چجوری شبیه سازی محیط آزمون در منزل رو انجام بدیم؟

چجوری محیط آزمون رو در منزل شبیه سازی کنیم؟

کنکور، یکی از سرنوشت‌سازترین آزمون‌های زندگی شماست که می‌تونه شغل و جایگاه اجتماعی شما رو در جامعه تعیین کنه.

پس نیازه که خودتون رو به خوبی برای اون آماده کنین. یکی از مراحل آمادگی برای کنکور، شرکت در آزمون‌های آزمایشیه که با استفاده از اون بتونین از قبل به طور کامل با شرایط کنکور و آزمون آشنا بشین و سر جلسه، دیگه شرایط براتون جدید نباشه و به طور کامل نقاط ضعف و قوت خودتون رو فهمیده و اون‌ها رو اصلاح کرده باشین.

شما برای اینکه بتونین با شرایط کنکور و آزمون‌های آزمایشی آشنا بشین و با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنین، باید این شرایط رو از قبل تجربه کرده باشین.

شبیه‌ سازی محیط آزمون در منزل، برای رسیدن به این تجربه به شما کمک می‌کنه.

با شبیه‌سازی محیط آزمون در منزل، می‌تونین خودتون رو بهتر برای آزمون‌ها آماده کنین. این فرآیند شبیه صعود کوهنورد به قله‌های کوچک اطرافه. قبل از صعود به قله اصلی، کوهنورد تپه‌ها و قله‌های کوچک رو فتح می‌کنه تا با شرایط صعود آشنا بشه.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

شبیه‌ سازی محیط آزمون در منزل

محیط آزمون، یکی از عواملیه که روی عملکرد شما در آزمون تاثیر زیادی داره. عواملی مثل نور محیط، دمای اون، صدای اطراف، مکان آزمون، میز و صندلی و … جزو شرایط محیط آزمون هستن. این‌ها عواملی‌اند که روی تمرکز، آرامش و راحتی شما در آزمون تاثیر می‌ذارن. پس روی نتیجه آزمون شماام تاثیر دارن.

شما می‌تونین با شبیه سازی محیط آزمون در منزل، این شرایط رو برای خودتون تا جایی که امکانش هست ایجاد کنین تا بهش عادت کنین.

تنظیم نور محیط

نور اتاق رو جوری تنظیم کنین که برای جواب دادن به سوالات آزمون راحت باشین و چشماتون اذیت نشه. اگه شدت این نور زیاد باشه چشماتون خسته میشه و اگه کم باشه، باعث میشه که راحت نتونین سوال‌ها رو بخونین و جواب بدین.

سعی کنین توی اتاقی آزمون بدین که نور خوبی داشته باشه و در واقع نور خورشید که نور طبیعیه به اونجا بتابه ولی اگر هم خواستین از لامپ و چراغ‌های مصنوعی استفاده کنین یک نور متعادلی رو انتخاب کنین که نه کم باشه و نه زیاد.

به هیچ عنوان هم چراغ رو جوری تنظیم نکنین که مستقیم به شما بخوره، چون سایه ایجاد میشه و چشماتون اذیت میشه و تمرکزتون هم، به هم می‌ریزه.

تنظیم نور محیط

شبیه سازی مکان آزمون

سعی کنین زمانی که در منزل آزمون می‌دین، اطراف‌تون خلوت و بدون سر و صدا باشه. می‌تونین یک اتاق خلوت که کسی زیاد به اونجا رفت و آمد نداره رو برای آزمون خودتون انتخاب کنین. از اطرافیان و خانواده‌تون هم بخواین که در مدتی که شما دارین آزمون می‌دین وارد اتاق نشن.

حتی می‌تونین روی یک برگه بنویسین: در حال آزمون دادن هستم، لطفا وارد اتاق نشین! و بعدش این برگه رو بچسبونین پشت در اتاق و در رو ببندین.

چون شما زمانی که دارین آزمون می‌دین نیاز به یک محیطی دارین که سر و صدایی نداشته باشه تا بتونین تمرکز کنین و به سوالات جواب بدین.

محیط آزمون‌های حضوری‌ام تقریبا بدون سر و صداان و همه در اون محیط‌ها درحال آزمون دادن هستن.

تنظیم صداهای اطراف

تا جای ممکن سعی کنین هیچ صدایی اطراف‌تون نباشه. ولی اگر هم دیدین یک سری صدا هست که شما نمی‌تونین هیچ کنترلی روی اون‌ها داشته باشین می‌تونین از یک گوش گیر یا گوش بند استفاده کنین تا صداهای اطراف کمتر به گوش‌تون برسه.

از گوش دادن به آهنگ (حتی آهنگ بی کلام) موقع آزمون هم دوری کنین چون این کار هم ممکنه باعث بشه که تمرکزتون از بین بره و هم باعث بشه که شما بهش عادت کنین و چون توی آزمون‌های آزمایشی و کنکور نمی‌تونین آهنگ گوش کنین اذیت بشین و نتونین عملکرد خوبی توی آزمون از خودتون نشون بدین.

تنظیم دمای اطراف

محیط آزمون باید مناسبی داشته باشه. این دما نه باید خیلی گرم باشه که باعث بشه شما عرق کنین و از گرمای زیاد اذیت بشین و نه خیلی سرد باشه که شما به لرز بیوفتین.

سردی یا گرمی زیاد باعث از دست رفتن تمرکز شما میشن. اگه دمای اطراف متعادل باشه شما خیلی راحت‌تر می‌تونین آزمون بدین و دیگه تمرکزتون رو هم به خاطر دما از دست نمی‌دین.

اگه تونستین دما رو با استفاده از وسایل گرمایشی و سرمایشی و پنجره تنظیم کنین و اگه امکانش نبود، لباس‌هایی بپوشین که با دمای محیط هماهنگ باشه و دمای بدن‌تون رو متعادل نگه داره.

لباس‌های روز آزمون

زمانی که دارین شبیه سازی محیط آزمون رو در منزل انجام می‌دین، نباید از لباس‌های راحتی که همیشه توی خونه می‌پوشین استفاده کنین. این لباس‌ها برای خونه هستن و شما روز کنکور نمی‌تونین لباس خونگی بپوشین. پس نباید موقع آزمون دادن به این لباس‌ها عادت کنین.

لباس‌های روز آزمون

در نتیجه باید یک لباسی تن‌تون کنین که مناسب بیرون از منزل باشه. البته این لباس نباید خیلی تنگ یا سنگین باشه که اذیت‌تون کنه. همچنین لباس خیلی گرم یا سرد هم نباید باشه.

در کل لباسی رو انتخاب کنین که باهاش راحتین و مناسب روز آزمونه.

موقع آزمون تغییر مکان ندین

اگه موقع آزمون دادن همش جا‌به‌جا بشین باعث میشه که تمرکزتون رو از دست بدین. درسته که شما الان در منزل هستین و موقع آزمون می‌تونین خیلی راحت برین آشپزخونه، توی اتاق‌های دیگه، پیش اعضای خانواده، بالکن، سرویس بهداشتی و … . ولی این کار کاملا به ضرر شماست و همونجوری که گفتیم هم باعث از دست رفتن تمرکزتون میشه و هم هدر شدن زمان‌تون.

شما باید عادت کنین که در زمان آزمون، فقط آزمون بدین و روی آزمون‌تون تمرکز کنین و هیچ کار دیگه‌ای انجام ندین. برای اینکه نیاز به جا‌به‌جایی پیدا نکنین می‌تونین قبل از آزمون، هم آب بخورین هم خوراکی و هم سرویس بهداشتی برین تا در طول آزمون دیگه جا به جا نشین.

موقع آزمون هم، آب و خوراکی و دارو و دستمال و بقیه وسایل ضروری که بهشون نیاز پیدا می‌کنین رو کنار خودتون بذارین.

موقع آزمون از میز و صندلی استفاده کنین

یکی از مراحل شبیه سازی محیط آزمون، استفاده از میز و صندلیه. بدن شما با استفاده از میز و صندلی در یک وضعیت ثابتی قرار می‌گیره که باعث میشه تمرکزتون هم بالا بره. البته این میز و صندلی باید ارتفاع مناسبی داشته باشه و خیلی سفت و خشک نباشه که اذیت بشین. (البته خیلی راحت هم نباید باشه)

اگه براتون ممکن بود از میز و صندلی‌ای استفاده کنین که میشه تنظیمش کرد. استفاده از یک بالشتک کوچک هم می‌تونه به شما کمک کنه که اگه صندلی‌تون مناسب نبود گودی کمرتون رو پر کنه.

شبیه سازی زمان آزمون

موقع کنکور و بقیه آزمون‌های آزمایشی، شما یک زمان مشخصی دارین و باید توی همون زمان به سوالات آزمون جواب بدین.

شبیه سازی زمان آزمون

شما وقتی که دارین توی منزل‌تون هم آزمون می‎‌دین باید همین زمان رو برای خودتون در نظر بگیرین. این زمان، نه باید بیشتر باشه و نه کمتر. پس باید سرعت تست زنی خودتون رو جوری تنظیم کنین که بتونین توی همون زمانی که برای آزمون دارین، به سوالات اون جواب بدین.

آماده کردن وسایل مورد نیاز آزمون

شما در طول آزمون و برای جواب دادن به سوالات نیاز به حداقل دو تا مداد مشکی نرم، پاک کن و تراش دارین. پس حتما همه این‌ها رو قبل از اینکه شروع به آزمون دادن کنین کنار خودتون بذارین.

به این نکته هم توجه کنین که نیاز نیست کلی لوازم‌التحریر کنارتون باشه، چون اینجوری ممکنه گیج بشین. نبودن وسایل مورد نیاز هم باعث میشه که نگران بشین و تمرکز کافی برای جواب دادن به سوالات رو نداشته باشین.

یک ساعت مچی هم داشته باشین که با استفاده از اون حواس‌تون به ساعت و زمان باقی مونده باشه.

داشتن دفترچه و پاسخنامه آزمون

اگه آزمون‌هایی که توی خونه می‌دین هم داخل دفترچه‌هایی مثل دفترچه کنکور باشه خیلی می‌تونه از نظر ذهنی شما رو آماده کنکور کنه و شبیه سازی آزمون رو برای شما انجام بده.

استفاده از پاسخنامه‌ای که به پاسخنامه آزمون اصلی شبیه باشه هم خیلی به آماده شدن ذهنیت شما برای آزمون دادن کمک می‌کنه. اینجوری شما یاد می‌گیرین که چجوری پاسخ‌نامه رو پر کنین و اشتباهاتی و مشکلاتی که ممکنه با اون داشته باشین هم همون موقع رفع می‌کنین تا دیگه سر جلسه آزمون، اون‌ها رو تکرار نکنین.

جمع‌بندی شبیه سازی محیط آزمون در منزل

توی این مقاله، راهکارهایی رو برای شبیه سازی محیط آزمون در منزل به شما دادیم. این راهکارها شامل شبیه سازی محیط آزمون، تنظیم نور و صدا و دمای محیط، داشتن صندلی و میز مناسب و … میشه که به طور کامل اون‌ها رو بررسی کردیم.

این راهکارها به شما کمک می‌کنن که آمادگی پیدا کنین و با محیط آزمون و شرایط اون آشنا بشین و تجربه آزمون دادن رو به دست بیارین و موقع کنکور، استرس‌تون رو تا حد زیادی کنترل کنین و عملکرد خوبی از خودتون نشون بدین.

برای ارتباط با مشاورین پرش و استفاده از راهکارهای مشاوره‌ای اون‌ها، برای تجربه آزمونی موفق‌تر و همچنین برای اینکه از محصولات آموزشی پرش (بسته‌های معلم خصوصی) استفاده کنین تا مباحث درسی رو کامل یاد بگیرین و با آمادگی بیشتری سر جلسه آزمون حاضر بشین، شماره تلفن خودتون رو در کادر ارتباط با ما بنویسین تا مشاورین پرش با شما تماس بگیرن و با توجه به شرایطی که دارین، شما رو راهنمایی کنن.

شبیه سازی محیط آزمون به شما کمک می‌کنه که با شرایط آزمون آشنا بشین و این شرایط رو قبل از اینکه سر جلسه آزمون اصلی برین تجربه کنین. این شبیه سازی به کنترل استرس و افزایش تمرکز و عملکرد و … شما در آزمون اصلی کمک می‌کنه.

باید عواملی مثل نور، صدا، دما و … رو مثل محیط آزمون کنترل کنین و وسایل مورد نیاز آزمون همراه‌تون باشه، همچنین باید لباسی که بپوشین که مناسب روز آزمونه.

شما باید آزمونی که در منزل می‌دین رو دقیقا با زمان آزمون اصلی تنظیم کنین. مثلا اگه آزمون اصلی شما قراره ساعت 8 صبح شروع بشه و ساعت 12 تموم بشه شماام 8 صبح شروع به آزمون دادن کنین و ساعت 12 آزمون خودتون رو تموم کنین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد