زمان لازم برای رتبه برتر شدن

زمان لازم برای رتبه برتر شدن

بدون شک این روز‌ها قبولی در کنکور و پذیرش در دانشگاه کار راحتی است! شاید شما که ساعت‌ها زمان خود را صرف مطالعه برای کنکور می‌کنید با شنیدن این حرف تعجب کنید؛ اما باید بدانید رقابت اصلی داوطلبان فقط برای قبولی در کنکور نیست. مهم‌ترین رقابتی که بین شرکت‌کنندگان آزمون سراسری وجود دارد قبولی در یک دانشگاه خوب و پذیرش در یک رشته مطلوب است.

خیلی از دانش‌آموزان برای کسب یک رتبه خوب در دانشگاه برنامه‌ریزی می‌کنند و روزانه زمان زیادی را اختصاص به درس‌خواندن و تست‌زنی می‌دهند.اما در اکثر مواقع نتیجه‌ای که برای داوطلبان کنکور حاصل می‌شود رضایت بخش نیست.

سوالی که در ذهن اکثر داوطلبان شکل می‌گیرد زمان لازم برای رتبه برتر شدن است. با ما همراه باشید تا به تمام سوالات شما در این خصوص پاسخ داده شود.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

5 گام برای رتبۀ ‌برتر شدن؛ زمان لازم برای رتبه برتر شدن

زمان لازم برای رتبه برتر شدن موضوعی که ما در این مقاله به صورت دقیق بررسی می‌کنیم؛ به طور کلی، خیلی از دانش‌آموزان با آرزوی کسب یک رتبۀ عالی سال دهم را شروع می‌کنند. اما به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی درست از مسیر موفقیت فاصله می‌گیرند. برای رسیدن به هدف باید با برنامه گام بردارید. در اینجا به بررسی زمان لازم برای رتبۀ برترشدن و عواملی که باعث موفقیت شما می‌‍شود، اشاره می‌کنیم.

پنج گام برای رتبه برتر شدن

گام اول: با تمرکز درس بخوان

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که ساعت‌ها برای مطالعۀ یک درس زمان گذاشتید ولی نتیجه‌ای که شکل گرفته رضایت‌بخش نبوده است؛ بدون شک دلایل مختلفی باعث این موضوع می‌شود. اما مهم‌ترین دلیلی که باعث به وجود آمدن این مسئله می‌شود نداشتن تمرکز هنگام مطالعه است.

داشتن تمرکز هنگام مطالعه باعث درک بهتر مطالب می‌شود و بازدهی کار را بالا می‌برد؛ از این‌رو توصیه می‌کنیم راهکارهای افزایش تمرکز را بشناسید. به طور کلی، با اطلاع کامل از این نکات کلیدی شما می‌توانید با بهترین زمان لازم برای رتبه برتر شدن آشنا شوید.

گام دوم: برنامۀ درسی خودت رو داشته باش

گام دوم اطلاع از نکات مهم برنامه‌ریزی کنکور است؛ با داشتن برنامه انگار یک نقشۀ راه اصولی دارید. کنکور یک مسیر طولانی است؛ که در این مسیر باید با اصول و قواعد خودش قدم بردارید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند که انگیزۀ بیشتری برای مطالعه داشته باشید. داوطلبانی که با برنامه‌ریزی مشخص درس می‌خونن، می‌تونن به راحتی رتبه برتر شدن رو تجربه کنن.

خیلی از دانش‌آموزان همواره این سوال را در ذهن خود دارند که آیا رتبه برترها مشاور داشتن؟ در جواب این سوال باید به این نکته مهم اشاره کنیم که همراهی یک مشاور تحصیلی کاربلد یکی از ارکان مهم در موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان است. شما برای داشتن یک برنامه‌ریزی منظم و آشنایی با زمان لازم برای رتبه برتر شدن می‌توانید از راهنمایی مشاورین گروه آموزشی پرش استفاده کنید.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

گام سوم: مهارت تست‌زنی را افزایش بده

یک مشکل اساسی که اکثر دانش‌آموزان دارند آشنایی نداشتن با مهارت‌های تست‌زنی است. معمولا در سیستم آموزشی خیلی با دانش‌آموزان تست‌زنی کار نمی‌کنند؛ در حالی که اکثر آزمون‌های سرنوشت‌ساز مثل آزمون تیزهوشان و المپیاد‌های علمی و کنکور، تستی هستند.

برای موفقیت در کنکور، تشریحی درس خواندن ملاک نیست. بلکه باید مهارت‌های تست‌زنی را به صورت اصولی یاد بگیرید. داوطلبانی که با مهارت‌های تست‌زنی آشنا هستند می‌توانند با نکات کلیدی زمان لازم برای رتبه برتر شدن آشنا شوند.

یادتان باشه تست‌زنی یکی از عوامل مهم برای رتبه برتر شدن در دانشگاه است.

گام چهارم: کنکوری درس بخوان

شاید خیلی از دانش‌آموزان را دیده باشید که وضعیت درسی خوبی در مدرسه دارند و یا به اصطلاح معدل 20 هستند اما در آزمون سراسری نتوانستند رتبۀ خوبی کسب کنند. اگر تصمیم دارید رتبۀ خوبی در آزمون سراسری داشته باشید، باید کنکوری درس بخوانید و نکات مهم برنامه‌ریزی کنکور را رعایت کنید.

اگه تا اینجا مسیر شیوۀ درس خواندن برای کنکور را بلد نبودید نگران نباشید، چون در این مقاله روش‌های کنکوری درس خواندن را به صورت کامل آموزش می‌بینید و همچنین می‌توانید با بهترین زمان لازم برای رتبه برتر شدن آشنا شوید.

کنکوری درس بخون

مطالعۀ تستی یا تشریحی برای کنکور

یک اشکال اساسی که اکثر داوطلبان کنکور دارند این است که کنکور را به سبک دروس مدرسه مطالعه می‌کنند. کنکور یک آزمون تست‌محور است در حالی که امتحانات مدرسه تشریحی‌محور هستند. آشنایی با بهترین منابع کنکور به داوطلبان کمک می‌کند که بتوانند عملکرد بهتری را در جلسه آزمون داشته باشند.

به هر میزان که دانش‌آموزان بتوانند مطالعه دقیق‌تری برای کنکور داشته باشند می‌توانند زمان لازم برای رتبه برتر شدن در کنکور داشته باشند.

یکی از نکات اصلی برای مطالعۀ کنکور توجه به مطالعۀ ترکیبی است؛ به‌طور مثال در درس زیست‌شناسی اکثر تست‌هایی که طراح سؤال مطرح می‌کند، تست‌ ترکیبی است. زمانی که دانش‌آموزان مطالب هر پایه را به صورت به‌هم‌پیوسته مطالعه می‌کنند در جلسۀ آزمون تمام مطالب به صورت کامل یادآوری خواهند شد.

گام آخر: مطالب را جمع‌بندی کن

گام پنجم برای موفقیت در کنکور جمع‌بندی مطالب است. تمام مطالبی که برای کنکور مطالعه کردید باید در یک زمان مناسب جمع‌بندی شود. جمع‌بندی حکم تثبیت مطالب را در ذهن شما دارد. شاید این سؤال در ذهن‌تان شکل بگیرد که بهترین زمان برای جمع‌بندی مطالب چه وقتی است؟

شروع جمع‌بندی ارتباط مستقیمی با زمان شروع مطالعه دارد و متناسب با ویژگی‌های هر دانش‌آموزی متفاوت است. دانش‌آموزانی که در زمان مناسب، مطالب درسی خود را جمع‌بندی کنند می‌توانند با زمان لازم برای رتبه برتر شدن آشنا شوند.

از چه زمانی شروع به مطالعه برای کنکور کنیم؟

سؤالی که شاید دغدغۀ خیلی از دانش‌آموزان باشد، زمان شروع مطالعه برای یادگیری مباحث کنکور است. بهترین زمان شروع بدون شک سال دهم است. دهم یک سال پایه برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود. پیشنهاد ما به دانش‌آموزان برداشتن یک قدم قوی برای موفقیت در این مسیر است. همچنین دانش‌آموزان پس از اتمام سال یازدهم فرصت خوبی برای جمع‌بندی مطالب دهم و یازدهم و پیش‌خوانی دروس دوازدهم دارند.

زمان مناسب شروع مطالعه

آیا در زمان کم می‌توانیم در کنکور موفق شویم؟

دربارۀ بهترین زمان برای شروع مطالعۀ کنکور صحبت کردیم؛ اما هستند داوطلبانی که به هر دلیل موفق به مطالعه در زمان مناسب نشدند. آیا دانش‌آموزان در زمان کم امکان قبولی در کنکور را ندارند؟ یکی از سؤالات پرتکراری که ذهن دانش‌آموزان را به خود مشغول می‌کند، زمان لازم برای رتبه برتر شدن در کنکور است.

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم قبولی در آزمون در زمان کم هم امکان‌پذیر است به شرطی که داوطلبان برنامه‌ریزی منظمی داشته باشند. در زیر مهم‌ترین اقداماتی که داوطلبان در زمان کم برای قبولی در آزمون می‌توانند انجام دهند را بررسی می‌کنیم.

  • اولویت‌بندی در یادگیری

تسلط دانش‌آموزان در تمام مطالب درسی یکسان نیست؛ استراتژی مناسب در زمان کم برای دانش‌آموزان این است که ابتدا به سراغ مطالبی بروند که تسلط بیشتری در آنها دارند و بعد تثبیت مطالب، سراغ یادگیری سایر مطالب بروند.

  • تحلیل سؤالات کنکور سال‌های قبل

با بررسی سؤالات دفترچۀ کنکور سال‌های گذشته می‌توانید تا حدودی با سبک سؤالات کنکور بیشتر آشنا شوید. همچنین بررسی سؤالات کنکور سال‌های گذشته به شما کمک می‌کند که نکات کلیدی و پرتکرار را برای خودتان داشته باشید.

  • بررسی بودجه‌بندی کنکور

زمان زیادی تا شروع کنکور باقی نمانده ولی تمایل دارید در یک رشتۀ خوب قبول شوید؛ راهکار بسیار اصولی برای حل این موضوع، دانستن نکات مهم‌تر برای مطالعه است. با بررسی دقیق بودجه‌بندی کنکور می‌توانید سرفصل‌های مهم‌تر را بررسی کنید و زمان خودتان را به مطالعۀ مطالب مهم‌تر بذارید.

نباید‌های کنکور

برای موفقیت در آزمون سراسری باید در کنار کار‌هایی که برای قبولی انجام می‌دهید از اقداماتی به صورت جدی پرهیز کنید. یکی از نباید‌هایی که باید رعایت کنید دور کردن اضطراب از خود‌تان است. اضطراب هنگام درس‌خواندن باعث عدم تمرکز شما می‌شود. پس بدون توجه به فکر‌های منفی با آرامش کامل شروع به درس‌خواندن کنید.

خیلی از داوطلبان از چندین منبع کمک ‎آموزشی یا از کلاس‌های متعدد استفاده می‌کنند؛ این موضوع باعث می‌شود که بین منابع متعدد سردرگم شوند و نتوانند حتی یک منبع را به صورت کامل مطالعه کنند. بهترین راهکار تمرکز روی یک منبع خوب تحصیلی است. در واقع، دانش‌آموزان با مطالعه مفهومی یک منبع کامل می‌توانند عملکرد خوبی در آزمون سراسری داشته باشند و زمان لازم برای رتبه برتر شدن در کنکور را داشته باشند.

نبایدهای کنکور

جمع‌بندی دربارۀ زمان لازم برای رتبۀ برتر شدن

قبولی در کنکور و کسب یک رتبۀ خوب دغدغۀ خیلی از دانش‌آموزان است. داوطلبان کنکور باید بدانند برای رتبۀ برتر شدن باید یک سری اقدامات را انجام دهند. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که داوطلبان باید انجام دهند داشتن برنامه‌ریزی تحصیلی است.

همچنین یادگیری مهارت‌های تست‌زنی یکی دیگر از قدم‌های اساسی برای موفقیت در کنکور است. برای ارتباط با مشاوران پرش و داشتن یک برنامه‌ریزی تخصصی کافی است شماره‌تون را در کادر زیر وارد کنید تا کارشناسان مجموعه در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

در زمان کم هم امکان قبولی در کنکور را دارید به شرطی که استراتژی مناسبی با توجه به زمان خود داشته باشید.

برای قبولی در کنکور باید در کنار داشتن یک برنامه‌ریزی منظم برای مطالعه، مهارت‌های تست‌زنی هم به صورت اصولی آموزش ببینید.

برای پذیرش در کنکور باید استرس و اضطراب را کاملا از خود دور کنید و از انتخاب چند منبع کمک آموزشی و یا شرکت در کلاس‌های متعدد خود‌داری کنید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد