برای تیزهوشان چند ساعت درس بخونیم؟

برای تیزهوشان چند ساعت درس بخونیم؟

درس خوندن برای تیزهوشان، موضوعیه که ما توی این مقاله بررسی می‌کنیم؛ به طور کلی، تیزهوشان آزمونیه که دانش‌آموزان برای قبول شدن در اون باید سطح علمی خودشون رو تا حد خیلی زیادی افزایش بدن. همین تقویت پایه تحصیلی، باعث میشه که دانش‌آموزان در مقاطع بالاتر برای امتحانات نهایی و کنکور آمادگی بیشتری داشته باشن.

به طور کلی، طبق بررسی‌های انجام شده بیشتر رتبه‌های برتر کنکور، سابقه تحصیل در مدارس تیزهوشان رو دارن. این موضوع از جمله انگیزه‌های دانش‌آموزان برای قبولی در تیزهوشانه.

ما توی این مقاله به این سوال دانش‌آموزان که چگونه برای تیزهوشان درس بخونیم؟ می‌پردازیم؛ برای رسیدن به جواب این سوال، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه همراه ما باشین.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین❤🎧🔊

برای قبولی در آزمون تیزهوشان که هر ساله برگزار میشه باید چندین کتاب و درس رو  با هم مطالعه کنین؛ پس یادگیری تکنیک‌هایی که در این راه به پیشرفت شما کمک می‌کنه ضروریه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

هر ساله در مقطع ششم به هفتم و نهم به دهم آزمونی تحت عنوان آزمون تیزهوشان برگزار میشه؛ افرادی که قصد قبولی در آزمون تیزهوشان رو دارن مدام این سوال رو می‌پرسن که برای تیزهوشان چند ساعت درس بخونیم؟ برای پاسخ به این سوال، باید این موضوع رو به دانش‌آموزان بگیم که ساعت مطالعاتی بالا و داشتن یک برنامه‌ریزی درسی کامل و جامع می‌تونه به قبولی دانش‌آموزان در آزمون تیزهوشان کمک کنه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برای مثال ممکنه دانش‌آموزی بعد از 3 ساعت مطالعه مداوم احساس خستگی نکنه؛ اما، در مقابل ممکنه دانش‌آموز دیگه‌ای بعد از هر یک ساعت درس خوندن به استراحت نیاز داشته باشه. پس زمان‌بندی درس خوندن برای تیزهوشان نباید در همه دانش‌آموزان یکسان باشه. همچنین نقاط ضعف و قوت همه دانش‌آموزان با یکدیگر برابر نیست و این موضوع نیز در مطالعه برای تیزهوشان و بودجه‌بندی مطالعاتی باید در نظر گرفته بشه.

ویژگی‌های برنامه‌ریزی اصولی برای قبولی در تیزهوشان

اولین موضوعی که باید در تدوین یک برنامه‌ریزی مناسب جهت قبولی در آزمون تیزهوشان به اون توجه کرد توانایی‌های شخصی و میزان سطح علمی دانش‌آموزانه. همونطور که در بالا گفته شد توان هر فرد در درس خوندن و میزان اطلاعات درسی اون‌ها با همدیگه متفاوته. بحث دیگه‌ای که در مطالعه برای تیزهوشان اهمیت داره تعهد به برنامه‌ریزی درسیه.

ویژگی‌های یک برنامه برای قبولی در آزمون تیزهوشان

این حرف به این معناست که اگه حتی بهترین برنامه و بهترین مشاوران تحصیلی رو نیز داشته باشین اما به برنامه خود‌تون پایبند نباشین هیچ نتیجه‌ای از اون نمی‌گیرین. موضوع مهم دیگه اینه که از تمام توانایی و ظرفیت خودتون برای درس خوندن استفاده کنین. چرا که آزمون تیزهوشان سطح علمی بالایی داره. مورد بعدی که توی برنامه‌ریزی باید در نظر بگیرین زمان‌هایی برای استراحت و دیگر فعالیت‌های شماست.

همینطور باید زمانی رو به مرور مطالب خوانده شده و جمع‌بندی مباحث اختصاص بدین. به این ترتیب به پاسخ این سوال که برای تیزهوشان چند ساعت باید درس بخونیم؟ می‌رسین.

برای قبولی در آزمون تیزهوشان چند ساعت درس بخونیم؟

در مورد جواب این سوال باید بگوییم که هر چه بیشتر بهتر! با توجه به این موضوع که در بالا گفته شد این آزمون از سطح علمی بالایی برخورداره و اگه آمار قبولی‌های سال گذشته رو نیز بررسی کنین متوجه میشن که افراد مطالعه برای تیزهوشان رو از 3 الی 4 ساعت در روز شروع کردن و به 10 تا 12 ساعت نیز رسوندن.

البته چیزی که مهمه فقط بالا بردن ساعات مطالعاتی نیست بلکه میزان تسلط دانش‌آموزان روی مطالب درسیه مهم‌ترین موضوعی که نباید از اون غافل شد. گاهی یک فرد مطلبی رو با یک ساعت مطالعه متوجه میشه و گاهی فرد دیگر برای فهم همون مطلب باید 5 ساعت مطالعه کنه. با این حال بهتره که دانش‌آموزان روزهای تعطیل و جمعه‌ها رو برای درس خوندن از دست ندن!

برای قبولی در تیزهوشان ششم چند ساعت درس بخونیم؟

یکی از مهم‌ترین سوال علاقه‌مندان ورود به مدارس سمپاد اینه که «برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم چند ساعت درس بخونیم؟» در واقع، نمی‌تونیم ساعت دقیقی رو برای همه دانش‌آموزان در نظر بگیریم.

میزان ساعت درس خوندن برای قبولی در تیزهوشان ششم باید با توجه به توانایی‌ها و ساعاتی که دانش‌آموزان برای مطالعه در اختیار دارن، مشخص بشه؛ بنابراین اول توانایی‌های خود‌تون رو برای مطالعه در نظر بگیرین و سپس ساعات مطالعه خود‌تون رو تعیین کنین.

برای قبولی در تیزهوشان نهم چند ساعت درس بخونیم؟

مانند دانش‌آموزان ششمی، دانش‌آموزان نهمی نیز بارها سوال «برای قبولی در تیزهوشان نهم چند ساعت درس بخونیم؟» رو از خود می‌پرسن. به طور کلی، ساعت مطالعه دانش‌آموزان نهمی هم باید مطابق با شرایط ویژگی‌های فردی اون‌ها مشخص بشه. توجه کنین که در تعیین میزان ساعت مورد نیاز برای قبولی در تیزهوشان نهم حتما ساعاتی رو برای تفریح و استراحت در نظر بگیرین.

اقدامات لازم برای قبولی در تیزهوشان

برای قبولی در تیزهوشان چیکار کنیم؟

برای قبولی در این آزمون اصلا نباید به خوندن مطالب کتاب بسنده کنین؛ زیرا، سوالات آزمون تیزهوشان از جنس سوالات هوش هستن. پس باید اطلاعات و مطالعات خود‌تون رو به سطح بالاتر از کتاب درسی ارتقا بدین تا بتونین در این آزمون به موفقیت برسین در این رابطه کتب‌های زیادی وجود دارن و حتی می‌تونین برای تدریس این کتاب‌ها معلم خصوصی بگیرین یا توی کارگاه‌های تیزهوشان ثبت‌نام کنین.

جمع‌بندی درباره برای تیزهوشان چند ساعت درس بخونیم؟

قبولی در آزمون تیزهوشان همانطور که در بالا گفته شد مستلزم داشتن انگیزه قوی، هدف‌گذاری مناسب و انتخاب منابع مناسب برای مطالعه‌ست. بنابراین تا جایی که شما با پشتکار و اراده قوی به سمت هدف خودتون پیشروی کنین درصد موفقیت برای شما بالاست. همچنین شما می‌تونین با قراردادن شماره تلفن خودتون در باکس شماره سایت، از یک جلسه مشاوره تحصیلی رایگان برای پرسش سوالاتتون استفاده کنین.

همچنین دونستن «وسایل ممنوع و لازم برای آزمون مدارس تیزهوشان» می‌تونه خیلی براتون مفید و ضروری باشه.

بله، برنامه‌ریزی اولین و مهم‌ترین گام برای قبولی در آزمون تیزهوشانه.

باید طبق توانایی‌های دانش‌آموز و میزان سطح علمی اون انجام بشه.

شما برای قبولی در این آزمون باید از حداکثر ظرفیت‌تون استفاده کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد