آیا رتبه برترها مشاور داشتن؟

آیا رتبه برترها مشاور داشتن؟

آیا رتبه برترها مشاور داشتن؟ اغلب دانش‌آموزان فکر می‌کنن که رتبه برترها از یک دنیای دیگه‌ اومدن و برای رسیدن به هدفشون کار خارق‌العاده‌ای انجام دادن. درسته که خیلی زحمت کشیدن. ولی همه‌شون از یک نقشه‌ راه برای رسیدن به هدف استفاده نکردن.

پس دور از ذهن نیست که بگیم رتبه برترها مشاور داشتن! در ادامه‌ این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که چرا داشتن مشاور شانس شما رو برای کسب رتبه برتر در کنکور سراسری با رتبه‌ خوب، بالاتر می‌بره.

مشاور کنکور به درس خوندن شما جهت میده. خیلی از رتبه برترها با کمک مشاور تونستن درست برنامه‌ریزی کنن و به روشی درست برای درس خوندن دست پیدا کنن.

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

مزایای داشتن مشاور از نظر رتبه برترها

آیا رتبه برترها مشاور داشتن؟ ذهنیت متفاوتی از رتبه‌های برتر کنکور در ذهن ما ایجاد شده. فکر می‌کنیم این افراد از همه جهت با ما متفاوت هستن و توانایی‌های خارق‌العاده‌ دارن. اما باید بدونین که اینطور نیست.

تمام افرادی که تونستن نتیجه‌ خیلی خوبی تو کنکور کسب کنن، از امکانات یکسانی برخوردار نبودن. اما خیلی از رتبه برترهایی که درحال حاضر به داوطلبان مشاوره میدن، بر این باورن که وجود مشاور کار شما رو خیلی آسون‌تر می‌کنه.

اما مشاور چطوری می‌تونه شما رو به سمت رتبه برتر شدن سوق بده؟ اول از هر چیز انگیزه و اراده‌ شماست که اهمیت داره. مشاور در مواردی به شما کمک می‌کنه که به تنهایی از پسشون برنمیاین. اینجا مزایای داشتن مشاور براتون مشخص میشه. از نظر رتبه برترها، موفقیت شما در کنکور سراسری به موارد زیر بستگی داره:

مزایای داشتن مشاور از نظر رتبه برترها

داشتن هدف و انگیزه

تعیین هدف و داشتن انگیزه برای درس خوندن، از اصلی‌ترین مواردیه که هر کنکوری باید داشته باشه. بدون داشتن هدف، انگیزه‌ کافی هم برای ادامه نمی‌مونه. وقتی به هوش و قابلیت‌های خودت اطمینان داری، اما نمی‌دونی چطور باید پیش بری و اصلا در چه زمینه‌ای می‌تونی موفق‌تر عمل کنی، داشتن یک مشاور کنکور می‌تونه خیلی بهت کمک کنه.

با کمک مشاور می‌تونی برای خودت هدف تعیین کنی و برای ادامه‌ راه انگیزه داشته باشی.

شناخت توانایی‌ها

بدون شناخت توانایی‌ها چطور می‌تونین برنامه‌ریزی درسی درستی داشته باشین؟ مشاور کنکور بهتون جهت میده. به عبارت دیگه، شما رو به سمت هدفتون هل میده. خیلی از رتبه برترها بدون داشتن مشاور نمی‌دونستن نقاط قوتشون چیه و چطور باید روی نقاط ضعفشون کار کنن.

حتی خیلیاشون خیلی دیر با کمک گرفتن از مشاور تونستن علاقه‌ واقعیشون رو پیدا کنن. پس فکر نکنین که رتبه برترها استعدادشون خیلی فراگیره. شاید هم باشه اما با کمک مشاور بیشتر تونستن بفهمن که برای چه کاری مناسبن؛ و بر همین اساس برای خودشون هدف تعیین کردن.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برنامه‌ریزی اصولی؛ آیا رتبه برترها مشاور داشتن؟

همیشه گفتیم که برنامه‌ریزی اصولی مهم‌ترین عامل رسیدن به موفقیته. مخصوصا برای دانش‌‌آموزان پایه دوازدهم که علاوه بر کنکور باید برای امتحان نهایی هم آماده بشن، اهمیت برنامه‌ریزی درسی بیشتر احساس میشه.

اما برنامه‌ریزی کنکور هم کاریه که هر کسی از عهده‌ش برنمیاد. چقدر برنامه‌ریزی‌هاتون تا حالا با شکست مواجه شده؟ یک مشاور کنکور می‌تونه بهتون کمک کنه که برنامه‌ریزی درسی مطابق با شرایط و روحیات خودتون پیاده‌سازی کنین.

خیلی از رتبه برترها با کمک گرفتن از مشاور، تونستن یک برنامه‌ خوب و اجرایی برای رسیدن به هدفشون پیاده‌سازی کنن. برنامه‌ای خوبه که منعطف باشه و تمام شرایط شما رو در نظر بگیره. اگه شما هم خودتون به تنهایی قادر به برنامه‌ریزی نیستین و هر بار با شکست مواجه می‌شین، می‌تونین از یک مشاور کمک بگیرین.

داشتن برنامه راهبردی

رتبه برتر شدن بدون داشتن یک برنامه راهبردی مناسب، عملا غیر ممکنه! برنامه راهبردی می‌تونه هر چیزی باشه. در واقع یک نقشه‌ راهه که بر اساس اون به سمت هدفتون پیش میرین. برنامه راهبردی شما می‌تونه شرکت در آزمون‌های آزمایشی باشه یا برنامه‌ریزی دوره‌ای و محک زدن توانمدی‌هاتون با تست‌زنی پس از اتمام هر دوره.

این برنامه باید با توجه به سطح علمی و توانمندی‌های شما تعیین بشه. مشاور کنکور می‌تونه در تعیین برنامه‌ مناسب به شما کمک کنه.

وظایف مشاور کنکور از نظر رتبه برترها

“آیا رتبه برترها مشاوره داشتن؟”

شاید پیش خودتون فکر می‌کنین که مشاور تحصیلی کار خاصی انجام نمیده. و به جاش با دوست و آشنا مشورت می‌کنین. یا صرفاً بدون مشورت به درس خوندن ادامه میدین. باید بگیم که این کارها موفقیت شما رو تضمین نمی‌کنه.

مشاور کنکور وظایف زیادی داره و موظفه در پیشبرد برنامه‌ راهبردی دانش‌آموزان بهشون کمک کنه. خیلی جاها ممکنه حس کنین که به تنهایی از پس این همه مسئولیت برنمیاین و در کارهاتون گره ایجاد شده. اینجا یک مشاور می‌تونه به دادتون برسه.

وظایف مشاور کنکور از نظر رتبه برترها

گره خوردن کارها به هم، بی‌نظمی، سردرگمی و عدم انگیزه از جمله مشکلاتیه که خیلی از کنکوری‌ها باهاش دست و پنجه نرم می‌کنن. خیلی‌ها مدام برنامه‌ریزی می‌کنن و بهش پایبند نمی‌مونن. دچار سرخوردگی میشن و ممکنه همون اول جا بزنن و نخوان ادامه بدن. وظایف مشاور کنترل همین موارده.

در ادامه به سایر وظایف کنکور می‌پردازیم. اینطوری براتون مشخص میشه که مشاور کنکور تا چه حد می‌تونه ادامه‌ راه رو براتون راحت کنه.

اطلاع‌رسانی اخبار کنکور

هر ساله تغییرات زیادی در کنکور سراسری ایجاد میشه. دروسی از کنکور حذف میشن یا سهمیه‌ها تغییر می‌کنن. برای آگاهی از این موارد باید حسابی پیگیر باشین. اما همه به این اخبار دسترسی ندارن و حتی نمی‌دونن تا چه حد حائز اهمیته.

از نظر رتبه برترها، مشاور کنکور باید به روز باشه. باید مطابق با آخرین تغییرات کنکور سراسری دانش‌آموز رو راهنمایی کنه. این تغییرات در صورت نیاز باید با والدین دانش‌آموز هم در میون گذاشته بشه.

آموزش نحوه مطالعه و تست‌زنی

خیلی از دانش‌آموزان با نحوه‌ درست خوندن دروس مختلف آشنا نیستن. برای مثال:

آموزش نحوه مطالعه و تست‌زنی

  • به حفظ کردن مطالب اکتفا می‌کنن.
  • به یادداشت‌برداری از مطالب عادت ندارن.
  • دروس خونده شده رو در زمان مناسب مرور نمی‌کنن.

مشاور در این شرایط بهتون شیوه‌ درست درس خوندن رو یاد میده و میگه که چه زمان‌هایی برای مرور دروس مناسبه. به این ترتیب با برنامه‌ اصولی‌تری می‌تونین پیش برین. از طرفی شیوه‌ مطالعه‌ دانش‌آموزان مختلف با همدیگه فرق داره.

همه‌ دانش‌آموزان به یک روش درس نمی‌خونن و زمان‌بندی‌های یکسان مطالعه و مرور، برای همه عملاً جواب نمیده. مشاور کنکور باید با شیوه‌ درس خوندن دانش‌آموز آشنا بشه و بر اون اساس یا در روند و شیوه‌ درس خوندن تغییراتی ایجاد کنه، یا با ارائه نکاتی بتونه باعث ارتقاء دانش‌آموز بشه.

نظم دادن به برنامه‌ریزی درسی

از نظر رتبه برترها، برنامه‌ریزی درسی بدون در نظر گرفتن شرایط و محدودیت‌ها، محکوم به شکسته. مشاور باید در طول دوره‌های مختلف، برنامه‌ریزی دانشجو رو بررسی کنه و در صورت نیاز تغییرش بده.

لازمه که شما طی دوره‌های مختلف، گزارشی از عملکرد خودتون به مشاور کنکور ارائه بدین تا بتونه مطابق با اون گزارش، نقاط پیشرفت و ضعف شما رو تشخیص بده و در صورت لزوم، تغییراتی در برنامه‌ریزی تحصیلی شما ایجاد کنه. برای مثال مدت زمان مطالعه و تست‌زنی درس ریاضی رو کاهش بده و به جاش بگه باید شیمی رو بیشتر بخونین.

برنامه‌ریزی درسی منظم، به برنامه‌ای میگن که تمام نکات ریز رو در بر بگیره. لازمه که ساعات مشغولی شما در مدرسه یا سر کار در برنامه‌ریزی قرار داده بشه و همچنین ساعاتی رو برای استراحت در نظر بگیرین. بعد از اتمام هر کار باید یک توضیح ازش بنویسین که برای مثال این کار چقدر طول کشیده و مدت زمان تعیین شده براش کافی بوده یا نه. در پایان باید تمام این موارد رو با مشاور در میون بذارین.

آشنا کردن با منابع آموزشی

تنوع کتاب‌ها و منابع آموزشی، باعث شده که داوطلبین کنکور برای انتخاب منابع مناسب کمی گیج بشن. اینجاست که یک مشاور تحصیلی می‌تونه به موفقیت شما کمک کنه. در واقع، مشاور با تجربه‌ای که در این زمینه به دست آورده، می‌دونه کدوم یک از کتاب‌های کمک آموزشی برای شما مناسب‌تره و چه منابعی می‌تونه به موفقیت شما سر جلسه آزمون کمک کنه. به طور کلی، انتخاب بهترین منابع کنکور، به داوطلبان کمک می‌کنه که عملکرد خوبی رو سر جلسه آزمون داشته باشن. داوطلبان در هر رشته‌ای که هستن باید منابع مناسبی رو برای مطالعه خود انتخاب کنن.

با تحلیل آزمون آزمایشی آشناتون می‌کنه

آزمون‌های آزمایشی، شیوه‌ خوبی برای محک زدن توانمندی‌های دانش‌آموزه. بیشتر رتبه برترها در آزمون‌های آزمایشی استاندارد شرکت می‌کردن و برای بهبود روند کارشون از مشاور کمک می‌گرفتن. مشاور کنکور با تجربه‌ای که داره، می‌تونه آزمون‌های استاندارد و مناسبی رو به شما معرفی کنه. در واقع، شرکت در یک آزمون آزمایشی استاندارد و همراهی یک مشاور تحصیلی کاربلد به داوطلبان کنکوری کمک می‌کنه که به صورت دقیق با مفهوم تخمین تراز کنکور آشنا بشن.

تحلیل آزمون آزمایشیر

همچنین می‌تونه در تحلیل نتایج آزمون‌های آزمایشی به شما کمک کنه و عملکرد شما رو در هر آزمون زیر نظر بگیره. در صورت درجا زدن و عدم پیشرفت، به شما تذکر میده که بیشتر برای دروس مختلف وقت بذارین. یا اینکه از معلم خصوصی کمک بگیرین.

عملکرد شما رو پیگیری می‌کنه

مشاور کنکور باید با معرفی آزمون‌های آزمایشی استاندارد و بررسی نتایج، روند پیشرفت دانش‌آموز رو ارزیابی کنه. همچنین باید در جریان باشه که دانش آموز چه مدت زمانی رو به درس خوندن اختصاص میده. ارائه‌ گزارش کار هفتگی یا ماهانه به مشاور تحصیلی باعث میشه با تعهد بیشتری به درس خوندن ادامه بدین.

مشاور تحصیلی با بررسی این گزارش‌ها می‌تونه تغییرات لازم رو در برنامه‌‌ریزی درسی شما اعمال کنه. و حتی در صورت لزوم شیوه‌ برنامه‌ریزی رو به کلی تغییر بده.

ایجاد انگیزه و روحیه در دانش آموز

مشاور کنکور باید با روحیات دانش‌آموزان آشنا باشه و شرایط سخت، استرس و فشاری رو که تحمل می‌کنن درک کنه. به این شکل می‌تونه به اونا برای ادامه روحیه بده و با ارائه راهنمایی‌های مناسب، براشون انگیزه ایجاد کنه. همچنین ممکنه برای ایجاد روحیه و انگیزه‌ بیشتر، کارهای زیر رو بهتون پیشنهاد کنه:

  • شروع کردن با یک مبحث آسون
  • تغییر ساعت خواب
  • تغییر عادات تغذیه
  • پیدا کردن شریکی برای مطالعه
  • ایجاد یک سیستم تشویقی
  • امتحان کردن روش‌های مختلف مطالعه
  • استفاده از جملات انگیزشی

کمک به انتخاب رشته بعد از اعلام نتایج

درسته که اگه رتبه برتر بشین، برای انتخاب رشته کارتون راحته. در غیر این صورت، انتخاب رشته‌ غیراصولی می‌تونه نتیجه‌ خیلی بدی رو به همراه داشته باشه. در این موارد، مشاوره کنکور خیلی می‌تونه بهتون کمک کنه:

  • ممکنه ندونین واقعا به چه رشته‌ای علاقه دارین
  • ندونین رشته‌ مورد علاقه‌ شما با استعدادهای شما مطابقت داره یا نه
  • ندونین رشته‌ مورد نظرتون برای کار یا مهاجرت مناسبه یا نه

عدم آگاهی از این موارد، باعث میشه که وارد مسیر درست خودتون نشین و ادامه‌ راه براتون سخت بشه. مشاور کنکور می‌تونه به شما کمک کنه که انتخاب رشته‌ خوبی داشته باشین، تا بعداً پشیمونی سراغتون نیاد.

ویژگی‌های مشاور خوب از نظر رتبه برترها

از نظر رتبه برترها، یک مشاور کنکور خوب باید با شیوه‌ سوالات کنکور آشنا باشه، روحیات دانش‌آموزان مختلف رو بشناسه و برنامه‌ درسی شما رو براتون شخصی‌سازی کنه. از ویژگی‌های دیگه‌ یک مشاور خوب، میشه به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های مشاور خوب از نظر رتبه برترها

  • به روز بودن
  • صبور بودن
  • داشتن روحیه‌ هم‌دلی
  • داشتن دانش کافی
  • داشتن تجربه‌ کافی

رتبه برترها می‌تونن مشاور باشن؟

بالاتر ویژگی‌های یک مشاور خوب رو توضیح دادیم. حالا باید ببینیم که آیا تمام رتبه برترها از این ویژگی‌ها برخوردار هستن یا خیر. البته که بعضی از رتبه برترها می‌تونن مشاور خوبی باشن. اما خیلی‌هاشون صرفا تونستن با کمک گرفتن از مشاور و اتکا به توانمندی‌هاشون به نتیجه برسن؛ پس شرط کافی رو برای مشاور شدن ندارن. اما رتبه‌های برتر از یک جهت می‌تونن در ارائه مشاوره کمک کنن و اون بیان واقع‌گرایانه‌ تجربه‌ خودشونه.

برای مثال شما فکر می‌کنین که برای قبولی در کنکور فرمول خاصی وجود داره و باید حتما روزی ۸ ساعت درس بخونین. این در حالیه که یک رتبه برتر ممکنه بهتون بگه که من در تابستون درس نخوندم. یا میانگین درس خوندنم، کمتر از ۸ ساعت در روز بوده. اینطوری می‌تونن به شما کمک کنن که برنامه‌ای مطابق با شرایط، هوش و روحیات خودتون پیاده‌سازی کنین. تا کمتر دچار استرس و عذاب وجدان بشین.

سخن پایانی در مورد اینکه آیا رتبه برترها مشاوره داشتن؟

در این مقاله به این سوال پرداختیم که آیا رتبه برترها مشاوره داشتن؟ و آیا داشتن مشاور از نظر رتبه برترها لازمه یا خیر. در نهایت شما به عنوان داوطلب کنکور، خیلی بهتر با شرایط و روحیات خودتون آشنا هستین. اگه برای درس خوندن حتما به اجبار نیاز دارین، باید حتما با مشاور کنکور پیش برین.

در غیر این صورت هم می‌تونین با کمک مشاور، سرعت پیشرفتتون رو افزایش بدین. مشاورین کنکور مجموعه آموزشی پرش توی این زمینه می‌تونن به شما کمک کنن. در صورت نیاز به مشاوره‌ تحصیلی یا خدمات دیگری مثل معلم خصوصی، کافیه شماره تماستون رو در کادر انتهایی صفحه وارد کنین. کارشناسان مجموعه در زودترین زمان ممکن با شما تماس می‌گیرن.

به طور کلی داشتن مشاور به تنهایی باعث موفقیت و اخذ رتبه برتر نمی‌شه. داشتن هدف و تلاش مستمر برای رسیدن بهش رمز اصلی رسیدن به موفقیته. مشاور راه رسیدن به هدف رو برای شما روشن می‌کنه.

بله. هر زمانی که احساس نیاز کردین می‌تونین از مشاور کمک بگیرین. مهم اینه که توقعات غیرواقعی نداشته باشین و همراه با برنامه‌ها پیش برین.

بهترین زمان ممکن، تابستان پیش از شروع پایه دوازدهمه. اما دیرتر هم می‌تونی طی مراحل مختلف از مشاور کمک بخوای.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد