بهترین روش تقویت علوم هشتم

بهترین روش تقویت علوم هشتم

بهترین روش تقویت علوم هشتم، یعنی یادگیری عمیق و مفهومی این درس. خیلی از دانش‌آموزان برای تقویت علوم هشتم با مشکل مواجه میشن. این مشکلات شامل عدم تمرکز، نداشتن منابع آموزشی و بی‌انگیزگی میشه.

اما با وجود همه این مشکلات، راه‌های زیادی برای تقویت علوم هشتم وجود داره. ما توی این مقاله از سایت پرش، قصد داریم تا بهترین روش تقویت علوم هشتم رو بهتون معرفی کنیم.

همچنین توی این نوشته، ویژگی‌های یک منبع آموزشی مناسب، که دانش‌آموزان بتونن با استفاده از اون بهترین روش تقویت علوم هشتم رو در اختیار داشته باشن رو شرح میدیم.

با ما همراه باشین.

علوم هشتم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده و مطالب اون توی سال‌های بعدی توی چند کتاب فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی و زمین‌شناسی گسترش پیدا میکنه. به همین دلیل دانش‌آموزان باید از الان به فکر تقویت علوم هشتم باشن تا بهترین عملکرد رو توی مقاطع بعدی به دست بیارن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آموزش علوم هشتم

علوم هشتم جزو دروس سخت و تخصصی دانش‌آموزان محسوب میشه که تاثیر زیادی توی روند تحصیلی اون‌ها و انتخاب رشته توی سال‌های بعدی می‌ذاره. به همین دلیل دانش‌آموزان باید توی تقویت علوم هشتم کوشا باشن.

آموزش علوم هشتم

درس علوم هشتم جزو درس‌های شیرین مقطع متوسطه‌ست که پر از آزمایش‌ها، پژوهش‌ها و تحقیقاتیه که دانش‌آموزان با انجام اون‌ها می‌تونن در کنار یادگیری درس، سرگرمی هم داشته باشن.

اما برای کسب موفقیت دانش‌آموزان نیاز به استفاده از روش‌های مطالعه صحیح علوم هشتم، به کار بردن بهترین منابع آموزشی و همچنین تمرین مستمر دارن تا بتونن از پس چالش‌های آموزشی درس علوم هشتم بر بیان. در ادامه روش‌های درس خوندن و بهترین منابع آموزشی رو بهتون معرفی می‌کنیم. ولی قبلش بیاین نگاهی بندازیم به چالش‌های دانش‌آموزان برای یادگیری علوم هشتم.

چالش‌های آموزشی دانش‌آموزان برای علوم هشتم

دانش‌آموزان سال هشتم با مشکلات مختلفی توی درس علوم دست و پنجه نرم می‌کنن. حجم زیاد دروس، تازگی مفاهیم، شلوغی کلاس و کمبود وقت، باعث میشه دانش‌آموزان نتونن یادگیری عمیقی از این درس رو تجربه کنن.

عدم تمرکز یکی دیگه از مشکلاتیه که جلوی درس خوندن دانش‌آموزان و تقویت علوم هشتم رو می‌گیره.

دانش‌آموزان سال هشتم که دوران پرتلاطم نوجوانی رو پشت سر میذارن، زندگیشون پر از حوادث و اتفاقاتیه که ذهن اون‌ها رو از درس خوندن دور میکنه.

نداشتن منبع آموزشی مناسب هم یکی دیگه از دغدغه‌های دانش‌آموزان برای تقویت علوم هشتمه. خیلی از دانش‌آموزان موقع خوندن درس علوم هشتم، فقط یک سری از مفاهیم کتاب رو حفظ می‌کنن و همین باعث میشه سر جلسه امتحان خیلی از چیزهایی که خونده بودن از ذهنشون پاک بشه.

همچنین مطالب کتاب علوم هشتم، نیاز به تدریس یک معلم داره و خیلی از خانواده‌ها حاضر به گرفتن معلم خصوصی برای دانش‌آموزانشون نمیشن.

پس دانش‌آموزی که تمرکز نداره، سر کلاس یادگیری عمیقی نداره، نیاز به آموزش داره ولی معلم خصوصی نداره، چی کار باید بکنه؟ جوابش رو توی پاراگراف بعدی می‌دیم.

بسته معلم خصوصی علوم هشتم پرش

بسته معلم خصوصی علوم هشتم پرش، راه چاره دانش‌آموزیه که سر کلاس تمرکز نداره و توی خونه نیاز به تدریس داره.

خیلی از اوقات دانش‌آموز با کوله باری از مشکلات درسی از مدرسه به خونه بر می‌گرده. برای همچین دانش‌آموزی، درس خوندن تنها کافی نیست. اون باید بتونه که یک دور دیگه آموزش ببینه تا اشکالات درسیش به طور کامل حل بشه.

بسته معلم خصوصی علوم هشتم پرش

بسته معلم خصوصی پرش، همین کار رو برای دانش‌آموزان انجام میده. این بسته با ساعت‌ها ویدیو آموزشی و یک کتاب کمک درسی، آموزش علوم هشتم رو برای دانش‌آموزان شیرین و یادگیری رو برای اون‌ها عمیق‌تر میکنه.

دانش‌آموزان با تماشا ویدیوهای آموزشی علوم هشتم، در محیط راحت خونه، می‌تونن با آرامش کامل درس ببینن.

آشنایی با ویژگی‌های این بسته آموزشی، باعث میشه بدونین چرا می‌گیم بسته معلم خصوصی پرش، بهترین روش تقویت علوم هشتمه.

ویژگی‌های بسته معلم خصوصی علوم هشتم پرش

بهترین منابع آموزشی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشن؟ آیا میشه با استفاده از کتاب‌های کمک درسی تمام علوم هشتم رو توی ۴ – ۵ ماه جمع کرد؟ چه تضمینی وجود داره که با تماشا ویدیوهای آموزشی توی سایت‌های پخش آنلاین ویدیو بشه نمره خوبی توی درس علوم هشتم گرفت؟ آیا کتاب‌های کمک آموزشی صرفا تمرین حل می‌کنن یا تدریس هم دارن؟

این‌ها سوالاتین که یک دانش‌آموز و خانواده اون باید برای تهیه بهترین منبع آموزشی در نظر داشته باشن.

اما ویژگی‌هایی که باعث میشه بسته معلم خصوصی پرش، بهترین منبع آموزشی موجود توی بازار باشه رو در ادامه به طور کامل شرح می‌دیم.

درس دیدن، تاثیرگذارتر از درس خوندن

با نگاه به هرم یادگیری ادگار دیل، متوجه میشیم که مشاهده و شنیدن، ۵ برابر بیشتر از درس خوندن، توی یادگیری تاثیر داره.

دلیلش هم ساده است. حافظه انسان از بخش‌های مختلفی تشکیل شده. یکی از این بخش‌ها به اسم حافظه دیداریه که هر اونچه که می‌بینین توی اون ذخیره میشه. این بخش جزوی از حافظه بلند مدته و مطالعات نشون داده ۸۰ درصد یادگیری انسان مربوط به همین بخش از حافظه میشه.

با مطالعه یک درس، اطلاعات وارد حافظه کوتاه مدت میشه و برای انتقال اون به حافظه بلند مدت، تمرین زیادی لازمه. اما با درس دیدن و ثبت اطلاعات در حافظه تصویری، دانش‌آموزان کار راحت‌تری برای انتقال داده‌ها به بخش حافظه بلند مدت خودشون دارن.

به همین دلیله که می‌گیم درس دیدن بهتر از درس خوندنه. اما این وسط از تاثیر حافظه شنیداری هم نباید غافل شد. مطمئنا این جمله «اگه درس‌هاتم مثل  این آهنگ‌ها یاد می‌گرفتی الان نمره‌ات ۲۰ بود.» رو شنیدین.

توی بسته‌های معلم خصوصی پرش شما علاوه بر دیدن ویدیوهای آموزشی، تدریس معلم رو هم می‌شنوین. یعنی میزان یادگیری شما به نسبت درس خوندن خالی، چندین برابر میشه.

بستن پرونده علوم هشتم توی ۴ ماه

پرسیدیم که آیا میشه با فلان کتاب کمک درسی، همه درس علوم هشتم رو کامل خوند و یاد گرفت؟ جواب این سوال باید توسط خود دانش‌آموز داده بشه. ولی احتمال اینکه بشه کل کتاب درسی رو با کتاب کمک آموزشی آموزش دید خیلی پایینه. چون همونطور که از اسمشون پیداست، این کتاب‌ها برای کمک کردن به یادگیری هستن، نه آموزش.

بستن پرونده علوم هشتم توی ۴ ماه

اما با بسته‌های معلم خصوصی علوم هشتم پرش، دانش‌آموزان می‌تونن توی چهار ماه پرونده علوم هشتم رو ببندن. چطوری؟ به این شکل:

علوم هشتم از ۱۵ فصل تشکیل شده. هر ویدیو آموزشی علوم هشتم پرش هم نهایت ۲ ساعت طول بکشه. اگه شما توی هفته، دو روز رو به دیدن ویدیوهای آموزشی پرش اختصاص بدین، می‌تونین ظرف ۲ ماه، تمامی دروس علوم هشتم رو آموزش ببینین.

اگه دو روز رو هم توی هفته به حل تمرینات کتاب درسی، تست‌زنی و مطالعه بپردازین می‌تونین توی ۴ ماه تمامی دروس علوم هشتم رو، خیلی زودتر از موعد امتحانات، به طور کامل جمع‌بندی کنین.

رفع اشکالات سال گذشته و تقویت پایه تحصیلی

دروس دوره متوسطه به هم پیوسته هستن. یعنی مباحث درس علوم هفتم، به مباحث علوم هشتم، مرتبط هستن. به همین دلیل اگه دانش‌آموزی از سال هفتم، مطلبی رو خوب آموزش ندیده باشه، توی سال هشتم به مشکلات جدی‌ای برمی‌خوره.

یکی دیگه از دلایلی که ثابت می‌کنه بسته معلم خصوصی پرش، بهترین روش تقویت علوم هشتمه‌، رفع اشکالات سال‌های گذشته‌ست.

همچنین، دبیران پرش، با تقویت پایه‌های درسی دانش‌آموزان، اون‌ها رو برای کسب نمرات عالی توی سال‌های بعدی هم آماده می‌کنن. دانش‌آموزانی که قصد دارن توی رشته‌های تجربی و ریاضی تحصیل کنن، می‌تونن با تقویت علوم هشتم، برای سال‌های بعدی به آمادگی کامل برسن.

امکان پیشخوانی دروس

یکی از راه‌های تقویت علوم هشتم، پیشخوانی دروس، قبل از تدریس معلمه. این کار باعث میشه دانش‌آموزان درک بهتری از درس داشته باشن. پیشخوانی مباحث درسی، به دانش‌آموزان کمک میکنه کمتر سر کلاس دچار سردرگمی بشن. چون از قبل با مطالب درس آشنایی داشتن.

امکان پیشخوانی دروس

با بسته‌های معلم خصوصی پرش، دانش‌آموزان می‌تونن زودتر از تدریس معلم، یک درس رو یاد بگیرن و کلاس مدرسه برای اون‌ها حکم تثبیت مطالب رو داشته باشه.

البته توصیه میشه که دانش‌آموزان یک یا نهایتا دو درس را از قبل ببینن. چون این کار باعث سردرگمی بیشتر میشه. بهتره که دانش‌آموزان همزمان با روند کلاس پیش برن و مطالب درسی رو برای خودشون بیشتر نکن.

جمع‌بندی بهترین روش تقویت علوم هشتم

توی این نوشته، سعی کردیم بهترین روش تقویت علوم هشتم رو براتون معرفی کنیم.

از ویژگی‌های یک منبع آموزشی مناسب که موفقیت دانش‌آموزان رو تضمین کنه گفتیم و در نهایت بسته معلم خصوصی پرش رو به عنوان بهترین روش تقویت علوم هشتم، معرفی کردیم.

با تهیه این بسته، دانش‌آموزان می‌تونن به ساعت‌ها ویدیو آموزشی و کتاب کمک درسی دسترسی داشته باشن که موفقیت تحصیلی اون‌ها رو توی کمترین زمان ممکن تضمین می‌کنه.

همچنین این بسته دانش‌آموزان رو به یادگیری علوم طبیعی تشویق میکنه.

چون توی این بسته‌ها از بهترین راهکارهای تدریس استفاده شده و همینطور تمرین‌ها و نمونه سوالات امتحانی رو در اختیار دانش‌آموزان میذاره.
در طول مقاله بیشتر از مزایا بسته معلم خصوصی پرش گفتیم.

شما می‌تونین شماره تماستون رو توی کادر تماس با ما وارد کنین تا مشاورین پرش در اسرع وقت با شما تماس بگیرن. یا اینکه به طور مستقیم از توی سایت اقدام به خرید کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد