روش مطالعه منطق کنکور

بهترین روش مطالعه منطق کنکور

بعد از درس ریاضی، این درس منطقه که داوطلبان کنکور انسانی رو به چالش می‌کشه. پیدا کردن صحیح‌ترین و موثرترین روش مطالعه منطق کنکور برای داوطلبانی که توی رشته انسانی تحصیل می‌کنن، کار سختیه. توی این مقاله با هم درباره بهترین شیوه خوندن درس منطق کنکور و تکنیک‌های مطالعه موثر این درس، صحبت می‌کنیم.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

ضریب بالای درس منطق توی زیرگروه‌های مختلف رشته انسانی، اون رو به یکی از درس‌های مهم برای کنکوری‌های این رشته تبدیل کرده. پایین بودن میانگین تراز داوطلبان کنکور انسانی توی این درس، باعث میشه با تراز بهتر، تعداد زیادی از رقیباتون رو پشت سر بذارین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اهمیت انتخاب تکنیک‌های صحیح مطالعه منطق کنکور 1401

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای خوندن درس منطق به سبک کنکوری باید اجرا بشه، تمرکز داشتنه. روش مطالعه منطق کنکور انسانی باید به نحوی طراحی بشه که مطالعه مفهومی درس رو هدف قرار بده؛ مطالعه منطق با روش‌های حفظی هیچ نتیجه‌ای برای شما نداره.

از اون‌جایی که تعداد تست‌های این درس توی کنکور کم به نظر می‌رسه و داوطلبان خیال می‌کنن که صرف زمان برای مطالعه اون اهمیت زیادی نداره! اما همین ده تست می‌تونه تراز و رتبه شما رو تا حدود قابل توجهی جابه‌جا کنه.

چرا که تعداد زیادی از کنکوری‌های انسانی با همین تفکر اون رو کنار می‌ذارن! پس با این تفاسیر اگه بتونین توی چنین درسی درصد خوبی کسب کنین، به نسبت دیگران نتایج بهتری بدست میارین. در واقع، بهتره که شما توی برنامه‌ریزی کنکور خود‌تون از مطالعه این درس غافل نشین و سعی کنین با شناخت روش‌های اصولی، بهترین سبک رو برای یادگیری این درس داشته باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

علت تأثیر بالای درس منطق توی کنکور رشته علوم انسانی 1401

همون‌طور که می‌دونین این درس جزو دروس اختصاصی رشته انسانیه و ارزش تست‌های اون توی کنکور بالاست؛ حتما می‌پرسین چرا؟ بودجه‌بندی و ضریب درس منطق توی کنکور و البته میانگین تراز داوطلبان سال‌های گذشته، دلیل ارزش بالای این درس رو به شما توضیح میده.

ضرایب دروس اختصاصی توی عدد 3 ضرب می‌شن و بعد توی نتیجه نهایی هر داوطلب تأثیر می‌ذارن؛ یعنی درس منطق برای زیرگروه یک انسانی ضریب 9 داره و جزو مهم‌ترین دروس برای کسانیه که خواهان رشته‌های تحصیلی این زیرگروه هستن.

مباحث و بودجه‌بندی منطق توی کنکور انسانی 1401

هشتمین درس توی دفترچه اختصاصی کنکور انسانی منطقه که بعد از اون، سوالات درس فلسفه شروع می‌شن. معمولاً بودجه‌بندی و ضرایب این دو درس همراه با همدیگه به داوطلبان کنکور اعلام میشه. اما ما این دو درس رو جداگانه برای شما توضیح میدیم.

جمعاً 25 سوال از این دو درس توی کنکور می‌بینین که حدود 10 مورد از اون‌ها به منطق اختصاص داره. جدول زیر بودجه‌بندی و ضرایب درس منطق رو توی کنکور به شما نشون میده:

بودجه‌بندی درس منطق در کنکور
منطق سال دهم زیرگروه 1 زیرگروه 2 زیرگروه 3 زیرگروه 4 زیرگروه 5
10 سوال 3 1 1 2 2

بهترین شیوه خوندن درس منطق کنکور

روش مطالعه منطق کنکور دو مرحله اساسی و مهم رو شامل میشه:

  • یادگیری صحیح و کامل قوائد درس منطق
  • به کارگیری درس اون‌هابرای حل تمرین و تست

هر دو مرحله باید به صورت کامل و همزمان اجرا بشن تا بتونن شما رو برای جواب دادن به 10 سوال منطق توی کنکور آماده کنن. قواعد و فرمول‌های زیادی توی همون یک کتاب سال دهم وجود داره که نه‌ تنها یاد گرفتن اون‌ها برای دانش‌آموزان چالشه بلکه استفاده کردن از اون‌ها هم همیشه با سردرگمی و گیجی همراهه.

برای این که بتونین همه این قوائد رو توی مرحله اول درست یاد بگیرین و توی مرحله بعدی درست استفاده کنین، باید با تکنیک‌های بهترین روش‌های درس خوندن آشنا باشین. ما در ادامه روش اصولی مطالعه این درس رو به شما توضیح میدیم:

اصولی‌ترین روش مطالعه منطق کنکور

بهترین راه برای مطالعه و یادگیری درس منطق علاوه بر استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرش، اینه که طبق مراحل زیر اون رو یاد بگیرین:

1- پیشخوانی کردن درس منطق

نه‌تنها برای درس منطق بلکه برای تمام درس‌ها، اجرای این مرحله مفید و تأثیرگذاره؛ قبل از این که هر درس رو سر کلاس به شما آموزش بدن، یک بار توی خونه اون رو مرور کنین تا تصویری کلی از موضوعش توی ذهن شما شکل بگیره. با این کار سوالاتی توی ذهن هر دانش‌آموز شکل می‌گیره که حتی قبل از پرسیدن، معلم ضمن تدریس تعدادی از اون‌ها رو پاسخ میده.

پیشخوانی کردن درس

2- مطالعه مفهومی هر درس

بعد از این که همه مباحث رو سر کلاس درست آموزش دیدین و رفع اشکال کردین، نوبت به مطالعه مفهومی هر درس می‌رسه. یادتون باشه که هدف این مرحله حفظ کردن خط به خط کتاب درسی نیست؛ شما باید مفهوم جملاتی که می‌خونین رو درست یاد بگیرین. در واقع، آشنایی با بهترین روش‌های درس خوندن می‌تونه به شما کمک کنه که درک بهتری به مباحث کتاب درسی‌تون پیدا کنین.

فرض کنین قراره چیزایی که می‌خونین رو به شخص دیگه‌ای آموزش بدین؛ با این هدف شیوه خوندن درس منطق کنکور رو بهتر پیاده‌سازی می‌کنین. توجه داشته باشین که هر داوطلب برای اجرای این مرحله به زمان خاصی نیاز داره. کیفیت یادگیری درس منطق تا حدود زیادی به نحوه تدریس اساتید بستگی داره.

اگه دوست دارین خیلی سریع و راحت به بهترین اساتید حوزه کنکور دسترسی پیدا کنین، پیشنهاد می‌کنیم توی کلاس آنلاین کنکور شرکت کنین.

3- خلاصه‌نویسی کردن نکات مهم

اهمیت خلاصه‌نویسی کردن توی درس‌هایی که نکات حفظی و فرمول دارن، خیلی بیشتر از سایر درس‌هاست. برای این که راحت‌تر مطالب درس منطق رو به خاطر بسپارین، حتماً روش‌های خلاصه‌نویسی کنکور رو یاد بگیرین.

4- تست زدن

مهم‌ترین کار برای یه داوطلب کنکوری تست زدنه؛ البته برای این کار باید روند خاصی رو در نظر داشته باشه. تست‌های درس فلسفه و منطق توی کنکور توی چند قالب مختلف طراحی می‌شن. این سوالات می‌تونن مفهومی، حفظی و مسئله محور باشن. حتی توی بعضی موارد سوالات خارج از سطح کتاب هم توی کنکور طراحی میشه.

تست زدن

برای تست زدن توی درس منطق باید بعد از مطالعه، تست‌های آموزشی رو حل کنین تا فرآیند یادگیری‌تون رو کامل کنین. وقتی به قدر کافی به مباحث هر درس مسلط شدین، سراغ تست‌های کنکوری برین و اون‌ها رو حل کنین. چک کردن پاسخنامه و علامت زدن تست‌های غلط از کارهاییه که شیوه خوندن درس منطق کنکور رو به مفیدترین حال ممکن تبدیل می‌کنه.

استفاده از یک منبع کمک درسی خوب توی این مرحله می‌تونه سرعت درس خوندن و تست زدن شما رو بالا ببره. شاید انتخاب کردن از بین منابع مختلف برای شما سخت باشه؛ به همین دلیل ما پیشنهاد ویژه‌ای برای شما داریم: استفاده از بسته آموزشی کنکور انسانی پرش می‌تونه شما رو برای شرکت توی کنکور حسابی آماده کنه.

این بسته‌ها که شامل کتاب کمک درسی و ویدیوهای آموزشی می‌شن، می‌تونن به تمام سوالای شما در مورد دروس کنکور رشته انسانی پاسخ بدن.

5- مرور کردن

برای این که مطالب این درس و نکته‌های اون از ذهن شما پاک نشه، باید توی فواصل زمانی منظم اون‌ها رو مرور کنین. بهترین کار اینه که برای مرور درسی اول نکته‌هایی که خلاصه‌نویسی کردین رو یک بار مطالعه کنین. بعد سراغ تست‌هایی که قبلاً اشتباه حل کردین یا تست‌هایی که بی پاسخ گذاشته بودین برین. اگه به قدر کافی زمان داشتین تست‌های جدید هم حل کنین.

مرور کردن

آشنایی با شیوه‌های صحیح مطالعه رتبه‌های برتر برای منطق کنکور

در ادامه تجربه تعدادی از داوطلبانی که قبلاً رتبه‌های دو رقمی و سه رقمی از کنکور کسب کردن رو با هم مرور می‌کنیم:

  • « من این درس رو اصلاً حفظی نخوندم و به نظرم حفظی خوندن این درس باعث میشه نتیجه نگیریم. من برای این درس، با استفاده از فهم خودم جزوه تهیه کردم و بعدش تست می‌زدم. »
  • « من توی این درس، کتاب درسی رو خط به خط خوندم، از نکات مهم درس خلاصه‌نویسی و در آخر هر فصل، تعدادی تست جامع حل می‌کردم. همچنین نکات مهم تست‌ها رو هم یادداشت می‌کردم. »
  • « من این درس رو توی روزهای جمعه می‌خوندم و توی روزهای شنبه اون رو دوره می‌کردم. بعد از مطالعه اون، تعدادی تست از هر مبحث حل می‌کردم و به مبحث مسلط می‌شدم. »
  • « چون توی این درس، سوالات متفاوت و متنوعی طرح میشه، من تعداد زیادی تست تألیفی حل می‌کردم. بعد از اینکه به مباحث مسلط می‌شدم، تست‌های کنکور رو حل می‌کردم. »
  • « من این دروس رو از روی کتاب کمک درسی می‌خوندم و تست حل می‌کردم. »
  • « برای درس منطق اول کتاب درسی رو می‌خوندم؛ پس از مطالعه کتاب درسی، تست‌های اون مبحث رو حل می‌کردم. پاسخنامه رو به طور دقیق چک و اشتباهاتم رو شناسایی می‌کردم. »
  • « من این درس رو توی کلاس درس خیلی دقیق گوش می‌دادم و مطالب اصلی درس رو توی کلاس یاد می‌گرفتم. تعداد زیادی تست حل می‌کردم؛ چون دروس با تست برام بهتر جا می‌افتاد. »
  • « من توی این درس اول کتاب درسی رو خط به خط و کامل بررسی می‌کردم. خلاصه‌های کتاب کمک درسی رو بررسی می‌کردم و شروع به تست‌زنی می‌کردم. »
سخن پایانی درباره بهترین روش های خوندن منطق

برای پیاده‌سازی تکنیک‌های صحیح خوندن منطق کنکور باید با تمرکز و به صورت مستمر درس بخونین. اجرای مرحله‌های مختلف روش مطالعه منطق کنکور مثل خلاصه‌نویسی و مرور کردن منظم رو جدی بگیرین تا خیالتون از بابت یادگیری عمیق و مفهومی این درس راحت باشه.

باور داشته باشین که با تلاش و پشتکار به هدفتون از شرکت توی کنکور می‌رسین. کمک گرفتن از کلاس‌های آنلاین کنکور انسانی می‌تونه شما رو برای تمام دروسی که باید مطالعه کنین، تقویت کنه. به منابعی که برای آمادگی کنکور از اون‌ها استفاده می‌کنین، دقت کنین تا بتونین به نتیجه‌های خوبی برسین.

بله، منطق درس مهمیه که توی کنکور سراسری ضریب بالایی داره و برای گرفتن نتیجه خوب توی آزمون حتماً باید این درس رو خیلی خوب مطالعه کنین.

پیشخوانی و مرور و استفاده از روش‌هایی که توی این مقاله درموردش صحبت کردیم کمک می‌کنه تا بتونین به شیوه درست این درس رو برای آزمون سراسری مطالعه کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد