سن یادگیری ریاضی کودکان

سن یادگیری ریاضی کودکان

اخیرا خانواده‌های بسیاری را مشاهده می‌کنیم که از همان بدو تولد فرزندانشان به فکر استعدادیابی و آموزش ریاضی، زبان و… به آن‌ها هستند! درست است که آموزش در کودکی می‌تواند یادگیری مطلوب در بزرگسالی را به همراه داشته باشد، اما باید به قدرت یادگیری کودکان در سنین مختلف نیز توجه داشت.

تحقیقات نشان دادن که تلاش برای استعدادیابی کودکان زیر سه سال بی‌ثمر بوده و گاها مضره! برای اطلاع از سن یادگیری ریاضی کودکان، در ادامه مقاله همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

سن مناسب یادگیری ریاضی توی کودکان

سن یادگیری ریاضی کودکان نسبی است. افراد مختلف در سنین متفاوت توانایی یادگیری مباحث ریاضی رو دارن اما به طور کلی می‌توان گفت که بعد از سه سالگی، می‌توان آموزش جدی رو آغاز کرد. این بدان معنا نیست که از آموزش مفاهیم پایه‌ای قبل از سه سالگی صرف نظر کنین.

معمولا کودکان تا یک سالگی با بعضی اعداد آشنا شده و تا دو سالگی، آشنایی نسبی با اشکال هندسی، شمارش و… به دست میارن. در این زمان شما والدین محترم باید با استفاده از روش‌های تایید شده، به آموزش مفاهیم ساده به کودک خودتون بپردازین. در ادامه می‌تونین با روش‌های مورد بحث آشنا بشین.

بهترین سن برای یادگیری ریاضی

روش‌های آموزش ریاضی به کودکان؛ سن یادگیری ریاضی کودکان

روش‌های مختلفی برای آموزش ریاضی به کودکان وجود داره که باید با توجه به سن کودک، شرایط، ابزار لازم و… بررسی و انتخاب بشن که در غیر این صورت ممکنه شاهد بروز اختلال توی یادگیری کودکانتون باشین. وقتی این اتفاق بیفته شما باید به دنبال راه‌هایی برای رفع اختلال یادگیری ریاضی کودکان بگردین که به مراتب کار سخت‌تریه. در ادامه مطلب، بعضی از این روش‌های کاربردی رو توضیح میدیم؛ با ما همراه باشین.

دسته‌بندی وسایل و آموزش ریاضی

از کودک خودتون بخواین وسایل مختلف رو دسته‌بندی کرده و به شمارش اون‌ها بپردازه. مثلا می‌تونین از اون بخواین که اسباب‌بازی‌هاش رو (با توجه به تشابه رنگ) روی چند خط فرضی بچینه و تعداد وسایل آبی، سبز و… رو به شما گزارش بده. در این میان خودتون هم مشارکت کرده و گاهی اشتباه کنین تا تمرکز فرزندتون رو مورد آزمایش قرار داده باشین.

توجه به اشکال هندسی؛ سن یادگیری ریاضی کودکان

توجه کودکتون رو به اشکال هندسی مختلف جلب کنین؛ مثلا به اون بگین که صفحه لپ تاپ مستطیله و از فرزندتون بخواین مستطیل دیگه‌ای که توی خانه به چشم می‌خوره رو به شما نشون بده. به این ترتیب، کودک شما دائما به موارد این‌چنینی توجه کرده و علاوه بر یادگیری مباحث مربوطه، خلاق‌تر میشه.

توجه به اشکال هندسی

آموزش ریاضی به کودکان با شعر و داستان

کودکان عاشق داستان، انیمیشن، شعر و… هستن. آموزش از طریق موارد ذکر شده می‌تونه قدرت یادگیری اون‌ها رو دوچندان کنه. تلاش کنین تا برای فهم بهتر مطالب توسط کودک، آموزش‌ها رو در قالب شعر و داستان با اون در میان بذارین. استفاده از فیلم‌های آموزشی هم می‌تونه خیلی موثر باشه.

اجازه انجام کارهای ساده!

به فرزند خودتون اجازه بدین تا بعضی کارهای ساده رو خودش انجام بده. مثلا اگه می‌خواین شماره بگیرین، می‌تونین تلفن رو به دست کودک داده و با خونش اعداد، از اون بخواین تا با فرد مورد نظر تماس بگیره! با همین کارهای کوچک می‌تونین بعضی مباحث پایه‌ای ریاضی رو به اون آموزش داده و حتی اعتماد بنفس اون رو تقویت کنین!

بازی ریاضی‌ها و یادگیری کودکان

امروزه انواع مختلفی از بازی ریاضی‌ها وجود دارن که برای سنین مختلف طراحی شدن. بازی ریاضی‌ها به بهترین شکل می‌تونن موجب یادگیری مباحث ریاضی توسط فرزندان شما بشن. آموزش با استفاده از بازی ریاضی‌ها علاوه بر تثبیت مطالب توی ذهن، انگیزه کودکان برای یادگیری رو تا حد زیادی تقویت می‌کنه.

جمع‌بندی سن یادگیری ریاضی توی کودکان

در این مقاله حول موضوع سن یادگیری ریاضی کودکان صحبت کردیم و روش‌هایی رو برای آموزش ارائه دادیم. توجه داشته باشین که نمی‌توان کودکان رو از بدو تولد آموزش داد و این کار باید به مرور صورت بپذیره. جزئیات بیشتر رو از طریق مطلب فوق مطالعه کنین.

کودکان از یکسالگی با بعضی اعداد آشنا میشن اما آموزش جدی به اون‌ها رو باید از سه سالگی به بعد آغاز کرد.

در این مقاله به طور مفصل راجع به روش‌های آموزش ریاضی به کودکان صحبت کردیم؛ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تونین به مطلب حاضر مراجعه کنین.

بله، استفاده از بازی ریاضی‌ها می‌تونه بعضی مباحث ریاضی رو به بهترین شکل به کودکان آموزش بده.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد