دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 برای تمامی رشته‌ها

دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 برای تمامی رشته‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که علاوه بر دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی برای داوطلبان آقا در کنکور سراسری وجود داره اطلاع از کد نظام وظیفه اون‌هاست. در واقع این داوطلبان باید وضعیت نظام وظیفه‌شون رو مشخص کنن تا بتونن برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کنن. در ادامه با ما همراه باشین تا شما رو برای دریافت این کد راهنمایی کنیم.

آقایونی که قصد شرکت در کنکور دارن، برای ثبت‌نام کردن به دریافت کد وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری نیاز دارن. این افراد باید برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور از دفترچه راهنمای کنکور کمک بگیرن. توی جدولی که در این مقاله آوردیم می‌تونین کد نظام وظیفه مربوط به خودتون رو پیدا کنین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کد نظام وظیفه کنکور سراسری 1403

برای پر کردن فرم ثبت‌نام کنکور سراسری لازمه که فیلد کد وضعیت نظام وظیفه رو پر کنین. عددی که در این بخش وارد می‌کنین نشان‌‌دهنده وضعیت سربازی شماست که می‌تونه حالت‌های معاف از خدمت، دارای کارت پایان خدمت و … رو اطلاع بده.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

نحوه دریافت کد نظام وظیفه

برای دریافت کد نظام وظیفه که شامل 10 کد میشه فقط کافیه که فایل دفترچه ثبت‌نام در کنکور رو از سایت سازمان سنجش دانلود کنین و در اون به جستجوی کد مربوط به خودتون بپردازین. برای این کار اصلا نیازی نیست که به پلیس + 10 مراجعه کنین.

لیست کد نظام وظیفه کنکور 1403

لیست کد نظام وظیفه کنکور 1403

برای دریافت کد نظام وظیفه‌تون، با توجه به مواردی که در جدول زیر آوردیم، شرایط خودتون رو چک کنین و کد مربوطه رو بردارین.

لیست کدهای نظام وظیفه عمومی برای کنکور سراسری 1403
کد 1 داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
کد2 دارا بودن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكی، ايثارگران و موارد خاص)
کد 3 مشمولان دارای برگ معافيت موقت هولوگرام‌دار بدون غيبت (پزشكی، كفالت) در مدت اعتبار آن.

تبصره: در صورت قبولی اين افراد بايد مجوز لازم جهت ثبت‌نام در دانشگاه را از معاونت وظيفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمايند.

کد 4 مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصيلی 1403-1402 معافيت تحصيلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاريخ 31/06/1403 در سنوات مجاز تحصيلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصيل می‌شوند.
کد 5 دانش آموزانی كه قبل از سن مشموليت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دريافت ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غيبت.

توضيح: دانش آموزانی كه در سن 17 سالگی و قبل از سن مشموليت موفق به دريافت ديپلم می شوند، چنانچه حداكثر تا شش ماه پس از رسيدن به سن مشموليت (18 سالگی تمام) وارد دانشگاه شوند، مجاز به ادامه تحصيل هستند؛ در غير اين‌صورت به دليل ورود به غيبت، مجاز به ادامه تحصيل نخواهند بود؛ مگر اينكه در مهلت شش ماه، خود را معرفی کرده و بدون غيبت به خدمت اعزام و يا دارای برگ اعزام بدون غيبت باشند.

کد 6 كاركنان وظيفه (سربازان در حال خدمت) بدون غيبت اوليه دارای مدرک پيش دانشگاهی و يا ديپلم نظام آموزشی جديد 3-3-6 حضوری و پيوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی كه در مقطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته شوند.
کد 7 كاركنان وظيفه‌ای كه خدمت دوره ضرورت آنان تا تاريخ 31/06/1403 به پايان می‌رسد (اين دسته از افراد بايد به هنگام ثبت‌نام در دانشگاه، گواهی يا كارت پايان خدمت ارائه کنند).
کد 8 كاركنان پايور شاغل در نيروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نيروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصيل.
کد 9 دانشجويان انصرافی در صورتی كه در سنوات اوليه تحصيلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنين از تاريخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذيرش در دانشگاه و رشته جديد بيش از يکسال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اينكه قبلا (از تاريخ 22/08/1390 به بعد) از امتياز يکبار انصراف استفاده نكرده باشند.
کد 10 فارغ التحصيلان مقطع کاردانی فقط می‌توانند در رشته‌هايی در مقطع کارشناسی پيوسته تحصيل کنند که برابر اعلام وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصيلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپيوسته بالاتر ندارد.

مشاوره نظام وظیفه کنکور سراسری 1403

علاوه بر مواردی که در جدول بالا خوندین، باید به نکات دیگه‌ای هم برای دریافت کد نظام وظیفه توجه کنین. این نکات رو می‌تونین در ادامه بخونین:

مشاوره نظام وظیفه کنکور سراسری 1403

  1. مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستن. حتی اگه در کنکور شرکت کنن و قبول هم بشن، در صورتی که معافیت تحصیلی نداشته باشن مجاز به ثبت‌نام در دانشگاه نیستن.
  2. دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها تا پایان خدمت، دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستن.( به جز افرادی كه قبل از ورود به سن مشمولیت اخراج شدن).
  3. معافیت تحصیلی برای هر مقطع فقط یک بار صادر میشه. یعنی فارغ‌التحصیلان هر مقطع می‌تونن فقط یک بار در هر مقطع درس بخونن. فارغ التحصیلان مشمول مقطع كاردانی، مجاز به شروع تحصیل در مقاطع كارشناسی پیوسته، كارشناسی ارشد پیوسته و دكتری پیوسته نیستن. فارغ‌التحصیلان مقطع كارشناسی مشمول، مجاز به شروع به تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد پیوسته و دكتری پیوسته پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دامپزشكی نیستن.
  4. ترخیص سربازان حین خدمت صرفاً جهت ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص اون‌ها جهت تحصیل در مقطع كاردانی مجاز نیست.
  5. دانشجویان مقاطع كارشناسی و بالاتر (پیوسته) كه با دریافت مدرک مقطع پایین‌تر از ادامه تحصیل انصراف دادن و یا اخراج شدن، تا پایان خدمت، دوره ضرورت یا دریافت معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نیستن؛ مگر این که با رعایت تبصره 1 ماده 7 آیین‌نامه اجرایی معافیت تحصیلی مشروط به رعایت سقف مجاز سنوات تحصیلی اولیه مقطع فارغ التحصیل شده، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر شناخته بشن. (یعنی مقطع معادل كاردانی رو حداكثر در 2.5 سال فارغ التحصیل شده باشن).
  6. كاركنان وظیفه (سربازان حین خدمت) مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت نیستن. این افراد در صورت قبولی در دانشگاه و داشتن شرایط ادامه تحصیل، از خدمت ترخیص میشن.
  7. همه پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال 1403 ملزم هستن جهت دریافت مجوز ثبت‌نام در دانشگاه، از طریق دفاتر پلیس + 10 شهرستان محل قبولی دانشگاه، نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام کنن. در غیر این صورت از ادامه تحصیل اون‌ها جلوگیری میشه.
  8. سنوات مجاز تحصیل برای مشمولان در مقاطع كاردانی 2.5 سال، كارشناسی پیوسته 5 سال، كارشناسی ارشد پیوسته 6 سال و دكترای پیوسته 8 ساله.

معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌ها

بعد از اتمام دوران تحصیل در مدرسه اولین قدمی که هر دانش‌آموز باید برای ادامه مسیر موفقیتش در حرفه‌ای که مد نظر داره برداره، اینه که از سد آزمون سراسری گذر کنه. بدون شک، توجه به نکات کلیدی برنامه‌ریزی کنکور یکی از اصلی‌ترین کار‌های داوطلبان کنکوره؛ به طور کلی، آزمون سراسری درست مثل آزمون‌های مهم دیگه، از ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی متعددی برخورداره که برای واجد شرایط شدن باید به اون‌ها توجه کنین.

یکی از این شرایط برای داوطلبان آقا اینه که قبل از ثبت‌نام در کنکور سراسری حتما باید نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازیشون اقدام کنن. آقایون با رسیدن به سن 18 سال تمام باید برای ادامه تحصیل یا مشغول شدن به کار، کارت پایان خدمت یا برگه معافیت تحصیلی داشته باشن.

چرا که بدون داشتن این دو مورد حتی اگه در آزمون سرسری هم قبول بشن ثبت‌نام اون‌ها باطل میشه. پس لازمه که حتما با توجه به کدهای نظام وظیفه که در دفترچه ثبت‌نام کنکور ارائه میشن نسبت به تعیین وضعیت خدمت سربازیتون اقدام کنین.

نکات مهم در مورد معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌های 1403

این روزها کنکور سراسری رو میشه به عنوان آغاز راهی دونست برای رسیدن به جایگاهی درخشان در حرفه و شغل دلخواه داوطلبان این آزمون. راهی که پیچیدگی‌ها و سختی‌های خودش رو داره. عواملی هستن که هر ساله اون رو سخت‌تر می‌کنن. از مفهومی شدن سوالات آزمون گرفته تا افزایش تعداد رقبا و تکمیل شدن زود هنگام ظرفیت بعضی دانشگاه‌ها. به هر میزان که داوطلبان بتونن با نکات کلیدی کنکور آشنا بشن و از بهترین منابع کنکور موقع مطالعه استفاده کنن، می‌تونن روند بهتری رو در جلسه آزمون تجربه کنن.

نکات مهم در مورد معافیت تحصیلی پشت کنکوری های 1403

همه این موارد روی ایجاد فضای به شدت رقابتی توی این آزمون مهم تاثیر بسزایی داره و موجب میشه تا داوطلب همه تلاشش رو بکنه تا در این مسیر موفق بشه. آقایون با اتمام دوره تحصیلی و رسیدن به سن 18 سال تمام و بعد از اینکه دیپلمشون رو گرفتن لازمه که نسبت به گذروندن دوره سربازیشون اقدام کنن.

اما سوالی که برای خیلی از داوطلبان پیش میاد اینه که تکلیف اون‌هایی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه رو دارن چی میشه و چطوری می‌تونن از معافیت تحصیلی برخوردار بشن؟ در این رابطه سه دسته داوطلب داریم که در زیر به اون‌ها اشاره می‌کنیم.

دسته اول

اون دسته از داوطلبانی هستن که قبل از رسیدن به سن 18 سالگی فارغ التحصیل و موفق به دریافت دیپلم شدن. این داوطلبان تا 18 سال و 6 ماه فرصت دارن تا برای ثبت‌نام در دانشگاه اقدام کنن.

دسته دوم

افرادی هستن که بعد از 18 سالگی فارغ التحصیل میشن. این افراد باید حداکثر تا یک سال بعد از دریافت مدرک تحصیلی‌شون برای ورود به دانشگاه اقدام کنن.

دسته سوم

این دسته، داوطلبانی هستن که پس از 20 سالگی فارغ التحصیل میشن. برای این افراد از طرف سازمان نظام وظیفه تا یک سال اجازه درس خوندن صادر میشه. اما حتما باید چند روز قبل از اتمام مهلتشون به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنن تا غیبت سربازی نخورن.

همچنین این افراد باید در سن بین 18 تا 20 سال نسبت به معافیت تحصیلی‌شون از پلیس + 10 برای تحویل به مدرسه اقدام کنن.

به تعویق انداختن سربازی با دریافت کد نظام وظیفه کنکور

به تعویق انداختن سربازی با دریافت کد نظام وظیفه کنکور

اکثر آقایونی که به سن 18 سال تمام رسیدن به دنبال راهی برای عقب انداختن سربازی برای کنکور هستن. یکی از دلایلی که بعضی از آقایون داوطلب کنکور رو به درس خوندن و ادامه تحصیل تشویق می‌کنه، عقب افتادن خدمت سربازیه. اون‌ها با دریافت کد وضعیت نظام وظیفه کنکور سراسری و معافیت تحصیلی، در دوران تحصیلشون از خدمت سربازی معاف می‌شن.

آیا نیروی کار غایب از خدمت سربازی برای کارفرما جریمه در پی داره؟

ریاست سازمان وظیفه عمومی فراجا در این باره گفته که امکان اشتغال به کار افرادی که از خدمت سربازی غیبت کردن در هیچ کدوم از سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی وجود نداره. بنابراین هر کارفرمایی که این افراد رو استخدام کنه مجازات میشن.

طبق ماده 63 مکرر قانون خدمت وظیفه عمومی میزان جریمه برای کارفرمایانی که برای اولین بار مرتکب این جرم بشن پرداخت 300 میلیون ریاله و در صورت تکرار، این میزان بیشتر میشه.

وضعیت خدمت سربازی دانشجویان اخراجی از دانشگاه به چه صورته؟

دانشجویان اخراجی از دانشگاه‌ها تا زمانی که خدمت سربازیشون رو نگذروندن و یا معافیت دائمشون رو دریافت نکردن مجاز نیستن که در کنکور سراسری ثبت‌نام کنن. این دسته افراد اول باید دوره سربازیشون رو به طور کامل تموم کنن و بعد اقدام به ثبت‌نام در کنکور سراسری کنن.

برای مقطع کارشناسی چند سال معافیت در نظر گرفته شده؟

مدت زمانی که دانشجویان کارشناسی برای تحصیل در این مقطع در اختیار دارن 5 ساله که تحت عنوان معافیت موقت در نظر گرفته شده.

سخن پایانی درباره کد نظام وظیفه کنکور

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که داوطلبان مرد برای شرکت در کنکور نیاز دارن، کد نظام وظیفه‌ست. دریافت کد نظام وظیفه کنکور با کمک جدول و نکاتی که در این صفحه آوردیم، انجام میشه. یادتون باشه قبل از شروع ثبت‌نام برای دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 اقدامات لازم رو انجام بدین. چون که بدون داشتن این کد شما نمی‌تونین در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده و شرکت کنین.

این کد برای داوطلبان پسر خیلی مهمه. چون وضعیت سربازی معافی و یا مشمول بودن اون‌ها رو مشخص می‌کنه.

اگه قصد دونستن کد نظام وظیفه خودتون و ثبت‌نام در کنکور رو دارین، با ما همراه باشین تا هر کدوم از این کدها رو با همدیگه بررسی کنیم تا بتونین به راحتی کد خودتون رو پیدا کنین.

روز
ساعت
دقیقه
ثانیه
روز شمار کنکور 1401
زمان باقیمانده تا کنکور
تیر ماه
روز
ساعت
دقیقه
دسته بندی بر اساس پایه
ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

11 دیدگاه دربارهٔ «دریافت کد نظام وظیفه کنکور 1403 برای تمامی رشته‌ها»

  1. آواتار سعید

    سلام من دانشجوی روزانه هستم ولی توی ثبت نام کنکور اردیبهشت کد نظام وظیفه رو ۳ زدم و الان برای کنکور ثبت نام کنکور تیر باید چند بزنم
    و اینکه کدی که زدم درست بوده ؟؟

  2. آواتار مجتبی

    سلام من دیپلمم رو گرفتم ولی نمیخوام فعلا برم دانشگاه. میتونم به صورت آزاد کار کنم یا مشکل پیش میاد برام؟

    1. آواتار نگار

      سلام آقا مجتبی.🙌🏼
      متاسفانه امکانش وجود نداره. چون استخدام افرادی که خدمت سربازی خودشون رو انجام ندادن و معاف نیستن در قانون جرم شناخته شده و برای کارفرمایی که این کار رو انجام بده مجازات در پی داره و البته شما هم غایب از خدمت محسوب میشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد