شرکت در کلاس کنکور

آیا برای کنکور حتما باید کلاس بروم؟

در مورد شرکت در کلاس کنکور هیچ بایدی وجود نداره. اینکه ببینین دوستتون توی بهترین کلاس کنکور ثبت نام کرده یا فلان رتبه برتر یه موسسه خاص رو معرفی می‌کنه، نمی‌تونه دلیل خوبی باشه که اگه شما هم توی اون کلاس شرکت کنین موفق می‌شین. اول از همه باید به توانایی‌ها و سطح درسی خودتون نگاه کنین و نقاط ضعف و قوتتون رو بشناسین.

باید به زمانی که در اختیار دارین توجه کنین و اون موقع طبق یه برنامه‌ریزی مشخص می‌تونین تصمیم بگیرین که توی این کلاس‌ها ثبت نام کنین یا نه. به طور کلی، اصلی‌ترین نکته‌ای که دانش‌آموزان باید به اون توجه کنن رعایت نکات برنامه‌ریزی کنکور است؛ با برنامه‌ریزی دانش‌آموزان می‌تونن سطح علمی خود‌شون رو بالا ببرن.

کلاس کنکور حضوری یا آنلاین بحثیه که خیلی وقته بین داوطلبای کنکور و دانش‌آموزان افتاده. نمی‌شه گفت که مطلقا کدوم خوبه و کدوم بد. هر کدومشون مزای و معایب خودشو داره که بسته به شرایطتون می‌تونین هر کدوم رو که خواستین انتخاب کنین. توی این مقاله در مورد هر دوی این کلاس‌ها توضیح دادیم. پس با ما همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

شرکت در کلاس کنکور، موضوعی که ما توی این قسمت به صورت دقیق بررسی می‌کنیم. به طور کلی، برای ثبت نام در کنکور، شرکت در کلاس کنکور ضروری و اجباری نیست. شما می‌تونین مستقل باشین و با یه برنامه‌ریزی خوب توی درس‌ها پیشرفت کنین. ولی کلاس‌های کنکور تا حد زیادی روی پیشرفت و رفع اشکالات شما تاثیر می‌ذارن. اما به هر حال شرکت توی کلاس‌ها اجباری نیست.

برای این کار می‌تونین از منابع آموزشی آنلاین و کتاب‌ها استفاده کنین. خیلی از داوطلبان کنکوری توی سال‌های گذشته، با انتخاب بهترین منابع کنکور تونستن مسیر درس خوندن خود‌شون رو عوض کنن و به نتیجه دلخواه برسن. به طور کلی، شرکت توی کلاس‌های کنکور و درس خواندن در یک محیط مناسب برای یادگیری، باعث میشه که دانش‌آموزان بتونن فضای تعاملی بیشتری رو تجربه کنن.

بهتره که شیوه و سبک یادگیری مناسب با ویژگی‌های خودتون رو بشناسین و بهترین انتخاب رو برای یادگیری خود‌تون داشته باشین.

شرکت در کلاس کنکور؛ شرایط یک کلاس کنکور ایده‌آل

چند نکته مهم برای شرکت در کلاس کنکور

  1. تعداد دانش‌آموزان: تعداد دانش‌آموزان باید استانداره باشه و کلاس خیلی شلوغ نشه. تعداد باید طوری باشه که زمان کافی برای همه دانش‌آموزان وجود داشته باشه. این تعداد ممکنه بسته به نوع کلاس و منطقه متفاوت باشه.
  2. اندازه کلاس: اندازه کلاس باید طوری باشه که بشه به همه دانش‌آموزان توجه کافی داشت. اگه یه کلاس خیلی بزرگ باشه، امکان یادگیری و ارزیابی مناسب برای همه دانش‌آموزان نیست و ممکنه عملکرد اونا پایین بیاد.
  3. تنوع دانش‌آموزان: حضور دانش‌آموزان با تفاوت‌های جنسیتی، فرهنگی، نژادی و اجتماعی می‌تونه زمینه برقراری تفاهمات بین فرهنگ‌ها و بهبود بینش و تحلیل دانش‌آموزان رو فراهم کنه.
  4. توجه بیشتر به نیازهای دانش‌آموزان: توی یه کلاس کنکور ایده‌آل باید توجه ویژه‌ای به نیازهای هر دانش‌آموز بشه. این شامل ارزیابی قبل از انتخاب دوره، تشخیص سطح مهارت‌ها، ارائه متدهای آموزشی مناسب و پشتیبانی مناسب از دانش‌آموزان است.
  5. موقعیت دسترسی: کلاس باید در مکانی قابل دسترس برای همه دانش‌آموزان واقع شده باشه. همینطور، تجهیزات آموزشی و محتواهای آموزشی باید در دسترس دانش‌آموزان باشه.
  6. فضای آموزشی مناسب: فضایی آروم و مناسب با دسترسی به نور و هوای تازه، نمایشگاه‌ها، کتابخانه، تجهیزات آموزشی، دسترسی به اینترنت و … که محیطی مطمئن و تشویق کننده برای مطالعه و یادگیری باشه.
  7. مدرسین با تجربه و مهارت: حضور مدرسین با تجربه و مهارت و استفاده از روش‌های آموزشی مناسب و داشتن قدرت تدریس بالا می‌تونه کیفیت آموزش رو بالا ببره.
  8. محتوای آموزشی مناسب: استفاده از منابع درسی جامع و مرتبط با سطح تحصیلی دانش‌آموزان و همینطور ارائه منابع تمرینی و آزمون‌های شبیه سازی شده برای تمرین بهتر دانش‌آموزان.
  9. مشارکت خانواده‌ها: همکاری و مشارکت فعال خانواده‌ها در روند یادگیری دانش‌آموزان می‌تونه عاملی موثر بر موفقیت اونا توی کنکور باشه.
  10. پشتیبانی روان‌شناختی: فراهم کردن امکانات روان‌شناختی برای دانش‌آموزان، نظارت و تشویق در مسیر یادگیری و امکان مشاوره در زمینه تربیت مهارت‌های تخصصی و آشنایی با رشته دلخواه می‌تونه اعتماد به نفس و انگیزه افراد رو بیشتر کنه.
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

کلاس کنکور آنلاین شرکت کنم یا حضوری؟

انتخاب یه کلاس آموزشی مناسب و دسترسی به نکات اصلی برنامه‌ریزی کنکور از خواسته‌های اصلی دانش‌آموزانه. یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی که دانش‌آموزان تمایل دارن تصمیم‌گیری دقیقی درباره اون داشته باشن، حضور در کلاس آنلاین یا شرکت در کلاس‌های حضوریه.

بدون شک، تصمیم برای شرکت در کلاس کنکور آنلاین یا حضوری به عوامل مختلفی بستگی داره که باید در نظر گرفته بشه. در زیر می‌تونین به بررسی بعضی از این عوامل بپردازین:

کلاس کنکور آنلاین شرکت کنم یا حضوری؟

  1. دسترسی به اینترنت: برای شرکت توی کلاس کنکور آنلاین، شما نیاز به دسترسی به اینترنت دارین. اگه توی محدوده‌ای با اینترنت ضعیف هستین، در نظر داشته باشین که ممکنه با مشکلات فنی مواجه بشین یا قادر نباشین که تا آخر کلاس حضور داشته باشین. ممکنه مشکلاتی مثل قطعی صدا یا تصویر داشته باشین.
  2. زمان: کلاس کنکور آنلاین می‌تونه از تعداد زیادی منابع آموزشی استفاده کنه و به وسیله فیلم و ویدئو تدریس آنلاین شما رو برای شرکت توی آزمون سراسری آماده کنه. در مقابل، توی کلاس کنکور حضوری معمولاً تعداد کمتری منابع وجود داره و شما می‌تونین مطالب رو به صورت زنده با استاد یا دانش‌آموزان دیگه بررسی و تحلیل کنین.
  3. نیاز به تعامل: توی کلاس‌های آنلاین، شما در تماس مستقیم با استاد یا دانش‌آموزان دیگه نیستین و این ممکنه برای بعضی افراد مانع یادگیری باشه. اگه تمایل به تعامل بیشتر با اساتید و دیگران دارین، شاید بهتر باشه در کلاس کنکور حضوری شرکت کنین.

نیازها و شرایط هر فرد ممکنه متفاوت باشه؛ بنابراین توصیه میشه با توجه به موارد فوق و موارد دیگه‌ای که برای شما مهم هستن، تصمیمتون رو در مورد کلاس کنکور بگیرین. همینطور می‌تونین با مشاوران تحصیلی پرش یا اساتید خودتون مشورت کنین تا بهترین راهکارها رو برای خودتون پیدا کنین.

مقایسه شرکت در کلاس کنکور حضوری و آنلاین

مقایسه کلاس کنکور حضوری و آنلاین به عوامل مختلفی، مثل اهداف هر فرد، شرایط زندگی، سطح تمرکز و راحتی فرد برای حضور در محیط جمعی و … بستگی داره. در زیر مزایا و معایب هر کدوم رو بررسی می‌کنیم:

مقایسه شرکت در کلاس کنکور حضوری و آنلاین

شرکت در کلاس کنکور حضوری

خیلی از دانش‌آموزان شرکت توی کلاس‌های کنکور رو مساوی با موفقیت می‌دونن؛ این دسته از دانش‌آموزان عقیده دارن که با شرکت توی کلاس‌های کنکور می‌تونن خیلی از مطالب رو به صورت تخصصی یاد بگیرن. با توجه به اهمیت این موضوع، ما در ادامه این مطلب مزایا این انتخاب رو برای دانش‌آموزان به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

مزایا
  1. بالا بردن تمرکز: در کلاس حضوری، تمرکز بر روی درس بیشتره. چون که فرد در محیطی قرار می‌گیره که افرادی با اهداف و روحیات و ویژگی‌های شخصیتی مشابه خودش اونجا مشغول به تحصیل هستن. با توجه به این موضوع اونا بیشتر روی یادگیری تمرکز می‌کنن.
  2. بالا بردن انگیزه: دیدن فعالیت‌های دیگران و تلاش اونا به شما انگیزه می‌ده که تلاشتون رو بیشتر کنین و بهتر بتونین پیشرفت کنین.
  3. دسترسی به استاد: در کلاس حضوری، شما می‌توانین بلافاصله از استادتون سوال بپرسین و راهنمایی دریافت کنین.
معایب
  1. زمان و رفت و آمد: در کلاس حضوری شما نیاز دارین برای رسیدن به محل کلاس و از محل کلاس به خونه وقت بذارین که ممکنه باعث تلف شدن وقت شما بشه.
  2. هزینه‌های مربوط به حضور توی کلاس: شما نیاز دارین برای حضور در کلاس‌های حضوری هزینه‌ای مثل حمل و نقل، پارکینگ و … رو در نظر بگیرین که ممکنه همه رو نتونین تحمل کنین.
  3. محدودیت زمان برگزاری کلاس: شما نیاز دارین برای حضور در کلاس در زمان خاصی حاضر بشین و این ممکنه با سایر فعالیت‌های شما تداخل داشته باشه.

شرکت در کلاس کنکور آنلاین

مزایا
  1. انعطاف پذیری: با کلاس کنکور آنلاین شما می‌تونین زمان و محل آموزش رو خودتون تعیین کنین و این باعث افزایش انعطاف پذیری شما می‌شه.
  2. کاهش هزینه‌های مربوطه: هزینه‌هایی مثل حمل و نقل، پارکینگ و هزینه‌های مربوط به حضور در کلاس توی این کلاس کنکور آنلاین حذف می‌شه.
  3. دسترسی آسون‌تر به منابع آموزشی: با کلاس آنلاین، شما می‌تونین به راحتی به منابع آموزشی و تمرین‌ها دسترسی پیدا کنین و بدون مشکل به اونا مراجعه کنین.
معایب
  1. کمبود تمرکز: با توجه به اینکه شما در محیط خونه هستین و با اشیاء و موارد غیر درسی دیگه تماس دارین، تمرکز روی درس ممکنه کاهش پیدا کنه.
  2. سر و صدای محیط: ممکنه صداهای مزاحم، صدای صحبت و یا بحث اعضای خانواده و یا محیط بیرون باعث بشه که شما نتونین موقع حضور در کلاس کنکور آنلاین تمرکز داشته باشین.

جمع‌بندی درباره شرکت کردن در کلاس کنکور

شرکت در کلاس کنکور مزایای زیادی داره و شما می‌تونین در این کلاس‌ها به کمک استادتون روی مباحث مربوط به کنکور مسلط بشین، تکنیک‌های کنکوری رو یاد بگیرین، سوالات کنکورهای سال‌های گذشته رو تمرین کنین، رفع اشکال انجام بدین و با آمادگی بالایی در کنکور سراسری شرکت کنین. ولی باید در انتخاب کلاس کنکور مناسب خودتون دقت کنین که ما توی این مقاله، فاکتورهای مربوط به یک کلاس کنکور خوب رو به شما گفتیم.

شرکت در کلاس کنکور اصلا اجبار نیست. بسته به شرایط و سطح درسیتون می‌تونین تصمیم بگیرین که توی این کلاس‌ها شرکت کنین یا نه.

هر کدوم از کلاس‌های حضوری و آنلاین مزایا و معایب خودشونو دارن که توی این مقاله در موردشون توضیح دادیم.

قطعا اگه در این مورد پیگیر باشین و از برنامه درسیتون خارج نشین، کلاس کنکور می‌تونه خیلی به شما کمک کنه تا تراز و رتبه خوبی توی آزمون سراسری به دست بیارین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد