تست‌زنی سریع

جدیدترین تکنیک‌های تست زنی سریع

آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی سریع به موفقیت تحصیلی داوطلبان در کنکور کمک می‌کنه. خیلی از دانش‌آموزان با این طرز فکر درس خوندن خودشون رو ادامه میدن که یادگیری بیشتر و بهتر به تنهایی برای نتیجه‌های عالی در کنکور کفایت می‌کنه. اون‌ها فکر می‌کنن که دونستن راه‌ حل هر سوال برای رسیدن به جواب اون کافیه!

در حالی که برای موفقیت در کنکور نیازه که سوالات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با سریع‌ترین روش حل بشن. به همین دلیل یادگیری روش‌های تست زنی سریع کنکور یکی از مهم‌ترین مهارت‌هاییه که قبل از شرکت در کنکور باید اون رو حتماً آموزش ببینین.

برای آموزش تکنیک تست‌زنی سریع، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین 😉

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

استفاده از روش‌های تست زنی سریع در کنکور یا هر آزمون دیگه‌ای همون‌طور که از اسمش پیداست، به منظور صرفه‌جویی در زمان انجام میشه. برای تست زنی سریع در قدم اول باید مطالب درسی رو به خوبی مطالعه کرده باشین و نکته‌ها و راه‌حل‌های مختلف رو حسابی تمرین کرده باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

علت استفاده از روش‌های تست زنی سریع

آشنایی با روش‌های تست‌زنی سریع در کنکور باعث میشه دانش‌آموزان عملکرد بهتری در کنکور داشته باشن. بهتره که داوطلبان با روش‌های تست‌زنی سرعتی به صورت دقیق آشنا باشن. همونطور که گفتیم برای رسیدن به جواب تست‌های کنکور نیازه که روش‌های تست زنی سریع رو به خوبی بلد باشین. در واقع، آشنایی با تکنیک‌های تست‌زنی سریع یکی از بهترین روش‌های درس خوندن است.

در واقع اصلی‌ترین هدف این کار صرفه‌جویی در زمانیه که برای پاسخ دادن به سوالات در اختیار دارین. در ادامه هدف‌هایی که بعد از یادگیری روش تست زنی سریع به اون‌ها می‌رسین رو با هم مرور می‌کنیم:

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

صرفه‌جویی در زمان

بدون شک مدیریت زمان اصلی‌ترین موضوعیه که داوطلبان باید به اون توجه کنن. آشنایی با روش‌های تست‌زنی باعث میشه که دانش‌آموزان بتونن توی جلسه آزمون زمانشون رو صرفه‌جویی کنن. اصلی‌ترین و مهم‌ترین هدف از روش‌های تست‌زنی صرفه‌جویی در زمانه.

شما با ذخیره زمان از تست‌هایی که ساده‌تر هستن، برای تست‌های پیچیده‌تر وقت اضافی می‌خرین! پس می‌تونین دایره رقیبان خودتون رو در کنکور یا هر آزمون دیگه‌ای، کوچک‌تر کنین و به نفرات برتر چند قدم نزدیک‌تر بشین. با کمک تکنیک‌های مختلف تست زنی سریع، مدیریت زمان در کنکور ساده‌تر میشه.

جلوگیری از عدم تمرکز

همه دانش‌آموزان از این موضوع اطلاع دارن که تمرکز نقش اساسی در موفقیت تحصیلی‌شون داره. دانش‌آموزان با تسلط در تکنیک‌های تست‌زنی سریع در کنکور می‌تونن تمرکز بیشتری هنگام پاسخ‌دهی به سوالات داشته باشن.

یکی از راه‌هایی که تمرکز دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور رو سر جلسه آزمون بالا می‌بره، استفاده از همین تکنیک‌های تست‌زنیه. با کمک این روش‌ها تمام هوش و حواس اون‌ها به سوالات معطوف میشه؛ در نتیجه برای جواب دادن به اون‌ها عملکرد بهتری از خودشون نشون می‎دن.

کاهش تست‌های اشتباه

دانش‌آموزان با یادگیری درست تکنیک‌های تست‌زنی، می‌تونن دقت بیشتری توی جلسه آزمون داشته باشن و با اجرا و پیاده‌سازی این تکنیک‌ها به سوالات بیشتری پاسخ مثبت بدن. جلوگیری از تست‌های اشتباه و درصد منفی در کنکور به کمک اجرای شیوه‌های مختلف تست‌زنی امکان‌پذیر میشه. تمرکز بیشتر باعث میشه که از پاسخ‌های اشتباه جلوگیری بشه. البته تعداد تست‌های بی‌پاسخ هم با این روش کاهش پیدا می‌کنه.

افزایش انگیزه و اعتماد بنفس

زمانی که دانش‌آموزان با تکنیک‌های سریع تست‌زنی در کنکور آشنایی کامل داشته باشن می‌تونن با اعتماد به نفس بیشتری در رقابت کنکور شرکت کنن. اگه بتونین یک سوال رو با استفاده از روش‌های درست سریع‌تر پاسخ بدین، قطعاً تعداد زیادی از رقیب‌هاتون رو پشت سر می‌ذارین.

کنکور علاوه بر این که مهارت‌های تحصیلی دانش‌آموزان رو بررسی می‌کنه، سرعت و دقت اون‌ها رو هم مورد سنجش قرار میده. پس یادگیری روش‌های تست‌زنی سریع در کنکور به شما کمک می‌کنه تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری قدم بردارین و به سمت مقصد برین.

بهتر شدن وضعیت کارنامه

یکی دیگه از عواملی که دانش‌آموزان باید از تکنیک‌های تست‌زنی استفاده کنن بهتر شدن وضعیت کارنامه و تراز‌شونه. با کاهش تعداد تست‌های اشتباه و افزایش تمرکز دوطلب، وضعیت نهایی کارنامه شما هم بهتر میشه. طبیعیه با کاهش پاسخ‌های اشتباه تراز کنکور یا سایر آزمون‌ها برای شما بالاتر بره؛ بنابراین رتبه و تراز نهایی هم بهتر شده و در کل آزمونتون رو با موفقیت پشت سر می‌ذارین.

اصول درست تست زدن رو یاد بگیرین

اصول درست تست زدن را یاد بگیرید

قبل از اینکه بخوایم در مورد تکنیک‌های تست زنی سریع در کنکور صحبت کنیم، بهتره روش‌های تست زدن اصولی رو یاد بگیریم. تست زدن مانند هر مهارت دیگه‌ای به تکرار و تمرین زیاد نیاز داره. صرفا با مطالعه کتاب درسی نمی‌شه به 100 درصد تمامی سوال‌ها پاسخ داد.

به همین دلیله که برخی از دانش‌آموزان با وجود ساعات مطالعاتی بالا بازم توی آزمون‌ها نتیجه مناسبی کسب نمی‌کنن. پس یادگیری اصول تست زنی صحیح برای همه دانش‌آموزان به ویژه کنکوری‌ها لازمه که در ادامه به طور کامل به شرح اون می‌پردازیم.

روزی چند تا تست بزنیم؟

“برای رسیدن به رتبه‌های برتر کنکور لازمه روزانه چند تست بزنیم؟” این جمله یکی از سوالات بسیار رایج دانش‌آموزانه و پاسخ اون به عامل‌های مختلفی بستگی داره. اگه سطح تست زنی شما ضعیفه و مطالعه کافی نداشتین، از روزی 50 تست شروع کنین و بعد از دو ماه به 100 تست برسونین.

اگه سطح علمی شما متوسطه، می‌تونین با روزی 80 تست شروع کنین و بعد از گذشت دو ماه روزانه 150 سوال حل کنین. اما اگه خیلی خوب درس خوندین و سطح علمی بالایی دارین، می‌تونین از روزانه 120 تست شروع کرده و بعد از دو ماه به 220 تست برسین.

البته برای تعیین تعداد مناسب تست روزانه باید ساعت‌های آزاد رو در نظر بگیریم. روزهایی که مدرسه هستین قطعا زمان کمتری دارین و حدود 30 الی 50 تست از میانگین کل تعداد تست‌های روزانه کم میشه. اما این موضوع کامل طبیعیه و نگرانی خاصی وجود نداره.

به صورت انبوه تست نزنین

یکی از مهم‌ترین اشکالات دانش‌آموزان اینه که یک‌دفعه 400 یا 500 تست در روز حل می‌کنن. در صورتی که قبلا چنین تجربه‌ای نداشتن و صرفا بر اساس کمیت و افزایش ساعات مطالعاتی به صورت انبوه تست زدن. این روش کاملا اشتباهه. اینگونه تست زنی مضراتی مانند تلف کردن تست و وقت، ایجاد خستگی، افزایش تعداد تست‌های نادرست و… رو در پی داره. به این ترتیب انگیزه شما برای تست زدن کم میشه.

برای اینکه مطالب و نکات درسی بهتر توی ذهن‌تون باقی بمونه، بهتره در حجم کم ولی دفعات زیاد تمرین کنین. مثلا یک بار تست‌های زوج رو پاسخ بدین و دفعه بعد تست‌های فرد رو حل کنین. این کار علاوه بر تثبیت مطالب، تمرکزتون برای آزمون‌های تستی رو افزایش میده.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

تست‌های آموزشی رو فراموش نکنین

همه ما می‌دونیم که مطالعه کردن تنها و موثرترین راه یادگیری نیست و باید بتونیم آموخته‌هامون رو به کار بگیریم؛ بنابراین، دانش‌آموزان باید بعد از پایان هر مبحث تست‌های مرتبط با اون مبحث رو به صورت دقیق حل کنن. موقع حل تست‌های آموزشی بهتره نکات مهم و کلیدی هر مبحث رو به صورت دقیق بنویسین.

یکی از بهترین مواردی که نقاط ضعف و قوت در مطالعه رو به ما نشان میده، حل تست‌های آموزشی است. پس از خواندن هر فصل حل کردن 5 الی 10 تست دیدگاه بهتری از آموخته‌هایتان به شما نشان میده. لازم نیست درصد بگیرید یا هر تست رو طبق زمان حل کنین.

تست‌های آموزشی برای یادگیری بهتر هستن. در هر مبحثی که ایراد دارین مجددا به کتاب برگردین و نکات مهم رو یادداشت کنین. به این ترتیب هم در زمان صرفه‌جویی می‌کنین و هم بازده مطالعه رو افزایش خواهید داد.

با تست زدن مرور کنین

داوطلبان باید بدونن تست‌زنی به مرور و جمع‌بندی دروس کمک می‌کنه. با تست‌زنی داوطلبان می‌تونن نکات مهم هر مبحث رو به صورت دقیق برای خودشون مشخص کنن و با تمرکز بیشتری مطالب رو مطالعه کنن. با نزدیک شدن به ایام کنکور یا امتحانات آزمایشی تب و تاب مرور و جمع بندی حسابی داغ میشه.

یکی از بهترین روش‌های مرور کتاب درسی تست زدن است. مجموعه کامل مشابه آزمون سراسری از دروس مختلف تهیه کرده و مانند جلسه اصلی آزمون حل کنین. پس از حل تست‌های مروری، تحلیل آزمون رو شروع کنین. نکات سوالاتی که درست پاسخ دادین رو بنویسین.

سوالاتی که جواب ندادین رو مجددا حل کنین و از مبحث اون چند سوال آموزشی حل کنین. سوالاتی که غلط پاسخ دادین رو به دقت بررسی کرده، نکات رو یادداشت کنین. برای این دسته از سوالات تست‌های آموزشی رو از یاد نبرین.

به صورت سوال و گزینه‌ها دقت کنین

توجه به صورت سوال باعث بالا رفتن دقت داوطلبان در جلسه آزمون میشه. بسیاری از دانش‌آموزان با آمادگی کامل در جلسه آزمون حاضر میشن، اما بعد از تحلیل آزمون تازه متوجه خطاهای فاحش خودشون میشن! یکی از شگردهای طراح‌های کنکور استفاده از فعل‌های منفی، قیدها، نشونه‌های جمع و مفرد و مواردی از این دسته که دانش‌آموزان توجه کمتری به اون‌ها دارن.

صورت سوال و گزینه‌ها رو به دقت مطالعه کنین تا در دام طراح‌های کنکور گرفتار نشین. به یاد داشته باشین که حتما جملات رو تا انتها بخونین و زیر نکات مهم خط بکشین.

معرفی 5 تا از تکنیک‌های فوق سریع تکست‌زنی

برای افزایش سرعت تست زدن روش‌های مختلفی وجود داره؛ با توجه به روش مطالعه درسی و میزان آمادگی‌تون برای آزمون، می‌تونین یکی از این روش‌ها رو برای بالا بردن سرعت تست زدن‌تون انتخاب کنین. نکته‌ای که باید به اون توجه داشته باشین اینه که هیچ کدوم از این روش‌ها رو بدون تمرین و تکرار، سر جلسه آزمون اصلی اجرا نکنین.

لازمه که از قبل برای هر کدوم از این روش‌ها به مقدار کافی تمرین داشته باشین تا به اهداف مورد نظرتون و بهترین نتیجه‌ها برسین.

معرفی 5 روش تست زنی سریع برای همه دروس

1- روش ضربدر و منها برای افزایش سرعت تست زنی

به احتمال زیاد نام این روش رو زیاد شنیدین؛ شاید حتی ناخودآگاه اون‌ رو اجرا کرده باشین و حالا فقط با نام اون آشنا شدین. به‌هرحال تکنیک ضربدر و منها یکی از بهترین روش‌ها برای طبقه‌بندی سوالات تستیه. به این ترتیب که سوالات با علامت‌های ضربدر و منها به سه دسته تقسیم‌بندی میشن. داوطلبان به راحتی می‌تونن به این دسته از سوالات پاسخ بدن.

  • گروه اول: که سوالات ساده هستن؛ همون سوالایی که با خوندن‌شون راه‌ حل در ذهن فرد شکل می‌گیره و جواب رو خیلی سریع پیدا می‌کنن. این قبیل سوالات نیاز به هیچگونه علامتی ندارن.
  • گروه دوم: سوالاتی هستن که راه‌حل اون‌ها رو می‌دونین، اما برای رسیدن به جواب سوال نیاز به فکر کردن و زمان بیشتری دارین. این سوالات رو با علامت منها مشخص کنین تا بعداً دوباره به اون‌ها برگردین. مثلاً اگه برای جواب دادن به یه سوال بین دو گزینه شک داشتین، اون رو هم با علامت منها جدا کنین.
  • گروه سوم: سوالاتی هستن که هیچ تصوری از راه‌حل اون‌ها ندارین و نمی‌تونین جوابی برای اون‌ها پیدا کنین. این قبیل سوالات رو با علامت ضربدر مشخص کنین، تا برای حل اون‌ها زمانی صرف نکنین؛ چون احتمال پاسخ اشتباه در این موارد بسیار زیاده. اگه برای این سوالات وقت اختصاص بدین، احتمال رسیدن به جواب درست بسیار پایینه؛ توی این حالت وقت و انرژی خودتون رو بیهوده صرف کردین و نهایتاً یه نمره منفی برای شما ثبت شده. توجه داشته باشین که شما باید سر جلسه کنکور تمام تمرکز خودتون رو به سوالاتی اختصاص بدین که به اون‌ها تسلط کامل دارین؛ یعنی از رسیدن به جواب درست مطمئن هستین.

روز کنکور همین روش رو برای تست‌ها اجرا کنین تا همه سوالات رو یک دور بخونین و به آخر دفترچه برسین. در قدم بعدی چند دقیقه زمان اضافی خواهید داشت که باید از اون برای پاسخ دادن به سوالات گروه دوم استفاده کنین. با این کار احتمال رسیدن به جواب‌های درست برای شما بیشتر از قبل میشه.

روش ضربدر و منها برای تست‌زنی سریع

2- روش مهندسی معکوس

خیلی از دانش‌آموزان این روش رو با نام «تست‌زنی شانسی» یا «تکنیک تست‌زنی بدون معلومات» هم می‌شناسن؛ اما در واقع برای رسیدن به جواب درست یک سوال، خبری از شانس نیست! به‌طور کلی مهندسی معکوس روشیه که از انتها به ابتدا می‌رسه. برای جواب دادن به سوالات تستی هم روش مهندسی معکوس از جواب به سوال می‌رسه.

در این روش انتخاب گزینه‌ها با توجه به سوالات قبل و بعد، چینش گزینه‌ها و اعداد و ارقامی که در اون‌ها وجود داره تقسیم‌بندی میشن. در واقع عامل اصلی برای انتخاب یک گزینه در روش مهندسی معکوس، احتماله؛ به همین دلیل هم اون رو با نام شانسی می‌شناسن.

از این روش بیشتر برای جواب دادن به سوالات سخت استفاده میشه. در کل استفاده از روش مهندسی معکوس بدون داشتن پیش‌زمینه‌ای از موضوع اون پیشنهاد نمی‌شه.

3- روش جایگزینی

جایگزینی یکی از پرطرفدارترین روش های تست زنی سریعه که شاخه‌ای از روش مهندسی معکوس به شمار می‌ره. در روش جایگزینی به جای حل صورت سوال و رسیدن به جواب، گزینه‌ها رو در سوال جایگذاری می‌کنن تا به نتیجه درست برسن.

روش جایگزینی بیشتر برای درس‌های محاسباتی مثل ریاضی مورد استفاده قرار می‌گیره و برای همه سوالات کاربرد نداره. باید برای اجرای این تکنیک تمرین و تکرار زیادی داشته باشین تا باعث گیج شدن شما در بین گزینه‌های یک تست نشه.

4- روش رد گزینه

روش رد گزینه یکی از محبوب‌ترین روش‌های تست زنی سریعه که برای کنکور هم کاربرد زیادی داره. زمانی که برای رسیدن به جواب درست یک سوال شک دارین، بهتره که جواب‌های غلط رو حذف کنین. با این کار احتمال رسیدن به پاسخ درست رو بیشتر کرده و تمرکزتون هم برای جواب دادن بالاتر می‌ره. پیاده‌سازی این روش به معلومات زیادی نیاز داره؛ پس اگه درس نخونده باشین نمی‌تونین روش رد گزینه رو اجرا کنین.

معمولاً بهترین موقعیت برای استفاده از این روش، زمانیه که از اشتباه بودن دو گزینه مطمئن هستین. حالا با دو گزینه دیگه روبه‌رو هستین و احتمال رسیدن به جواب درست 50 درصده. این میزان ارزش ریسک کردن رو داره و به احتمال زیاد شما رو به جواب درست می‌رسونه.

البته در کنکور سال‌های اخیر تعداد سوالاتی که پر از تله هستن، بسیار بالا رفته! برای این که در دام این تله‌ها نیفتین و بتونین به جواب درست برسین باید از قبل حسابی خودتون رو آماده کرده باشین.

کسی بین دو گزینه از 4 گزینه سوال شک می‌کنه که متن درس رو مطالعه کرده، اما با تست زدن میزان تسلط خودش رو نسنجیده. حالا چطور باید این شک رو برطرف کرد؟ دو راه‌حل برای این مسئله وجود داره:

  • حل تست بیشتر: زمان حل تست حتماً پاسخنامه رو با دقت بررسی کنین تا همه نکات رو خوب آموزش ببینین. خلاصه‌نویسی کنکور هم می‌تونه در این مرحله باعث تثبیت هر چه بهتر مطالب در ذهن شما بشه.
  • مرور درسی منظم: در بازه‌های زمانی منظم دوباره و دوباره هر درس و نکاتش رو مرور کنین. با مرور درسی آموزش‌ها به حافظه بلند مدت شما انتقال پیدا می‌کنن. این کار مخصوصاً برای یادگیری دروس حفظی بسیار موثره.

5- روش زمان‌های نقصانی

این مورد مشابه یا تکمیل کننده روش اول یعنی تکنیک ضربدر و منهاست. اما میشه گفت که به شکل ساده‌تری انجام میشه؛ برای اجرای این روش لازمه حتما ساعت مچی داشته باشین.

به زمان در نظر گرفته شده برای پاسخگویی به هر درس توجه داشته و سعی کنین تمام وقت تعیین شده رو صرف اون نکنین؛ از زمان مذکور کم کنین و میزان وقت ذخیره شده برای هر درس رو یادداشت کنین تا بعد از به پایان رسوندن حل سوالات دروس مختلف، به مرور بپردازین.

روش زمان های نقصانی

اجرای این تکنیک نیز نیازمند تمرین و تکرار بسیار بوده و نمی‌توان بدون داشتن زمینه قبلی اون رو در کنکور به‌ خوبی اجرا کرد. بنابراین اگه قصد دارین از این روش استفاده کنین، حتما بارها و بارها اون رو تمرین کنین و بر تکنیک مورد بحث مسلط بشین. زمان مناسب برای اجرای روش زمان‌های نقصانی رو می‌تونین در ادامه مشاهده کنین.

  • گروه ریاضی فیزیک

عنوان درس تعداد سوال زمان پاسخگویی به سوالات زمان پاسخگویی بر اساس روش زمان‌های نقصانی
ریاضی 40 70 دقیقه 55 دقیقه
فیزیک 35 55 دقیقه 45 دقیقه
شیمی 30 35 دقیقه 30 دقیقه
  • گروه علوم تجربی

عنوان درس تعداد سوال زمان پاسخگویی به سوالات زمان پاسخگویی بر اساس روش زمان‌های نقصانی
زمین‌شناسی 15 10 دقیقه 6 دقیقه
ریاضی 30 47 دقیقه 40 دقیقه
زیست 45 36 دقیقه 30 دقیقه
فیزیک 30 37 دقیقه 30 دقیقه
شیمی 35 35 دقیقه 30 دقیقه
  • گروه ادبیات و علوم انسانی

عنوان درس تعداد سوال زمان پاسخگویی به سوالات زمان پاسخگویی بر اساس روش زمان‌های نقصانی
ریاضی 20 25 دقیقه 20 دقیقه
اقتصاد 15 10 دقیقه 10 دقیقه
ادبیات تخصصی 30 30 دقیقه 25 دقیقه
عربی تخصصی 20 20 دقیقه 20 دقیقه
تاریخ 13 25 دقیقه 20 دقیقه
جغرافیا 12 25 دقیقه 20 دقیقه
علوم اجتماعی 15 15 دقیقه 15 دقیقه
فلسفه و منطق 20 20 دقیقه 20 دقیقه
روانشناسی 15 15 دقیقه 10 دقیقه
  • گروه هنر

عنوان درس تعداد سوال زمان پاسخگویی به سوالات زمان پاسخگویی بر اساس روش زمان‌های نقصانی
درک عمومی هنر 50 45 دقیقه 40 دقیقه
درک عمومی ریاضی فیزیک 30 40 دقیقه 35 دقیقه
خلاقیت تصویری تجسمی 20 24 دقیقه 20 دقیقه

روش رد گزینه برای تست زنی سریع

بهترین روش تست‌زنی سریع برای کنکور

مواردی که در این مقاله به عنوان روش‌های تست‌زنی سریع به شما معرفی کردیم، همگی برای شرکت در کنکور هم قابل استفاده هستن. اما تکنیک‌هایی رو برای بعضی از دروس مهم کنکوری توضیح خواهیم داد.

بهترین روش تست‌زنی سریع کنکور

روش‌های تست‌زنی سریع زیست

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که برای کسب درصدای بالا از درس زیست در کنکور باید اجرا کنین، اینه که حتماً تمام گزینه‌ها رو با دقت مطالعه کنین. هر جمله از کتاب زیست نکته‌های زیادی داره که جون میدن برای طراحی تست‌های کنکوری.

به همین دلیل هم ممکنه مثلاً گزینه دوم یک سوال از نظر شما درست باشه، اما گزینه سوم هم درست باشه و حتی گزینه چهارم هم همینطور!! مسئله اینجاست که در چنین شرایطی شما باید صحیح‌ترین جواب رو برای سوال پیدا کنین و با عجله گزینه‌ها رو انتخاب نکنین.

با تمرین و حل تعداد زیادی از تست‌های کنکوری، حتماً با تله‌هایی که طراحای سوالات کنکور برای تست‌های زیست درنظر می‌گیرن آشنا میشین. یاد گرفتن راه فرار از تله‌های موجود در هر تست رو به مرور آموزش می‌بینین و با یک نگاه گزینه‌های اشتباه رو تشخیص میدین.

یادتون باشه که سر جلسه آزمون، استرس رو کنار بذارین و با آرامش سوالات رو بخونین. تکنیک ضربدر منها و رد گزینه برای حل سوالات زیست کنکور بسیار کارآمد هستن. پس، از این تکنیک‌ها یا هر روش تست‌زنی سریع دیگه‌ای که گمان می‌کنین برای شما مفیده، استفاده کنین تا به نتیجه برسین.

روش تست‌زنی سریع فیزیک

قطعا یکی از مهم‌ترین دروس رشته ریاضی و تجربی، فیزیکه. ممکنه بسیاری افراد برای یادگیری بهتر این درس بخوان با تست‌زدن شروع کنن! تست آموزشی کمک ویژه‌ای به فرد می‌کنه. اما پیش از کسب تسلط بر محتوای درس، چندان هم مفید نیست، لذا بعد از مطالعه، تست بزنین.

معمولا فرمول‌های فیزیک، ساده‌تر و سریع‌تر از ریاضی در ذهن ما ثبت میشن، بنابراین با تست‌ها تمرین کرده و فرمول‌ها رو دائما استفاده کنین تا سرعت شما در تست‌زنی افزایش پیدا کنه.

روش تست‌زنی سریع فیزیک

پیشنهاد ما اینه که با تسلط بر برخی تکنیک‌های تست‌زنی که با گذشت زمان پیدا کردین، به آموزش این روش‌ها به دوستان، هم‌کلاسی‌ها و… بپردازین؛ در این صورت هم مطالب به شکل بهتری در ذهن شما ثبت میشن و هم به دیگران کمک کردین.

برای تسلط بر این درس لازمه که بعد از تدریس دبیر و یادگیری نسبی، فرآیند یادگیری رو کامل کنین. (بدون اتلاف وقت). همچنین به مواردی چون حل تست زماندار، بررسی چندین باره تست‌های حاوی نکات مهم و… نیز بپردازین.

روش تست‌زنی سریع عربی

دانش‌آموزانی که قصد دارن در کنکور انسانی شرکت کنن، احتمالا از اهمیت تسلط بر روش‌های تست‌زنی درس عربی آگاه هستن. برای این‌که تست‌زنی سریع و مطلوبی در این درس داشته باشین، به نکات زیر توجه کنین.

  • تسلط بر انواع فعل در گام اول
  • بررسی تست‌های کنکورهای گذشته
  • تسلط بر تمامی لغات موجود در کتاب
  • به ترجمه فعل قال در حالات مختلف دقت کنین.
  • به حروفی مانند لم، جایگاه مفعول و… توجه کنین.
  • عدم ترجمه اون در بسیاری از حالات مشکلی به وجود نمیاره.
  • از لغاتی که معنای اون‌ها رو می‌دونین برای یافتن معنای لغات ناشناس استفاده کنین.
  • یادداشت لغات و نکاتی که اون‌ها رو فراموش می‌کنین رو جدی بگیرین.

روش تست‌زنی سریع فلسفه و منطق

یکی از دروس مهم رشته انسانی، فلسفه و منطقه که آموزش در اون بسیار حائز اهمیته. اگه می‌خواین در این درس موفق عمل کرده و تست‌زنی مطلوبی داشته باشین، لازمه حتما به بیانات استاد دقت کنین. مشاهده فیلم آموزشی برای یادگیری بهتر مباحث این درس بسیار توصیه میشه. برای تست‌زنی بهتر در این درس، به نکات زیر توجه داشته باشین.

روش تست‌زنی سریع فلسفه و منطق

  • بعد از اینکه چند تست رو حل کردین، به سراغ پاسخنامه و بررسی دقیق اون برید.
  • اگه تست‌زنی شما در این درس خوبه، تا حد زیادی برای پاسخ‌دهی به سوالات تشریحی نیز آماده‌اید.
  • خلاصه‌نویسی و نکته‌برداری برای تست‌زنی این درس بسیار مفیده.
  • زیاد تست بزنین!
  • به بودجه‌بندی فصول مختلف توجه داشته باشین.
  • منظم و پیوسته پیش برید.

اولویت‌بندی دروس اختصاصی برای پاسخ سریع‌تر به سوالات دفترچه اختصاصی کنکور

به‌طور کلی بهتره که درس‌های دفترچه کنکور رو به ترتیب همون دفترچه پیش ببرین. اصلی‌ترین دلیل برای این پیشنهاد اینه که احتمال اشتباه وارد کردن جواب‌ها در پاسخ‌برگ به کمترین حد خودش برسه.

البته می‌تونین از درسی شروع کنین که تسلط بیشتری روی اون دارین؛ این روش می‌تونه روی اعتمادبه‌نفس و انگیزه شما تاثیر مثبت بذاره. ولی توجه داشته باشین اگه قصد دارین ترتیب پاسخ‌دهی به دروس رو تغییر بدین، حتماً بیشتر از 5 بار این کار رو در آزمون‌های آزمایشی تمرین کنین.

اما در پایان زمانی که تمام سوالات رو خوندین و نوبت به دوره کردن سوالات علامت‌دار رسید، در بین دروس اختصاصی اولویت رو به درس‌های با ضریب بالاتر اختصاص بدین. برای جواب دادن به تست‌های حل کردنی درس‌هایی مثل ریاضی، فیزیک یا شیمی باید از کوتاه‌ترین راه‌حل‌ها استفاده کنین. پس اگه به خودتون اومدین و دیدین که در عمق یک راه حل طولانی گیر افتادین، یعنی مسیر اشتباه رو انتخاب کردین!

شرکت در آزمون‌های آزمایشی چه کمکی به داوطلبان می‌کنه؟

یکی از موضوعاتی که باعث بالا رفتن سرعت تست‌زنی در کنکور میشه شرکت در آزمون‌های آزمایشی ماهانه‌ست. دانش‌آموزان با شرکت در آزمون‌های آزمایشی ماهانه می‌تونن نقاط ضعف و قوت خودشون رو به درستی تشخیص بدن. شرکت در آزمون یکی از ابزار‌های مهم در یادگیری مباحث درسیه.

زمانی که فرد در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کنه می‌تونه با چیدمان سوالات به صورت کامل‌تر آشنا بشه. دانش‌آموزان با حضور در آزمون‌های مختلف می‌تونن با تکنیک‌ها و تله‌های تست‌زنی به صورت دقیق آشنا بشن. گروه آموزشی پرش این امکان رو برای دانش‌آموزان فراهم کرده که بتونن به صورت ماهانه در آزمون‌های آزمایشی شرکت کنن و نقاط قوت و ضعفشون رو برررسی کنن.

تمرین و تکرار روش‌های تست‌زنی سریع برای رسیدن به جواب درست

یادگیری روش‌های مختلف تست‌زنی سریع، چه برای کنکور و چه برای هر آزمون دیگه‌ای نیازه. با کمک این روش‌ها احتمال رسیدن به پاسخ در کمترین زمان ممکن بالا می‌ره؛ اما شرط اولیه برای اجرای تمام این روش‌ها، داشتن دانش کافی برای شرکت در آزمونه.

پرطرفدارترین روش‌های تست زنی سریع کنکور همون روش ضربدر منها و روش رد گزینه‌ست که در این مقاله به شما توضیح دادیم. البته توصیه می‌کنیم درمورد تکنیک دو خودکار در تست زنی که در مقاله‌ای جداگانه به طور مفصل درباره اون صحبت کردیم، مطالعه کنین.

تمرین و تکرار روش‌های تست‌زنی سریع برای رسیدن به جواب درست

اما به طور کلی پیشنهاد ما برای جواب دادن به سوالات کنکور دو روش زمان نقصانی و ضربدر منهاست. اگه برای اجرای این روش‌ها یا زمان‌بندی درست در کنکور به مشکل خوردین، شماره تماستون رو از طریق کادر «ارتباط با ما» وارد کنین؛ مشاوران گروه آموزشی پرش با شما تماس می‌گیرن و برای حل این مشکل شما رو راهنمایی می‌کنن.

اجرای 4 روشی که برای افزایش سرعت تست زنی در این مقاله توضیح دادیم، کمک زیادی به شما می‌کنه.

بله؛ همه این روش‌ها برای بالا بردن سرعت تست زنی در کنکور هم مورد استفاده قرار می‌گیرن.

هر کدوم از این روش‌ها در موقعیت‌های مخصوص به خودشون، بهترین روش محسوب میشن. اما تکنیک ضربدر و منها بیشتر از روش‌های دیگه مورد استفاده قرار می‌گیره.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «جدیدترین تکنیک‌های تست زنی سریع»

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      درود آقای منشادی عزیز. 🙏🏻
      به امید موفقیت های روز افزون شما🎯

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد