چرا باید درس بخونیم؟

چرا باید درس بخونیم؟

حتما شما هم بارها این سوال رو از خودتون پرسیدین که چرا باید درس بخونیم؟ دلایل منطقی زیادی برای درس خوندن وجود داره اما، ممکنه شما به بعضی از افراد دور و بر خودتون نگاه کنین و بر اساس وضعیت اون‌ها محکم و قاطعانه بگین که درس خوندن بی فایده است! اگه شما هم همچین نظری دارین، حتما این مطلب رو تا انتها بخونین.

در دنیای پیشرفته امروز رسیدن به سطح مشخصی از علم و تحصیلات برای همه واجب است و بی سوادی می‌تواند دردسرهای زیادی را برای افراد ایجاد کند.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

وقتی به عنوان یه دانش‌آموز خسته و دلزده از درس و مدرسه از والدین خودتون می‌پرسین که چرا باید درس بخونیم؟ حتما با این پاسخ تکراری مواجه میشین که «خب چون برای موفق شدن و آدم حسابی شدن حتما باید درس خوند!» اما، آیا این پاسخ، پاسخ صحیح و جهان شمولی است؟ در ادامه سعی می‌کنیم با بیان توضیحاتی شما رو به پاسخ این سوال برسونیم.

چرا همه ما باید درس بخونیم؟

همانطور که می‌دونین در دنیای مدرن امروز که بیشتر کشورها روز به روز در حال پیشرفت و ترقی هستن، بی‌سواد بودن چقدر آدم رو به دردسر میندازه. پیرمردی رو متصور بشین که از ناحیه‌ای دور افتاده به یه شهر صنعتی و مدرن سفر کرده و هیچ سوادی هم نداره؛ پیرمرد با وجود اینکه در کشور خودش است اما چون سواد نداره، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، خرید کردن، پیدا کردن محلی برای اقامت، تماس گرفتن با بستگانش و خیلی از کارهای دیگه براش سخت و چالش برانگیز میشه.

در ابتدا باید بی‌تعارف بگیم در جامعه امروزی درس خوندن تا سطح دیپلم یه ضرورت است و هیچ عذر و بهانه‌ای برای اون پذیرفته شده نیست. با نگاهی ساده به سایت‌های کاریابی می‌بینین که حداقل مدرک لازم برای مشاغل مختلف دیپلم ذکر شده است.

حتی ممکنه قصد داشته باشین که وارد بازار آزاد شده و برای مثال یه مغازه راه بیندازین. در این صورت هم دیپلم داشتن برای حساب کتاب کردن و چرخوندن مغازه واجبه و نداشتن اون ممکنه شما رو دچار مشکل کنه.

در اینجا شاید بعضی از دختر خانم‌ها بگن اصلا قصد ندارم وارد بازار کار بشم و می‌خوام خانه‌دار باشم! باز هم لازمه شما حداقل سواد رو داشته باشین زیرا یه همسر و یه مادر با سواد، می‌تونه هوشمندانه تر مسائل خانه رو اداره بکنه و در درس‌ها هم به فرزندانش کمک بیشتری کنه.

همه این موضوعات میتونه دلایل منطقی برای جواب این سوال که چرا باید درس بخونیم باشه

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

تحصیلات عالیه و دانشگاه رفتن برای همه واجب است؟

مثال‌های بالا ساده‌ترین مثال برای درک اهمیت سواد در سطح خوندن و نوشتن، برای تمام افراد جامعه است. اما درس خوندن در سطوح بالاتر چه اهمیتی داره؟ آیا لازمه که همه لیسانس و فوق‌لیسانس داشته باشن؟

همانطور که در بالا گفتیم داشتن دیپلم برای همه واجبه اما دانشگاه رفتن یا نرفتن می‌تونه با اهداف و آرمان‌های شما برای زندگی، مرتبط باشه. مثلا برای پزشک شدن حتما باید در دانشگاه تحصیل کنین اما، برای خیاط شدن می‌تونین از طریق کلاس‌ها و آموزشگاه‌های هنری هم کار رو یاد بگیرین.

آیا تحصیلات عالیه و دانشگاه رفتن برای همه واجب است؟

پس در درجه اول باید هدف خودتون رو مشخص کنین تا بتونین برای تحصیل توی دانشگاه بهترین تصمیم رو بگیرین. امروزه انواع و اقسام رشته‌های هنری، فنی و … توی دانشگاه‌ها تدریس میشه و سطح وسیع‌تری از اهداف دانش‌آموزان رو در بر می‌گیره.

بنابراین مثل گذشته نیست که افراد حرفه مورد علاقه خودشون رو در میان رشته‌های دانشگاهی پیدا نکنن. طبیعتا آشپزی که تحصیلات عالیه داره، اطلاعات علمی‌تر و مفیدتری درباره طبخ غذاها داره و خیاطی که طراحی لباس خونده، لباس‌های متناسب‌تری می‌دوزه.

آیا درس خوندن تنها راه رسیدن به موفقیته؟

قطعا خیر! درس خوندن تنها راه رسیدن به موفقیت نیست و در حقیقت هزاران راه برای رسیدن به موفقیت وجود داره. اما، درس خوندن می‌تونه یکی از بهترین و دردسترس ترین راه‌ها برای رسیدن به موفقیت باشه. پس اگه جزو افرادی هستین که این مسیر پیش روتون بازه و هیچ مانعی برای پیمودن اون ندارین، حتما با فکر و برنامه‌ریزی توی اون قدم بذارین و ساده از کنارش نگذرین.

بله، قبول دارم که بعضی از درس‌های مدرسه بی‌مزه و کسل‌کننده هستن اما حتما می‌دونین که همین کتاب‌ها قراره شما رو به سمت رشته‌های برتر و پردرآمد دانشگاهی هدایت کنن. پس اگه هدف شما تحصیل کردن در رشته‌های برتر و در دانشگاه‌های برتره، لازمه گاهی خودتون رو مجبور به درس خوندن کنین تا موفقیت خودتون رو توی آینده تضمین کنین.

اگه هم به فکر پیشرفت و کسب درآمد از راهی غیر از درس خوندن هستین، بدونین که درس خوندن سلول‌های مغزی شما رو فعال کرده و ضرری براتون نداره. از طرفی می‌تونه سطح شما رو در کاری که قراره انجام بدین بالا ببره.

آیا درس خواندن تنها راه رسیدن به موفقیت است؟

دلایل درس خوندن چیست؟

به طور کلی میشه دلایل پرس خوندن بسیار زیادی پیدا کرد. اما اگه بخوایم از دلایل درس خوندن فقط چند مورد رو نام ببریم، می‌تونیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • رسیدن به شغل رویایی؛
  • کسب موقعیت اجتماعی؛
  • راحت‌تر شدن مهاجرت؛
  • عقب افتادن دوره سربازی و آسونتر شدن اون؛
  • افزایش اطلاعات و آگاهی فردی.

اهمیت علم آموزی از منظر دین و قرآن کریم

در دین مبین اسلام بر علم آموزی خیلی تاکید شده است. انسان به شناخت خودش و محیط پیرامونش تشویق شده و کسب علم جزو فضیلت‌های مهم انسانی شمرده شده است. خداوند قدرت تفکر و تعقل رو به انسان عطا کرده تا به شناخت خودش و بعد به شناخت پروردگار و جهان اطرافش بپردازه.

انسان برای رسیدن به آگاهی و شناخت، باید کسب علم و معرفت کنه و با مطالعه کتاب‌ها که حاصل تجربه انسان‌های دیگه است، راه رسیدن به آگاهی رو برای خودش هموارتر کنه.

جمع بندی چرا باید درس بخونیم؟

چرا باید درس بخونیم؟ توی این مقاله سعی کردیم این سوال رو به درستی تحلیل کنیم.

به طور کلی، میل به دونستن و کسب علوم و اطلاعات مختلف توی همه انسان‌ها وجود داره. همه ما علاقه داریم که پیشرفت کنیم و سطح زندگی خودمون رو ارتقاء بدیم. درس خوندن یکی از مهمترین راه‌های پیشرفت و افزایش آگاهیه.

اگه بخواین فقط با نگاه ثروتمند شدن به درس خوندن نگاه کنین، ممکنه سرخورده بشین. چون درس خوندن خیلی از اوقات ما رو به ثروت نمی‌رسونه اما سطح آگاهی ما رو افزایش داده و می‌تونه باعث پیشرفت ما بشه. مهم اینه که هدف خودتون رو مشخص کنین و بر اساس اون برای زندگی خودتون برنامه‌ریزی کنین.

درس خوندن با بسته معلم خصوصی پرش، برای دانش‌آموزان خیلی راحت‌تره؛ دانش‌آموزان توی هر پایه تحصیلی که هستن، میتونن با کمک این محصولات بهترین سبک یادگیری مطالب درسی رو تجربه کنن و پیشرفت خوبی توی زندگی‌شون داشته باشن.

در دنیای امروز رسیدن به سطحی از علم و سواد، برای انجام هر کاری ضرورت داره.

خیر؛ اما، درس خوندن یکی از راه‌های مطمئن و در دسترس برای رسیدن به موفقیته.

کسب علم و دانش باعث پیشرفته اما شخص باید بر اساس اهداف خودش تصمیم بگیره که وارد دانشگاه بشه یا نه و چه رشته‌ای بخونه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد