شرایط تحصیل دختران متاهل در مدارس

شرایط تحصیل دختران متاهل در مدارس

شرایط تحصیل دختران متاهل در مدارس، جزو مواردیه که اگه دانش‌آموز دختری، توی دوران مدرسه ازدواج کنه، براش میشه دغدغه، که آیا می‌تونه بازم بره مدرسه یا نه؟ و اگه می‌تونه چه شرایطی داره؟

قبلا اگه دانش‌آموزی ازدواج می‌کرد، دیگه تحت هیچ شرایطی نمی‌تونست توی مدرسه روزانه بمونه و باید می‌رفت مدرسه بزرگسالان ثبت‌نام می‌کرد. ولی الان شرایط فرق کرده.
توی این مقاله از پرش می‌خوایم در مورد این موضوع صحبت کنیم که دختران متاهل، با داشتن چه شرایطی می‌تونن ادامه تحصیل بدن و برن مدرسه.

برای اینکه بتونین با کیفیت بالا درس‌هاتون رو بخونین و برنامه خوبی بریزین، می‌تونین روی کمک مشاورین پرش حساب کنین. کافیه همین حالا، شماره‌تون رو توی باکس ارتباط با مشاورین ما وارد کنین تا مشاوران گروه آموزشی پرش، در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

همه چیز در مورد تحصیل دختران متاهل در مدارس

دانش‌آموزان متاهل رو، از مدرسه اخراج نمی‌کنن و محروم از تحصیل نمیشن. البته ممکنه هنوزم بعضی از مدارس روزانه باشن که تا می‌فهمن دانش‌آموزی، متاهل شده، اخراجش می‌کنن و بهش میگن بره مدرسه بزرگسالان، اما این کار اشتباهه. شرایط تحصیل دختران متاهل در مدارس روزانه، در ادامه گفته میشه که بهتره به صورت دقیق اون رو بررسی کنین.

به هر جهت این موضوع باید به صورت دقیق بررسی بشه تا دانش‌آموزان دختر با عواقب ترک تجصیل روبه‌رو  نشن.

زمانی که دانش‌آموزی متاهل میشه، چندتا راه برای ادامه تحصیلش وجود داره:

  1. توی امتحان‌های متفرقه شرکت کنه
  2. توی مدارس بزرگسالان ادامه تحصیل بده

اگه شرط سنی مدارس روزانه رو داشت، می‌تونه توی این مدارس، با یکی از این دو حالت ثبت‌نام کنن:

  1. توی مدرسه روزانه ثبت‌نام کنه ولی فقط امتحانات رو شرکت کنه
  2. با رعایت شرایطی که برای دختران متاهل وجود داره، مثل بقیه دانش‌آموزان مجرد، بره مدرسه روزانه.

نظر آموزش و پرورش در مورد شرایط تحصیل دختران متاهل در مدارس

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفته: تحصیلات توی زندگی افراد و تربیت فرزندانشون، تاثیر خیلی زیادی داره و نباید به هیچ دلیلی، اون‌ها رو از تحصیل محروم کرد و دختران متاهل، می‌تونن مثل قبل ازدواجشون، توی مدرسه روزانه درس بخونن، ولی باید به شرایط تحصیل دختران متاهل در مدارس توجه کنن:

نباید هیچ تغییری توی ظاهرشون ایجاد کنن و با همکلاسی‌هاشون هم راجع به این ازدواج و مسائل مرتبط با اون صحبت نکنن، تا فکر بقیه دانش‌آموزان درگیر نشه و دچار مشکل نشن. اگه دختران متاهل، این موارد رو رعایت نکنن، باید برن به مدارس بزرگسالان.

حالت دیگه‌ای که می‌تونه اتفاق بیوفته هم، اینه که توی مدرسه روزانه ثبت‌نام کنن ولی سر کلاس‌ها نرن و به صورت غیر حضوری درس بخونن و فقط موقع امتحانات پایان ترم برای امتحان دادن برن مدرسه.

نظر شورای مدرسه در مورد ادامه تحصیل دختران متاهل

تصمیم در مورد این که دانش‌آموز متاهل، چجوری ادامه تحصیل بده، به عهده شورای مدرسه‌ست. شورای مدرسه میگه که تحصیل دختران متاهل در مدارس روزانه، امکان‌پذیره یا نه.

اگه یک دانش‌آموز متاهل، قوانین رو رعایت نکنه (یعنی قانون تغییر ندادن ظاهر و صحبت نکردن در مورد مسائل مربوط به خونه و ازدواج)، شورای مدرسه، جلسه‌ای در مورد اون دانش‌آموز تشکیل میده و تصمیم‌گیری می‌کنه که اون دانش‌آموز، چجوری ادامه تحصیل بده (یا بهش میگن از مدرسه روزانه اخراجی و باید بری مدرسه بزرگسالان، یا میگن توی کلاس‌های مدرسه شرکت نکنه و فقط برای امتحانات پایانی بیاد مدرسه).

وظایف شورای مدرسه

ماده 13 آیین‌نامه اجرایی مدارس میگه: تصمیم‌گیری در مورد مسائل مربوط به مدرسه و برنامه‌های مدرسه و نظارت به اجرای اون‌ها، به عهده شورای مدرسه است.

اعضای شورای مدرسه تشکیل شده از: مدیر مدرسه، معاون‌های مدرسه، نماینده‌های شورای معلمین، رئیس انجمن اولیا و مربیان.

توی مدارسی که توسط خیر ساخته شده، خیر مدرسه یا نماینده خیر مدرسه هم جزو اعضای شورای مدرسه به حساب میاد.

بعضی از وظایف مهم شورای مدرسه: تصمیم‌گیری در مورد لباس فرم دانش‌آموزان (نوع و رنگ اون)، تصمیم در مورد مشکلات تحصیلی و اجتماعی و روانی دانش‌آموزان و ارائه راهکار برای رفع این مشکلات و تحصیل دختران متاهل در مدارس و … .

اگه اولیای بقیه دانش‌آموزان، در مورد دانش‌آموز متاهلی که توی کلاس فرزندشون هست مشکل یا نگرانی داشتن می‌تونن به مدیر مدرسه بگن و مدیر مدرسه هم، این موضوع رو به شورای مدرسه انتقال میده و در موردش صحبت می‌کنن.

درس خوندن دختران متاهل در مدارس بزرگسالان

توی مدرسه بزرگسالان یا شبانه، شرایط برای همه دانش‌آموزان یکسانه. هم دانش‌آموزان مجرد که سنشون به مدرسه روزانه نمی‌خوره می‌تونن اونجا ثبت‌نام کنن و هم دانش‌آموزان متاهل و اونجا دیگه دانش‌آموزان، باهم فرقی ندارن.

مدارس بزرگسالان، یک قسمتی از کلاس‌هاشون رو به صورت حضوری و یک قسمتی رو به صورت غیرحضوری برگزار می‌کنن. مثل بقیه مدارس، امتحانات پایانی رو هم، به صورت حضوری برگزار می‌کنن.

اپلیکیشن شاد برای کلاس‌های غیر حضوری

اپلیکیشن شاد برای کلاس‌های غیر حضوری

با به وجود اومدن اپلیکیشن شاد، فرصت آموزش برای همه دانش‎‌آموزان فراهم شده. معلم‌ها می‌تونن فایل‌های آموزشی رو از طریق این اپلیکیشن برای دانش‌آموزان ارسال کنن تا دانش‌آموزان متاهلی که به صورت غیر حضوری درس می‌خونن بتونن از آموزش‌های معلمینشون استفاده کنن و از تحصیل محروم نشن و بتونن ادامه تحصیل بدن. در نهایت هم با آمادگی کامل، توی امتحانات حضوری شرکت کنن.

جمع‌بندی در مورد شرایط تحصیل دختران متاهل در مدارس

دانش‌آموزان، بعد از اینکه ازدواج کردن باز هم می‌تونن برن مدرسه و مانعی برای تحصیل دختران متاهل در مدارس وجود نداره.

البته قبلا اینجوری بود که دختران، وقتی ازدواج می‌کردن دیگه نمی‌تونستن توی مدارس روزانه بمونن و مجبور بودن که ادامه تحصیلشون رو توی مدرسه بزرگسالان بگذرونن.

اما الان با داشتن شرایطی، می‌تونن همچنان توی مدرسه روزانه بمونن که توی این مقاله به طور کامل در مورد شرایط تحصیل دختران متاهل در مدارس صحبت کردیم.

این دسته از دانش‌آموزان، اگه هیچ تغییری توی ظاهرشون ندن و با دانش‌آموزان دیگه مدرسه در مورد مسائل زندگیشون صحبت نکنن، می‌تونن مثل بقیه دانش‌آموزان توی مدرسه روزانه درس بخونن. در غیر این صورت، باید برن مدرسه بزرگسالان.

تصمیم‌گیری در مورد این موضوع، با شورای مدرسه‌ای است که دانش‌آموز متاهل توی اون درس می‌خونه.

بله، در صورتی که قوانین مربوط به اون رو رعایت کنن، می‌تونن در مدارس روزانه درس بخونن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد