کنترل بدعذایی در کودکان

کنترل بد غذایی در کودکان

بد غذایی در کودکان موضوع مهمیه که اکثر والدین به دنبال راهکار‌های رفع اون هستن. بی‌اشتهایی کودکان و نخوردن غذا با وجود گرسنگی از جمله عواملی هستن که نگرانی والدین رو تشدید می‌کنن.

کودکان بد غذا در چرخه رشد خودشون با مشکلات مختلفی روبه‌رو میشن؛ به همین دلیل، والدین باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشن. رشد طبیعی کودک در سال‌های اولیه زندگی، از دغدغه‌های اصلی والدینه.

خوردن وعده‌های غذایی منظم به کودکان این امکان رو میده که چرخه رشد منظمی رو تجربه کنن. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در این قسمت این موضوع رو دقیق بررسی می‌کنیم. برای اطلاع کامل از این موضوع پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مطلب همراه ما باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

دلایل بد غذایی در کودکان

برای کنترل بد غذایی در کودکان، بهتره در قدم اول با علل ایجاد این مشکل در کودکان آشنا بشیم. با شناخت دقیق این موضوع، والدین می‌تونن به راحتی این مشکل رو برطرف کنن. بد غذایی کودک ریشه در عوامل مختلفی داره؛ گاهی کودکان به دلیل لجبازی، از غذا خوردن خودداری می‌کنن. برای حل این مسئله والدین باید علت لجبازی کودک رو بررسی کرده و با ارائه راهکار‌های درست و اصولی این شرایط رو مدیریت کنن.

family

کودک من

دبستانی 1 e1680174143563

پیش دبستان

علاوه‌ بر لجبازی، دلایل دیگه‌ای مثل استرس، دعوا‌های خانوادگی، پرخاشگری و مشکلات جسمانی می‌تونه در تغذیه کودکان تاثیرگذار باشه. ما در این قسمت علل ایجاد این مشکل در کودکان رو بررسی می‌کنیم.

دلایل بدعذایی در کودکان

خوردن میان وعده‌های مختلف

کودکان میل زیادی به خوردن تنقلات دارن. میان وعده‌هایی مثل شکلات، شیرینی و بستنی همیشه برای کودکان وسوسه‌کننده است. استفاده زیاد از این مواد غذایی باعث میشه که کودک احساس سیری کاذب داشته باشه و به همین دلیل وعده‌های اصلی رو کنار بذاره.

برای رسیدن به یک راه حل درست، بهتره که والدین عزیز زمان‌بندی مشخصی برای استفاده این دسته از میان وعده‌ها در نظر بگیرن. این موضوع به کودکان کمک می‌کنه که وعده‌های اصلی غذایی خودشون رو با اشتهای بیشتری مصرف کنن. یک نکته مهم دیگه اینه که بهتره از مواد مقوی در میان وعده‌های کودک استفاده بشه.

نداشتن تمرکز موقع غذا خوردن

کودکان به دلیل شرایط سنی که دارن در اکثر مواقع تمرکز کافی ندارن. شاید براتون ارتباط عدم تمرکز با بد غذایی کودکی، در ابتدا کمی عجیب باشه! ولی، بهتره بدونین که عدم تمرکز عاملی مهم در غذا نخوردن کودکه. بهتره که کودکان در محیطی آرام مشغول به غذا خوردن بشن. تماشای تلویزیون و انجام بازی‌های مختلف باعث میشه کودک توجه کافی به صرف غذا نداشته باشه و نسبت به خوردن وعده‌های اصلی غذایی بی اهمیت باشه.

نداشتن تمرکز هنگام غذا خوردن

عدم اشتهای کودکان در خوردن غذا

همونطور که گفتیم دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل در کودکان میشه؛ بی اشتهایی و میل نداشتن به خوردن غذا از جمله عوامل مهم در غذا نخوردن کودکانه. کاهش اشتها به دلایل مختلفی در کودک ایجاد میشه؛ والدین با بررسی دقیق این موضوع می‌تونن از روش‌های درست برای حل این مشکل استفاده کنن

ساده‌ترین راه برای حل این مسئله استفاده از دارو‌های خوراکی افزایش اشتها است. برای این موضوع بهتره که والدین با پزشک متخصص مشورت‌های لازم رو انجام بدن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

استرس عاملی برای بد غذایی کودکان

کودکانی که سطح بالایی از استرس و اضطراب رو تجربه می‌کنن بیشتر در معرض این مشکل هستن. استرس عاملی مهم در شکل‌گیری این مسئله است. برای برطرف کردن این موضوع، بهتره که والدین ابتدا زمینه‌های شکل‌گیری استرس رو در کودک شناسایی کرده و با ارائه راهکار‌های درست، این مشکل رو مدیریت کنن.

نکات مهم برای رفع بد غذایی در کودک

تا اینجای مطلب با علل غذا نخوردن کودکان آشنا شدیم. بعد از شناخت دلایل بروز این مشکل در کودکان بهتره که با نکات مهم برطرف کردن این مسئله هم آشنا بشیم. کاهش اشتها و نخوردن وعده‌های اصلی غذایی توسط کودک مثل خیلی از چالش‌های دوران کودکی قابل حله. ما در این قسمت این نکات رو به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

به سلیقه غذایی کودک توجه کنین

یکی از نکات مهم در رفع عارت‌های بد غذایی کودکان، توجه به سلیقه غذایی کودکانه. در اغلب اوقات، کودکان تعدادی از وعده‌های غذایی رو با میل بیشتری مصرف می‌کنن. شناخت دقیق علاقه‌های کودک و تهیه وعده‌های غذایی متناسب با این ساختار، به رفع مشکل غذا نخوردن کودکان کمک می‌کنه. در رابطه با این موضوع بهتره که والدین به نکات تغذیه سالم هم توجه کنن.

توجه به سلیقه غذایی کودک

به تزیین غذا توجه کنین

کودکان به شکل و ظاهر غذا اهمیت زیادی میدن. سرو غذا با تزئینات مختلف و رنگ‌های جذاب، راهی برای افزایش اشتهای کودکانه. بهتره که مادران به این موضوع توجه کرده و با ایجاد تنوع در وعده‌های غذایی، به افزایش اشتهای فرزند‌شون کمک کنن. قالب‌های جذاب غذایی و رنگ‌های متنوع توجه کودکان رو به خودش جذب می‌کنه و این موضوع مهم‌ترین راه برای رفع این مشکله.

برای غذا خوردن زمان‌بندی مشخصی داشته باشین

تنظیم یک برنامه غذایی منظم راهی برای کنترل این موضوعه. در بسیاری از مواقع، زمان‌بندی مشخصی برای سرو غذا انجام نمیشه و این موضوع باعث میشه که کودکان موقع گرسنگی از میان وعده‌های ناسالم غذایی استفاده کنن. بدون شک تنظیم یک برنامه غذایی مناسب راهی برای رفع مشکل کم‌ اشتهایی کودکان است.

از تنوع وعده‌های غذایی غافل نشین

سعی کنین در برنامه غذایی برای کودک خودتون، از تنوع مواد غذایی غافل نشین. تنوع برنامه غذایی، کودک‌تون رو برای غذا خوردن کنجکاو می‌کنه. این موضوع تاثیر زیادی در رفع این مسئله در دوران کودکی داره.

اکثر بچه‌ها عاشق غذا‌های فست‌و‌فودی هستن؛ بهتره در برنامه غذایی خودتون به این موضوع توجه کنین و با درست کردن این غذا‌ها در منزل تا حدودی از سلامت این دسته از غذا‌ها مطمئن بشین. به طور مثال اگه کودک‌تون عاشق پیتزاست، بهتره در فضای منزل این غذا رو درست کنین تا اینکه برای تهیه این غذا از بیرون اقدام کنین.

جمع‌بندی کنترل بد غذایی کودک

بد غذایی در کودکان موضوع مهمی برای والدینه. بهتره که والدین عزیز با علل بی‌اشتهایی کودکان آشنا بشن و با ارائه راهکار‌های درست این مشکل رو برای فرزند‌شون برطرف کنن. ما این موضوع رو در این مقاله بررسی کردیم؛ با مطالعه کامل این مقاله می‌تونین با این چالش دوران کودکی فرزند‌تون روبه‌رو بشین.

استرس، لجبازی و بی اشتهایی از جمله عوامل بد غذایی در کودکانه.

توجه به سلیقه غذایی، تعیین زمان‌بندی دقیق و رعایت تنوع در وعده‌های غذایی از جمله عوامل رفع بد غذایی در کودکانه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد