امکانات مدارس غیر انتفاعی

امکانات مدارس غیر انتفاعی

مدارس غیر انتفاعی، نسبت به مدارس دولتی تفاوت‌هایی دارن و به خاطر همین تفاوت‌ها، خیلی‌ها ترجیح میدن که توی مدارس غیر انتفاعی درس بخونن و بعضی از پدر و مادرها، از همون اول، فرزندان‌شون رو توی مدارس غیر انتفاعی ثبت‌نام می‌کنن.

توی این مقاله می‌خوایم در مورد امکانات مدارس غیر انتفاعی صحبت کنیم تا اگه بین دو راهی مدرسه دولتی یا غیر انتفاعی گیر کردین، بتونین راحت‌تر تصمیم بگیرین.

نلسون ماندلا میگه: “آموزش قوی‌ترین سلاحیه که می‌تونین برای تغییر جهان از اون استفاده کنین.”

پس سعی کنین همیشه آموزش دیدن رو جزو اولویت‌های خودتون قرار بدین.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

امکانات موجود در مدارس غیر انتفاعی

امکانات مدارس غیر انتفاعی، معمولا بیشتر از مدارس عادیه. مدارس غیر انتفاعی، غیر دولتین و در ازای امکاناتی که در اختیارتون می‌ذارن از شما شهریه می‌گیرن. تمام مدارس، زیر نظر آموزش و پرورش نظارت میشن و باید طبق استاندارهای همین وزارتخونه عمل کنن و پیش برن.

مدارس غیر انتفاعی مختلف با همدیگه فرق دارن و ممکنه مثلا یکی از اون‌ها کیفیت خوبی داشته باشه ولی یکی دیگه‌شون خیلی خاص و با کیفیت نباشه. پس نمیشه گفت تمام مدارس غیر انتفاعی سطح خوبی دارن و امکانات‌شون زیاده. حالا ما اینجا به شما چند تا از امکاناتی که مدارس غیر انتفاعی دارن رو می‌گیم:

تعداد دانش‌آموزان هر کلاس

تعداد دانش‌آموزان هر کلاس، توی مدارس غیر انتفاعی نسبت به مدارس دولتی خیلی کمتره و همین موضوع، یکی از خوبی‌های مدرسه غیر انتفاعیه که به خاطر کم بودن تعداد دانش‌آموزان، دبیران می‌تونن زمان بیشتری رو برای هر دانش‌آموز بذارن و حواس‌شون به همه دانش‌آموزان هست و اینجوری، کیفیت آموزش، بالاتر میره.

آموزش ساز و موسیقی

تعدادی از مدارس غیر انتفاعی هستن که به دانش‌آموزان‌شون موسیقی یاد میدن و نواختن یک یا چند ساز رو به اون‌ها آموزش میدن.

آموزش ساز و موسیقی

آموزش زبانی غیر از فارسی

بعضی از مدارس غیر انتفاعی، به دانش‌آموزان‌شون یک زبان رو به صورت جدی و با سطح پیشرفته یاد میدن. مثلا زبان انگلیسی یا فرانسه یا … . بعضی از مدارس غیر انتفاعی‌ام هستن که هم زبان انگلیسی رو یاد میدن و هم زبانی غیر از انگلیسی.

کلاس‌های ورزشی مدارس غیر انتفاعی

سالن‌های ورزشی توی تعدادی از مدارس غیر انتفاعی وجود داره و دانش‌آموزان می‌تونن از اون‌ها استفاده کنن. گاهی وقت‌ها ممکنه این مدارس برای دانش‌آموزان، کلاس‌های ورزشی‌ مختلف مثل کاراته، شنا، والیبال و … برگزار کنن.

ساعت آموزشی مدارس غیر انتفاعی

معمولا همه مدارس، چه دولتی و چه غیر انتفاعی، زمان و ساعت آموزشی یکسانی دارن. ولی بعضی از مدارس غیر انتفاعی، برای دانش‌آموزان کلاس‌های تقویتی و فوق برنامه می‌ذارن و ممکنه دانش‌آموزان زمان بیشتری رو توی مدرسه بگذرونن.

نکاتی برای انتخاب مدرسه غیر انتفاعی

زمانی که شما می‌خواین یک مدرسه غیر انتفاعی رو برای ادامه تحصیل انتخاب کنین و توی اون درس بخونین، باید چند تا فاکتوری که توی ادامه این مقاله به شما می‌گیم رو در نظر بگیرین و بر اساس اون‌ها مدرسه مناسب خودتون رو انتخاب کنین و توی اون ثبت‌نام کنن.

دبیران مدرسه غیر انتفاعی

شما باید تحقیق کنین که چه دبیرانی توی اون مدرسه قراره به شما درس بدن و ببینین که کیفیت تدریس‌شون چجوریه؟ برای اینکار می‌تونین از دانش‌آموزان اون مدرسه و اولیای اون‌ها سوال بپرسین و باهاشون مشورت کنین.

دبیران مدرسه غیر انتفاعی

برنامه ویژه مدارس غیر انتفاعی

مدارس غیر انتفاعی معمولا به جز اون برنامه کلاسی که دارن، یک سری برنامه خارج از اون هم برای دانش‌آموزان‌شون در نظر گرفتن. مثل برنامه‌های فوق‌العاده برای تدریس و تمرین بیشتر با دانش‌آموزان. شما باید از قبل چک کنین که میزان این برنامه‌ها و نتیجه‌ای که دانش‌آموزان اون مدرسه از برنامه‌ها گرفتن چقدره؟

چون ممکنه بعضی وقت‌ها مدارس غیر انتفاعی، تعداد ساعات خیلی زیادی رو برای این کار در نظر گرفته باشن و باعث خستگی و دلسردی دانش‌آموزان بشه و یا ممکنه این برنامه‌ها توی بعضی مدارس کیفیت خوبی نداشته باشه.

فاصله مدرسه غیر انتفاعی با منزل

شما باید دنبال مدرسه‌ای باشین که نسبت به محل زندگی‌تون فاصله زیادی نداشته باشه. چون اگه هر روز بخواین زمان زیادی رو فقط توی رفت و آمد باشین زود خسته می‌شین و نمی‌تونین تمرکز و وقت خوبی رو روی آموزش‌تون بذارین.

فضای مدرسه غیر انتفاعی

بررسی کنین که اون مدرسه، چه ساختمونی داره؟ از نظر بهداشتی چجوریه؟ تمیزه یا نه؟ سالن ورزشیش چجوریه؟ شرایط کلاس‌هاش چجوریه؟ تجهیزات آموزشیش خوبه یا نه؟ کتابخانه و آزمایشگاه مدرسه رو بررسی کنین و … . همه این‌ها می‌تونن جزو فاکتورهای تاثیرگذار روی انتخاب مدرسه غیر انتفاعی باشن.

شهریه و هزینه مدرسه غیر انتفاعی

تحصیل توی مدرسه غیر انتفاعی رایگان نیست و شما برای اینکه بتونین اونجا درس بخونین باید شهریه پرداخت کنین. در واقع، بخش عمده هزینه‌های مدرسه غیر انتفاعی، از طریق شهریه‌ای که دانش‌آموزان پرداخت می‌کنن تامین میشه.

قبل از ثبت‌نام توی مدرسه غیر انتفاعی، باید ببینین میزان این شهریه چقدره؟ و شما توان پرداختش رو دارین یا نه؟

میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی

معمولا نسبت به اینکه مدرسه غیر انتفاعی توی چه منطقه‌ای قرار گرفته باشه و چه امکاناتی رو برای دانش‌آموزان در نظر گرفته باشه، شهریه اون تعیین میشه و میزان این شهریه معمولا سالانه افزایش پیدا می‌کنه.

اینجا به صورت حدودی شهریه مدارس غیر انتفاعی رو برای شما آوردیم و ممکنه بعضی مدارس باشن که نسبت به این بازه، شهریه بالاتر یا پایین‌تری رو از دانش‌آموزان دریافت کنن.

میزان شهریه مدارس غیر انتفاعی

مقطع ابتدایی: حدود 7 تا 25 میلیون تومن

مقطع متوسطه اول: حدود 8 تا 28 میلیون تومن

مقطع متوسطه دوم: حدود 10 تا 40 میلیون تومن

توجه: این قیمت‌ها مربوط به سال 1403 است و اگه شما در سال‌های بعد، این مقاله رو بخونین ممکنه هزینه‌ها کمی متفاوت‌تر باشه. 

تفاوت مدرسه دولتی و غیر انتفاعی

اولین تفاوت مدارس دولتی و مدارس غیر انتفاعی، هزینه اونه. تحصیل توی مدارس دولتی رایگانه ولی توی مدارس غیر انتفاعی رایگان نیست.

دومین تفاوت، تعداد دانش‌آموزانه که توی مدرسه غیر انتفاعی، تعداد دانش‌آموزان خیلی کمی توی هر کلاسن ولی توی مدارس دولتی تعداد دانش‌آموزان هر کلاس نسبتا زیاده.

سومین تفاوت، امکانات و شرایط مدرسه غیر انتفاعیه که به خاطر شهریه پرداز بودن اون، امکانات بیشتری رو نسبت به مدرسه دولتی در اختیار دانش‌آموزان می‌ذارن (مثل سالن ورزشی، کلاس‌های فوق برنامه، آموزش زبان انگلیسی …).

ولی تفاوت اصلی مدرسه دولتی و غیر انتفاعی، همینه که مدرسه غیر انتفاعی شهریه پردازه و تعداد دانش‌آموزان هر کلاسش هم نسبت به مدرسه دولتی کمتره و معلم‌ها زمان بیشتر و بهتری می‌تونن برای دانش‌آموزان بذارن.

جمع‌بندی امکانات مدارس غیر انتفاعی

امکانات مدارس غیر انتفاعی معمولا نسبت به مدارس دولتی بیشتره و بغضی از مدارس غیر انتفاعی، برای دانش‌آموزان‌شون کلاس‌های کامیپوتر، موسیقی، زبان و ورزش برگزار می‌کنن.

شهریه‌ای که هر مدرسه غیر انتفاعی از دانش‌آموزانش دریافت میکنه با بقیه مدارس غیر انتفاعی متفاوته و این شهریه بر اساس شرایط و امکانات اون مدرسه غیر انتفاعی، تعیین میشه.

در آخر هم این رو بدونین که شما توی هر مدرسه‌ای که تحصیل می‌کنین باید حتما درس بخونین و تلاش کنین تا بتونین به موفقیت تحصیلی برسین و بدون تلاش، حتی اگه امکانات زیادی‌ام داشته باشین و توی بهترین مدرسه با بهترین دبیران هم درس خونده باشین ولی خودتون برای درس خوندن و یاد گرفتن مطالب تلاشی نکنین، نمی‌تونین نتیجه‌ای بگیرین.

همچنین شما می‌تونین با استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرش، نقطه ضعف‌هاتون رو تبدیل به نقاط قوت کرده و به تسلط زیادی روی مباحث درسی برسین. اگه هر سوالی در مورد درس خوندن داشتین، شماره تلفن‌تون رو توی باکس ارتباط با ما بنویسین تا مشاوران گروه آموزشی پرش با شما تماس بگیرن و بهتون مشاوره بدن.

بعضی مدارس غیر انتفاعی، امکاناتی رو مثل کلاس‌های زبان، ورزش، موسیقی و … برای دانش‌آموزان‌شون ایجاد کردن.

مدارس غیر انتفاعی از دانش‌آموزان‌شون شهریه می‌گیرن و توی هر کلاس هم تعداد دانش‌آموزان کمتری رو دارن. این دو مورد، تفاوت اصلی مدارس دولتی و غیر انتفاعیه.

این شهریه متغیره و به عوامل مختلفی بستگی داره و نمیشه براش مبلغ مشخصی در نظر گرفت، ولی یک بازه حدودی از این رو توی این مقاله گفتیم.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد