بهترین روش تقویت علوم سوم دبستان

بهترین روش تقویت علوم سوم دبستان

بهترین روش تقویت علوم سوم دبستان چیه؟ سخت‌گیری بیشتر؟ خرید ده‌ها کتاب کمک آموزشی؟ ثبت‌نام در کلاس‌های خصوصی؟ یا بیخیال شدن و سپردن همه چی به خود بچه‌ها؟

بهترین روش یادگیری درس علوم سوم، تلفیقی از همه موارد بالاست. ولی نه نیازی به ثبت‌نام در کلاس‌های خصوصیه و نه نیازی به خرید ده‌ها کتاب کمک درسی؛ نه سخت‌گیری بیش از اندازه‌ست و نه بیخیال شدن.

پس بهترین روش تقویت علوم سوم دبستان چیه؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، با ما تا آخر مقاله همراه بمونین.

همه دانشمندان، پزشکان و شیمی‌دانان مشهور تاریخ، وقتی که ۹ سالشون بوده نابغه نبودن. پس اگه احساس می‌کنین که فرزند شما توی درس علوم سوم دبستان خیلی موفق نیست، یا علائم نابغه بودن از خودش نشون نمیده، لطفا و خواهشا سخت‌گیری نکنین و بذارین که روند تحصیلی‌شون رو ادامه بدن.

شما فقط باید به دنبال راه‌هایی باشین که انگیزه درس خوندن بچه‌ها رو بالا ببره.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

راهکارهای تقویت علوم سوم دبستان

راهکارهای زیادی وجود دارن که در عین ساده بودن، تاثیر زیادی توی یادگیری درس علوم سوم دبستان دانش‌آموزان می‌ذارن.

راهکارهای تقویت علوم سوم دبستان

این روش‌های ساده رو هم توی خانه میشه پیاده‌سازی کرد و هم توی مدرسه. بسته به ذوق، زمان و حوصله خانواده‌ها و والدین، این راهکارها قابل اجرا هستن.

در ادامه چند نمونه از این راه‌ها رو توضیح می‌دیم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

خلاصه‌نویسی

یکی از کارهایی که دانش‌آموزان سر کلاس یا توی خانه می‌تونن انجام بدن، خلاصه نویسیه. البته توصیه میشه که این کار رو بعد از تدریس معلم و از روی سوالات و جزوه‌هایی که ارائه میشه، انجام داد. چرا که ممکنه سر کلاس حواس دانش‌آموز پرت بشه و نتونه بخشی از درس رو متوجه بشه.

ولی خلاصه‌نویسی از روی کتاب در خانه به دانش‌آموز کمک می‌کنه که بیشتر روی مباحث تسلط پیدا کنن.

مشارکت در کلاس

یکی از مهم‌ترین کارهایی که معلمین سر کلاس باید انجام بدن، مشارکت دادن بچه‌ها توی کلاس درسه. اگه دانش‌آموز صبح بیاد سر کلاس بشینه، به درس گوش بده، تازه اگه حواسش جای دیگه نباشه و بعدش هم از کلاس خارج شه، یادگیری زیادی براش به همراه نداره.

اما اگه همون دانش‌آموز صبح وارد کلاس علوم بشه و مدام مورد پرسش و پاسخ قرار بگیره، یا اینکه جواب سوالات رو حدس بزنه، مطمئنا بازدهی بیشتری از خودش موقع امتحان نشون میده.

حتی معلم‌ها می‌تونن با مشخص کردن تشویقی، دانش‌آموزان رو به مشارکت بیشتر ترغیب کنن.

حتی خود دانش‌آموزان هم می‌تونن مشارکتشون رو بیشتر کنن و نیازی نیست که حتما معلمین از اون‌ها بخوان. پرسیدن سوال، مطرح کردن مسئله، حدس زدن جواب و … از جمله کارهاییه که دانش‌آموزان سوم دبستان می‌تونن انجام بدن.

فعالیت‌های عملی

یکی از زیبایی‌های درس علوم، فعالیت‌های عملی اونه. آزمایش‌ها و پژوهش‌هایی که بچه‌ها می‌تونن در کنار خانواده داشته باشن، روی میزان یادگیری اون‌ها تاثیر زیادی می‌ذاره.

فعالیت‌های عملی

برای مثال در یکی از فصل‌های علوم سوم دبستان، کاشت گیاه به دانش‌آموزان یاد داده میشه. اون‌ها می‌تونن علاوه‌بر پروژه‌های کلاسی، در کنار خانواده گیاه‌های بیشتری هم بکارن و از این طریق با درس علوم بیشتر اخت پیدا کنن.

اغلب دانش‌آموزان در سال سوم دبستان، یعنی زمانی که ۱۰ – ۹ سالشونه، انگیزه زیادی برای خلق کردن دارن. همین ذوق زیاد اون‌ها برای خلق کردن می‌تونه مشوقی باشه، برای افزایش یادگیری علوم سوم دبستان.

مرور دروس گذشته

گاهی وقت‌ها مشکلات دانش‌آموزان رو باید توی سال‌های گذشته جستوجو کرد. شاید اون‌ها به هر دلیلی، مثل بی‌حوصلگی، تدریس بد یا نداشتن تلاش کافی، دچار مشکلات درسی از سال‌های گذشته شده باشن.

با شناسایی این ایرادات و مشکلات و برطرف کردن اون‌ها می‌تونه یک روش تقویت علوم سوم دبستان باشه. در ادامه بیشتر از مشکلات یادگیری علوم سوم دبستان می‌گیم.

مشکلات دانش‌آموزان در یادگیری علوم سوم دبستان

برخی از دانش‌آموزان با مشکلات یادگیری علوم دوم دبستان، پا به سال‌های بالایی می‌ذارن. یکی از اولین کارهایی که معلمین باید انجام بدن، ارزیابی میزان یادگیری هر دانش‌آموز در ابتدای سال تحصیلیه.

توصیه میشه که خانواده‌ها حتما ارزیابی از میزان یادگیری فرزندانشون در تابستان داشته باشن و در صورت نیاز حتما اون‌ها رو رفع کنن.

بعضی از مشکلات دانش‌آموزان در یادگیری علوم سوم دبستان شامل موارد زیر میشه:

  • عدم تمرکز و توجه کافی سر کلاس؛
  • حواس پرتی و سر به هوا بودن؛
  • ضعف از سال‌های گذشته؛
  • میزان یادگیری پایین؛
  • نداشتن صبر و حوصله درس خواندن.

توجه! تمامی این مشکلات قابل حل و جبران هستن.

بهترین روش تقویت علوم سوم دبستان با بسته معلم خصوصی پرش

خب بریم سر اصل مطلب، معرفی بهترین روش تقویت علوم سوم دبستان. توصیه ما به شما استفاده از بسته معلم خصوصی علوم سوم دبستان پرشه. چرا؟

چون توی این بسته ساعت‌ها فیلم آموزشی از خط به خط کتاب درسی وجود داره، که توسط برترین اساتید کشور تهیه شده.

روش‌های تدریس در بسته‌های آموزشی پرش، بسیار جدیدتر و مؤثرتر از روش‌های تدریس سنتی است.

بسته معلم خصوصی علوم سوم دبستان پرش

همچنین داخل این بسته‌ها یک کتاب کمک آموزشی وجود داره که توی اون‌ها، توضیحات درس، تدریس و نمونه سوالات زیادی وجود داره. پاسخ سوالات داخل کتاب کمک درسی نیست، اما معلم توی فیلم‌های آموزشی، علاوه بر حل سوالات، اون‌ها رو تجزیه و تحلیل هم میکنه. همین مسئله باعث میشه که دانش‌آموز به اکثر بخش‌های کتاب و سوالات امتحانی تسلط کامل پیدا کنه.

دسترسی به محتواهای آموزشی از طریق بسته معلم خصوصی علوم سوم دبستان، بسیار آسونه. دانش‌آموز می‌تونه در محیط امن و بدون استرس خانه، به تماشای ویدیوهای آموزشی و حل تمارین کتاب کمک درسی مشغول باشه.

با استفاده از بسته معلم خصوصی پرش، آموزش علوم سوم دبستان برای دانش‌آموزان خشک و کسل کننده نیست؛ بلکه خیلی جذاب و شیرینه.

حتی دانش‌آموزانی که از سال‌های پیش مشکلات درسی داشتن، یا اینکه به خاطر غیبت‌های زیاد از درس عقب افتادن، می‌تونن با بسته معلم خصوصی علوم سوم دبستان پرش، خودشون رو به روند آموزشی کلاس برسونن و تمامی ضعف‌هاشون رو جبران کنن.

نمونه تدریس علوم سوم دبستان پرش

این ویدیو یک بخش از نمونه تدریس علوم سوم دبستان، توسط اساتید پرش است که شما می‌تونین برای مشاهده و آموزش علوم سوم دبستان به سایت paresh.ir مراجعه کنین.

جمع‌بندی درباره بهترین روش تقویت علوم سوم دبستان

ما توی این مقاله سعی کردیم تا بهترین راهکارهای یادگیری علوم سوم دبستان رو برای دانش‌آموزان ارائه کنیم. همچنین مشکلاتی که ممکنه یادگیری دانش‌آموزان رو تحت‌تاثیر قرار بده رو بیان کردیم.

در آخر مقاله هم بهترین روش تقویت علوم سوم دبستان رو با استفاده از بسته معلم خصوصی علوم سوم دبستان پرش معرفی کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر، شماره تماس خودتون رو در قسمت تماس با مشاورین پرش وارد کنین.

تمامی درس‌های علوم سوم دبستان در بسته معلم خصوصی علوم سوم دبستان پرش، منطبق با کتاب تدریس میشن.

خیر. جواب‌های سوالات داخل کتاب کمک درسی در ویدیو‌های آموزشی، توسط اساتید پرش تدریس میشن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد