مزایای ویدیوهای آموزشی کودکان

مزایای ویدیوهای آموزشی کودکان

جدیدا انسان برای آموزش دیدن توی هر زمینه‌ای سراغ ویدیوها میرن؛ یادگیری از طریق ویدیوهای آموزشی به قدری مد شده که محققان، تحقیقات زیادی در این‌باره انجام دادن.

نتیجه اکثر این تحقیقات نشون از این است که مشاهده ویدیوهای آموزشی و یادگیری از این طریق، مزایای بسیاری داره و یادگیری عمیقی برای افراد (به ویژه برای کودکان) به همراه میاره. در ادامه به بررسی مزایای ویدیوهای آموزشی کودکان می‌پردازیم.

اگه شما هم جزو آن دسته از افراد هستین که قصد دارین برای یادگیری بهتر کودک خودتون از ویدیوهای آموزشی استفاده کنین، پیشنهاد می‌کنیم برای راحت کردن خیال‌تون، مقاله حاضر رو مطالعه کنین!

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مزایای ویدیوهای آموزشی برای یادگیری کودکان

همونطور که می‌دونین، یکی از شیوه‌های نوین آموزشی که محبوبیت خاصی هم پیدا کرده، آموزش با ویدیو است. این نوع از آموزش معمولا یادگیری خوبی برای افراد به همراه داره. به دلیل اهمیت این موضوع ما توی مقاله‌ای به صورت جداگانه به طور مفصل در رابطه با نقش فیلم‌‍‌های آموزشی در پرورش استعداد کودکان، صحبت کردیم. اما در ادامه برخی مزایای ویدیوهای آموزشی کودکان رو برای شما ذکر می‌کنیم؛ با ما همراه باشین.

آموزش بدون محدودیت!

یکی از مزایای مهم یادگیری با ویدیوهای آموزشی آن است که کودک در هر زمان و در هر جایی که باشه، می‌تونه به ویدیوها رو مشاهده کنه و مباحث مختلف درسی رو آموزش ببینه. دانش‌آموزان می‌تونن هنگام مسافرت، توی خانه خودشون، فامیل و…، در زمان تعطیلات و موقعیت‌های مشابهی که در آن‌ها دسترسی به معلم سخته، اشکالات خودشون رو از طریق ویدیوها برطرف کنن و به سادگی آموزش ببینن.

 هزینه مناسب: یکی از مزایای ویدیوهای آموزشی

حتما در جریان هزینه بالای ثبت‌نام کلاس‌های حضوری هستین؛ آموزش دیدن با ویدیوهایی که بار علمی بسیار خوبی داشته، با همکاری اساتید نمونه تهیه شدن و بهای مناسبی دارن، بسیار منطقی و ایده‌آل است. همچنین توجه داشته باشین که در صورت آموزش با ویدیو نیاز به رفت‌ و‌ آمدهای مکرر، صرف هزینه جابجایی و… هم ندارین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

آموزش با تدریس بهترین اساتید

همانطور که می‌دونین، دسترسی به اساتید برتر کشوری بسیار دشوار بوده و همچنین شرکت در کلاس‌های اون‌ها نیازمند پرداخت مبالغ سنگینی است. ویدیوهای آموزشی که با همکاری چنین اساتیدی تهیه شدن، این امکان رو به شما میدن که با پرداخت هزینه‌ای مناسب، از همان آموزش‌های دقیق و موثر اساتید مورد بحث استفاده کنین.

انگیزه بیشتر کودکان برای یادگیری با ویدیوهای آموزشی

آموزش دیدن با ویدیوها به جهت سهولت دسترسی، تدریس خط به خط مباحث مختلف کتاب، امکان مشاهده چندباره آموزش‌ها، جذابیت ویدیویی و… انگیزه و تمایل بیشتری برای کودکان ایجاد می‌کنه.

بسیاری از کودکان از آموزش ویدیویی لذت می‌برن و به همین دلیل، انگیزه زیادی برای آموزش‌های این‌ شکلی دارن. برای مثال آموزش رنگ‌ها به کودکان از طریق ویدیوهای آموزشی این کار رو لذت‌بخش کرده و سرعت یادگیری رو در کودکان افزایش میده.

تثبیت مطالب در ذهن

چند ثانیه با خودتان درباره ماندگاری دیده‌ها، خوانده‌ها و… در ذهن فکر کنین! بسیاری از ما با دیدن، بیشتر می‌آموزیم؛ فیلم‌هایی رو به خاطر بیارین که سال‌ها پیش به تماشای آن‌ها نشستین اما اون‌ها رو به خوبی به یاد دارین. آموزش با ویدیو هم تقریبا به همین صورت است؛ جزئیات موجود در تصاویر، رنگ‌ها، روش‌های آموزشی و زبان بدن استاد، همه و همه باعث میشن که مطالب به خوبی توی ذهن دانش‌آموزان ثبت بشن.

دسترسی کودکان مناطق محروم به بهترین آموزش‌ها

دانش‌آموزانی که به دلیل سکونت در مناطق محروم، نمی‌تونن توی کلاس اساتید مطرح شرکت کنن و یا از آموزش‌های بسیار خوب و اصولی استفاده کنن، به راحتی می‌تونن با تهیه ویدیوهای آموزشی، این کم و کاستی‌ها رو جبران کنن.

اکثر والدین تمایل دارن استعداد‌های فرزندان خودشون رو بشناسن و با روش‌های استعدادیابی کودکان آشنا بشن. بدون شک کودکان با استفاده از فیلم‌های آموزشی می‌تونن مباحث آموزشی رو بدون هر گونه محدودیتی مشاهده کنن.

هماهنگی ویدیو با کتاب

هماهنگی ویدیو با کتاب

بسیاری از ویدیوهای آموزشی با کتاب درسی یا کتاب کمک آموزشی مربوطه هماهنگی دارن و به همین دلیل، یادگیری عمیق‌تری رو هم برای افراد به همراه میارن. به این ترتیب، دانش‌آموز کتاب رو همزمان با تماشای ویدیو ورق می‌زنه و توی خانه یا هر محیط دیگه‌ای، به صورتی درس می‌خونه که انگار در کلاس نشسته. یکی از ویژگی‌های بسته‌های آموزشی پرش همینه!

آیا تهیه ویدیوهای آموزشی توصیه می‌شود؟

با توجه به توضیحات فوق، باید بگیم که تهیه ویدیوهای آموزشی برای تجربه یک یادگیری عمیق به شدت توصیه میشه. اگه بخوایم واقع‌بینانه نگاه کنیم، آموزش با ویدیو معایبی چون عدم امکان پرسش از معلم رو هم داره اما مزایای آن بسیار بیشتره، پس به همین خاطر به طور کلی، آموزش با ویدیو توصیه میشه.

جمع‌بندی مزایای ویدیوهای آموزشی کودکان

در این مطلب راجع به مزایای ویدیوهای آموزشی کودکان صحبت کردیم. تحقیقات ثابت کردن که انسان تقریبا هفتاد درصد اطلاعاتش رو از طریق محیط اطراف خودش و به شکل دیداری دریافت می‌کنه؛ با توجه به این نکته و بر اساس مزایای آموزش ویدیویی ذکر شده توی این مقاله، این روش آموزشی رو پیشنهاد می‌کنیم.

مواردی چون هزینه مقرون به‌صرفه، عدم نیاز به رفت و آمد برای شرکت در کلاس و ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری، از جمله مزایای این نوع آموزش هستن؛ برای کسب اطلاعات بیشتر می‌تونین به مقاله حاضر مراجعه کنین.

بله، تحقیقات نشان دادن که حدود هفتاد درصد اطلاعات انسان به صورت بصری دریافت و در ذهن ثبت میشن.

بله، روش‌های آموزشی نوین (مثلا آموزش ویدیویی) با خصوصیات نسل حاضر هماهنگ‌تره و موجب تشویق آنان به یادگیری میشه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد