تکنیک ضربدر منها

تکنیک ضربدر منها

کسی می‌تواند در کنکور به موفقیت برسد که بیشترین تعداد سوال را در کمترین زمان ممکن پاسخ دهد. تصور کنید در آزمون کنکور چیزی به عنوان محدودیت زمانی وجود نداشت و همه می‌توانستند مثلاً تا 10 ساعت سر جلسه حضور داشته باشند؛ در چنین شرایطی تعداد زیاد از داوطلبان می‌توانستند به 100 درصد سوالات جواب درست بدهند! پس هنر رتبه‌های برتر مدیریت زمان برای درس خواندن و یاد گرفتن روش‌های آزمون دادن است.

یکی از روش‌های مفیدی که برای مدیریت زمان در جلسه کنکور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تکنیک ضربدر منها است که در این مقاله به طور مفصل در مورد آن با هم صحبت می‌کنیم. تکنیک ضربدر منها در تست‌زنی سرعت شما را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد و شما را از استرس کمبود زمان نجات می‌دهد.

استفاده از تکنیک ضربدر و منها در تست‌زنی به داوطلبان کمک می‌کند تا احتمال علامت زدن پاسخ‌های اشتباه را کاهش دهند. با کمک این روش سرعت تست زدن هم افزایش پیدا می‌کند و همه چیز تحت کنترل داوطلب قرار دارد. یادگیری و تمرین تکنیک ضربدر منها در آزمون‌های آزمایشی، برای اجرای صحیح آن سر جلسه کنکور اهمیت زیادی دارد.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

تکنیک ضربدر منها در کنکور

پیش از آموزش تکنیک ضربدر منها، حتما تا به حال شده با وجود مطالعه خوب و کامل یک درس، نتوانید سر جلسه آزمون به سوالات آن پاسخ دهید؟ یا کسی را می‌شناسید که در مدرسه و سر کلاس درس همیشه شاگرد اول بوده و اصول برنامه‌ریزی کنکور را رعایت کرده؛ اما موفق به کسب رتبه‌‌های خوب در کنکور سراسری نشده باشد؟ فکر می‌کنید مشکل این افراد چه چیزی باشد؟ نقطه ضعف آن‌ها کجاست؟ یا رمز و راز کسانی که موفق شده‌اند چه چیزی می‌تواند باشد؟! ممکن است به دلیل آشنا نبودن با روش ضربدر منها در کنکور، علت این مشکل باشد؟

تکنیک ضربدر منها در کنکور

جواب این سوال به تکنیک‌هایی که سر جلسه مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارتباط دارد؛ تکنیک‌هایی مثل تکنیک ضربدر و منها، تکنیک زمان‌های نقصانی، تست زنی اصولی و … داوطلبان کنکور را یه پله جلوتر از رقیبان‌شان می‌برد. به همین دلیل هم یادگیری این تکنیک‌ها برای حضور در جلسه کنکور از اهمیت زیادی برخوردار است.

با انجام این تکنیک شما یاد می‌گیرید که زمان زیادی را صرف پاسخگویی به یک سوال نکنید. زیرا اگر روی یک سوال گیر کنید وقت و انرژی زیادی از شما گرفته می‌شود و این اصلا برای نتیجه آزمون شما خوب نیست. پس اگر می‌خواهید به خوبی در کنکور موفق شوید، در ادامه با ما باشید تا از آموزش تکنیک ضربدر منها بهره‌مند شوید:

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

مدیریت زمان با تکنیک ضربدر منها

مدیریت زمان در این تکنیک به گونه ای است که شما زمان خود را در ابتدای آزمون در نظر می‌گیرید تا در نهایت بتوانید به تمامی تست‌ها پاسخ دهید. نه اینکه تمام زمان خود را بر روی یک درس بگذارید و در نهایت متوجه شوید که یک عالمه تست های نزده و یا نخوانده باقی گذاشته اید.

مراحل اجرای تکنیک ضربدر منها در تست زنی

یکی از اصولی که باید همیشه به خاطر داشته باشیم این است که حتی رتبه یک کنکور هم همه درس‌ها را 100 درصد درست پاسخ نداده‌اند! نه تنها رتبه‌های برتر بلکه هیچ داوطلبی سر جلسه کنکور نمی‌تواند به تمام سوالات پاسخ درست دهد! پس هدف اصلی از شرکت در کنکور رسیدن به درصدهای بالاست، نه صرفاً 100 درصد. حالا باید بدانیم که برای دستیابی به درصدهای بالا باید چه کارهایی انجام دهیم؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای مدیریت زمان این است که بدانیم سر جلسه کنکور و با توجه به زمان محدودی که داریم، باید به کدام سوالات پاسخ دهیم و از کدام سوالات عبور کنیم. اگر تا به حال برای آزمون دادن از سوال یک شروع می‌کردید و یکی یکی جلو می‌رفتید، از روش درستی استفاده نمی‌کردید! به عنوان یک کنکوری باید بین سوال‌های مختلف اولویت‌بندی داشته باشید تا با کمبود زمان مواجه نشوید. تکنیک ضربدر منها به شما کمک می‌کند تا این کار را انجام دهید. در ادامه مراحل اجرای این تکنیک را قدم به قدم با هم طی می‌کنیم:

مرحله اول: تشخیص نوع سوالات برای اجرای تکنیک تست زنی ضربدر منها

در این روش اولویت‌بندی کردن بین سوالات مختلف را با توجه به نوع آن‌ها انجام می‌دهیم. سر جلسه آزمون ما با سه نوع مختلف از سوالات مواجه می‌شویم:

  1. سوالات ساده: سوالاتی که به آن‌ها تسلط داریم و می‌توانیم به سادگی و به درستی به آن‌ها پاسخ دهیم. طبیعی است که به محض خواندن صورت این سوالات جواب آن هم در ذهن شکل بگیرد و خیلی زود از آن عبور کنید.
  2. سوالات شک‌دار و زمانبر: دومین نوع از سوالات مواردی هستند که برای جواب دادن به آن‌ها به شک می‌افتید، یا می‌دانید اگر زمان بیشتری برای آن‌ها صرف کنید به جواب خواهید رسید. این سوالات را با علامت ضربدر مشخص کنید تا بعداً دوباره به سراغ‌شان برگردید. به این ترتیب برای جواب دادن به سوالات بعدی نگران نخواهید ماند.
  3. سوالات سخت: این موارد همان سوالاتی هستند که فکر می‌کنیم جواب دادن به آن‌ها ممکن نیست. حتی اگر برای این سوالات به جواب هم برسید، آن‌قدر شک دارید که هیچ‌وقت روی برگه پاسخنامه آن را علامت نمی‌زنید! خیلی وقت‌ها جواب دادن به همین سوالات باعث ایجاد درصدهای منفی می‌شود؛ یعنی نه تنها تاثیر مثبتی در کارنامه کنکور داوطلب ندارد، بلکه باعث اثرات منفی هم می‌شود! بهترین کار این است که به راحتی از کنار این سوالات عبور کنید. البته یک علامت منها در کنار این نوع تست‌ها قرار دهید تا یادتان باشد در زمان‌های اضافی برای حل آن‌ها وقت صرف نکنید.

توجه: اجرا کردن این تکنیک فقط و فقط با تمرین و تکرار عملی خواهد شد. شما باید این تکنیک را آن‌قدر تکرار کنید که به یک عادت در وجود شما تبدیل شود.

مرحله دوم: تقسیم‌بندی زمان باقیمانده برای سوالات علامت‌دار

در این مرحله به سوالات علامت‌دار برمی‌گردیم؛ حالا زمان آن رسیده که با خیال راحت سراغ سوالات علامت‌دار برگردیم و برای حل آن‌ها زمان صرف کنیم. اگر با خیال راحت برای حل سوالات شک‌دار زمان بگذارید، به احتمال زیاد چند پاسخ صحیح دیگر به کارنامه خود اضافه می‌کنید.

استفاده از این روش به کاهش درصد منفی کنکور کمک زیادی می‌کند و این یکی از مهم‌ترین فواید تکنیک ضربدر منها در تست‌زنی است.

تکنیک ضربدر منها برای چه کسانی مناسب است؟

همه داوطلب‌های کنکور سراسری و شرکت‌کنندگان آزمون‌های آزمایشی می‌توانند از این تکنیک برای حل تست‌ها استفاده کنند. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که باید برای اجرای صحیح این تکنیک، به قدر کافی تمرین کرده باشید. اگر بدون تمرین و برای اولین بار این روش را سر جلسه کنکور اجرا می‌کنید، نباید توقع نتیجه خیلی خاصی داشته باشید!

تکنیک ضربدر منها برای چه افرادی مناسبه

باید حداقل چندین بار این تکنیک را زمان حل تست‌های تمرینی، تکمیلی و سنجشی در منزل امتحان کنید تا قلق‌های آن را خوب یاد بگیرید. پیشنهاد می‌کنیم چندین بار سر جلسه آزمون‌های آزمایشی هم تکنیک ضربدر منها در تست‌زنی را اجرایی کنید. بعد از این که به اندازه کافی روی اجرای این روش تسلط پیدا کردید، باید از آن انتظار نتیجه خوب داشته باشید.

تمرین مستمر تکنیک ضربدر منها

شما می‌توانید در برنامه روزانه خود این تمرین را بگنجانید. بدون اینکه لازم باشد به سوالات پاسخ دهید. هدف این است که فقط نوع سوالات را بشناسید و بتوانید آسان و سخت بودن آن‌ها را از هم تشخیص دهید. با این روش زمان برگزاری آزمون اصلی این کار برایتان خیلی راحت تر خواهد بود.

با انجام این روش هم آرامش خاطر بیشتری می‌گیرید هم اینکه می‌توانید با ادغام آن با تکنیک زمان‌های نقصانی از وقت کم آوردن پیشگیری کنید.

قدرت نه گفتن در تکنیک ضربدر منها

قدرت نه گفتن اینگونه است که هیجانات خود را کنترل کنید و به راحتی از سوالاتی که جواب آن ‌ها را نمی‌دانید گذر کنید. سوالاتی که وقت گیر هستند را به پایان آزمون موکول کنید تا اگر نتوانستید آن‌ها را حل کنید وقت خود را از دست نداده باشید.

تداوم در اجرای تکنیک‌های مختلف تست‌زنی

یاد گرفتن روش ضربدر منها کنکور یا هر تکنیک دیگری به مرور زمان و با اجرای مداوم انجام می‌شود. به‌خاطر داشته باشید که این تکنیک به شما کمک می‌کند تا از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

در این مقاله تمام تلاش‌مان را کردیم که روش استفاده از تکنیک ضربدر منها را برای تست زدن به‌طور کامل به شما آموزش دهیم. حتماً این روش را از قبل در آزمون‌های آزمایشی امتحان کنید تا برای مدیریت زمان در کنکور از آن بهره ببرید. با این کار هم از کمبود زمان جلوگیری می‌کنید و هم احتمال پاسخ‌های اشتباه و درصدهای منفی را کاهش می‌دهید.

همچنین اگر در برنامه‌ریزی کردن برای کنکور خود دچار مشکل شده‌اید، نگران نباشید و همین حالا با خواندن “نکات طلایی درباره برنامه ریزی کنکور” برای خود برنامه درسی اصولی، طراحی و اجرا کنید:

اگر برای اجرای این تکنیک به کمک احتیاج دارید،و یا احساس می‌کنید نمی‌توانید به خوبی روش ضربدر منها را در کنکور اجرا کنید،  شماره تماس خود را در کادر «ارتباط با ما» وارد کنید تا مشاوران گروه آموزشی پرش با شما تماس بگیرند. و از مشاوره رایگان معلم خصوصی پرش بهره مند شوید.

این روش به داوطلبان کمک می‌کنه تا از آموخته‌های خود نهایت استفاده را ببرند. احتمال پاسخ‌های اشتباه و درصد منفی با این روش کاهش پیدا می‌کند.

سوالات سخت آن دسته از سوالات هستند که در مورد جواب آن‌ها هیچ ایده‌ای ندارید. اما برای پیدا کردن سوالات شک‌دار راه‌حلی در ذهن دارید که به زمان نیاز دارد. بنابراین سوال شک‌دار را علامت می‌زنید تا در وقت اضافه سراغ آن بروید.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد