ترمیم معدل برای کنکور 1403

ترمیم معدل برای کنکور 1403

برای خیلی از دانش‌آموزان شرایط خاص و عجیب‌ و غریب دقیقا توی همون شب امتحان نهایی رخ میده! از طرفی گروهی از دانش‌آموزان با وجود آمادگی بالایی که برای امتحان دارن، در اثر استرس و اضطراب به مشکل می‌خورن.

تاثیر معدل توی کنکور باعث شده که نمرات حاصل از امتحانات نهایی دوره متوسطه برای دانش‌آموزان بیشتر از همیشه اهمیت داشته باشه؛ به عبارتی، خیلی از دانش‌آموزان با وجود رعایت نکات برنامه‌ریزی کنکور باز هم به دلیل اینکه موفق نشدن توی امتحانات نهایی‌ نمره خوبی کسب کنن نتونستن شرایط خوبی رو هم توی کنکور تجربه کنن.

با توجه به همین دلایل، برای کاهش استرس و فراهم کردن شرایط بهتر برای داوطلبان، طرح ترمیم معدل اجرا شده تا عدالت آموزشی به شکل بهتری اجرا بشه.

در این مقاله همه چیز را در مورد ترمیم معدل 1403 با هم بررسی می‌کنیم. پس تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

ترمیم معدل برای کنکور

از اونجایی که معدل دانش‌آموزان پایه‌های دوازدهم، یازدهم و دهم توی کنکور تاثیرگذاره، قوانینی برای جبران معدل‌های پایین وضع شده. اصلی‌ترین هدف اجرای قانون ترمیم معدل برای کنکور 1403، فراهم کردن یک فرصت جبران برای داوطلبان کنکوره.

پس بهتره دانش آموزانی که دوست دارن توی کنکور موفق بشن و معدل بالایی ندارن، از این فرصت استفاده کنن. در ادامه قصد داریم تا شما رو با شرایط ترمیم معدل، هزینه ترمیم معدل و همچنین نکات دیگه اون آشنا کنیم، پس با ما همراه باشین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

کسانی که از این قانون استفاده می‌کنن مجددا سر جلسه امتحان دروسی، که جزو منابع کنکور هستن حاضر میشن؛ با این امتحان مجدد امکان رسیدن به نمره‌های بالاتر براشون فراهم میشه؛ از اونجایی که با تمرین بیشتر میشه توی امتحانات تشریحی قبول شد، پیشنهاد می‌کنیم از این فرصت برای بالا بردن نمره امتحانات مهم خود استفاده کنین.

همچنین توجه داشته باشین که معدل توی کنکور به صورت مستقیم تاثیر 40 درصدی داشته و بهتره اگه معدل خوبی در زمان دبیرستان کسب نکردین، حتما از آزمون‌های ترمیم معدل استفاده کنین. در کل پیشنهاد میشه که داوطلبان رشته‌های مختلف، از آخرین تغییرات کنکور به صورت دقیق باخبر بشن. ما توی این مطلب، تمامی شرایط و قوانین ترمیم معدل رو به صورت دقیق بررسی می‌کنیم.

همچنین شما می‌تونین برای درک هرچه بهتر از ترمیم معدل ویدئو زیر رو مشاهده کنین.

چه کسانی باید از ترمیم معدل برای کنکور 1403 استفاده کنن؟

اگه جزو دانش‌آموزان زیر هستین بهتره از فرصت بهبود معدل استفاده کنین:

چه کسانی باید از ترمیم معدل برای کنکور استفاده کنند؟

  • دانش‌آموزانی که سر جلسه امتحان با استرس و اضطراب شدید درگیر شدن؛
  • دانش‌آموزانی که به‌ دلیل بیماری و ضعف جسمی نتونستن سر جلسه امتحان به خوبی عمل کنن؛
  • دانش‌آموزانی که به‌ خاطر حواس‌پرتی تمرکز کافی برای شرکت توی امتحان رو نداشتن؛
  • دانش‌آموزانی که به دلیل یک خطای کوچک بخش زیادی از نمره امتحان خود‌شون رو از دست دادن؛
  • دانش‌آموزانی که به‌ خاطر شرایط خاص نتونستن از قبل برای امتحان به اندازه کافی درس بخونن و به زمان بیشتری نیاز داشتن.

شرایط شرکت در امتحانات ترمیم معدل کنکور 1403

دانش‌آموزانی که از سال 84 به بعد فارغ‌التحصیل شدن و کسانی که از سال 91 به بعد مدرک پیش‌دانشگاهی خود‌شون رو دریافت کردن، امکان حضور در امتحانات ترمیم معدل رو دارن. اون دسته از داوطلبانی که جزو این گروه‌ها هستن و از نمره امتحانات نهایی خود رضایت ندارن، می‌تونن با استفاده از ترمیم معدل به نمرات بهتری برسن.

قوانین مهم در رابطه با ترمیم معدل

برای شرکت توی آزمون بهبود معدل چند شرط ساده وجود داره که باید بدونین:

قوانین مهم در رابطه با ترمیم معدل

  1. هر داوطلب فقط یک بار می‌تونه توی امتحانات بهبود معدل 1403 شرکت کنه.
  2. نمره‌های امتحانات ترمیم معدل در کارنامه دانش‌آموز ثبت نمیشه و فقط برای ثبت سابقه تحصیلی دانش‌آموز در مراحل مربوط به کنکور استفاده میشه.
  3. در صورتی‌ که نمره حاصل از این امتحان پایین‌تر از نمرات قبلی باشه، نمره بالاتر توی سابقه تحصیلی ذکر میشه.
  4. برای شرکت در این امتحان باید به مدرسه‌ای که قبلا در اون تحصیل می‌کردین مراجعه کنین. لازمه که برای شرکت در امتحان در همون منطقه‌ای که فارغ‌التحصیل شدین، حاضر بشین.
  5. حدود دو ماه قبل از امتحانات زمان ثبت‌نام برای آزمون بهبود معدله؛ پس برای شرکت توی این آزمون حواس‌تون به زمان ثبت‌نام باشه.
  6. امتحانات بهبود معدل برای کنکور در سه نوبت دی، خرداد و شهریور برگزار میشه.

هزینه ترمیم معدل چقدره؟

در پاسخ به سوال «هزینه ترمیم معدل چقدره» باید بگیم که در گذشته هزینه ترمیم معدل شهریه ثابت ۵۰ هزار تومانی بوده که در ادامه به ازای هر درسی که قرار بود برای اون دانش‌آموزان امتحان بدن، باید ۲۰ هزار تومان، هزینه ترمیم معدل پرداخت می‌کردن.

به طور کلی، محدودیتی برای تعداد دروسی که قراره برای اون‌ها مجددا امتحان بدین وجود نداره؛ دانش‌آموزان می‌تونن هر تعداد درس که نیازه برای امتحان مجدد انتخاب کنن. با ما تا ادامه همراه باشین تا اطلاعات کاملی رو در رابطه با هزینه ترمیم معدل برای کنکور 1403 کسب کنین.

هزینه ترمیم معدل برای کنکور

هزینه ترمیم معدل برای کنکور 1403

همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم، هزینه ترمیم معدل در سال‌های گذشته یک میزان ثابت مشخص بود. اما نکته قابل توجه اینه که تا زمان تهیه این مطلب، هزینه ترمیم معدل برای کنکور 1403، توسط شواری آموزش و پرورش هر استان تعیین می شه. در جدول زیر به هزینه های تعیین شده به طور کامل اشاره شده:

لیست استان‌ها

هزینه ترمیم معدل

ایلام

هزینه ترمیم معدل برای هر درس 50 هزار تومان
اردبیل هزینه ترمیم معدل برای هر درس 30 هزار تومان
اصفهان هزینه ترمیم معدل برای هر درس 35 هزار تومان
آذربایجان غربی شهریه ثابت ترمیم معدل 50 هزار تومان و هزینه هر درس 20 هزار تومان
آذربایجان شرقی هزینه ترمیم معدل برای هر درس بسته به شهر چیزی حدود 16 تا 60 هزار تومان
سمنان هزینه ترمیم معدل برای هر درس 60 هزار تومان
سیستان و بلوچستان هزینه ترمیم معدل برای هر درس 50 هزار تومان
قم شهریه ثابت ترمیم معدل 32.500 هزار تومان و هزینه هر درس 32.500 هزار تومان
خراسان جنوبی هزینه ترمیم معدل برای هر درس 100 هزار تومان
خراسان رضوی هزینه ترمیم معدل برای هر درس 62 هزار تومان
خوزستان شهریه ثابت ترمیم معدل از 18 تا 50 هزار تومان و هزینه هر درس 8 تا 60 هزار تومان (بسته به هر شهر این هزینه‌ها متفاوته)
کهگیلویه و بویر احمد هزینه ترمیم معدل برای هر درس 30 هزار تومان
گلستان هزینه ترمیم معدل برای هر درس بسته به شهر چیزی حدود 17 تا 25 هزار تومان
گیلان هزینه ترمیم معدل برای هر درس 25 هزار تومان
مازندران شهریه ثابت ترمیم معدل 50 هزار تومان و هزینه هر درس 30 هزار تومان
مرکزی شهریه ثابت ترمیم معدل 110 هزار تومان و هزینه هر درس 105 هزار تومان

شرایط ترمیم معدل نظام قدیم برای کنکور 1403

اگه به دنبال دونستن شرایط بهبود معدل برای کنکوری‌های نظام قدیم هستین، بهتره بدونین، داوطلب‌هایی که دیپلم نظام قدیم رو دارن هم می‌تونن از این طرح استفاده کنن. داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم دارن، علاوه بر دروس نهایی سال سوم دبیرستان، می‌تونن نمرات دروسی رو که در پیش دانشگاهی به صورت نهایی برگزار شده رو نیز ترمیم کنن.

آیا شرکت در امتحانات ترمیم معدل 1403 برای من مفیده؟

بعد از خوندن این مقاله و دونستن شرایط ترمیم معدل یا هزینه ترمیم معدل اگه برای شرکت در این امتحانات دو دل هستین، پیشنهاد می‌کنیم شانس خود‌تون رو امتحان کنین. اگه شما هم جزو اون گروه داوطلبانی هستین که در مقاله نام بردیم، حتما از فرصت بهبود معدل استفاده کنین.

از اونجایی که تاثیر معدل در کنکور به 60% رسیده، داشتن معدل بالا برای پیشی گرفتن از رقباتون یکی از اولین قدم‌های موفقیت در کنکوره. اگه در مورد شرکت در این امتحانات یا جزئیات مربوط به اون سوال یا ابهامی دارین از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشین. برای ارتباط با مشاوران تحصیلی گروه آموزشی پرش شماره تماس خودتون رو از طریق کادر «ارتباط با ما» وارد کنین تا در اولین فرصت با شما تماس بگیریم.

ترمیم معدل نمرات دیپلم

ترمیم معدل برای دانش‌آموزانی که نمرات پایینی در برخی دروس دارن و در نهایت منجر به افت معدل اون‌ها شده یک فرصت برای بهبود نمرات و ارتقاء معدله. با این حال نمرات جدیدی که طی این امتحان دریافت میکنن در کارنامه درج نمیشه، اما در سوابق تحصیلی فرد لحاظ میشه.

تاثیر ترمیم معدل در کنکور 1403

حتما شنیدین که در آزمون سراسری 1403 نمره معدل تاثیر قطعی در رتبه و نتیجه کنکور شما داره؛ اما، این در صورتیه که نمره معدل شما بالا باشه. یعنی اگه شما رتبه خوبی توی کنکور به دست بیارین و معدل پایینی داشته باشین، معدل شما توی نتیجه کنکور شما تاثیری نداره.

تاثیر ترمیم معدل در کنکور

تو جدول زیر به میزان تاثیر معدل توی کنکور امسال و سال‌های آتی می‌پردازیم:

سال 1402- 1403 پایه 12 تاثیر 40 درصدی معدل در نتیجه کنکور
سال 1403- 1404 پایه 12 تاثیر 50 درصدی معدل در نتیجه کنکور
سال 1404- 1405 پایه 11 و 12 تاثیر 60 درصدی معدل در نتیجه کنکور
سال 1405- 1406 پایه 10، 11 و 12 تاثیر 60 درصدی معدل در نتیجه

کنکور

زمان و محل ثبت نام برای ترمیم معدل کنکور

زمان ثبت نام ترمیم معدل 1403، یک ماه قبل از برگزاری امتحانات نهاییه. به این موضوع توجه کنین که هر فرد تنها یک بار می‌تونه در این آزمون شرکت کنه. محل ثبت نام نیز مدرسه بزرگسالان منطقه آموزشی که فرد قبلا در اونجا تحصیل کرده و از اونجا فارغ‌التحصیل شده.

ترمیم معدل برای رشته‌های بدون کنکور

با توجه به اونچه که برای کنکور سال 1403 تصویب شده، تقریبا 85 درصد پذیرش دانشگاه ها بدون نیاز به شرکت در کنکوره؛ اما، در حال حاضر در مورد اینکه این گرایش ها و متقاضیان اون‌ها به ترمیم معدل نیاز دارن یا خیر هنوز صحبت نشده.

افرادی که مشمول طرح ترمیم معدل کنکور 1403 نیستن

  • فارغ التحصیلان دوره متوسطه و دبیرستان (قبل از سال 1384)
  • دارندگان مدرک پیش دانشگاهی (قبل از سال 1391)
چند توصیه برای ترمیم معدل

توصیه میشه ترمیم معدل در دی ماه انجام بشه که حجم درس‌ها کم‌تره و بهتر می‌تونیم روی نقاط ضعف و ایرادات تمرکز کرد. دانش آموزانی که این شیوه رو در پیش می‌گیرن به نتیجه بهتری در تیر ماه می‌رسن؛ زیرا، پایه خود‌شون رو در این زمان قوی می‌کنن. در واقع این روشیه که برای تمامی داوطلبان کنکور توصیه میشه.

چرا که در دی ماه به رفع اشکال و بررسی نقاط ضعف خود می‌پردازن و در ماه پایانی زمانبندی خودشون رو به تست‌زنی دروس تخصصی و تحلیل اون‌ها اختصاص میدن. در این ماه مطالعه تشریحی و یادگیری مطالب جدید توصیه نمیشه و تنها مرور خلاصه‌نویسی‌ها و جمع بندی ملاک عمله.

 شرکت در کنکور رشته دیگر و ترمیم معدل

سوالی که برای برخی از داوطلبان پیش میاد اینه که اگه قصد شرکت در کنکور برای قبولی در رشته دیگه‌ای که توی گروه آزمایشی ما نیست رو داریم باز هم باید ترمیم معدل کنیم یا نه. پاسخ اینه که فقط در صورتی می‌تونیم ترمیم معدل انجام بدیم که در امتحان اون درس شرکت کرده باشیم.

 شرکت در کنکور رشته دیگر و ترمیم معدل

برای مثال اگه شما توی رشته انسانی درس خونده باشین و بعد تصمیم بگیرین در کنکور رشته دیگه‌ای شرکت کنین در ابتدا باید دروس مربوط به اون رشته رو امتحان بدین و بعد اگه نیاز بود ترمیم معدل کنین. اگه در امتحان مربوطه شرکت نکنین نمره اون درس برای شما صفر تلقی میشه.

پس حتما باید از قبل آزمونی داده باشین که بعدا بتونین ترمیم معدل کنین. اگه درسی رو آزمون نداده باشین مسلمه که دیگه چیزی به نام ترمیم معدل برای اون وجود نداره.

“اگه در زمینه ترمیم معدل دچار مشکل شدین یا سوالی براتون پیش اومد، می‌تونین به آسونی در بخش نظرات، سوالات خوتون رو از ما بپرسین! یا همچنین می‌تونین با وارد کردن شماره تلفن خودتون توی باکس ارتباط با ما، منتظر تماس مشاوران ما باشین🎯📚”

دانش‌آموزان می‌تونن از یک ماه قبل از شروع امتحانات خرداد، شهریور و یا دی ماه، اقدام به ثبت نام ترمیم معدل کنن.

خیر، نمرات ترمیم معدل فقط در کنکور تاثیر دارن و نمی‌تونن نمرات داخل کارنامه رو که به صورت کتبی درج شده، تغییر بدن.

دانش‌آموزانی که در امتحانات مدرسه‌شون نتونستن نمرات خوبی کسب کنن می‌تونن با کمک ترمیم معدل، نمراتشون رو برای موفقیت در کنکور افزایش بدن.

خیر، شما می‌تونین هر تعداد از دروسی که بخواین رو در این آزمون انتخاب کرده و نمره اون رو ارتقا بدین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

24 دیدگاه دربارهٔ «ترمیم معدل برای کنکور 1403»

  1. آواتار ساحل

    سلام وقت بخیر
    آیا کسایی که دیپلم ندارن( دروس افتاده دارن) میتونن ترمیم دروس پاس شده رو انجام بدن؟

    1. آواتار رضا احمدی راد
      رضا احمدی راد

      سلام ساحل خانم وقت شما هم بخیر.
      با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردیم، تا امسال یعنی سال ۱۴۰۳، یکی از شرایط شرکت توی امتحانات ترمیم معدل، داشتن دیپلمه.
      اما پیشنهاد می‌کنم که حتما با مشاورین تحصیلی در این رابطه مشورت کنی. برای ارتباط با مشاورین پرش، شماره تماست رو توی کادر تماس با ما وارد کن.
      موفق و پیروز باشی🌺

  2. آواتار محمدرضا

    سلام و خسته نباشید
    آیا میشه کسانی که برای کنکور 402 پشت کنکور موندن و ترمیم زدن دوباره ترمیم کنن برای 403؟
    تا جایی که میدونم این امکان فعلا نیست.هر کسی فقط یک ابار میتونه ترمیم بزنه

    1. آواتار نگار ناظم الشعرا
      نگار ناظم الشعرا

      سلام آقا محمدرضا امیدوارم خوب باشی🙌
      برای ترمیم معدل برای هر درس فقط یکبار میشه اقدام کرد. دو درس در خرداد، سه درس در شهریور، و بقیه دروس رو در دی ماه امتحان میتونین امتحان بدین یا اینکه همه دروس رو توی یه نوبت امتحان بدین.

  3. آواتار نگار ناظم

    سلام رامبد جان امیدوارم خوب باشی🙏🏻🙌🏼
    بستگی به تغییرات کتابهای درسی داره. اگر که تغییرات چندانی نداشته باشند میتونی از کتابهای قدیم استفاده کنی اما اگر بخشهایی حذف یا اضافه شده باشند باید کتابهای جدید تهیه کنی.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد