بهترین روش تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان

بهترین روش تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان

بهترین روش تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان، موضوعی است که اکثر والدینی که نگران نمرات فرزندانشون هستن، به دنبال اون می‌گردن. راهکارهای زیادی وجود دارن که علی‌رغم وقت زیادی که می‌گیرن، نتیجه زیادی به بار نمیارن.

ما توی این مقاله از وبلاگ پرش، قصد داریم تا بهترین روش تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان رو بهتون معرفی کنیم. پس تا آخر مقاله همراه ما بمونین.

درس مطالعات اجتماعی می‌تونه یک درس خیلی شیرین و جذاب یا یک درس حوصله‌سر بر و کسل‌کننده باشه. این که دانش‌آموز چه حسی نسبت به این درس داشته باشه، بستگی به نوع تدریس معلم و والدینه. خیلی از دانش‌آموزهایی که توی مدرسه نمی‌تونن با این درس ارتباط بگیرن، می‌تونن توی خانه و با کمک والدین و اعضای دیگه خانواده، ضعف‌های خودشون رو جبران کنن.

برای یادگیری این درس هم لازم نیست که بچه‌های ۹ – ۱۰ ساله، ماکس وبر، هیوم و کارل مارکس بخونه. همین که بتونه با مفاهیم ساده زیست اجتماعی آشنا بشه برای تقویت این درس کافیه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اهمیت درس مطالعات اجتماعی سوم دبستان

ممکنه دانش‌آموزان این سوال براشون پیش بیاد که اصلا چرا باید دنبال تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان بود؟ این درس به چه درد ما می‌خوره؟

قبل از هرچیز والدین باید رویکرد نمره‌محوری رو کنار بذارن و توی مقطع دبستان به فکر تقویت پایه‌های درسی فرزندانشون باشن.

اهمیت درس مطالعات اجتماعی

درس مطالعات اجتماعی هم با آموزش و تقویت توانایی‌های اجتماعی دانش‌آموزان و رفتارهای جمعی اون‌ها، بچه‌ها رو از سن کم برای مشارکت فعال در جامعه آماده میکنه.

زمانی که دانش‌آموزان از اهمیت درس مطالعات اجتماعی با مطلع باشن، انگیزه بیشتری برای یادگیری این درس پیدا میکنن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

نمونه تدریس مطالعات اجتماعی سوم دبستان پرش

این ویدیو یک بخش از نمونه تدریس مطالعات اجتماعی سوم دبستان، توسط اساتید پرش است که شما می‌تونین برای مشاهده و آموزش مطالعات اجتماعی سوم دبستان به سایت paresh.ir مراجعه کنین.

معرفی روش‌های تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان

از اونجایی که درس مطالعات اجتماعی سوم دبستان، جزو درس‌های حفظیه، دانش‌آموزان باید بتونن که توانایی حفظیاتی خودشون رو بالا ببرن. البته این نکته رو در نظر داشته باشین که حفظ کردن مطالب درسی پایداری زیادی نداره و اگه می‌خواین که ماندگاری مباحث توی ذهن بیشتر بشه باید درس مطالعات اجتماعی رو به صورت مفهومی یاد بگیرین. حالا چطوری؟ در ادامه میگیم بهتون.

مطالعه آزاد

یکی از بهترین کارهایی که باعث تقویت حافظه و ارتقا یادگیری دانش‌آموزان میشه، داشتن مطالعه آزاده.

داستان‌های کودکانه که مضامین اجتماعی دارن یکی از جمله بهترین روش‌های تقویت اجتماعی سوم دبستانه. داستان‌های کهن فارسی، مثل شاهنامه و گلستان سعدی از جمله بهترین نمونه‌های ادبی موجوده که باعث میشه توانایی‌های اجتماعی دانش‌آموزان هم بیشتر شه.

مطالعه آزاد

البته بهتره که از کتاب‌هایی که با نثری روان داستان‌های گلستان و شاهنامه رو بازنویسی کردن استفاده کرد تا خوندنش برای بچه‌ها راحت‌تر باشه.

فعالیت در کلاس

یکی دیگه از بهترین روش‌های تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان، مشارکت فعال در کلاس درسه. خیلی از دانش‌آموزان ساکت و آرام که فقط سر کلاس حضور پیدا می‌کنن و از اول تا آخر کلاس حرف نمی‌زنن، شاید انظباط خوبی بگیرن ولی ممکنه نمره خوبی توی درس اجتماعی نگیرن.

از اونجایی که یکی از اهداف درس مطالعات اجتماعی، آماده‌سازی دانش‌آموزان برای شرکت مؤثر در جامعه است، دانش‌آموزان بهتره که توی کلاس درس مشارکت داشته باشن تا توانایی‌های تعامل با اطرافیانشون هم بیشتر بشه.

لازم به ذکره که بخش بزرگی از این کار مربوط به معلم‌ها میشه. چون که اون‌ها باید کاری کنن که بچه‌ها توی کلاس فعالیت بیشتری داشته باشن. ایجاد بحث و گفتوگو سر مسائل مختلف، پرسش و پاسخ بدون در نظر گرفتن نمره و طراحی بازی‌های مختلف از جمله کارهاییه که معلم‌ها می‌تونن برای مشارکت بیشتر دانش‌آموزان در مدرسه استفاده کنن.

شرکت دادن دانش‌آموزان سر کلاس توی بحث‌های مختلف، علاوه‌بر تقویت مطالعات اجتماعی اون‌ها، باعث میشه که اعتماد به نفس بیشتری هم پیدا کنن.

بازخوانی و بازنویسی مطالب

دانش‌آموزانی که توی حفظ کردن مطالب درس مطالعات اجتماعی به مشکل می‌خورن، می‌تونن با بازخوانی و بازنویسی مطالب توی همون روزی که معلم درس میده، این مشکل رو حل کنن.

دانش‌آموز ابتدا باید سر کلاس حواسش جمع باشه و به خوبی به تدریس معلم گوش بده؛ سپس در خانه یک دور دیگه درس رو مرور کنه. توی مرحله بعدی دانش‌آموز باید بتونه که یک برداشت خلاصه از درسی که یاد گرفته بنویسه. بعد از نوشتن خلاصه، بهتره که به همراه والدین یا یکی از اعضای خانواده، خلاصه درس را با متن اصلی مقایسه کرده و ضعف‌ها و جا افتادگی‌ها رو جبران کرد.

بازنویسی مطالب علاوه‌بر تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان، باعث میشه که مطالب تا مدت‌های طولانی‌تری توی ذهن دانش‌آموزان بمونه.

طنز، جوک و لطیفه

گفتیم که یکی از هدف‌های مطالعات اجتماعی، ارتقا توانایی‌های اجتماعی دانش‌آموزانه. جوک و لطیفه هم از جمله راهکارهاییه که هم باعث میشه دانش‌آموزان به یادگیری درس مطالعات اجتماعی علاقه بیشتری نشون بدن و همچنین از بهترین روش‌های تقویت اجتماعی سوم دبستانه. چون باعث میشه که مطالب عمیق‌تر توی ذهن بچه‌ها جا بگیره. همچنین اگه بچه‌ها توانایی‌های خندوندن بقیه رو یاد بگیرن، راحت‌تر می‌تونن توی اجتماع مشارکت داشته باشن.

طنز، جوک و لطیفه

یاد دادن مطالب به زبان طنز هم از جمله توانایی‌هاییه که معلم‌ها می‌تونن استفاده کنن تا یادگیری مطالعات اجتماعی رو برای بچه‌ها شیرین‌تر و عمیق‌تر کنن.

به طور کلی استفاده از مطالب طنز، جوک و لطیفه از بهترین روش‌های تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستانه.

بهترین راه آموزش مطالعات اجتماعی سوم دبستان

تا اینجای مقاله با چند راهکار ساده برای تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان آشنا شدین. حالا قصد داریم تا براتون بهترین راه آموزش مطالعات اجتماعی سوم دبستان رو معرفی کنیم.

می‌دونیم که دانش‌آموزان سوم دبستان، دیگه با شرایط تحصیلی و مدرسه رفتن کنار اومدن. اما توی مدرسه هم مشکلاتی وجود داره که باعث میشه دانش‌آموزان نتونن یادگیری خوبی داشته باشن. بیدار شدن در صبح زود که باعث خستگی و کسلی میشه، شلوغی کلاس درس که تمرکز دانش‌آموزان رو بهم می‌زنه و استرس و اضطرابی که اون‌ها توی مدرسه براشون پیش میاد، از جمله مواردیه که یادگیری رو برای بچه‌ها با مشکل رو‌به‌رو میکنه.همچنین ممکنه دانش‌آموزان به دلایل مختلف، غیبت‌های زیادی داشته باشن. همین غیبت‌ها باعث میشه که از روند کلاس عقب بمونن.

بسته معلم خصوصی اجتماعی سوم دبستان

اما برای تمامی این مشکلات راه جبران وجود داره. بسته معلم خصوصی مطالعات اجتماعی سوم دبستان پرش، با ساعت‌ها تدریس توسط بهترین معلمین کشور، یادگیری رو برای دانش‌آموزان عمیق‌تر میکنه.

کتاب کمک درسی بسته معلم خصوصی پرش، که شامل بخش‌های تدریس، تمرین و نمونه سوال امتحانی میشه، باعث میشه دانش‌آموزان به مباحث درس تسلط کامل پیدا کنن.

با توجه به مطابقت کتاب درسی و فیلم‌های آموزشی دانش‌آموزان می‌تونن از هر دو به طور همزمان استفاده کنن. جواب سوالات داخل کتاب هم توسط معلمین توی ویدیوهای آموزشی حل میشه.

ویژگی‌های بسته معلم خصوصی مطالعات اجتماعی سوم دبستان

چرا می‌گیم بسته معلم خصوصی پرش بهترین روش تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستانه؟ موارد زیر از جمله دلایل ما برای این حرفه:

  • تشکیل کلاس درس در خانه؛
  • امکان بازبینی چند باره فیلم‌های آموزشی؛
  • تدریس خط به خط کتاب درسی؛
  • هماهنگی کتاب کمک درسی و فیلم‌های آموزشی؛
  • استفاده از بهترین متدهای تدریس روز؛
  • بالا بردن انگیزه دانش‌آموزان برای درس خوندن؛
  • بی‌نیاز شدن دانش‌آموزان از هرگونه کتاب کمک درسی.

جمع‌بندی درباره بهترین روش تقویت اجتماعی سوم دبستان

توی این مقاله سعی کردیم تا چند راهکار برای تقویت مطالعات اجتماعی سوم دبستان بهتون معرفی کنیم. این راهکارها رو می‌تونین توی خانه یا سر کلاس انجام بدین. داشتن برنامه‌ریزی درسی رو فراموش نکنین، خودتون رو از قبل برای هر درس آماده کنین و بعد از درس اون رو توی خانه مرور کنین. بازنویسی هم از جمله کارهاییه که می‌تونین برای ارتقای یادگیری انجام بدین.

همچنین توی این مقاله بهتون بهترین روش تقویت اجتماعی سوم دبستان با استفاده از بسته معلم خصوصی پرش رو معرفی کردیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بسته‌های معلم خصوصی پرش، شماره تماس خودتون رو توی بخش ارتباط با مشاورین وارد کنین.

به علاوه نکاتی که گفتیم، استفاده از بسته معلم خصوصی مطالعات اجتماعی سوم دبستان، بهترین روش یادگیری این درس برای تمامی دانش‌آموزانه.

خیر این کتاب‌ها از جمله کتاب‌های بانک نمونه سوال و گام به گام نیست. نمونه سوالات امتحانی توی کتاب در فیلم‌های آموزشی توسط معلمین حل و بررسی میشن.

شما می‌تونین از طریق سایت وارد بشین یا اینکه شماره تماس خودتون رو توی باکس تماس با مشاورین قرار بدین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد