چطور شب امتحان بیدار بمونیم؟

چطور شب امتحان بیدار بمونیم؟

می‌دونیم که یکی از پراسترس‌ترین شب‌ها وقت‌هاییه که فرداش امتحان داریم.

یکی از کارهایی که می‌تونه این شرایط رو آسون تر کنه اینه که بدونیم چطور شب امتحان بیدار بمونیم؟ البته پیشنهاد میشه که این کارو تا جایی که میشه انجام ندین ولی اگه مجبور بودین که تا صبح بیدار بمونین این مقاله از پرش رو تا آخر بخونین چون که می‌خوایم بهتون چندتا راهکار موثر بگیم که بتونین به راحتی شب رو بیدار بمونین

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

چگونه شب امتحان بیدار بمونیم؟

چطور شب امتحان بیدار بمونیم؟ وقتی از بیدار موندن توی شب امتحان حرف می‌زنیم منظورمون شب زنده داری نیست. شما قراره که یک شب تا صبح رو بیدار بمونین پس باید بتونین که در کنار چشماتون مغزتون رو هم بیدار نگه دارین تا بتونین کامل متوجه درس‌ها بشین.

خواب شب امتحان، موضوع مهمیه که تمام دانش‌آموزان باید با نکات کلیدی اون آشنا باشن.

ما توی این قسمت، این موضوع رو به صورت کامل بررسی می‌کنیم؛ برای آشنایی بیشتر همراه ما باشین.

کافی به مقدار کافی!

اگه فکر می‌کنین که قهوه به تنهایی می‌تونه شما رو بیدار نگه داره و بهش به چشم یه ابرقهرمان برای بیدار نگه داشتنتون نگاه می‌کنین باید بگیم که سخت اشتباه می‌کنین. چون نوشیدن زیاد قهوه باعث میشه که کافئین بدنتون افت کنه و حس خواب آلودگی شدید پیدا کنین.

قهوه خوردن برای شب بیداری

قهوه زیاد باعث میشه که گردش خونتون بالا بره و استرس و اظطراب نذاره که خوب درس رو متوجه بشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مضرات کافئين زیاد

نوشیدنی‌هایی که کافئين زیادی دارند می‌تونن شما رو بیدار نگه دارن اما در کنار این مزایا چه مضراتی دارن؟

  • افزایش استرس
  • کاهش هوش و حواس
  • افت کافئین و ایجاد خواب آلودگی
  • افت فشار و بی حالی

تا می‌تونین آب بنوشین

نوشیدن آب از دو راه باعث میشه که بیدار بمونین. اولین راه هیدراته شدن بدن و رسیدن اکسیژن کافی به مغزه که باعث میشه انرژی و هوشیاریتون حفظ بشه.

دومین تاثیری که آب زیاد روی بیدار موندنتون می‌ذاره، فعال نگه داشتن مثانه است. شوخی نگیرین خودتون بهتر می‌دونین وقتی مثانه به کار بی‌افته می‌تونه ما رو از سنگین‌ترین‌ خواب‌ها هم بیدار کنه.

برنامه‌ریزی درست داشته باشین

از اونجایی که وقتتون کمه و حجم درس‌ها ممکنه زیاد باشه بهترین کار برای عقب نیوفتادن اینه که یه برنامه درسی منظم برای خودتون ترتیب بدین.

داشتن یه برنامه‌ی منظم باعث میشه که حتی برای استراحت هم وقت داشته باشین.

اهمیت استراحت برای اینکه بدونیم چطور شب امتحان بیدار بمونیم

یکی از مهمترین کارهایی که برای اینکه بدونیم چطور شب امتحان بیدار بمونیم استراحت در وسط درس خوندن است. اما استراحت به معنی این نیست که سرتون رو روی میز بذارید. چونکه با انجام این کار خیلی سریع خوابتون می‌گیره.

زیاد شب بیدار نمونید

به جاش می‌تونین از حرکات کششی استفاده کنین یا پاشین و یکم راه برین. این فعالیت‌های کوچیک باعث میشه که خون توی بدنتون به جریان بی‌افته و خواب از سرتون بپره.

عوض کردن محل درس خوندن

اینکه در چه محلی درس می‌خونین هم تاثیر زیادی توی اینکه شب امتحان بیدار بمونین داره. برای دانش‌آموزایی که با خونواده زندگی می‌کنن اتاق شخصی بهترین محل مطالعه است. اما برای دانشجوهایی که توی خوابگاه زندگی می‌کنن، جایی که نور کافی وجود داشته باشه و سروصدایی نباشه بهترین محل مطالعه است.

حالت بدن موقع درس خوندن

یکی دیگه از کارهای مهمی که باید برای اینکه شب رو بیدار بمونین انجام بدین حالت بدنیتون موقع درس خوندنه. به هیچ وجه دراز کشیده درس نخونین و روی تخت یا روی زمین نشینین. این کار باعث میشه که بدنتون سریع خسته شه و راحت خوابتون ببره.

سعی کنین تکنیک‌های مدیریت انرژی بدن‌‌ رو یاد بگیرین و از این تکنیک‌ها، در شب‌ بیداری ایام امتحانات استفاده کنین.

حالت بدن موقع درس خوندن

توی اتاق تاریک درس نخونین و اگه از لپ تاپ یا وسایل الکترونیکی استفاده می‌کنین حتما چراغ اتاق رو روشن بذارین تا چشماتون خسته نشه و خوابتون نبره. به هرحال این نکته باید یادتون باشه که ما انسانیم جغد نیستیم.

تغذیه مناسب داشته باشین

برای اینکه بدونیم چطور شب امتحان بیدار بمونیم بهتره که به عادت‌هامون توجه کنیم. منظور از عادت‌‌ها، خواب کافی، تغذیه مناسب و دور موندن از استرس‌ و تنش‌ها است.

تغذیه مناسب یکی از بیشترین تاثیرات رو توی اینکه بدونیم چطور شب امتحان بیدار بمونیم می‌ذاره. برای اینکه بتونین شب رو راحت بیدار بمونین باید معده‌تون رو سبک نگهدارین و غذاهای چرب نخورین.

از اون جایی که قراره ساعت‌های زیادی رو بیدار بمونین و مغزتون رو فعال نگه دارین، داشتن میان وعده هنگام درس خوندن به شدت پیشنهاد می‌شه.

اگه می‌خوای شب بیدار بمونی سمت شکر نرو

یکی از دلیل‌های خواب آلودگی افت قنده اما با این حال نباید سراغ شکر و خوراکی‌هایی که شکر زیادی دارن برین و بایستی سعی کنین قند خونتون رو با مواد مغذی دیگه‌ای مثل میوه‌ها تامین کنین.

شیرینی، شکلات و قندهای مصنوعی درست مثل کافئین عمل می‌کنن و ممکنه اولش گولشون رو بخورین ولی در طول شب باعث می‌شه که دچار افت قند بشین و در نتیجه هوش و حواس شما کم می‌شه و باعث می‌شه که دچار خواب‌آلودگی بشین.

برای اینکه بتونین گلوکز یا همون قند که سوخت بدن به حساب میاد رو تامین کنین باید که سراغ مواد غذایی برین که قند طبیعی بدن شما رو تامین کنن. ما باید بدونیم که شب رو چطور بیدار بمونیم بدون اینکه به بدنمون آسیب بزنیم.

اگه کمی بخوابین هم مشکلی پیش نمیاد

این نکته کاملا به شما بستگی داره که آیا می‌تونین بعد از یه چرت یه ساعته دوباره خودتون رو سرحال کنین یا نه. اگه بتونین این کار رو بکنین که خیلی عالی می‌شه. چونکه چرت یک ساعته یا نیم ساعته باعث می‌شه که مغزتون رفرش بشه و مطالب رو به خوبی درک کنین.

خودتون رو با آب سرد بیدار نگه دارین

آب سرد باعث دادن شوک به بدن می‌شه که می‌تونه خواب و خستگی رو از سر شما بپرونه. برای استفاده از آب سرد نیاز نیست که حتما دوش بگیرین، هرچند که از دوش آب سرد به عنوان یکی از بهترین راهکار‌ها برای اینکه چطور شب رو بیدار بمونیم یاد می‌شود. ولی اگر وقت و حوصله‌اش رو ندارین می‌تونین هر چند ساعت یه بار صورت و مچ دستتون رو با آب سرد بشورید و خستگی رو از بدنتون دور کنین.

جمع‌بندی درمورد بیدار موندن توی شب امتحان

بیدار موندن در طول شب و درس خوندن یکی از کارهاییه که هر کسی ممکنه توی طول تحصیلش انجام بده. روزهای پر‌ استرس امتحانات یکی از این موقعیت‌هاست که آدم رو مجبور می‌کنه تا شب‌ رو تا صبح به درس خوندن مشغول باشه. ما سعی داشتیم تا در این مقاله توضیحاتی در رابطه با اینکه چطور شب امتحان بیدار بمونیم عرضه کنیم که امیدواریم برای شما کارآمد بوده باشه. همچنین شما می‌تونین جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران تحصیلی گروه آموزشی پرش تماس بگیرین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

2 دیدگاه دربارهٔ «چطور شب امتحان بیدار بمونیم؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد