دانلود دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری 1403

دفترچه انتخاب رشته 1403

دفترچه انتخاب رشته در اصل دفترچه راهنماییه که به ما کمک می‌کنه بعد از کنکور بدونیم در مراحل بعد آزمون باید چیکار کنیم. دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری 1403 تمامی اطلاعاتی که برای انتخاب رشته نیاز دارین رو در اختیارتون قرار میده تا به درستی مسیر ورود به دانشگاه رو طی کنین و خوندن و بررسی تمام صفحات این دفترچه برای تمام کسانی که کنکور میدن واجبه تا از سردرگمی دربیان و جواب سوالاتشون رو بگیرن.

در واقع، همونطور که داوطلبان باید قبل از شرکت در آزمون از بودجه‌بندی کنکور اطلاع داشته باشن، باید در زمان انتخاب رشته هم به صورت اصولی تصمیم‌گیری کنن. ما در این قسمت، نکات کلیدی دفترچه انتخاب رشته رو به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته 1403 در ادامه همراه ما باشین.

این مقاله بهتون کمک می‌کنه تا با محتوای دفترچه انتخاب رشته 1403 آشنا بشین و موقع انتخاب رشته به مشکلی برنخورین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

بخش‌بندی دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری 1403

دفترچه انتخاب رشته 1403 دارای 2 فصل و یک پیوسته که هر اطلاعاتی که برای انتخاب رشته کنکور و ورود به دانشگاه نیاز دارین رو در اختیارتون قرار میده تا بتونین به درستی رشته مورد علاقه‌تون رو در دانشگاهی که می‌خواین انتخاب کنین. به طور کلی، اهمیت انتخاب رشته بعد از کنکور سراسری موضوعیه که برای هیچ کس پوشیده نیست. انتخاب رشته، آخرین مرحله برای ورود به دانشگاهه. خیلی از دا‌نش‌آموزان با کلیدی‌ترین نکات برنامه‌ریزی کنکور مطالعه خود‌شان رو انجام میدن؛ اما، در طلایی‌ترین زمان به دلیل عدم توجه به نکات دقیق انتخاب رشته نمی‌تونن به نتیجه دلخواهشون برسن.

در ادامه جزئیات صفحات دفترچه انتخاب رشته رو با هم بررسی می‌کنیم ببینیم این دفترچه قراره چه اطلاعاتی رو در اختیارتون قرار بده. فصل اول این دفترچه برای تمامی رشته‌ها یکسانه اما فصل دوم و پیوست دفترچه انتخاب رشته 1403 براساس رشته مورد نظر نوشته شده.

بخش‌بندی دفترچه انتخاب رشته

فصل اول: توضيحات وشرايط وضوابط كلی پذيرش ومسير انتخاب رشته

فصل اول دفترچه انتخاب رشته 1403 شامل دو بخش میشه که به طور کامل در مورد شرایط و ضوابط و چگونگی مسیر انتخاب رشته توضیح داده. این دو بخش شامل موارد زیره:

  • بخش اول، راهنمای عملی انتخاب رشته
  • بخش دوم، آشنایی با مقررات انتخاب رشته
دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

راهنمای عملی انتخاب رشته

در این بخش از دفترچه انتخاب رشته 1403 به چند سوال مهم پاسخ داده شده که در اینجا ما هم به طور خلاصه می‌خوایم به این سوالات جواب بدیم. 

برای دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور 1403 در رشته‌های مختلف روی دکمه‌های زیر کلیک کنین.

چطوری کارنامه آزمون رو دریافت کنیم؟

با داشتن شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام می‌تونین وارد سایت سازمان سنجش به آدرس Sanjesh.org بشین و از منوی سمت راست گزینه سراسری رو انتخاب کنین و کارنامه اولیه خودتونو ببینین. توی این کارنامه رتبه اصلی شما نوشته شده و با توجه به اطلاعات مهمی که داخل کارنامتون هست می‌تونین انتخاب رشته کنین.

فراموش کردن اطلاعات ثبت نام

خب حالا اگه اطلاعات ثبت نامتون رو فراموش کرده باشین باید چیکار کنین؟ توی سایت سنجش با پشت سر گذاشتن مراحل دریافت اطلاعات ثبت نام مثل شماره پرونده می‌تونین این اطلاعات رو دوباره بازیابی کنین تا بتونین کارنامتون رو دریافت و انتخاب رشته کنین.

كارنامه آزمون سراسری چه اطلاعاتی به ما میده؟

توی کارنامه شما اطلاعاتی که در زیر براتون نوشتیم وجود داره که با داشتن این اطلاعات می‌تونین برای انتخاب رشته 1403 از طریق این دفترچه اقدام کنین.

  • درصد دروس
  • رتبه
  • تراز
  • رتبه کشوری
  • رتبه در زیر گروه
  • نمرات خام
  • نمرات آزمون اختصاصی

چطوری باید انتخاب رشته کنیم؟

هر داوطلبی مجازه تا سقف 150 کد رشته محل انتخاب کنه و با توجه به اطلاعاتی که توی کارنامه‌اش بود متوجه بشه که مجاز به انتخاب رشته توی دوره روزانه یا دوره‌ای غیر از روزانه است. اطلاعات مفیدی در این زمینه توی دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری 1403 وجود داره که لازمه کامل بخونین تا درست انتخاب رشته کنین.

چطوری رشته‌هایی که انتخاب کردیم به سازمان سنجش اعلام کنیم؟

بعد از این که به کمک دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری 1403 انتخاب‌هاتون رو الویت‌بندی کردین، باید برین سایت سازمان سنجش به همون آدرسی که قبل‌تر گفتیم، از منوی سمت راست گزینه سراسری رو انتخاب کنین و اطلاعات لازم یعنی شماره پرونده، شماره داوطلبی و شماره رهگیری رو وارد کنین.

وارد که شدین باید کد رشته محل‌های مورد نظرتون که الویت‌بندی کرده بودین رو وارد و ثبت کنین و منتظر جواب بمونین.

آشنایی با مقررات انتخاب رشته

در این بخش از دفترچه انتخاب رشته 1403 در مورد تمامی قوانین و مقرراتی که باید برای انتخاب رشته رعایت کنین رو نوشته و کامل توضیح داده تا با داشتن این اطلاعات کامل، موقع انتخاب رشته دچار اشتباهی نشین. این اطلاعات در مورد آشنایی با زیرگروه‌ها و رتبه، آشنایی با انواع سهمیه‌ها و شیوه گزینش و شرایط کلی پذیرش توی دانشگاه‌ها داخل این دفترچه توضیح داده. ما هم در مورد بخش‌های مهم این قسمت براتون می‌گیم.

آشنایی با مقررات انتخاب رشته

مدرک تحصیلی لازم برای پذیرش

  • دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • مدرک کاردانی ( فوق دیپلم )
  • دیلم پایه دوازدهم نظام جدید ( 6 – 3 – 3 )

شرایط ثبت نام برای پذیرفته شدگان دوره روزانه 1403

تمامی کسانی که سال گذشته کنکور دادن می‌تونن دوباره سال 1403 هم کنکور بدن و حتی اگر در دانشگاه دیگه‌ای مشغول درس خوندن هستن، می‌تونن کنکور بدن و وقتی که روزانه قبول شدن از دانشگاه فعلی خودشون انصراف بدن، به کمک دفترچه، انتخاب رشته کنن و در دانشگاه روزانه‌ای که قبول شدن ثبت نام کنن. هیچ مانعی برای انجام این کار در سال 1403 وجود نداره. رشته مورد نظرشون رو می‌تونن از طریق دفترچه انتخاب رشته 1403 انتخاب کنن.

شرایط وضعیت نظام وظیفه

داوطلبان آقای کنکور سراسری طبق شرایط ذکر شده داخل دفترچه باید حداقل یکی از شرایط رو داشته باشن تا بتونن انتخاب رشته کنن. این شرایطی به طور کامل داخل این دفترچه نوشته شده. داوطلبان باید از تمامی نکات مربوط به دریافت کد نظام وظیفه باخبر باشند.

شرایط ثبت نام اتباع خارجی

اول از همه این مهمه که اتباع خارجی توی فرم ثبت نام کنکور، بند 10 رو علامت زده باشن. بعد از آزمون و برای انتخاب رشته علاوه بر شرایط عمومی که شامل همه افراد چه ایرانی چه خارجی میشه، شرایط اختصاصی اتباع خارجی رو هم باید داشته باشن. تمامی این اطلاعات به‌طور کامل داخل دفترچه انتخاب رشته 1403 هست.

سهمیه‌های کنکور 1402

هر ساله سهمیه‌های مختلفی از سمت سازمان سنجش داخل دفترچه انتخاب رشته قرار می‌گیره که شامل سهمیه ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا و سهمیه بهیاری، سهمیه مناطق سیل و زلزله زده و سهمیه مناطق میشه. برای بررسی این سهمیه‌ها لازمه که دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری 1403 رو بخونین. هر کدوم از این سهمیه‌ها به یک میزانی روی نتیجه کنکور شما تاثیر داره.

سهمیه‌های کنکور

فصل دوم: توضیحات و جداول کد رشته محل‌ها

توی بخش دوم دفترچه انتخاب رشته 1403 آمار کلی پذیرش در تمامی دوره های روزانه، شبانه یا نوبت دوم، پردیس خودگردان، ظرفیت مازاد، مجازی، سهمیه مناطق محروم، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه غیرانتفاعی و پیام نور نوشته شده که برای خوندن جزئیات این بخش می‌تونین به این دفترچه مراجعه کنین.

فصل سوم: پیوست‌ها

هر اطلاعاتی که برای دانشگاه‌های مختلف نیاز دارین داخل بخش پیوست دفترچه نوشته شده که می‌تونین بخونین. این اطلاعات در مورد مواردی مثل:

  • توانایی‌های لازم برای هر رشته
  • فرم انتخاب رشته کنکور
  • اطلاعاتی در مورد امکانات رفاهی دانشگاه‌ها
  • شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی
  • تعهد دانشگاه‌ها در قبال خوابگاه دانشجویی
  • آدرس دقیق هر دانشگاه

جمع‌بندی در مورد دفترچه ثبت‌ نام کنکور سراسری 1403

دفترچه انتخاب رشته 1403 بعد از خود آزمون کنکور موضوع مهمیه و تمامی اطلاعات لازم برای ورود به دانشگاه داخل این دفترچه انتخاب رشته وجود داره که کمکتون می‌کنه تا راحت‌تر کارهای انتخاب رشته، ورود و ثبت نامتون رو انجام بدین. توی این مقاله سعی کردیم که تا حدودی شما رو با این دفترچه و جزئیات داخلش آشنا کنیم. شما می‌تونین توی مسیرتون از مشاورین گروه آموزشی پرش هم کمک بگیرین.

بله، دفترچه دانشگاه آزاد هم در زمان معینی منتشر میشه و با دفترچه سراسری فرق داره.

بله جزئیات هر رشته محل داخل دفترچه انتخاب رشته 1403 نوشته شده.

دفترچه انتخاب رشته 1403 رو دانلود کنین و اطلاعات مربوط به دانشگاه فرهنگیان رو با جزئیات توی این دفترچه بخونین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد