چگونه به پیشرفت تحصیلی فرزندم کمک کنم؟

چگونه به پیشرفت تحصیلی فرزندم کمک کنم؟

هر پدر و مادری دوست دارد شاهد پیشرفت تحصیلی فرزندش باشد. مشکل، معمولاً این نیست که مادر و پدرها توانایی این کار را ندارند. موضوع این است که والدین بهترین راه برای کمک به موفقیت فرزندانشان را نمی‌دانند. به هر حال، بسیاری از والدین سابقه‌ای در زمینه تکنیک‌های آموزشی یا روانشناسی کودک ندارند.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

پیشرفت تحصیلی یکی از دغدغه‌های اساسی پدر و مادرها است. قطعاً شما نیز با این دغدغه دست و پنجه نرم می‌کنید. اما نگران نباشید. اگر شما نیز به دنبال پاسخ «چگونه به پیشرفت تحصیلی فرزندم کمک کنم؟» هستید، تنها کافی است تا انتهای این مطلب با پرش همراه باشید.

در این مطلب چند راه عالی برای کمک به پیشرفت تحصیلی فرزندتان آورده شده است. به یاد داشته باشید، این تکنیک‌ها برای نشان دادن نتایج، هم زمان و هم صبر زیادی را می‌طلبند؛ بنابراین یک شبه منتظر معجزه نباشید. راهکارها را به طور جدی پیاده کنید و آنوقت در طی زمان معجزه را ببینید.

راهکارهای پیشرفت تحصیلی فرزندان

8 راهکار عالی برای پیشرفت تحصیلی فرزندان

با توجه به چالش‌هایی که دانش‌آموزان در مدرسه با آن مواجه هستند، دانستن اینکه کدام راهبردها واقعاً باعث پیشرفت تحصیلی آن‌ها می‌شود، می‌تواند دشوار باشد.

همچنین عوامل خانوادگی بسیاری همچون تولد فرزند جدید نیز حتی می‌‌تواند در پیشرفت یا پسرفت تحصیلی فرزند شما تأثیر بگذارد. یک تجربه موفق در مدرسه فقط مربوط به کارنامه دانش‌آموز نیست.

در حالت ایده‌آل، فرزند شما یاد خواهد گرفت که چگونه اطلاعات را بدست آورد، آن‌ها را حفظ کند، مستقل فکر کند، سوال بپرسد و حس شایستگی فزاینده‌ای در خود ایجاد کند. در ادامه به 8 راهکار عالی برای کمک به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان اشاره شده است.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

به آنها بیاموزید که درس خواندن «کار» آنهاست

معمولاً این سوال همه پدر و مادرهاست که «چگونه به پیشرفت تحصیلی فرزندم کمک کنم؟». در واقع والدین اغلب می‌پرسند چه کاری می‌توانند انجام دهند تا فرزندشان را به موضوع یا کار خاصی علاقه‌مند کنند. درس شماره 1 مهم‌ترین درسی است که دانش‌آموز می‌تواند در مورد مدرسه از شما بیاموزد:

هیچ کس اهمیت نمی‌دهد که دانش‌آموز به درس‌هایی که می‌خواند، علاقه دارد یا نه. البته، دانش‌آموزان زمانی بهتر یاد می‌گیرند که موضوع مورد نظرشان جالب باشد، اما چیزی که آن‌ها برای پیشرفت تحصیلی، واقعاً باید بیاموزند این است که باید چیزهایی را نیز یاد بگیرند که به نظرشان چندان جالب نیست. این موضوعی است که بچه ها باید در تمام طول تحصیل در نظر بگیرند.

اهداف بالایی را تعیین کنید

لازم نیست شما یک مادر یا پدر بسیار پرتوقع باشید، اما باید بدانید که انتظارات والدین تأثیر زیادی در عملکرد دانش‌آموزان دارد. اگر انتظار نداشته باشید فرزندتان خوب عمل کند، احتمالاً انتظارات شما برآورده خواهد شد. برای پیشرفت تحصیلی فرزندتان اهداف بالایی را تعیین کنید.

درس خواندن را از یادگیری متمایز کنید

اغلب والدین از فرزندان خود می‌پرسند که آیا درس‌هایشان را انجام داده‌اند یا خیر ؟ ممکن است فرزند شما تکالیف را انجام داده باشد اما تنها درس خواندن کافی نیست.

والدین برای پیشرفت تحصیلی فرزندانشان باید بررسی کنند که آیا آن‌ها آن درس را یاد گرفته‌اند یا خیر. فرزندتان را تست کنید تا مطمئن شوید. چند روز بعد دوباره او را در مورد همان مطالب امتحان کنید.

به یاد داشته باشید که کارفرمایان در آینده کمتر به مدارک تحصیلی فرزند شما اهمیت می‌دهند و به مهارت‌ها و دانشی که او کسب کرده است اهمیت بیشتری خواهند داد. این نکته را به یکی از راه‌های اصلی کمک به پیشرفت تحصیلی فرزندتان تبدیل کنید.

اولویت بندی زمان مطالعه برای پیشرفت تحصیلی

همه دانش‌آموزان به زمان استراحت نیاز دارند و تفریحات هم به تنهایی و هم با بچه‌های دیگر برای مهارت‌های فکری و اجتماعی آنها مفید است. با این حال، برای پیشرفت تحصیلی به عنوان یک موضوع با اولویت بالا، دانش‌آموزان باید در حد منطقی، تشویق شوند که اول درس خوانده و بعد استراحت کنند.

همچنین دانش‌آموزان باید ساعات مطالعه منظمی داشته باشند تا در طی آن تکالیف مدرسه خود را تکمیل کنند. با بزرگتر شدن فرزندتان، این زمان مطالعه تعیین شده باید طولانی‌تر شود.

پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

محیطی مناسب برای انجام تکالیف فراهم کنید

مطمئن شوید که فرزند شما تمام ابزارهای مورد نیاز برای بهتر درس خواندن را در اختیار دارد. این ابزارها عبارتند از میز، صندلی، نور خوب، وسایل مورد نیاز مدرسه (کاغذ، مداد، خودکار، ماشین حساب، کامپیوتر، خط کش، قطب نما، نقاله، گیره کاغذ، دفترچه یادداشت) و از همه مهمتر، مکانی آرام برای مطالعه.

اجازه دهید خودشان مسائل را بفهمند

برای پیشرفت تحصیلی، از فرزندانتان بخواهید قبل از اینکه از شما کمک بخواهند در مورد مشکلات فکر کنند. به یاد داشته باشید که هر بار که به یک دانش‌آموز پاسخ سوالی را می گویید یا کمک زیادی برای انجام تکالیف ارائه می‌دهید، این فرصت را از دانش‌آموز سلب کرده اید که خودش پاسخ را بفهمد.

در عین حال، مناسب است به دانش‌آموزی کمک کنیم که تلاش مشروع، اما ناموفقی برای یادگیری چیزی بدون کمک انجام داده است.

مهارت‌های درک مطلب صحیح را آموزش دهید

این مورد، یکی از راه‌های کلیدی برای کمک به پیشرفت تحصیلی فرزند شماست. بسیاری از کودکان چیزی را می‌خوانند بدون اینکه به یاد داشته باشند چه خوانده‌اند یا معنی آن را بفهمند.

برای کمک به این شکاف در یادگیری، کودکان باید بدانند که هنگام خواندن، تا زمانی که آنچه قبلاً خوانده‌اند را نفهمیده‌اند، نباید به پاراگراف بعدی در خواندن بروند. اگر این کار را انجام دهند، معمولاً پاراگراف بعدی را نیز متوجه نمی‌شوند.

همچنین باید به کودکان بیاموزید که از آنچه خوانده‌اند یادداشت‌برداری کنند. یادداشت‌برداری، آموخته‌های دانش‌آموز را تقویت می‌کند و به دانش‌آموز امکان می‌دهد برای امتحانات کتبی آمادگی بهتری داشته باشد.

یادگیری را به یک تلاش چهار فصل تبدیل کنید

مدرسه در تابستان تعطیل است، اما این موضوع به این معنا نیست که بچه‌ها باید سه ماه یادگیری را تعطیل کنند. تابستان زمان خوبی برای مرور و یادگیری چیزهایی است که ممکن است در مدرسه تدریس نشده باشد.

برای پیشرفت تحصیلی فرزندتان، در تابستان سعی کنید رفتن به کتابخانه و مرور (همیشه ایده خوبی است) و تلاش برای مهارت‌های فکری جدیدی مانند نحوه انجام بازی‌های استراتژیک شامل شطرنج، چکرز و تخته نرد را در نظر بگیرید.

دریافت مشاوره برای پیشرفت تحصیلی فرزندان

پدر و مادرها باید مدام در حال به روزرسانی و به قول امروزی‌ها آپدیت دانسته‌های خودشان باشند. شاید خود والدین با روش‌هایی رشد یافته باشند که مناسب و درست نبوده و به همین دلیل اون‌ها نتوانستند تحصیل را ادامه دهند.

شما می‌توانید از زنجیره را پاره کنید. با دریافت مشاوره و به‌ روزرسانی دانسته‌های خود راه را برای پیشرفت تحصیلی فرزند خود هموارتر کنید. شما می‌توانید در صفحه اصلی سایت پرش، در قسمت مشاوره آنلاین شماره خود را وارد کنید تا مشاورین گروه آموزشی پرش در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

جمع بندی برای پیشرفت تحصیلی فرزندان

پیشرفت تحصیلی فرزندان یکی از موضوعاتی است که والدین همیشه در رابطه با آن دغدغه‌‎مند هستند. عموماً پدرها و مادرها به دنبال پاسخ سوال «چگونه به پیشرفت تحصیلی فرزندم کمک کنم؟»هستند.

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل در رابطه با راهکارهایی که به شما در این زمینه کمک می‌کند اشاره کنیم. امیدواریم مطالب گفته شده دراین مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

پیشرفت تحصیلی میزانی است که دانش‌آموز به اهداف آموزشی کوتاه‌‎مدت یا بلند‎مدت دست یافته است. موفقیت در مدرسه ممکن است از طریق معدل دانش‌آموزان اندازه‌گیری شود، در حالی که برای موسسات، پیشرفت ممکن است از طریق میزان کارکرد و عملکرد اندازه‌گیری شود.

خانواده حامی و درگیر یکی از مهم‎ترین عواملی است که بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر می‎گذارد. تحقیقات نشان داده که دانش‌آموزان با والدین پیگیر نمرات بالاتری کسب می‏کنند و آرزوهای بلند مدت بیشتری دارند.

برای دستیابی به موفقیت تحصیلی، ترکیبی از مهارت‌ها از جمله سازماندهی، مدیریت زمان، اولویت‌بندی، تمرکز و انگیزه لازم است.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد