راهکار‌های علاقه‌مند شدن به درس خواندن

راهکار‌های علاقه‌مند شدن به درس خواندن

خیلی از دانش‌آموزان به دنبال راهکاری برای علاقه‌مند شدن به درس هستن. نداشتن علاقه به مطالعه یه امر شایع بین دانش‌آموزان است. بی‌علاقگی در رابطه با درس‌خوندن برای خیلی از دانش‌آموزان در دوران تحصیل اتفاق می‌افته؛ اما بهتره که دانش‌آموزان برای عبور از این بحران آموزشی، روش‌ها و راهکار‌های علاقه‌مند شدن به درس رو یاد بگیرن.

اگه شما احساس می‌کنین از مطالعه مطالب کتاب درسی خودتون لذت نمی‌برین، بهتره همین امروز با کتاب‌های درسی خودتون آشتی کنین. ما در اینجا به بررسی دقیق این مبحث می‌پردازیم.

البته اگه درگیر روزمرگی‌هاتون هستین و فرصت نمی‌کنین این مقاله رو به طور کامل بخونین، پادکست زیر رو گوش کنین و همراه رادیو پادکست پرش باشین🎧🔊📚

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

5 گام برای علاقه‌مند شدن به درس

لازمه موفقیت، تلاش و پشتکاره. دانش‌آموزان باید بدونن برای داشتن معدل بالا و یا قبولی توی مدارس خوب باید با برنامه درست درس بخونن؛ پس بهتره برای رسیدن به هدف گام‌های محکم‌تری بردارن. ما قدم به قدم به بررسی دقیق راه‌های علاقه‌مند شدن به مباحث درسی می‌پردازیم.

اما قبل از اینکه به معرفی و توضیح این راه‌ها بپردازیم، یه توصیه برای شما داریم؛ لطفا قبل از هر چیزی سعی کنین یه پاسخ موجه و شخصی برای سوال «چرا باید درس بخونیم؟» پیدا کنین. پاسخ دادن به این سوال باعث میشه شما هدف خودتون رو از درس خوندن پیدا کنین و با قدرت برای رسیدن به اون تلاش کنین.

 

نکات مهم برای علاقه مند کردن دانش آموز به درس خواندن

گام اول: بهترین زمان رو برای مطالعه انتخاب کنین

اولین قدم که تاثیر زیادی در میزان علاقه‌مندی دانش‌‌آموزان به مباحث درسی داره، انتخاب زمان مناسب برای مطالعه است. اینکه چه زمانی برای مطالعه بهتره امری کاملا فردی است؛ که برای هر دانش‌آموزی کاملا متفاوت است.

دانش‌آموزان باید زمانی به سراغ مطالعه برون که حوصله درس خوندن رو داشته باشن. با تشخیص زمان درست و تنظیم ساعت مطالعه توی این زمان درس‌خوندن برای دانش‌آموزان لذت بخش‌تر میشه.

روش های علاقه‌مند شدن به درس خوندن

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

گام دوم: هدف خودتون رو مشخص کنین

برای موفقیت توی هر مسیری باید نقشه راه داشت و هدف شما همون نقشه راه شما است. یادتون باشه زمانی که شما هدف مشخص دارین انگیزه برای درس خوندن در شما زیاد میشه؛ به طور مثال اگه هدف شما امسال قبولی توی آزمون تیزهوشان باشه با انگیزه بیشتری به دنبال یادگیری مطالب درسی هستین.

مشخص کردن هدف باعث علاقه‌مند شدن به درس و یادگیری میشه.

گام سوم : از حواس‌پرتی‌های خودتون دوری کنین

شاید برای شما هم این اتفاق افتاده باشه که برای دقایقی تصمیم گرفتین چرخی توی فضای مجازی بزنین ولی در نهایت به خود‌تون اومدین و متوجه شدین که ساعت‌ها زمان خودتون رو توی فضای مجازی سپری کردین.

این فقط یه نوعی از حواس‌پرتی است؛ موارد دیگه رو می‌تونیم نام ببریم که باعث حواس‌پرتی دانش‌آموزان میشه مثل دیدن فیلم، گوش دادن به آهنگ و صحبت اطرافیان که همه این موارد می‌تونه توی یادگیری دانش‌آموزان خلل ایجاد کنه.

دوری کردن از حواس‌پرتی یکی از راه‌های علاقه‌مند شدن به درس و یادگیریه.

گام چهارم: در ابتدا دروس راحت‌تر رو مطالعه کنین

سخت‌ترین قسمت برای هر کاری شروع است. برای شروع به مطالعه سعی کنین سراغ درسی برین که براتون راحت‌تر است. با انجام این کار انگیزه بیشتری برای مطالعه مطالب درسی پیدا می‌کنین. به طور مثال اگه یادگیری مطالب درس فیزیک برای شما سخت است بهتره با درسی شروع به مطالعه کنین که خوندنش برای شما لذت‌بخش‌تر است.

شروع مطالعه با درس‌های راحت‌تر یکی از راهکار‌های علاقه‌مند شدن به درس و یادگیری مطالب درسیه.

گام پنجم: با تمرکز درس بخونین

شاید برای شما هم پیش‌اومده باشه که ساعت‌ها برای مطالعه درسی وقت گذاشتین، اما در نهایت مطالب رو به صورت دقیق یاد نگرفتین. برای بالا رفتن سرعت عمل توی یادگیری بهترین کار تمرکز هنگام مطالعه است. زمانی که شما مطالب رو با تمرکز کافی مطالعه کنین خیلی سریع‌تر درس رو یاد می‌گیرین و این موضوع باعث علاقه‌مندی بیشتر شما به مباحث درسی میشه.

داشتن تمرکز موقع درس خوندن هم یکی دیگه از راهکار‌های علاقه‌مند شدن به درس محسوب میشه.

علت بی‌علاقگی دانش‌آموزان به درس‌خوندن

تا اینجا درباره راهکار‌های علاقه‌مند شدن به درس صحبت کردیم؛ اما بهتره درباره علل بی‌علاقگی دانش‌آموزان به درس‌خوندن هم صحبت کنیم. یکی از مشکلاتی که بیشتر والدین توی جلسات مشاوره گروه آموزشی پرش مطرح می‌کنن عدم علاقه دانش‌آموز‌شون به درس‌خوندن است. بیشتر پدر و مادر‌ها به دنبال راه‌حلی هستن که این مشکل رو به صورت کامل برطرف کنن. ما توی این قسمت به بررسی کامل این مورد می‌پردازیم.

علل بی علاقگی دانش آموزان به درس خواندن

ارتباط نگرفتن با روش تدریس معلم

حتما شما هم توی دوران تحصیل خودتون این موضوع رو تجربه کردین که گاهی با روش تدریس یه معلم ارتباط نمی‌گیرین؛ این موضوع باعث میشه مطالب اون درس رو به درستی درک نکنین و به مرور به جهت عدم یادگیری مطالب نسبت به اون درس بی علاقه بشین.

خیلی از دانش‌آموزانی که با مشاورین پرش در ارتباط هستن در ابتدا، به این موضوع اشاره می‌کنن که به یادگیری تعدادی دروس علاقه‌مند هستن در مقابل هیچ تمایلی به مطالعه بخشی از دروس ندارن.

پس از بررسی‌های مختلفی که توی جلسات مشاوره انجام میشه، مشاورین متوجه این موضوع میشن که علت عدم یادگیری دانش‌آموزان صرفا ارتباط نگرفتن با روش تدریس معلم اون درس است و این عدم یادگیری به هیچ عنوان ارتباطی به استعداد دانش‌آموزان نداره. توی بیشتر مواقع دانش‌آموزان با استفاده از منابع کمک آموزشی پرش مشکلات درسی‌شون به صورت کامل برطرف میشه.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

بی‌توجهی خانواده به درس‌خوندن

حمایت خانواده نقش مهمی در وضعیت درسی دانش‌‌آموزان داره. زمانی که دانش‌آموز توی محیط منزل حس آرامش و تشویق رو دریافت کنه، به درس‌خوندن بیشتر علاقه‌مند میشه. توی خیلی از خانواده‌های که معیار موفقیت رو درس خوندن می‌دونن، دانش‌آموزان تلاش می‌کنن که توی مدرسه فرد موفق‌تری باشن. پس باید بدونین یه معیار مهم برای علاقه‌مندی دانش‌آموزان به درس‌خوندن توجه خانواده به علم و دانش است.

بدون برنامه درس خوندن

خیلی از دانش‌آموزان برای مطالعه مطالب درسی زمان مشخصی رو در نظر نمی‌گیرن و معمولا بدون برنامه درس می‌خونن. باید به این نکته مهم توجه کنین نداشتن برنامه‌ریزی مناسب باعث میشه کیفیت مطالعه شما پایین‌تر از حد معمول باشه. پس باید برای جلوگیری از این موضوع به دنبال داشتن یه برنامه‌ریزی کاملا اصولی باشین.

ضعف تحصیلی توی سال‌های گذشته

بارها درباره پیوستگی مطالب درسی صحبت کردیم. دانش‌آموزانی که پایه تحصیلی ضعیف‌‌تری دارن، توی یادگیری مباحث درسی به مشکل برخورد می‌کنن. به همین خاطر دانش‌آموزان باید مطالب هر سال رو به صورت دقیق و کامل یاد بگیرن.

نداشتن مهارت مطالعه

یکی از عوامل یادگیری برای دانش‌آموزان، آشنایی با مهارت‌های مطالعه است. آشنایی با مهارت خوندن توانایی درک مطالب رو توی دانش‌‌آموزان افزایش میده. بهتره که دانش‌آموزان با مهارت‌های خوندن و مطالعه مطالب به صورت دقیق آشنا بشن.

مشاورین پرش چه کمکی می‌تونن به دانش‌آموزان کنن؟

یکی از خدمات گروه آموزشی پرش ارائه مشاوره به تمام دانش‌آموزان است. مشاورین پرش با برگزاری جلسات مشاوره به صورت هفتگی به کنترل وضعیت دانش‌آموزان کمک می‌کنن.

نقش مشاورین پرش در علاقه مند کردن دانش آموزان به درس

در اولین قدم ویژگی‌های فردی دانش‌آموزان به صورت دقیق بررسی میشه و در ادامه متناسب با این ویژگی‌ها راهکار‌های لازم ارائه میشه. در کل شرکت توی جلسات مشاوره به بهتر شدن وضعیت تحصیلی دانش‌‌آموزان کمک می‌کنه.

جمع‌بندی در مورد راهکار‌های علاقه‌مند شدن به درس

توی این مقاله به بررسی روش‌های برای علاقه‌مند شدن به درس پرداختیم. به عنوان یه مرور کلی باید بگیم که برای علاقه‌مندی به مباحث درسی بهتره که زمان مناسبی برای مطالعه در نظر بگیرین و در قدم بعد هدف خودتون رو مشخص کنین و با برنامه اصولی درس بخونین.

حضور توی جلسات مشاوره به یادگیری بهتر و علاقه‌مندی دانش‌آموزان کمک می‌کنه؛ برای ارتباط با بخش مشاوره پرش کافیه شماره خودتون رو توی کادر زیر وارد کنین تا در اسرع وقت مشاورین پرش با شما تماس بگیرن.

برای علاقه‌مند شدن به مباحث درسی بهتره توی قدم اول هدف خودتون رو مشخص کنین و با برنامه اصولی و در زمان مناسب شروع به مطالعه کنین.

حمایت خانواده نقش مهمی توی وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان داره؛ زمانی که والدین به یادگیری مباحث درسی اهمیت ویژگی بدن، بدون شک دانش‌آموزان علاقه بیشتری به درس خوندن پیدا می‌کنن.

دانش‌آموزانی که با برنامه درس می‌خونن مدیریت زمان بیشتری برای مطالعه مطالب درسی دارن و همین موضوع باعث میشه که علاقه بیشتری به درس خوندن پیدا کنن.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد