها رو انجام بدیم. اما برخی موارد هستن که پرداختن به اون‌ها در روز پیش از آزمون توصیه نمیشه. در ادامه می‌خوایم به بیان نبایدهای روز قبل از کنکور بپردازیم.

خواب بعد از صبحانه یا ناهار

خود رو با اموری که ذکر شد، سرگرم کنین تا از خواب در طول روز فرار کنین! خواب این چنینی ممکنه مانع استراحت مناسب شما در شب شده و بی‌خوابی روز کنکور رو براتون به همراه داشته باشه.

استفاده از قرص بدون تجویز

برخی داوطلبان کنکور برای کاهش استرس و به دست آوردن آرامش بیشتر به سراغ مصرف قرص در روز قبل از کنکور میرن که انجام این کار به هیچ وجه توصیه نمیشه. اگه پزشک برای شما چنین تجویزی داشته مشکلی نیست اما مصرف خودسرانه برخی قرص‌های ضد استرس ممکنه موجب خواب‌آلودگی، حساسیت و… بشن.

خوردن غذای سنگین و چرب

به هیچ عنوان در روز قبل از کنکور نباید به سراغ خوردن غذای چرب و سنگین برین. چنین کاری علاوه بر این‌که ممکنه خواب راحت رو از شما بگیره، گاها مشکلاتی چون اختلال در عملکرد مغز، درد معده و… رو به دنبال داره.

خوردن غذای سنگین و چرب

مطالعه روز قبل از کنکور

معمولا مطالعه در روز قبل از کنکور و همچنین در روز آزمون توصیه نمیشه. اما توجه داشته باشین که اگه استرس بالایی داشته و حس می‌کنین که با کمی مطالعه و مرور، آرامش و تمرکز بیشتری دارین، می‌تونین در حد دو یا سه ساعت درس بخونین. داوطلبان بهتره که به نکات طلایی دوران جمع‌بندی کنکور توجه کنن و این زمان رو به مطالعه دروس و تثبیت مطالب درسی خود‌شون اختصاص بدن.

تفریح دوستانه کنکوری‌ها

پیش از این اشاره کردیم که یک تفریح سالم و خوب می‌تونه برنامه مناسبی برای روز قبل از کنکور شما باشه اما دورهمی و تفریح با دوستان کنکوری گزینه مناسبی نیست؛ از انجام این امر اجتناب کنین، چرا که ممکنه موجب افزایش استرس شما بشه.

جمع‌بندی بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور

در این مقاله به شرح بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور پرداختیم. توجه به این نکات، منجر به کاهش استرس کنکور شده و به طور کلی باعث میشه که عملکرد بهتری در روز آزمون از خودتون نشون بدین. علاوه بر نکات فوق، توجه به ساعت خروج از منزل برای حضور در محل آزمون، داشتن پوشش راحت و در عین حال مناسب حوزه امتحان، بررسی مجدد وسایل لازم و… بسیار مهمه.

در این مقاله به توضیح بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور به همراه جزئیات مربوطه پرداختیم.

خیر، ترجیحا در این روز مطالعه نداشته باشین اما اگه عدم انجام این کار، استرس شما رو افزایش میده، می‌‌تونین در حد دو یا سه ساعت به مطالعه یا مرور بپردازین.

داشتن یک تفریح سالم با خانواده یا دوستان غیرکنکوری در روز قبل از آزمون می‌تونه تاثیر خوبی بر خواب و عملکرد روز بعد شما داشته باشه.

بهتره صبح زود و حوالی ساعت پنج و نیم از خواب بلند بشین تا آمادگی بیداری زودهنگام در روز بعد رو داشته باشین.

در این‌باره بایدی وجود نداره اما بهتره برای کاهش استرس و شناخت راه‌ها به حوزه امتحانی مراجعه داشته باشین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «بایدها و نبایدهای روز قبل از کنکور»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد