شرایط ثبت نام در مدارس استثنایی

شرایط ثبت نام در مدارس استثنایی

مدارس استثنایی برای کمک و آموزش کودکان دارای ناتوانی ذهنی و جسمی تاسیس شده تا داوطلبان با ثبت نام دراین مدارس بتونن از آموزش و امکانات ویژه استفاده کنن. پذیرش مدارس استثنایی در بازه زمانی اعلام شده از طریق سامانه سناد استثنایی انجام میشه و متقاضیان با مراجعه به این سایت می‌تونن از زمان و شرایط ثبت نام درمدارس استثنایی اطلاع پیدا کنن.

مدارس استثنایی برای کودکان با ناتوانی‌های ذهنی و جسمی طراحی شده و در این مدارس امکانات بیشتری نسبت به مدارس عادی وجود داره که شرایط تحصیل رو بهتر و آسان‌تر می‌کنه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کودکانی که از ناتوانایی‌های ذهنی و جسمی برخوردارن و امکان تحصیل در کنار کودکان دیگه در مدارس عادی رو ندارن می‌تونن با ثبت نام در مدارس استثنایی به ادامه تحصیل بپردازن. این کودکان در ناتوانایی‌های خودشون نقشی ندارن و برای این که حس طردشدگی و انزوا نکنن می‌تونن در مدارس استثنایی در کنار کودکان دیگه درس بخونن.

در مدارس استثنایی کودکان با شرایط یکسان، در کنار هم تحصیل کرده و می‌تونن مثل بچه‌های دیگه از دوران تحصیل و کودکیشون لذت ببرن. این کودکان در مدارس استثنایی و در کنار هم نوع‌های خودشون احساس امنیت و آرامش بیشتری کرده و در زمینه‌های تحصیلی پیشرفت و رشد می‌کنن.

زمان ثبت نام در مدارس استثنایی

در سال‌های اخیر ثبت نام دانش‌آموزان مدارس استثنایی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه pada.medu.ir انجام میشه و دانش‌آموزان می‌تونن با مراجعه به سایت مذکور در این مدارس ثبت نام کنن. سازمان آموزش و پرورش برای سازماندهی و تنظیم فرایند ثبت نام مدارس استثنایی، این سایت رو به صورت مجزا از مدارس دیگه در اختیار کودکان استثنایی و خانواده‌هاشون قرارداده است.

کلیه شرایط ثبت نام مدارس استثنایی مثل زمان، نحوه ثبت نام و غیره از طریق این سایت منتشر شده است. معمولا در خرداد ماه ثبت نام مدارس استثنایی آغاز میشه و دانش‌آموزان باید برای تکمیل فرم ثبت نام این مدارس اقدامات لازم رو انجام بدن. مدیران مدرسه با مراجعه به سایت، اطلاعات دانش‌آموز رو ثبت کرده و نام نویسی و کلاس‌بندی او رو انجام میدن.

زمان ثبت نام در مدارس استثنایی

ثبت نام در مدارس استثنایی

وزارت آموزش و پرورش شرایط ثبت نام مدارس استثنایی رو تعیین می‌کنه و رعایت شرایط مربوط به ثبت نام برای تمام مدارس الزامی است. دانش‌آموزان برای ورود به دوره ابتدایی مدارس استثنایی باید حداقل شش سال و برای ورود به مقطع متوسطه دوم حداکثر بیست و دو سال داشته باشن. دانش‌آموزان در فرم ثبت نام این مدارس باید مشخصات فردی مثل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن والدین رو وارد کنن.

یکی از شرایط لازم و ضروری برای ثبت نام اولیه در هر یک از دوره‌های تحصیلی مدارس استثنایی، حضور والدین یا ولی قانونی دانش آموز است. برای ثبت نام میان دوره در همان مدرسه لزومی به حضور پدر و مادر دانش آموز نبوده و ثبت نام با ارائه مدارک لازم انجام میشه.

دانش‌آموزان با همراه داشتن پرونده سنجش سلامت جسمانی و آمادگی برای تحصیل، شناسنامه، کارت ملی و برگه تشخیص نوع معلولیت می‌تونن در مدارس استثنایی شهرشون ثبت نام کنن. دانش‌آموزان پایه اولی که به دلیل شرایط خاص و بیماری نمی‌تونن در زمان تعیین شده برای ثبت نام در مدرسه حضور پیدا کنن می‌تونن امور مربوط به ثبت نام خودشون رو به والدینشون واگذار کنن.

مشاوره ثبت نام در مدارس استثنایی

مدرسه برای کودک اهمیت زیادی رو داره زیرا قراره زمان زیادی رو در طول روز در اونجا بگذرونه. دانش‌آموزان با ناتوانی‌های ذهنی می‌تونن در مدارس استثنایی دوران لذت بخشی رو داشته باشن. این مدارس با معلمان و کادری آموزش دیده در زمینه روانشناسی و مهارت‌های لازم در برخورد با کودکان استثنایی می‌دانن چه طور باید با کودکان ناتوان جسمی و ذهنی برخورد کنن.

از مهمترین ویژگی‌های آموزش در این مدارس وجود نیروهای حرفه‌ای و آموزش دیده است. درک شرایط خاص و چگونگی برخورد با کودکان استثنایی از اهمیت بالایی برخورداره که فقط معلمان و کار آموزشی متخصص به خوبی از اون آگاهی دارن.

در این مدارس برای ارتقای کیفیت آموزش از امکانات خاص و ویژه‌ای استفاده میشه زیرا این کودکان نمی‌تونن با امکانات معمولی کتاب‌های درسی مدارس دیگه رو آموزش ببینن، بنابراین نیاز به ابزارهای آموزشی و کتاب‌های مخصوص دارن.

مشاوره ثبت نام در مدارس استثنایی

مدارک ثبت نام دانش‌آموزان استثنایی

دانش‌آموزان اول ابتدایی برای ثبت نام در مدارس استثنایی باید مدارک لازم رو برای تشکیل پرونده کامل و به مسئولین ارائه کنن. این مدارک شامل پرونده سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، اصل شناسنامه، کارت ملی و کاربرگ‌های تشخیص نوع معلولیت میشه.

ثبت نام دانش‌آموزان مدارس استثنایی از طریق سامانه الکترونیکی انجام میشه و دانش‌آموزان دوره متوسطه با ارائه کارنامه پایان دوره ابتدایی و معرفی نامه عدم توانایی ادامه تحصیل در مدارس عادی می‌تونن در مدارس استثنایی ثبت نام کنن. ثبت نام مدارس استثنایی فقط توسط مدیران انجام شده و بعد از ارائه مدارک مورد نیاز در سامانه سیدا یا سنا، ثبت نام دانش‌آموز در مدرسه استثنایی مورد نظر تایید میشه.

جمع‌بندی شرایط ثبت نام در مدارس استثنایی

کودکانی که از نظر رفتاری، ذهنی و جسمی تفاوت‌های معنا داری با کودکان عادی دارن جزو کودکان استثنایی محسوب میشن. این کودکان برای یادگیری مطالب درسی احتیاج به آموزش‌های ویژه‌ای دارن. در مدارس استثنایی معلمان از روش‌ها و امکانات ویژه برای آموزش این کودکان استفاده می‌کنن. به این ترتیب در این مدارس اعتماد به نفس و عزت نفس دانش‌آموزان حفظ شده زیرا میزان یادگیری و درک اون‌ها با هم کلاسی‌های دیگه یکسان است و با مشکلات کمتری مواجه میشن.

مدارس استثنایی برای کودکان با ناتوانی‌های ذهنی و جسمی امکانات، ابزارهای آموزشی و فضاسازی ویژه‌ای در نظر گرفته است. یکی از قوانین مهم مدارس استثنایی حضور معلمان آموزش دیده در این زمینه است و همچنین در کنار معلمان تجهیزات و امکانات آموزشی برای یادگیری مفاهیم درسی به کودکان کمک می‌کنه.

زمان ثبت نام مدارس اسثتنایی، از طریق سایتpada.medu.ir  منتشر شده و در اختیار دانش‌آموزان و اولیا قرار می‌گیره.

دانش‌آموزان برای ورود به دوره ابتدایی مدارس استثنایی باید حداقل شش سال و برای ورود به مقطع متوسطه دوم حداکثر بیست و دو سال داشته باشن.

برای ثبت نام در مدارس استثنایی وارد سایت snd.medu.ir شده و با انجام مراحل مربوطه، فرآیند ثبت نام رو تکمیل کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد