چگونه رشته پزشکی قبول شویم؟

چجوری رشته پزشکی قبول بشیم؟

پزشکی قبول شدن آرزوی همه دانش‌آموزان رشته علوم تجربیه. حتی دانش‌آموزان بقیه رشته‌ها هم خیلی وقت‌ها آرزوی پزشک شدن رو داشتن. در سال تحصیلی دوازدهم، سوال مشترک دانش‌آموزان تجربی اینه که چجوری رشته پزشکی قبول بشیم؟

بیشتر دانش‌آموزان دوست دارن در رشته‌های خوبی مثل دندان‌پزشکی، تحصیل خودشون رو انجام بدن؛ بدون شک، استفاده از بهترین منابع کنکور تجربی، می‌تونه به دانش‌آموزان در رسیدن به این هدف مهم کمک کنه.

پادکست آموزش قبولی در رشته پزشکی

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست آموزش قبولی در رشته پزشکی رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

برای قبولی در رشته پر طرفداری مثل پزشکی، باید برنامه‌ریزی داشته و دقیق و هدفمند عمل کنین. استفاده از تجربیات دانشجویان پزشکی هم می‌تونه خیلی کمک کننده باشه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

پزشکی، شغلی با درآمد بالا و موقعیت اجتماعی خیلی خوبه که در بین دانش‌آموزان سر تا سر جهان طرفداران زیادی داره. ولی از اونجایی که پزشک شدن کار هر کسی نیست، وارد شدن به این رشته هم کار آسونی نیست و نیاز به تلاش زیاد و اراده‌ای قوی داره.

اگه شما هم تا حالا سوال چجوری رشته پزشکی قبول بشیم؟ رو از خودتون پرسیدین، حتما این مطلب رو تا آخر بخونین. در این مطلب سعی کردیم بعضی از مواردی که می‌تونه شما رو برای رسیدن به رویای پزشک شدن راهنمایی کنه، بیاریم.

برای پزشکی قبول شدن چقدر باید درس بخونیم؟

برای پزشکی قبول شدن چقدر باید درس بخوانیم؟

اگه سوال شما هم اینه که چجوری رشته پزشکی قبول بشیم؟ باید گفت، برای قبولی در رشته پرطرفدار و تاپی مثل پزشکی باید تلاش زیادی بکنین. ولی این موضوع به این معنی نیست که پزشک شدن یا داروساز شدن اتفاقی غیر ممکن و دور از دسترس باشه. دانش‌آموزان می‌تونن با شرکت در جلسات مشاوره کنکور تجربی، بهترین مسیر رو برای درس خوندن خودشون انتخاب کنن.

خیلی از دانشجوهای پزشکی و دندان پزشکی، دانش‌آموزانی از مدارس معمولی سطح شهر بودن که با تلاش و پشتکار، رویای خودشون برای پزشک شدن رو به واقعیت تبدیل کردن. پس به جای ناامید شدن به ادامه مطلب نگاهی بندازین تا چند روش برای نزدیک شدن به قبولی پزشکی رو براتون عنوان کنیم.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

آموزش رایگان انتخاب رشته کنکور به سبک رتبه‌های برتر

با مشاهده این ویدیو شما رو با پارامترهای مهم انتخاب رشته و همچنین نکات طلایی برای داشتن یک انتخاب رشته عالی آشنا می‌کنیم.

برای اینکه بتونین انتخاب رشته درست و اصولی داشته باشین، بهتره حتما با الگوریتم‌های خاص انتخاب رشته کنکور آشنا بشین. همچنین پارامترهای مهمی برای انتخاب رشته وجود داره که اول، باید حتما از اون‌ها اطلاع داشته باشین.

از سال دهم، درس خوندن رو جدی بگیرین

چه بخوایم بپذیریم چه نه، موفقیت برای بیشتر انسان‌ها اتفاقی نیست و نیازمند تلاشی زیاده. برای رسیدن به رویای پزشک شدن که رویای بزرگ و آینده سازی هم هست، باید درس خوندن رو از همون سال انتخاب رشته یعنی پایه دهم، جدی بگیرین.

لازمه از کارهای غیر ضروری صرف نظر کرده و تمرکز بیشتری روی دروس تخصصی خودتون داشته باشین. سعی کنین دروس تخصصی خودتون رو عمیق یاد بگیرین و به هوای اینکه تا کنکور چند سال دیگه وقت دارین، سرسری از کنارشون نگذرین.

خلاصه نویسی کنین

خلاصه نویسی روشی موثر برای موفقیت تحصیلیه. بیشتر دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف برای موفقیت در کنکور و امتحانات خودشون از روش خلاصه نویسی استفاده می‌کنن.

اگه از همون سال دهم که دروس‌تون تخصصی میشه، یادداشت برداری و خلاصه نویسی رو جدی بگیرین، در سال دوازدهم از همکلاسی‌های خودتون خیلی جلوتر می‌زنین. مطالب طبقه‌بندی شده و خلاصه شده به شما کمک می‌کنه تا درس‌هاتون رو بهتر توی ذهن‌تون نگه دارین و در امتحانات عملکرد بهتری داشته باشین.

از منابع کمک آموزشی معتبر کمک بگیرین

همه کنکوری‌ها در هر رشته تحصیلی که باشن، باید از منابع کمک آموزشی معتبر و مناسب استفاده کنن. مهمترین دلیل ضرورت استفاده از منابع کمک آموزشی اینه که کنکور آزمونی تستیه، در حالی که دانش‌آموزان در کتب درسی خودشون با حل تست آشنا نمیشن و اون رو به خوبی یاد نمی‌گیرن.

منابع کمک آموزشی، نکات کنکوری رو به دانش‌آموز آموزش میدن و اون رو برای کنکور آماده می‌کنن. تهیه منابع کمک آموزشی معتبر برای دروس تخصصی به ویژه در سال دوازدهم خیلی اهمیت داره.

با قبولی‌های پزشکی سال‌های قبل مشورت کنین

خیلی از دانش‌آموزان بارها این سوال رو پرسیدن که چجوری پزشکی قبول بشیم؟ در پاسخ به این دانش‌موزان باید گفت یکی از مهمترین کارها برای پزشکی قبول شدن، مشورت گرفتن با رتبه‌های برتر کنکور تجربی و دانشجویان پزشکیه.

همونطور که می‌دونین مشورت گرفتن در هر کاری باعث پیشرفته ولی در کارهای درسی و تحصیلی خیلی اهمیت داره. رتبه‌های برتر سال‌های قبل کنکور، مسیری که شما در اون قرار دارین رو در گذشته طی کردن و با فراز و فرود مسیر آشنایی کامل دارن. پس بهتره که اول از اون‌ها بپرسین چجوری رشته پزشکی قبول بشیم؟ اون‌ها می‌تونن بهترین مشاوران تحصیلی شما برای قبولی در رشته پزشکی باشن.

از راهنمایی‌های مشاور تحصیلی با تجربه استفاده کنین

در سال‌های اخیر استفاده از مشاوره تحصیلی خیلی باب شده. مشاوران تحصیلی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین و غیر حضوری، دانش‌آموزان رو راهنمایی می‌کنن و برای اون‌ها برنامه‌ریزی درسی طراحی و تدوین می‌کنن. یک مشاور تحصیلی آگاه و با تجربه، می‌تونه شما رو برای کسب رتبه برتر در کنکور راهنمایی کنه و در این مسیر چراغ راه شما باشه.

در آزمون‌های شبیه ساز شرکت کنین

آموزن‌های شبیه ساز کنکور، هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار میشن. شرکت در آزمون‌های شبیه ساز به همه داوطلبان کنکور توصیه میشه. به ویژه داوطلبانی که قصد قبولی در رشته‌های برتر مثل رشته پزشکی رو دارن، باید به این آزمون‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشن.

دانش‌آموزانی که در آزمون شبیه ساز شرکت می‌کنن، به جز اینکه با سوالات کنکوری آشنا میشن، از فضای واقعی جلسه کنکور و نحوه برگزاری اون هم درک بهتری پیدا می‌کنن. این دانش‌آموزان مهارت تست زنی رو هم یاد می‌گیرن و سر جلسه کنکور استرس کمتری دارن.

زیست رو خط به خط بخونین و یاد بگیرین

برای قبولی در پزشکی زیست را خوب بخوانید

همونطور که می‌دونین درس زیست برای دانش‌آموزان تجربی درس خیلی مهمیه. برای قبول شدن در رشته پزشکی باید درس زیست رو خوب یاد گرفته باشین. برای یادگیری درس زیست به جز اینکه باید کتاب‌های درسی خودتون رو در سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خوب و دقیق بخونین، باید تست‌های زیادی هم بزنین.

می‌تونین برای آشنا شدن با نکات کنکوری درس زیست از معلم خصوصی و یا کلاس‌های عمومی کنکور هم استفاده کنین.

مهارت تست زنی رو یاد بگیرین

بعضی از داوطلبان کنکور با وجود اینکه سطح علمی خوبی داشته و در دوران مدرسه جزو دانش‌آموزان برتر کلاس و مدرسه خودشون بودن، به خاطر آشنا نبودن با شیوه تست زدن در جلسه کنکور عملکرد خوبی نداشتن. خیلی اهمیت داره که دانش‌آموز قبل از رفتن به جلسه کنکور، مهارت تست زنی رو یاد گرفته باشه و با سوالات تستی غریبه نباشه.

برای دروس تخصصی تجربی، کتاب‌های تست بسیاری در بازار وجود داره. دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور باید با تحقیق و پرس‌و‌جو، بهترین و معتبرترین کتاب‌های تست رو برای خودشون تهیه کنن.

مدیریت زمان داشته باشین

مدیریت زمان یکی از مهمترین مهارت‌هاییه که برای موفقیت در کنکور باید بلد باشین. به جز کنکور، داشتن مدیریت زمان برای برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی و استفاده درست از وقت‌تون هم ضروریه. دانش‌آموزی که قصد قبولی در رشته پزشکی رو داره، باید تکنیک‌های مدیریت زمان رو بلد باشه و یاد بگیره که چجوری باید از وقتش بهترین استفاده رو ببره.

برنامه‌ریزی کنین و منظم باشین

برنامه‌ریزی یکی از اصول موفقیته. اگه با دانشجویان رشته پزشکی هم صحبت بشین می‌بینین که اون‌ها هم برای درس خوندن خودشون برنامه‌ریزی کردن. نظم و برنامه‌ریزی به زندگی شما سامان داده و مسیر رسیدن به موفقیت رو براتون روشن‌تر می‌کنه.

برنامه ریزی برای قبولی در کنکور پزشکی 1402

معمولا هر شخصی با توجه به شناختی که از خودش داره، می‌تونه بهترین برنامه‌ریزی رو برای خودش داشته باشه. ولی اگه به هر دلیلی فکر می‌کنین که نمی‌تونین برنامه‌ریزی تحصیلی خوبی برای قبولی در رشته پزشکی داشته باشین، از مشاوران تحصیلی کمک بگیرین.

به سلامت روان خودتون اهمیت بدین

شخصی که روان رنجور و آزرده‌ای داره، حتی در صورتی که جسمی سالم داشته باشه، نمی‌تونه به اندازه یک آدم سرحال و شاداب عملکرد خوبی داشته باشه. حال روحی ما در توان جسمی ما تاثیر گذاشته و تمام فعالیت‌های ما رو تحت تاثیر خودش قرار میده.

پس بهتره در دوران تحصیل خودتون به ویژه سال‌های حساس متوسطه دوم، به سلامت روحی‌تون اهمیت زیادی داده و در صورت بروز نشانه‌های افسردگی، با مشاور و روانشناس مشورت کنین.

جمع‌بندی چجوری رشته پزشکی قبول بشیم؟

پزشک شدن، آرزوی خیلی از دانش‌آموزان جهانه؛ ولی فرصت رسیدن به این آرزو برای تعداد کمی از اون‌ها ایجاد میشه. لازمه قبولی در رشته پزشکی در دانشگاه‌های ایران، پشت سر گذاشتن کنکوره و لازمه موفقیت در کنکور تلاشی مستمر و هدفمنده. یکی از راه‌هایی که می‌تونه شما رو برای رسیدن به بهترین رشته‌های پزشکی در دانشگاه کمک کنه، مشورت کردن با قبولی‌های این رشته در سال‌های قبله.

قبولی در رشته پزشکی نیازمند تلاشی مستمره ولی میزان درس خوندن برای پزشکی در هر شخص متفاوت بوده و بستگی به ویژگی‌های شخصی افراد داره.

بله؛ شرکت در آزمون‌های شبیه ساز برای موفقیت در کنکور خیلی مهمه و به داوطلبان کمک می‌کنه.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد