آشنایی با روش تست زمان‌دار در کنکور

آشنایی با روش تست زمان‌دار در کنکور

تست زمان دار در کنکور یکی از اصلی‌ترین روش‌های موفقیت در کنکور است. استفاده از این تکنیک باعث موفقیت دانش‌آموزان در کنکور می‌شود. داوطلبان برای پاسخ به سوالات دفترچه زمان محدودی را در اختیار دارند و با استفاده از این روش می‌توانند در جلسه آزمون مدیریت زمان خوبی داشته باشند.

برای داشتن مدیریت زمان در کنکور بهتر است که داوطلبان با روش‌ها و تکنیک‌های تست زمان دار به صورت کامل آشنا شوند. ما در این مقاله به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم. با ما در ادامه همراه باشید تا تمام تکنیک‌های لازم در این خصوص را یاد بگیرید.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

فواید استفاده از روش تست زمان‌دار

تا اینجا درباره این موضوع صحبت کردیم که برای موفقیت در جلسه کنکور باید با تکنیک تست بزنید. متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان با روش‌های تست‌زنی آشنا نیستند و همین موضوع باعث می‌شود که نتوانند در آزمون سراسری به نتیجه دلخواه برسند.

دانش‌آموزان باید به این نکته مهم توجه کنند که برای موفقیت در کنکور باید با طبق اصول درست درس بخوانند و از همه مهم‌تر با تکنیک تست بزنند. روش‌های مختلفی در تست‌زنی وجود دارد که استفاده از آن‌ها می‌تواند به موفقیت دانش‌آموزان کمک کند. ما در اینجا به بررسی مهم‌ترین فواید تست‌ زمان‌دار در کنکور می‌پردازیم.

  • تنظیم زمان برای حل هر تست؛
  • داشتن مدیریت زمان در آزمون؛
  • جلوگیری از استرس کمبود وقت در جلسه آزمون.

نکات طلایی تست‌زنی زمان‌دار

داوطلبان برای اینکه بتوانند در کنکور عملکرد بهتری داشته باشند بهتر است که با تست‌خیز‌ترین مباحث کنکور و نکات تخصصی‌ تست‌زنی آشنا باشند. دانش‌آموزان عزیز باید با دقت تمام نکاتی که در ادامه مطرح می‌کنیم را رعایت کنند. در این قسمت قدم به قدم به بررسی نکاتی تست زمان‌‌دار در کنکور می‌پردازیم.

قدم اول : مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از تکنیک‌های تست زمان‌دار در کنکور محسوب می‌شود. به طور کلی، زمان در آزمون سراسری نقش کلیدی دارد. بر همین اساس داوطلبان باید با مدیریت زمان به صورت دقیق آشنا شوند.

برای این منظور بهتر است که داوطلبان در حین آزمون، کاملا زمان خود را کنترل کنند و برای پاسخ به هر سوال زمان خاصی را در نظر بگیرند. . این کار به داوطلبان کمک می‌کند تا زمان خود را بهینه کرده و به تعداد بیشتری از سوالات پاسخ دهند.

قدم اول : مدیریت زمان؛

قدم دوم : اولویت‌بندی در پاسخ به سوالات

یکی دیگه از تکنیک‌های تست زمان‌دار در کنکور، اولویت‌بندی در پاسخ دادن به سوالاته. برای این منظور بهتر است داوطلبان ابتدا سراغ سوالاتی بروند که جواب‌دهی برای‌شان راحت‌تر است. بنابراین، انتخاب سوالاتی که داوطلبان می‌توانند در کمترین زمان به آنها پاسخ دهند بسیار می‌تواند در زمان‌بندی آزمون کمک کند.

قدم سوم : تکرار و تمرین

بهترین راهکار برای تسلط بیشتر روی تست‌های زمان‌دار در کنکور تکرار و تمرین است. بهتر است که داوطلبان قبل از آزمون سراسری با روش تست زمان‌دار آشنا شوند. یکی از راه‌‌های که می‌تواند به این موضوع کمک کند شرکت در آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور است.

قدم چهارم : خود انضباطی در کنکور

یکی از مواردی که در جلسه آزمون بسیار مهم است خود انضباطی است. داوطلبان باید در مدت زمان آزمون تمرکز خود را فقط بر روی حل سوال بگذارند و از توجه به موضوعات دیگر خودداری کنند. همچنین داوطلبان باید تلاش کنند که با تمرکز زیاد به تمام سوالات پاسخ دهند.

قدم پنجم : دقت در حل سوالات

نباید دقت را فدای سرعت کرد. به همان میزان که داشتن سرعت عمل در پاسخ به سوالات می‌تواند به موفقیت کمک کند؛ بی‌دقتی می‌تواند عامل مهمی برای شکست در کنکور باشد. دانش‌آموزان باید تمام سوالات را به دقت مطالعه کنند و به تمام جزئیات توجه کنند.

رعایت این موضوع هم یکی دیگه از تکنیک‌های تست زمان‌دار در کنکور، محسوب می‌شود.

قدم پنجم : دقت در حل سوالات؛

قدم ششم : داشتن برنامه منظم در جلسه آزمون؛

درباره اهمیت برنامه‌ریزی بارها صحبت کردیم اما؛ باید بدانید که برنامه‌ریزی فقط مختص به زمان مطالعه نیست. داوطلبان بهتر است که در جلسه آزمون برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشند.

قبل از شروع جلسه آزمون ترتیب پاسخ دادن به سوالات را مشخص کنید و طبق برنامه‌ریزی دقیق شروع به آزمون دادن کنید.

در واقع، برنامه‌ریزی یکی از تکنیک‌های اصولی تست زمان‌دار در کنکور است که هر داوطلب کنکوری باید به آن توجه کند.

قدم هفتم : حفظ آرامش و دوری از اضطراب؛

یادتان باشد که مهم‌ترین اصل در جلسه کنکور حفظ آرامش است. دانش‌آموزان در جلسه آزمون  تحت فشار بسیار زیادی قرار می‌گیرید؛ به همین دلیل حفظ آرامش در این زمان بسیار مهم است. یکی از راه‌های که به حفظ آرامش کمک می‌کند حضور مستمر قبل از آزمون در کلاس‌های یوگا و استفاده از تکنیک‌های مدیتیشن است.

قدم هفتم : حفظ آرامش و دوری از اضطراب؛

قدم هشتم : استفاده از فرصت‌های اضافی

در جلسه آزمون بهتر است که زمانی را به عنوان فرصت اضافی در نظر بگیرید. همینطور که تا اینجا به این موضوع اشاره کردیم زمان در جلسه آزمون بسیار محدود است؛ و در اکثر مواقع تست‌های هستند که نیاز به بررسی بیشتر دارند. فرصت‌های اضافه زمان خوبی است برای بررسی مجدد تست‌های که از پاسخ آن مطمئن نیستیم.

قدم نهم : استفاده از راهکار‌های خاص

داوطلبان همیشه در آزمون با سوالاتی روبه‌رو می‌شوند که اصطلاحا زمان‌بر هستند و دانش‌آموزان برای حل‌شان به زمان بیشتری نیاز دارند. بهترین کار در جلسه آزمون برای مواجه با این دسته سوالات استفاده از روش‌های خاص و میانبر‌های ویژه است. یکی از این روش‌ها حذف گزینه‌های نامعقول است.

قدم دهم : بررسی مجدد پاسخ‌ها

و در آخر بهتر است تمام پاسخ‌های خود را مجدد بررسی کنید. همیشه سعی کنید جوری به سوالات پاسخ دهید که در انتها زمانی برای بررسی مجدد پاسخ‌ها باشد.در این زمان شما با ذهن باز‌تری می‌توانید به تثبیت جواب‌د‌هی خود بپردازید.

بررسی مجدد جواب‌ها هم یکی دیگر از تکنیک‌های تست زمان‌دار در کنکور محسوب می‌شود که بهتره خیلی دقیق به آن توجه کنید.

تست زمان دار در ماه‌های پایانی تا کنکور

بدون شک یکی از بهترین دوره‌ها برای آشنایی با روش تست‌ زمان‌دار در کنکور، ماه‌های باقی مانده تا آزمون سراسری است. بهتر است که داوطلبان در این زمان در کنار جمع‌بندی مطالب درسی تسلط خود‌ را در تست‌زنی بالا ببرند و بتوانند مهارت آزمون دادن را به درستی درک کنند.

چه منابعی در تست‌زنی به دانش‌آموزان کمک می‌کند؟

در سیستم آموزشی خیلی با دانش‌‌آموزان تست‌زنی کار نمی‌شود؛ به همین خاطر اکثر دانش‌آموزان با مهارت‌های تست زمان‌دار در کنکور آشنا نیستند و در نهایت نمی‌توانند در آزمون سراسری نتیجه خوبی کسب کنند.

مطالعه دانش‌آموزان در تمام دوران تحصیل به صورت کاملا تشریحی بوده است؛ این در حالی است که مهم‌ترین آزمون تحصیلی‌شان به صورت تستی برگزار می‌شود.

اکثر داوطلبان به دنبال منابعی برای یادگیری روش‌های تست‌زنی هستند. یکی از منابعی که می‌تواند به دانش‌آموزان کمک کند بسته‌های معلم خصوصی پرش است. در بسته‌های معلم خصوصی پرش در کنار تدریس تمام مباحث کتاب، روش‌های تست‌زنی به صورت اصولی آموزش داده می‌شود.

پیشنهاد مشاورین پرش به دانش‌آموزان

دانش‌آموزان عزیز باید تمام توصیه‌ها انجام شده را به درستی گوش دهند و با برنامه‌ریزی کاملا اصولی بتوانند موفقیت خود را در کنکور تضمین کنند. همراهی یک مشاوره کاربلد می‌تواند مسیر را برای دانش‌آموزان هموارتر کند.

بنابراین؛ بهتر است که داوطلبان در زمان طلایی تا کنکور از جلسات مشاوره به صورت پیوسته استفاده کنند. گروه آموزشی پرش این امکان را برای دانش‌آموزان فراهم کرده است که بتوانند در این دوران از راهنمایی مشاورین تحصیلی استفاده کنند و بتوانند با انواع تست زمان‌دار در کنکور، آشنا شوند.

پیشنهاد مشاورین پرش به دانش‌آموزان

جمع‌بندی روش‌های تست زمان‌دار در کنکور

تست زمان‌دار در کنکور یکی از تکنیک‌‌های قبولی در آزمون سراسری است. بسیاری از داوطلبان علاقه‌مند هستند که با تکنیک تست‌زنی زمان‌دار به صورت دقیق آشنا شوند. ما در این مقاله نکات مهمی را که داوطلبان باید در جلسه آزمون انجام دهند را به صورت کامل بررسی کردیم.

استفاده از بسته‌های معلم خصوصی پرش این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد که در کنار یادگیری مباحث درسی، روش‌های تست‌زنی هم به صورت دقیق آموزش ببینند.

برای ارتباط با بخش مشاوره پرش کافی است شماره خود را در کادر زیر وارد کنید؛ تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

تست‌ زمان‌دار باعث مدیریت در جلسه آزمون می‌شود؛ همچنین از استرس موجود در اثر کمبود وقت در جلسه آزمون جلوگیری می‌کند.

خیر؛ در صورتی که دانش‌آموزان تسلط خود را در تست‌زنی بالا ببرند، می‌توانند با دقت زیاد و سرعت عمل بالا تست بزنند.

در روزهای باقی مانده تا کنکور بهتر است که دانش‌آموزان در کنار جمع‌بندی مطالب با روش‌های تست زمان‌دار به صورت دقیق آشنا شوند.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد