بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

هر ساله، تعداد زیادی دانش‌آموز برای قبولی توی رشته‌های علوم پزشکی تلاش می‌کنن. این رشته یکی از پرطرفدارترین رشته‌های موجوده که بازار کار خوبی در داخل و خارج از ایران داره.

همه‌ دانش‌آموزهایی که سخت تلاش می‌کنن، دنبال این هستن که بهترین دانشگاه در ایران برای رشته‌ پزشکی رو بشناسن و برای ورود بهش تلاش کنن

تا بتونن توی بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی تحصیل خودشون رو ادامه بدن.

ما گروه آموزشی پرش قصد داریم تا توی این مقاله برترین دانشگاه‌ها در رشته‌های علوم پزشکی رو براتون معرفی کنیم.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

رتبه‌بندی بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

توی کشور ما بیشتر از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی تا به الان تاسیس شده. اولین دانشکده‌ پزشکی توی تاریخ ۱۳۱۳ راه‌اندازی شد. ولی امروزه تقریبا توی تمامی مراکز‌ استان‌های بزرگ کشور مثل تهران، تبریز، مشهد، کرمان و غیره، حداقل یک دانشگاه مربوط به رشته‌های علوم پزشکی وجود داره.

توی ادامه‌ مطلب هرکدوم از این دانشگاه‌ها رو به ترتیب رتبه‌بندی‌شون معرفی می‌کنیم.

دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

قدیمی‌ترین و ممتازترین مرکز آموزشی پزشکی کشور دانشگاه علوم پزشکی تهران است. این دانشگاه توی سال ۱۳۱۳ تاسیس شد و بلافاصله بعد از انقلاب، این دانشگاه و همه‌ نهادهای وابسته به اون از مجموعه‌ وزارت آموزش عالی جدا شد و زیر نظر وزارت بهداشت، بخش درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

دانشگاه علوم پزشکی ایران

بهترین دانشگاه علوم پزشکی ایران ۱۱ دانشکده، ۱۱ پژوهشکده، ۹۹ مرکز مخصوص تحقیقات پزشکی و ۱۸ بیمارستان و مرکز درمانی وابسته داره که محل تحصیل، پژوهش و تحقیقات پزشکی حدود ۱۳۰۰۰ دانشجو است. این دانشگاه ۱۷۷۰ استاد و عضو هیئت علمی فعال داره.

IUMS دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی ایران

یکی دیگه از بهترین دانشگاه‌ها در ایران برای رشته پزشکی، IUMS است. بنای این ساختمون به سال ۱۳۵۲ برمی‌گرده و تا به امروز از فعال‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های رشته‌های پزشکی توی ایران بوده.

تا جایی که توی سال ۲۰۲۰ میلادی از طرف سازمان SDGs به عنوان دومین دانشگاه معتبر علوم پزشکی ایران معرفی بشه.

۱۸ عدد مراکز درمانی – بهداشتی و بیمارستان‌ها و همچنین ۹ دانشکده‌ آموزشی وابسته به این دانشگاه وجود داره. ۷۲۰۰ دانشجو امکان تحصیل توی این دانشگاه رو دارن و به علاوه‌ اون ۹۸۰ استاد هم توی این دانشگاه فعال هستن که همگی از بهترین استادان علوم پزشکی کشور هستن.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

متقاضی‌های کنکور تجربی و کسایی که قصد دارن توی رشته‌های پزشکی قبول بشن، باید بدونن که فقط دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست که از رتبه‌ بالایی برخورداره.

توی شهر مشهد هم از سال ۱۳۲۶ یک دانشگاه معتبر علوم پزشکی تاسیس شده که رتبه جهانی زیر ۱۰۰ توی بین دانشگاه‌های دنیا رو داره.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از دانشگا‌ه‌هایی است که تونسته تا امروز طرح‌های آموزشی و پزشکی توی سطح کشور ابداع کنه و همچنین نیروی درمانی متخصص رو پرورش بده.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد

در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸ دانشکده، ۷ معاونت، ۲۸ بیمارستان و مرکز درمانی، ۱۶ مرکز تحقیقاتی وابسته و ۱۸ شبکه بهداشت و درمان داره که به بیشتر از ۵ میلیون نفر خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌ده.

همین دلیل باعث میشه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بزرگترین مرکز آموزشی و تحقیقاتی علوم پزشکی کشور به حساب بیاد.

دانشجوهای فعال این دانشگاه ۸۳۰۰ نفر بوده و ۹۲۰ استاد و عضو هیئت علمی داره.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

یکی از بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتیه که قدمتی نزدیک به ۷۰ سال داره. این دانشگاه ک توی سال ۱۳۳۸ تاسیس شد اولین دانشگاه خصوصی کشور بود که توی رشته‌ پزشکی دانشجو می‌گرفت.

تعداد بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی درمانی زیر مجموعه‌ این دانشگاه به ۱۹ عدد می‌رسه و ۱۲ دانشکده و ۳ پژوهشکده داره. همچنین در کنار این‌ها ۶۹ مرکز تحقیقاتی وابسته داره.

این دانشگاه ۱۳۰۰۰ دانشجو فعال داره و ۱۴۱۴ نفر استاد و عضو هیئت علمی.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی اصفهان؛ بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

با توجه به اهمیت بالای خدمات درمانی و بهداشتی توی سطح کشور، این نیاز احساس شد که توی اکثر استان‌های بزرگ کشور مراکز بهداری تاسیس بشه.

به همین دلیل بود که توی سال ۱۳۲۵ اولین آموزشگاه عالی بهداری و خدمات بهداشتی توی اصفهان تاسیس شد. توی سال ۱۳۶۴ وزارت بهداشت حکم به استقلال این دانشگاه داد و اسم دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رو برای اون انتخاب کرد.

یکی از بهترین دانشگاه‌های ایران برای رشته پزشکی این دانشگاه هستش که هر ساله رقابت شدیدی سر قبولی توی اون شکل می‌گیره؛ چونکه یکی از دانشگاه‌های تیپ یک کشور به حساب میاد.

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

بخش‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شامل ۳۴ بیمارستان و مرکز بهداشتی – درمانی، ۱۰دانشکده و ۴۱ مرکز پژوهشی و تحقیقاتی میشه. همچنین این دانشگاه ۱۳۰۰۰ دانشجو فعال و ۹۸۰ استاد و عضور هیئت علمی داره.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز؛ بهترین دانشگاه علوم پزشکی شمال غرب کشور

ششمین دانشگاه معتبر علوم پزشکی کشور بر اساس مجله‌ خبری تایمز دانشگاه علوم پزشکی تبریزه. این دانشگاه نه فقط اعتبار که قدمت بالایی هم داره و سال تاسیسش برمی‌گرده به سال ۱۳۲۵.

بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی توی استان‌های شمال غربی، همین دانشگاهه که داخلش مراکز تحقیقاتی استانداردی داره که با وسایل معتبر تجهیز شدن.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز

بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی و درمانی وابسته به این دانشگاه ۱۲ عدد هستش و ۴ پژوهشکده هم در کنار اون وجود داره.

همچنین ۱۱ دانشکده‌ این دانشگاه باعث شده تا ۸۹۰۰ دانشجو بتونن توی این مرکز آموزشی تحصیل کنن و در کنار اون‌ها ۸۶۰ عضو هیئت علمی و استاد فعالیت می‌کنه.

دانشگاه علوم پزشکی همدان

پیشرفته‌ترین دانشگاه علوم پزشکی غرب کشور توی شهر همدان قرار داره. این مرکز که ابتدا توی سال ۱۳۵۴ و با اسم دانشگاه بوعلی سینا شروع به کار کرد.

بعد از گذشت بیشتر از یک دهه و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، این دانشگاه از زیر نظر وزارت علوم خارج شد و به عنوان یک نهاد مستقل آموزشی و پژوهشی توی زمینه‌ خدمات درمانی فعالیتش رو ادامه داد.

این دانشگاه رو به عنوان بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی در ناحیه غرب کشورمون می‌شناسن.

مراکز درمانی، آموزشی و پزشکی این دانشگاه به 16 عدد می‌رسه و در کنار اون‌ها ۱۵ مرکز تحقیقاتی داره. همچنین ۱۱ دانشکده زیر مجموعه این دانشگاه هستن.

تعداد دانشجویان این دانشگاه ۴۲۰۰ نفره و ۴۶۰ استاد و عضو هیئت‌های علمی هم توی این دانشگاه فعالیت دارن.

دانشگاه علوم پزشکی استان فارس؛ بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی استان فارس که به اون دانشگاه شیراز هم می‌گن یکی از اولین مراکز آموزش عالی بهداری کشور بود که توی سال ۱۳۲۵ تاسیس شد و ۱۰ سال بعد، یعنی در سال ۱۳۳۵ و با با کوشش دکتر ذبیح قربان، دانشکده‌ پزشکی این دانشگاه تاسیس شد.

این دانشگاه تا قبل از پیروزی انقلاب زیر نظر دانشگاه پزشکی پنسیلوانیا بود و بعد از سال ۱۳۵۷ و  تاسیس وزارت بهداشت، درمان و آموزش، دانشگاه علوم پزشکی از دانشگاه شیراز (پهلوی سابق) جدا شد و در سال ۱۳۷۳ با یک‌پارچه شدن مراکز بهداشتی و درمانی استان، به طور مستقل به ارائه خدمات درمانی، بهداشتی و آموزشی پرداخت. بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی در خطه‌ جنوب غربی کشور این دانشگاهه.

دانشگاه علوم پزشکی فارس

تا به الان این دانشگاه ۲۴ بیمارستان و مرکز پزشکی، ۸ مرکز مخصوص تحقیقات و ۱۵ دانشکده‌ داره که شرایط تحصیل و تحقیق بیشتر از ۱۰۰۰۰ دانشجو رو فراهم کرده و در کنار اون‌ها، ۷۹۰ استاد و عضو هیئت فعال داره.

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز؛ بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز توی سال ۱۳۲۸ تاسیس شد و از همون ابتدا اسم دانشکده‌ پزشکی رو روی خودش داشت.

توی سال ۱۳۶۶ بود که دانشگاه‌های علوم پزشکی از زیر نظارت وزارت علوم خارج شدن و به دنبال اون، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هم از وزارت علوم جدا شد و به صورت مستقل به فعالیت خودش ادامه داد.

دانشگاه علوم پزشکی اهواز

این دانشگاه ۹ دانشکده و ۹ بیمارستان و مراکز خدماتی و درمانی داره و تعداد دانشجوهاش هم به ۶۵۰۰ نفر می‌رسه. استاید و اعضای هیئت علمی این دانشگاه هم حدود ۷۱۶ نفر می‌باشد.

دانشکده‌ علوم پزشکی کرمان؛ بهترین دانشگاه علوم پزشکی ایران

دانشگاه علوم پزشکی و مرکز خدمات درمانی و بهداشتی کرمان به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی و آموزشی این استان توی رشته‌ پزشکی به حساب میاد.

سال تاسیس این دانشگاه ۱۳۵۶ بوده و توی سال ۱۳۶۲ با اضافه شدن دانشکده‌های دیگه به اون باعث شد تا این دانشگاه هم جزو دانشگاه‌های مادر کشور به حساب بیاد.

این دانشگاه ۲۷ مرکز تحقیقاتی، ۱۰ دانشکده، ۳ پژوهشکده و ۴ بیمارستان و مرکز پزشکی داره و مجموع دانشجوهای اون به حدود ۶۱۰۰ نفر می‌رسه. ۵۵۶ استاد و عضو هیئت علمی هم توی این دانشگاه به صورت فعال حضور دارن.

جمع‌بندی در رابطه با بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی

قبولی توی رشته‌ پزشکی، می‌تونه آرزوی هر کسی باشه که قصد داره تا توی کنکور تجربی شرکت کنه. خبر خوش اینه که استان‌های زیادی وجود داره که توی اون‌ها مراکز آموزشی و پژوهش‌های درمانی زیادی دیده میشه.

ولی باید بدونین که قبولی توی هرکدوم از این دانشگاه‌های علوم پزشکی کار سختیه و نیاز به یک برنامه‌ریزی، دریافت مشاوره و گرفتن نمره‌ خوب توی امتحانات پایان سال داره.

ما توی این مقاله، بهترین دانشگاه در ایران برای رشته‌ پزشکی رو براتون معرفی کنیم. شما می‌تونین برای دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین گروه پرش تماس بگیرین.

اغلب بهترین دانشگاه در ایران برای رشته پزشکی، توی شهر تهران قرار دارن. دانشگاه‌های تهران و علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم توانبخشی از جمله این دانشگاه‌ها هستن.

این کاملا به شما و انتخاب‌هاتون بستگی داره. ولی اگه اولویتتون رو دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران هم قرار ندین باز هم ایرادی نداره. خیلی از دانشگاه‌های علوم پزشکی توی شهرستان‌ها از جمله بهترین دانشگاه‌های ایران هستن.

بله. تمامی دانشگاه‌هایی که معرفی کردیم از اعتبارهای جهانی برخوردارن. مقالات و پژوهش‌های بین‌المللی رتبه این دانشگا‌ه‌ها رو بالا برده و شرایط اپلای رو فراهم کرده.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد