جمع‌بندی کنکور در عید

جمع‌بندی کنکور در عید

دوران عید یکی از زیباترین دوران‌های زندگیه هر آدمیه. جهان هستی در حال تغییر و زایش دوباره است. این دوران فرصت خوبی برای دانش‌آموزان کنکوریه که بتونن از نظر درسی دوباره شکوفا بشن.

دانش‌آموزانی که فکر می‌کنن توی اوایل سال تحصیلی نتونستن به خوبی درس بخونن می‌تونن از جمع‌بندی کنکور در عید به عنوان یکی از راه‌های پیشرفت عقب‌افتادگی‌های درسی‌شون استفاده کنن.

با ما تا پایان این مقاله همراه باشین تا با بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید آشنا بشین.

پادکست جمع‌بندی کنکور در عید

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

برای برنامه‌ریزی درسی تقریبا هیچ‌گونه بایدی وجود نداره. برای مثال یک دانش‌آموز با توجه به تاکید مشاورین بر درس خوندن در ساعات اولیه روز، باز هم شب‌ها رو برای درس خوندن انتخاب میکنه چون که بازدهی بالاتری توی این دوران داره.

اما استفاه از تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید می‌تونه برای اکثر دانش‌آموزان مناسب باشه.

 

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

آشنایی با بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید

گفتیم که دوران عید یکی از بهترین زمان‌ها برای جمع‌بندی دروس در عیده. توی این دوران اکثر آموزشگاه‌ها و مدارس بسته‌ان و دانش‌آموزان بیشترین فرصت رو از نظر ساعت‌های مطالعه در اختیار دارن.

آشنایی با بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید

اگه از این تعطیلی‌ها استفاده احسن رو ببرین و بتونین که دروس‌تون رو جمع‌بندی کنین برد کردین. ولی خیلی از دانش‌آموزان هم هستن که نتونستن از این دوران استفاده بهینه‌ای ببرن و همین باعث شکستشون توی رقابت کنکور شده.

پس اصلا این دوران رو دست کم نگیرین. می‌دونیم که وقت برای تفریح زیاده، اما با یک سال فشار بیشتر می‌تونین تا سالیان سال خیال خودتون رو برای آینده‌تون راحت‌تر کنین.

پس توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها رو رعایت کنین و از اون‌ها برای جمع‌بندی کنکور در عید استفاده کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برنامه‌ریزی درسی

همیشه تاکید کردیم که یکی از مهم‌ترین عوامل برای موفقیت دانش‌آموزان کنکوری برنامه‌ریزی درسی مناسبه. اما برای جمع‌بندی کنکور در عید شما نیازمند یک مدل برنامه‌ریزی جدید هستین.

اکثر مشاوران و رتبه‌های برتر کنکور توصیه می‌کنن که توی این دوران به هیچ‌ وجه سراغ خوندن مباحث جدید نرین. اون‌ها اعتقاد دارن که شما باید توی ۶ ماه اول سال همه مباحث درسی‌تون رو خونده باشین و توی دوران عید و بعد از اون فقط جمع‌بندی دروس رو انجام بدین.

اگه شما جزو کسانی هستین که تونستین توی ۶ ماهه اول سال تحصیلی درس‌هاتون رو تموم کنین و الان فقط نوبت به جمع‌بندی رسیده؛ کافیه که یک برنامه‌ریزی جمع‌بندی برای خودتون طراحی کنین.

برای داشتن یک جمع‌بندی مناسب بهتره که درس‌های سخت‌تر رو توی اولویت قرار بدین و بعد سراغ درس‌های آسان‌تر برین.

اما اگه شما نتونستین درس‌هاتون رو قبل از عید به مرحله جمع‌بندی برسونین، نگران نباشین. شما باید کمی فشرده‌تر درس بخونین. برنامه‌ریزی درسی که این دسته از دانش‌آموزان می‌تونن انجام بدن جمع‌بندی به روش سه روز یک باره.

تست‌زنی رو فراموش نکنین

از کارهای واجب دیگه‌ای که دانش‌آموزان کنکوری باید انجام بدن، تست زدنه. همونطور که خودتون بهتر می‌دونین، تست‌زنی باعث میشه که با مدل سوالات کنکور آشنا بشین، بهتر مدیریت زمان رو انجام بدین و تکنیک‌های تست‌زنی رو بشناسین.

اما مهم‌ترین مزیت تست‌زنی رو میشه رفع اشکال دونست.

تست‌زنی رو فراموش نکنین

از اونجایی که توی دوران عید اکثر مراکز آموزشی بسته‌است و شما بیشتر وقتتون رو می‌تونین توی خونه بگذرونین، فرصت بیشتری هم برای انجام تست زدن داشته باشین.

البته اگه درگیر دید و بازدید‌های عید هستین و دوست ندارین که فرصت دیدار با دوستان و خانواده‌تون رو از دست بدین می‌تونین توی ساعات اولیه روز یا ساعات پایانی شب این کار رو انجام بدین.

زمان‌هایی برای استراحت در نظر بگیرین

بهار دوران شکوفایی و زایش دوباره زمینه. نمی‌دونم تا الان چند نفر از دانش‌آموزان اومدن بهار رو حس کردن. متاسفانه خیلی از اون‌ها تنها چیزی که حس کردن سوز استخون شکن کنکور بوده. اما شما این اشتباه رو نکنین و از بهار و این تولد دوباره لذت ببرین.

حفظ روحیه یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت دانش‌آموزان به حساب میاد. هیچ دانش‌آموزی نتونسته بدون حال خوب درس بخونه. شاید اون‌هایی که توی دستشویی‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه شریف خودکشی کرده باشن تونسته باشن بدون حال خوب هم توی دانشگاه‌های معتبر قبول شن؛ ولی هدف شما باید داشتن یک زندگی شاد و موفقیت‌آمیز باشه.

برای داشتن همچین زندگی‌ای باید به خودتون و مغزتون استراحت بدین. مغز دیگ بخار نیست که با فشار بیش از حد منفجر بشه. اون آروم و بی‌صدا تحلیل می‌ره و شما این تحلیل و زوال رو زمانی که دیر شده باشه متوجه میشین.

پس حتما برای خودتون وقت‌هایی برای استراحت در نظر بگیرین. با خانواده هماهنگ کنین و بعضی از روزهای هفته رو به پیک‌نیک برین. حتی اگه باغی، باغچه‌ای، ویلایی چیزی دارین می‌تونین در اون جا از مطالعه در طبیعت هم لذت ببرین و بعد‌ها خودتون شاهد میزان بازدهیش باشین.

توی اردوی مطالعاتی نوروزی شرکت کنین

گفتم باغ یاد اردوی مطالعاتی نوروزی افتادم. این اردوها یک فرصت مناسب برای درس خوندن و جمع‌بندی برای کنکوره. در زمان‌های گذشته فقط اردوی نوروزی حضوری برای دانش‌آموزان وجود داشت.

اما امروزه با وجود پیشرفت تکنولوژی، امکان شرکت توی اردوی مطالعاتی نوروزی آنلاین هم وجود داره.

توی اردوی مطالعاتی نوروزی شرکت کنین

توی اردوهای نوروزی دانش‌آموزان توی یک دوره مطالعاتی شرکت می‌کنن و بیشتر زمان خودشون رو به تست زدن و درس خوندن می‌گذرونن.

شما می‌تونین با شرکت توی این اردوها، برنامه‌ مطالعاتی خودتون رو خیلی منسجم‌تر و منظم‌تر انجام بدین. امکان تفریح و درس خوندن گروهی یکی دیگه از مزیت‌های شرکت توی اردوهای مطالعاتیه.

با مشاور درسی‌تون قهر نکنین!

فکر نکنین دیگه الان که بیش از نصفی از مسیر رو گذروندین نیازی به دریافت مشاوره تحصیلی ندارین. اتفاقا توی این دوران بیشترین نیاز رو به مشاور تحصیلی پیدا می‌کنین.

خیلی از دانش‌آموزان توی این دوره با یک یأس فلسفی عمیق مواجه میشن که اصلا درس چیه؟ چرا درس می‌خونم؟ من کی‌ام؟ اینجا کجاست؟ از کجا آمده‌ام؟ آمدنم بهر چه بود و این مسائل.

مشاور تحصیلی شما رو دوباره توی مسیر درست می‌اندازه بهتون راه و چاه بیرون اومدن از این افکار رو نشون میده. همچنین اگه با گیر و گورهای درسی مواجه شدین می‌تونین از اون‌ها کمک بگیرین تا توی این دوران طلایی بهترین استفاده رو از زمانتون ببرین.

مشاورین پرش آماده خدمت‌گذاری به شما دانش‌آموزان عزیز هستن. شما می‌تونین با وارد کردن شماره‌ تماستون توی کادر زیر از دریافت مشاوره آنلاین کنکور بهره‌مند بشین.

حتی برای کسانی که قصد دارن به صورت فیزیکی برنامه‌درسی دریافت کنن امکان مراجعه حضوری هم وجود داره.

هدفتون از جمع‌بندی رو مشخص کنین

برای اینکه تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید رو به خوبی انجام بدین باید که هدفتون از جمع‌بندی رو مشخص کنین. برای مثال ابتدا تعیین کنین که هدفتون از جمع‌بندی یادگیری مباحث جدیده یا مرور مباحث خونده شده.

سپس برنامه‌ریزی درسی‌تون رو طبق مشخص شدن هدف جمع‌بندی انجام بدین.

خلاصه‌نویسی انجام ندین

تا الان باید‌ها رو گفتیم، کمی هم از نبایدها بگیم. خلاصه‌نویسی یکی از این نباید‌ها است. چون که شما این کار رو باید از اول سال انجام میدادین. با توجه به وقت کمی که توی دوران عید و بعد از اون برای شما وجود داره، خلاصه‌نویسی شما ممکنه باعث بشه که بخش‌های مهمی از درس رو در نظر نگیرین.

یکی از بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید مطالعه خلاصه‌نویسی‌هایی است که توی شیش ماه اول سال انجام دادین. اما انجام خلاصه‌نویسی توی دوران جمع‌بندی کار اشتباهیه.

جمع‌بندی کنکور در عید با چندین منبع مختلف

یکی دیگه از اشتباهاتی که موقع جمع‌بندی کنکور در عید ممکنه دانش‌آموزان انجام بدن، اینه که از چندین منبع مختلف استفاده کنن. ایراد این کار در این است که ممکنه باعث سردرگمی دانش‌آموزان بشه.

جمع‌بندی کنکور در عید با چندین منبع مختلف

هر کتاب کمک آموزشی تکنیک‌های مطالعاتی مخصوص به خودش رو داره و هر درس رو با سبک خاص خودش توضیح داده. همین مسئله باعث میشه که دانش‌آموز در وسط مسیر راه رو گم کنه.

استفاده از بسته‌های معلم خصوصی کنکور پرش یک منبع کامل و جامع برای دانش‌آموزانه که در کنار تدریس مباحث به بهترین نحو، نکات تست‌زنی و جمع‌بندی هم به اون‌ها یاد داده میشه.

همچنین شرکت توی کلاس‌های آنلاین پرش لایو می‌تونه برای شما تعطیلی کلاس‌های مدرسه رو جبران کنه.

آزمون‌های شبیه‌ساز رو دست کم نگیرین

یکی از بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید استفاده از آزمون‌های شبیه‌‌سازه. برای استفاده از آزمون‌های شبیه‌ساز بهتره که شرایط کنکور رو کاملا شبیه‌سازی کنین.

چون که تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور صرفا مربوط به نحوه درس خوندن نمیشه. شما با ایجاد شرایطی مشابه با کنکور می‌تونین هم کنترل استرس بیشتری داشته باشین و توی جلسه کنکور از آرامش بیشتری برخوردار باشین.

برای مثال سر ساعت شروع آزمون کنکور، شما هم آزمون شبیه‌ساز رو شروع کنین. سوالات رو طبق زمان‌بندی کنکور انجام بدین. به خودتون ارفاق نکنین و برای انجام آزمون شبیه‌ساز هم جدیت داشته باشین.

چرا باید در عید جمع‌بندی انجام بدیم؟

تعطیلات عید یک وقفه در روند تحصیل دانش‌آموزان می‌اندازه. این وقفه می‌تونه تنها دو تا سه روز باشه و می‌تونه ۳ ماه مونده به کنکور رو در بر بگیره. این انتخاب تنها به عهده خود دانش‌آموزه که از این دوران چه استفاده‌ای ببره.

خیلی‌ها دوران عید رو به سکوی پرتاب تشبیه کردن که دانش‌آموزان رو به رتبه‌های برتر پرت می‌کنه. ولی به زعم خیلی‌ها این دوران مشابه یک باتلاقه که دانش‌آموزان رو درون خودش می‌کشه.

اگه دانش‌آموز تازه بعد عید و توی دوران تعطیلات شروع به درس خوندن کنه ممکنه از ترس حجم زیاد دروس به درون باتلاق کشیده بشه. اما دانش‌آموزی که توی طول سال تحصیلی بار درس‌های سنگین رو از روی دوش خودش برداشته، مثل یک پرنده سبک بال به بالاترین رتبه‌های کنکور میرسه. اما با داشتن یک جمع‌بندی کنکور در عید.

نکات جمع‌بندی کنکور در عید

قبل از آشنایی با بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید باید با یک سری نکات آشنا بشین. نکاتی که شما باید قبل از شروع جمع‌بندی کنکور در عید به آن‌ها توجه کنین شامل موارد زیر میشن:
نکات جمع‌بندی کنکور در عید

  • مشخص کردن هدف از جمع‌بندی؛
  • تعیین روز و ساعت شروع درس خوندن؛
  • میزان یادگیری؛
  • حجم کتاب‌ها و دروس؛
  • انتخاب منابع مناسب.

در ادامه مقاله علاوه بر توضیحاتی که درباره تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور می‌دیم، به ارائه نکات قابل توجهی درباره این مسائل می‌پردازیم.

جمع‌بندی درباره جمع‌بندی کنکور در عید

جمع‌بندی کنکور در عید دلیل قبولی یک دانش‌آموز معمولی در دانشگاه‌های معتبر و کم آوردن یک دانش‌آموز با وجود همه سخت‌کوشی‌هاشه.

پس اگه شما هم دوست ندارین که آخر مسیر کم بیارین و تمام تلاش‌هاتون به باد بره حتما و حتما باید با بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عید آشنا بشین و اون‌ها رو انجام بدین.

یک سری باید‌ها و نبایدها وجود داره که هر دانش‌آموزی که قصد داره تا جمع‌بندی مناسبی در زمان عید داشته باشه باید اون‌ها رو در نظر بگیره. برای مثال برنامه‌ریزی درسی، انجام آزمون‌های شبیه‌ساز، شرکت توی اردوهای مطالعاتی نوروزی و استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرش از جمله کارهایی است که باید دانش‌آموزها انجام بدن.

خلاصه‌نویسی و استفاده از منابع متعدد هم نباید‌هایی است که باعث میشه روند تحصیل دانش‌آموزان با اخلال مواجه بشه.

داشتن برنامه‌ریزی درسی، مطالعه و مرور خلاصه‌نویسی‌هایی که در طول سال تحصیلی انجام دادین و استفاده از آزمون‌های شبیه‌ساز بهترین تکنیک‌های جمع‌بندی کنکور در عیده.

با مطالعه و مرور منسجم و مستمر توی دوران تعطیلات عید.

انجام خلاصه‌نویسی، شرکت نکردن توی آزمون‌های شبیه‌ساز و نداشتن برنامه‌ریزی درسی از جمله اشتباهات دانش‌‌آموزان در دوران جمع‌بندی کنکور در عیده

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد