نقش فیلم‌‍‌های آموزشی در پرورش استعداد کودکان

نقش فیلم‌‍‌های آموزشی در پرورش استعداد کودکان

این روزها روش‌های نوین و جدید جایگزین روش‌های قدیمی و بی تاثیر توی حوزه آموزش شدن. یکی از این روش‌ها که کارکرد اون برای همگان به اثبات رسیده استفاده از فیلم‌های آموزشیه.

توی این مقاله قصد داریم تا تاثیر شگفت انگیز ویدئوهای آموزشی رو روی یادگیری کودکان به شما نشون بدیم.

بیشتر والدین مایلن با روش استعدادیابی توی کودکان آشنا بشن؛ آشنایی با این روش‌ها و استفاده از ابزارهای برای پرورش استعداد کودکان می‌تونه تاثیر زیادی توی موفقیت‌های کودکان توی سنین بالاتر داشته باشه.

اگر کمی دقت کرده باشید می‌بینید که کودکان در کل هوش و قدرت یادگیری فوق العاده‌ای دارند و همینطور خیلی زود هم یاد می‌گیرند. پس بهتر است در این سنین که فرصت طلایی یادگیری کودکتان است از روش‌های درستی برای آموزش به او استفاده کنید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

نقش فیلم‌‍‌های آموزشی در پرورش استعداد کودکان

نقش فیلم‌‍‌های آموزشی در پرورش استعداد کودکان، موضوعی که ما توی این قسمت به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

استفاده از فیلم‌های آموزشی تاثیر فوق العاده‌ای روی رشد و پیشرفت کودکان داره که توی این مقاله قراره چند نمونه از مهم‌ترین اون‌ها رو با هم بررسی کنیم.

درک کودکان رو عمیق‌تر می‌کنه

بعضی اوقات کودکان برای مفاهیمی که یاد می‌گیرن زمان بیشتری نیاز دارن تا بتونن به طور کامل اون رو درک کنن. یادگیری بعضی مباحث شاید از موضوعات دیگه چالش برانگیزتر باشه. اینجاست که می‌توان از روش‌های زیادی برای کمک به یادگیری کودک استفاده کرد.

درک کودکان را عمیق‌تر می‌کند

یکی از این روش‌ها استفاده از فیلم‌های آموزشیه که درک فرزند شما رو برای فهم موضوعات عمیق‌تر می‌کنه. فیلم‌های آموزشی امروزه مورد تائید خیلی از مشاوران و اساتید و مربیان هستن و درک موضوعات رو برای افراد راحت‌تر کردن.

با این حال، هنگام استفاده از فیلم برای آموزش، حتما هر گونه انحراف از واقعیت‌ها رو شناسایی کنین. دلیلش اینه که فیلم‌ها گاهی حقایق رو اغراق می‌کنن یا حتی اطلاعاتی رو به غلط منتشر می‌کنن. این مسئولیت شماست که این موارد رو روشن کنین.

فیلم‌ها یادگیری رو سرگرم کننده می‌کنن

یکی از مزایای ویدیوهای آموزشی کودکان، سرگرم‌کننده بودن اون‌ها است. گاهی کلاس‌های آموزشی پشت سر هم برای کودکان ممکنه خسته کننده بشه. به طوری که اون‌ها رو از یادگیری دلزده کنه.

یکی از راهکارهایی که می‌تونه چاشنی سرگرمی رو به آموزش اون‌ها اضافه کنه استفاده از فیلم‌های آموزشیه. فیلم‌های آموزشی یه راه انگیزشی برای یادگیری اون‌هاست و شما می‌تونین از هر موضوعی که کودک شما به اون علاقه داره برای اون ویدئو تهیه کنین.

عملکرد حافظه کودکان رو افزایش میده

تکرار یکی از راه‌هایی است که باعث تثبیت مطالب توی حافظه بلند مدت هر انسانی میشه. حال آنکه برای کودکان این موضوع قابل درک نیست. ویدئوهای آموزشی راهیه برای اینکه شما به عنوان معلم یا اولیای کودک خود بتونین مفاهیم آموزشی رو برای کودک خودتون تکرار کنین.

به آگاهی بخشی در مورد بعضی مسائل کمک می‌کنن

بعضی از فیلم‌ها برای پرداختن به خیلی از مسائلی که توی جامعه وجود داره ساخته میشه. این‌ها می‌تونن مسائل مربوط به فرهنگ، اقتصاد، زندگی اجتماعی یا حتی مذهب باشن. فهم بعضی از این مسائل ممکنه برای بعضی کودکان سخت باشه.

فیلم‌های آموزشی کمک می‌کنن که فرزند شما این مسائل رو سریع‌تر و بهتر متوجه بشن.

بدین ترتیب فرزند شما توی آینده نزدیک یاد می‌گیرن که توی جامعه‌ چه اتفاقی می‌افته و مردم با چه وقایعی در حال سر کردن هستن یا حتی برای رسیدن به جایی که هستن چه چیزی رو پشت سر گذاشتن. این فیلم‌ها به آموزش ارزش‌های مهم توی اون‌ها کمک می‌کنه.

کودکان از فیلم‌ها الهام می‌گیرن

کودکان از فیلم‌ها الهام می‌گیرند

الهام بخشی برای کودکان خوبه. زیرا کمک می‌کنه تا خلاق‌تر بشن و این خلاقیت رو توی زندگی خوشون پیاده کنن. فیلم‌های آموزشی بیشتر دارای داستان‌هایی از این قبیل هستن که فردی در حال مبارزه با چالش‌های زیادیه یا در حال تبدیل شدن به آدم بهتریه.

دیدن این صحنه‌ها باعث تثبیت ارزش‌هایی مثل سخت کوشی و داشتن اعتماد به نفس در فرزند شما خواهد شد.

در این فیلم‌ها یک نفر به عنوان قهرمان شناخته میشه و می‌تونه تغییرات قابل توجهی رو در یک سیستم ایجاد کنه. به همین دلیل به منبع الهام کودک شما تبدیل خواهد شد.

کدگذاری دوگانه برای پرورش استعداد کودکان

کدگذاری دوگانه به روشی میگن که توی اون ابتدا کودک شما موضوعی رو یاد می‌گیره و سپس فیلمی مرتبط با اون چه خوندن تماشا می‌کنن. این روشیه که توی درک بهتر اون چه به دانش‌آموزان آموزش داده میشه خیلی خوب عمل می‌کنه.

برای مثال می‌تونین یک کتاب آموزشی رو برای کودک خودتون بخونین و سپس فیلم داستان کتاب رو برای اون پخش کنین. این کار باعث میشه که درک فرزند شما از متن بهبود یابه و تفاوت‌های میان کتاب و فیلم رو درک کنه.

به بیداری روح هنری کودک شما کمک می‌کنه

فیلم‌ها با برانگیختن علاقه کودکان به اشکال، نقاشی، مجسمه‌سازی و رقص اون‌ها رو تشویق به بروز خلاقیت توی این زمینه‌ها می‌کنن. با این حال، می‌توان از اون‌ها توی زمینه‌های دیگه یادگیری مثل آموزش مدنی و اخلاقی یا کشف دنیای زنده هم استفاده کرد.
با در نظر گرفتن این موضوع، گروه آموزشی پرش برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان در نظر گرفته است.

پرش توی بسته‌های کودک من با بکارگیری روش‌های جذاب و آموزنده و استفاده از فیلم‌های آموزشی، این روزها با استقبال زیادی از سوی والدین روبرو شده است.

مناسب‌ترین فیلم‌ها برای آموزش کودکان

فیلم‌های کوتاه برای کودکان زیر شش سال خیلی مناسب هستن. زیرا می‌تونن توجه اون‌ها رو به خودشون جلب کنن.

موضوعات متنوع توی فیلم‌های کوتاه آموزشی توی کودکان شگفتی ایجاد می‌کنه و رشد هنری و فرهنگی اون‌ها رو بر انگیخته می‌کنه.
دسته دیگه از فیلم‌های موثر توی حوزه آموزش به کودک، اون‌هایی هستن که به مطالعه کودکان توی مدرسه می‌پردازن. این‌گونه کودک شما می‌تونه از بیرون به این موضوع نگاه کنه و تشویق به یادگیری بشه.

آموزش با بسته کودک من

بسته کودک من ویژه کودکان 3 تا 8 ساله طراحی شده و دارای کتاب‌ داستان‌های مصور، روان شناسی مادر و کودک، زبان انگلیسی کودک، شعرهای مصور کودک، دفتر خاطرات من، می‌خونم و می‌تونم (ویژه هوش کودک) و نقاشی خلاقانه، سفال و کاردستی به همراه لوح فشرده تمامی این بسته‌ها است.

فیلم آموزشی چیست؟

فیلم‌های آموزشی به فیلم‌های مستند و همچنین فیلم‌های داستانی گفته میشه که به دلیل محتوای آموزشی که دارن بستر رشد افراد رو فراهم می‌کنن.

اون‌ها به کودکان اجازه میدن موضوعات جدیدی رو کشف کنن یا حتی چیزی رو که از قبل می‌دونستن از دیدگاه دیگه‌ای ببینن.
در همه موضوعات – چه در مورد حیوانات، زمین یا حتی تاریخ، جغرافیا، علم، موسیقی یا رنگ‌ها – می‌تونین فیلم‌های آموزشی زیادی رو پیدا کنین.

سخن پایانی در مورد نقش فیلم‌‍‌های آموزشی توی پرورش استعداد کودکان

فیلم‌ها مزایای قابل‌ توجهی برای یادگیری دارن، اما باید به‌ درستی استفاده بشن. کودکان با فیلم دیدن تنها به یادگیری بپردازن.

فیلم‌ها رو می‌توان به نوعی یک روش مکمل توی زمینه آموزشی دونست که باید حتما به همراه راه‌های تدریس دیگه به کار گرفته بشه.

فیلم آموزشی به انواع فیلم‌های مستند و یا داستانی گفته میشه که به دلیل محتوای آموزشی که دارن شرایط رشد فرزند شما رو فراهم می‌کنن.

فیلم‌های آموزشی کوتاه با محتواهایی که کودک شما به اون‌ها علاقه‌مند است می‌تونه مناسب باشه.

فیلم‌های آموزشی رو می‌توان به نوعی یک روش و منبع مکمل برای یادگیری کودک دونست که باعث ثبت اطلاعات و مفاهیم توی حافظه بلند مدت اون میشه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد