مشاوره کنکور 1403

مشاوره کنکور 1403

مشاوره کنکور 1403 به شما کمک می‌کنه که بتونین خودتون رو به خوبی برای کنکور آماده کنین. کنکور 1403 نسبت به کنکور سال‌های پیش تغییراتی کرده که همه شما داوطلبان کنکوری باید این تغییرات رو بدونین. بعد از اینکه تغییرات رو فهمیدین، باید با یک برنامه درسی خوب و منابع آموزشی مناسب، شروع کنین به درس خوندن. به این موضوع هم توجه کنین که داشتن یک مشاور خوب، می‌تونه سرعت رشد شما رو در مسیر درس خوندن برای کنکور افزایش بده.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مشاوره کنکور 1403؛ ویژگی‌های یک مشاور خوب کنکور

هر مشاور کنکوری باید یک سری ویژگی‌ها داشته باشه که شما بتونین بهش اعتماد کنین تا توی مسیر سخت و پر پیچ و خم کنکور کنارتون باشه و کمک‌تون کنه موفق بشین و به نتیجه‌ای که همیشه آرزوش رو داشتین توی کنکور برسین. اینجا می‌خوایم به طور کامل این ویژگی‌ها رو به شما بگیم تا توی انتخاب مشاور کنکور، راحت‌تر تصمیم بگیرین.

انجام برنامه‌ریزی درسی به روشی درست

یکی از قدم‌های مهم برای موفقیت توی کنکور، اینه که یک برنامه خیلی جامع و استانداردی داشته باشین و به اون برنامه عمل کنین. مشاور کنکور باید با شما صحبت کنه و کامل در مورد شرایط زندگی شما بدونه تا بتونه یک برنامه کاملا شخصی‌سازی شده برای شما بریزه.

انجام برنامه‌ریزی درسی به روشی درست

برنامه درسی که هر فرد داره باید مطابق با نیازها و شرایط اون باشه. مشاور شما نباید یک برنامه رو به همه دانش‌آموزانش بده تا استفاده کنن، در واقع این برنامه هیچ کارایی برای اون‌ها نداره.

توجه به تغییرات کنکور 1403

توی کنکور 1403، یک سری تغییراتی ایجاد شده که مشاور کنکور باید به اون‌ها توجه داشته باشه و توی نکات مشاوره‌ای که به شما میگه و برنامه درسی که برای شما می‌ریزه این تغییرات رو در نظر بگیره.

تسلط به مباحث و دروس کنکور

اگه مشاور شما خودش تقریبا به دروس کنکور مسلط باشه یا حداقل یک شناختی نسبت بهشون داشته باشه می‌تونه برای شما برنامه خیلی دقیق‌تری بنویسه و شما رو بهتر راهنمایی کنه و سوالات و ابهامات‌تون رو برطرف کنه.

بررسی عملکرد شما

یک مشاور خوب باید بتونه به طور کامل عملکرد شما رو بررسی کنه و ببینه که نقاط ضعف و قوت شما چیه؟ میزان پیشرفت یا پسرفت شما چقدره؟ و با توجه به همه این‌ها به شما راهکارهای موثر بده.

لیست تغییرات کنکور 1403

مشاوره کنکور 1403 به شما کمک می‌کنه که به طور کامل، همه چیز رو در مورد کنکور 1403 بفهمین. توی کنکور 1403، قرار شده که یک سری تغییراتی ایجاد بشه که لیست کامل اون رو، اینجا بهتون می‌گیم.

لیست تغییرات کنکور 1403

حذف شدن دروس عمومی

توی کنکور 1403، خبری از سوالات عمومی نیست و قرار نیست که هیچ سوالی از دروس عمومی طرح بشه. پس شماام توی برنامه‌ای که برای کنکور می‌ریزین، باید تمرکزتون فقط روی دروس تخصصی باشه.

حذف شدن زیر گروه‌ها

توی کنکور 1403، بخش زیر گروه حذف شده و این یعنی برای کارنامه کنکور فقط یک نمره وجود داره و شما نمی‌تونین بر اساس هدفی که دارین روی بعضی دروس، تمرکز بیشتر یا کمتری بذارین پس باید طبق ضریب هر درس روی اون وقت بذارین تا رتبه کنکورتون قابل قبول باشه.

تاثیر قطعی 50 درصدی معدل نهایی روی نتیجه کنکور

تا 2 سال پیش (کنکور 1401) تاثیر معدل به صورت مثبت اعمال میشد. ولی توی کنکور 1403 قراره که معدل شما به صورت 50 درصد قطعی تاثیرگذار باشه. یعنی شما باید روی امتحانات نهایی دوازدهم‌تون تمرکز ویژه‌ای بذارین تا بتونین نمرات بالایی بگیرین.

در اردیبهشت و تیر ماه 1403 دو تا کنکور برگزار میشه

قبلا کنکور فقط یک بار و اونم توی تیرماه برگزار میشد. ولی قرار شده که کنکور 1403 توی دو نوبت یعنی اردیبهشت و تیر برگزار بشه و هر کدوم که نتیجه بهتری داشت، همون حساب بشه.

ضریب دروس رشته تجربی

کنکور تجربی سه تا دفترچه داره، دفترچه اول مربوط به درس زیست‌شناسی.

دفترچه دوم مربوط به دروس شیمی و فیزیک، دفترچه سوم مربوط به دروس زمین‌شناسی و ریاضی.

نام درس ضریب درس تعداد سوالات زمان هر درس
زیست‌شناسی 12 45 45 دقیقه
شیمی 9 35 35 دقیقه
فیزیک 7 30 40 دقیقه
زمین‌شناسی 1 15 15 دقیقه
ریاضی 7 30 45 دقیقه

طبق این ضرایب اگه شما داوطلب کنکور تجربی باشین باید زمان بیشتری روی درس زیست‌شناسی بذارین، بعد از اون شیمی، بعدش فیزیک و ریاضی و در آخر هم زمان خیلی کمی رو (مثلا در حد هفته‌ای یک تا دو ساعت) برای درس زمین‌شناسی در نظر بگیرین.

ضریب دروس رشته انسانی

کنکور انسانی 2 تا دفترچه داره که دفترچه اول، دروس ریاضی، روانشناسی، فارسی و علوم اجتماعیه و دفترچه دوم، دروس عربی، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، فسلفه و منطقه.

نام درس ضریب درس تعداد سوالات زمان هر درس
ریاضی 6 20 30 دقیقه
علوم اجتماعی 5 15 25 دقیقه
فارسی 8 30 30 دقیقه
روانشناسی 2 15 25 دقیقه
عربی 5 20 20 دقیقه
فسلفه و منطق 5 20 20 دقیقه
جغرافیا 5 12 20 دقیقه
اقتصاد 2 15 15 دقیقه
فسلفه و منطق 5 20 20 دقیقه

(توجه داشته باشین که برای دروس علوم اجتماعی و روانشناسی، مجموعا 25 دقیقه و برای دروس تاریخ و جغرافیا مجموعا 20 دقیقه زمان دارین).

ضرایب دروس رشته ریاضی

کنکور ریاضی دو تا دفترچه داره که دفترچه اول مربوط به درس ریاضی و دفترچه دوم مربوط به دروس شیمی و فیزیکه.

نام درس ضریب درس تعداد سوالات زمان هر درس
ریاضی 12 40 70 دقیقه
شیمی 7 30 30 دقیقه
فیزیک 9 35 45 دقیقه

درصد تاثیر دروس اختصاصی و عمومی در نمره کل سابقه تحصیلی

سال کنکور دروس اختصاصی دروس عمومی جمع
کنکور 1402 14 درصد 26 درصد 40 درصد
کنکور 1403 22 درصد 28 درصد 50 درصد
کنکور 1404 به بعد 30 درصد 30 درصد 60 درصد

نکات برنامه‌ریزی برای کنکور 1403

معمولا شما چون تجربه کنکور دادن رو ندارین و با موانعش آشنا نیستین نمی‌تونین توی برنامه‌ای که می‌ریزین همه نکات رو در نظر بگیرین. پس پیشنهاد می‌کنیم که حتما از کمک یک مشاور کنکور با تجربه استفاده کنین تا براتون برنامه شخصی بریزه و توی اجرای اون، شما رو پیگیری کنه. برنامه کنکوری که باهاش پیش می‌رین باید ویژگی‌هایی داشته باشه که بشه گفت برنامه خوبیه که اینجا اون ویژگی‌ها رو بهتون می‌گیم.

نکات برنامه‌ریزی برای کنکور 1403

مشاور کنکور گروه آموزشی پرش

تجربه ثابت کرده معمولا دانش‌آموزانی که مشاور کنکور داشتن خیلی بهتر از دانش‌آموزانی که بدون کمک مشاور پیش رفتن تونستن نتیجه بگیرن.

گروه آموزشی پرش، مشاوران بسیار کاربلد و با تجربه‌ای داره که سال‌ها تجربه دارن، مشکلات و موانعی که سر راه دانش‌آموزان کنکوریه رو می‌شناسن و برای رفع اون‌ها راه‌حل دارن، منابع آموزشی کنکور رو کاملا می‌شناسن و می‌تونن منابع مناسب با خودتون رو به شما معرفی کنن، اگه توی مسیر کنکور، هر بی‌انگیزگی سراغ‌تون اومد، با گفتن یک سری نکات مشاوره‌ای و صحبت با شما، بهتون دوباره انگیزه میدن.

تمام شرایط شما رو در نظر می‌گیرن و با بررسی نقاط ضعف و قوت‌تون، برنامه درسی کاملا شخصی‌سازی شده براتون می‌نویسن و تا روز کنکور همراه شما هستن.

جمع‌بندی مشاوره کنکور 1403

مشاوره کنکور 1403 و کمک گرفتن از یک مشاور خوب، برای هر کنکوری تقریبا واجبه و معمولا افرادی که با یک مشاور کنکور پیش می‌رن نتیجه بهتری نسبت به افرادی که بدون مشاور پیش میرن می‌گیرن.

اگه خواستین از خدمات مشاوره پرش استفاده کنین و یک مشاور شخصی با تجربه کنار خودتون داشته باشین و یا نیاز به منابع آموزشی با کیفیت داشتین و خواستین از بسته‌های معلم خصوصی پرش استفاده کنین، شماره تلفن‌تون رو توی باکس ارتباط با ما بنویسین تا مشاورین گروه آموزشی پرش با شما تماس بگیرن و به هر سوالی که شما در مورد مشاوره کنکور و یا منابع آموزشی دارین جواب بدن.

توی این مقاله به شما ویژگی‌های مشاوره کنکور رو کامل گفتیم که می‌تونین مطالعه کنین

نمرات دوازدهم شما به صورت 50 درصد قطعی روی کنکور 1403 تاثیر داره

لیست تغییرات کنکور 1403 رو کاملا  توی این مقاله براتون نوشتیم.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد