توصیه‌های نوروزی به کنکوری‌ها

اردوی نوروزی مجازی یا حضوری؟

سال کنکوره و همه چی با سال‌های پیش فرق داره. یکی از چیزهایی که امسال با کنکور تغییر کرده تعطیلات عید و نوروزیه.

یک سری از دانش‌آموزان به اشتباه کل عید و تعطیلاتشون رو خراب می‌کنن تا فقط درس بخونن. اما اون دسته از دانش‌آموزانی که هوشمندانه درس می‌خونن می‌دونن که بهترین کار طراحی یک برنامه اردوی نوروزیه.

حالا که تکنولوژی داره به سرعت باد پیشرفت میکنه و شیوه‌های جدید آموزشی ابداع میشه، زمزمه‌های اردوی نوروزی مجازی هم به گوش می‌رسه.

با رسیدن ماه اسفند و نزدیک شدن به تعطیلات نوروز وقتشه که شما هم به فکر یک اردوی نوروزی باشین تا توی عید علاوه بر تفریح درستون رو هم جلو برده باشین.

بیاین با هم بررسی کنیم ببینیم کدوم بهتره؟ اردوی نوروزی مجازی یا حضوری؟

چند سالیه که تورهای گردشگری و تحصیلی مجازی بورس شده. همه‌گیری کرونا هم توی رواج بیشتر این پدیده تاثیر زیادی داشته.

حالا که با وسايل ارتباطی مثل گوشی و لپ تاپ میشه دور دنیا رو گشت، چرا از اون برای اردوی مطالعاتی نوروزی استفاده نکرد؟

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

اردوی مطالعاتی نوروزی چیست؟

اردوی نوروزی مجازی چیه؟ اصلا خود اردوی مطالعاتی نوروزی چی هست؟ چرا باید روزهای قشنگ اول بهار رو به خاطر درس خوندن هدر بدم؟

خب می‌دونیم هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد. پس اگه فکر می‌کنی که درس خوندن می‌تونه تورو دور دنیا ببره، باید یک بار هم که شده تعطیلات عیدت رو با درس خوندن بیشتر بگذرونی.

اردوی مطالعاتی نوروزی چیست؟

یکی از کارهایی که مشاورهای کنکور هم روی اون تاکید زیادی دارن، اردوی مطالعاتی نوروزیه.

همونطور که قبلا هم گفتیم جمع‌بندی دروس باید ۲ تا ۳ ماه قبل از کنکور شروع بشه. اردوی نوروزی هم یک فرصت مناسب برای جمع‌بندی دروس و رفع اشکالات درسی با پی‌روی از یک برنامه‌ریزی درسی مناسبه.

حالا اینکه از چه نوع اردوی نوروزی استفاده کنین موضوعیه که ما توی این مقاله می‌خوایم اون رو بررسی کنیم.

تفاوت‌های اردوی نوروزی مجازی با حضوری

اردوی مطالعاتی نوروزی مجازی با حضوری یک سری تفاوت‌هایی داره که آشنایی با این تفاوت‌ها می‌تونه به شما توی انتخاب‌تون کمک بزرگی بکنه.

برعکس خیلی از مرکز‌های مشاوره دیگه مشاورین پرش، یک برنامه مطالعاتی ثابت برای تمامی دانش‌آموزان مناسب نیست. هر دانش‌آموزی با توجه به میزان یادگیری، ساعات مطالعه، شرایط زندگی و رشته تحصیلی‌اش باید برنامه‌ریزی درسی انجام بده.

پس یک سری از دانش‌آموزان اردوی نوروزی مجازی براشون مناسب‌تره و یک سری هم بهتره که توی اردوی نوروزی حضوری شرکت کنن.

بیاین با هم مواردی که باعث تفاوت توی اردوی نوروزی مجازی یا حضوری میشه رو بخونیم.

مکان برگزاری اردوی مطالعاتی نوروزی

فاحش‌ترین تفاوتی که بین اردوی نوروزی مجازی با حضوری وجود داره، مکان برگزاری اون‌هاست.

قبلا دانش‌آموزان مجبور بودن از اقصی نقاط کشور بکوبن بیان تهران تا توی یک دانشگاه یا مدرسه که محل برگزاری اردوی نوروزی بوده، حضور پیدا کنن.

اما با پیشرفت تکنولوژی، این فرصت پیش اومده که دانش‌آموزان بتونن توی خونه هم اردوی نوروزی داشته باشن.

دریافت مشاوره تحصیلی

تفاوت دیگه‌ای که بین اردوی نوروزی مجازی با حضوری میشه پیدا کرد، دریافت مشاوره است. توی یک اردوی نوروزی حضوری یک یا چند مشاور تحصیلی، بسته به تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده، حضور دارن.

ولی توی اردوی نوروزی مجازی شما به صورت آنلاین به مشاور تحصیلی‌تون دسترسی دارین.

دریافت مشاوره تحصیلی

فرق اصلی در اینجا اینه که توی اردوی نوروزی حضوری هر چند روز یک بار به دلیل ازدحام دانش‌آموزان به شما مشاوره درسی داده میشه. ولی توی اردوی مجازی شما می‌تونین هر روز با مشاورین تحصیلی‌تون در ارتباط باشین.

حتی از همین الان هم می‌تونی هرروز مشاور تحصیلیت رو کنارت داشته باشی. کافیه شماره‌ات رو توی کادر  زیر بنویسی.

برنامه غذایی توی اردوی مطالعاتی نوروزی

برنامه غذایی یکی از موضوعاتیه که خیلی باید به اون توی اردوی نوروزی توجه بشه. شما قراره ۳ هفته رو توی یک اردو باشین حالا فرقی نداره چه مجازی چه حضوری. باید به تغذیه‌تون توی این ۲۰ و اندی روز توجه زیادی داشته باشین.

مهم‌ترین عاملی که توی کارکرد مغز تاثیر زیادی داره تغذیه است. توی اردوی مطالعاتی حضوری ‌یک مشاور تغذیه هم حضور داره که براتون یک برنامه‌ غذایی ترتیب میده، هر از چند روز یک بار به شما سر میزنه و تغذیه‌اتون رو چک میکنه.

ولی وقتی که توی خانه باشین خودتون باید زحمت رسیدگی به تغذیه‌تون رو انجام بدین. اما نگران نباشین مشاورین پرش می‌تونن به صورت آنلاین برای شما یک برنامه غذایی طراحی کنن که به راحتی قابل دسترس باشه و برای درست کردنشون دردسر زیادی نداشته باشین.

برنامه‌ریزی درسی

می‌دونیم که یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت دانش‌آموزان داشتن برنامه‌ریزی کنکور است.

توی اردوی نوروزی حضوری یک برنامه‌ریزی درسی مخصوص شما در نظر گرفته میشه. مشاورین هم هر از چند روز یک بار به شما سر می‌زنن.

ولی توی اردوی نوروزی مجازی شما یک برنامه‌ریزی درسی آنلاین از مشاور دریافت می‌کنین که توی اون به موارد زیر پرداخته شده:

  • ساعت‌های مطالعه؛
  • ساعت‌های استفاده از گوشی؛
  • میزان حضور در فضای مجازی؛
  • ساعت‌های تماشا کردن تلویزیون، فیلم یا سریال؛
  • زمان‌های خواب؛
  • زمان‌های غذا خوردن؛
  • بهترین زمان‌ها برای تست‌زنی؛
  • مشخص کردن زمان جمع‌بندی و مرور دروس.

در ضمن، شما می‌تونین با تهیه کتاب برنامه‌ریزی پرش ایده‌آل‌ترین روش برنامه‌ریزی درسی رو در اختیار داشته باشین. برای دریافت کتاب برنامه‌ریزی درسی روی لینک زیر کلیک کنین.

دریافت مشاوره تحصیلی رایگان + برنامه درسی

توی درس خوندن مشکل داری و به دنبال یک برنامه درسی حرفه‌ای شخصی‌سازی شده هستی؟ مشاورین ما، بهترین راهکار رو برای تو دارن!

فرصت رو از دست نده و برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره تماست رو وارد کن!
dvsvsvsvsvd 1_(2)_(2) 1

برنامه‌های ورزشی

حالا که بیش از ۳ هفته ندارین، بهتره که ورزش کردن رو به عنوان یک عادت توی خودتون جا بندازین. توی اردوی مطالعاتی حضوری معمولا هر روز صبح به مدت ۱۵ دقیقه نرمش‌های صبحگاهی به صورت گروهی انجام میشه.

برنامه‌های ورزشی

اما توی اردوی مطالعاتی مجازی شما باید به صورت تنهایی ورزش کنین. شاید ورزش گروهی شور و اشتیاق بیشتری به شما بده ولی ورزش کردن تنهایی هم مزیت‌های خودش رو داره. برای مثال می‌تونین لباس راحت بپوشین، موسیقی دلخواه‌تون رو گوش بدین، مدیتیشن کنین و به درونتون توجه بیشتری داشته باشین.

رفع اشکالات درسی و مطالعاتی

همونطور که چند باری اشاره کردیم، مشاورهای تحصیلی و معلمین هر چند روز یک بار می‌تونن به شما سر بزنن و اشکالاتتون رو رفع کنن.

برای مثال ممکنه که شما ۳ روز متوالی با روش اشتباهی درس بخونین. ولی توی اردوی مطالعاتی مجازی شما می‌تونین هر روز به رفع اشکال با معلم بپردازین یا اینکه روش‌های مطالعاتی‌تون رو با مشاورین به اشتراک بذارین و در صورت اشتباه بودن اون‌ها رو اصلاح کنین.

درس خواندن گروهی

یکی از مزیت‌های اردوی نوروزی حضوری اینه که می‌تونین به صورت گروهی درس بخونین. البته وجود ناظران توی این اردوها ممکنه این اجازه رو خیلی به شما نده که گروهی درس بخونین.

درس خواندن گروهی

ولی توی اردوی نوروزی مجازی شما خودتونین و خودتون. البته اگه مسافرت نرفتین می‌تونین با دوستانتون جمع بشین و کنار تفریح و پیک نیک درس هم بخونین.

جا نموندن از بقیه برنامه‌ها

توی اردوی نوروزی مجازی شما می‌تونین به بقیه برنامه‌های نوروزی‌تون هم برسین. ولی توجه کنین که باید اکثر ساعات روز رو توی اتاقتون در حال درس خوندن یا درس دیدن باشین. ولی از اونجایی که توی خانه خودتون تشریف دارین پس می‌تونین یکی از روزها رو به تفریح اختصاص بدین.

نظارت به درس خوندن

توی اردوی نوروزی حضوری، یک یا چند ناظر وجود دارن که عملکرد شما رو توی مدت زمانی که در اردو حضور دارین رو زیر نظر می‌گیرن.

نظارت به درس خوندن

وظیفه اصلی اون‌ها بررسی و ارزیابی عملکرد دانش‌آموزانه. ولی توی اردوی نوروزی مجازی شما خودتون باید ناظر کارهای خودتون باشین. البته خانواده‌هایی که روی درس خوندن بچه‌هاشون حساسیت دارن مطمئنا خودشون کار نظارت به درس خوندن فرزندانشون رو به عهده می‌گیرن.

جمع‌بندی برای مقایسه بین اردوی نوروزی مجازی با حضوری

تعطیلات عید بهترین زمان برای جمع‌بندی دروس و رفع اشکالات درسیه. حتی یادگیری تکنیک‌های تست‌زنی هم توی این دوره به خاطر نزدیکی به عید خیلی به موفقیت دانش‌آموزان کنکوری کمک می‌کنه.

یکی از کارهایی که خیلی از مشاورین کنکوری هم روی انجام اون تاکید دارن، شرکت توی اردوی مطالعاتی نوروزیه. حالا این سوال ممکنه پیش بیاد که اردوی نوروزی مجازی بهتره یا حضوری؟

ما توی این مقاله این دو مدل اردوی مطالعاتی رو مقایسه کردیم و تفاوت‌هایی که داشتن رو با هم بررسی کردیم.

بدون شک، شما میتونین توی روزهای طلایی نوروز، با استفاده از بسته معلم خصوصی تجربه خوبی از یادگیری داشته باشین.

شما می‌تونین برای دریافت اطلاعات بیشتر شماره تماس‌تون رو توی کادر تماس با ما بذارین، تا مشاورین پرش توی سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس بگیرن.

جواب این سوال با خود شماست. چون که شما باید با توجه به شرایط و علایق‌تون، یکی از اردوهای مطالعاتی رو انتخاب کنین.

معمولا این اردوها رو توی مدارس یا دانشگاه‌هایی که توی تعطیلات به سر می‌برن برگزار میشن.

شما با کمک مشاورین تحصیلی پرش و همینطور استفاده از کتاب برنامه‌ریزی درسی می‌تونین برای درس خوندن و فعالیت‌های روزانه‌تون برنامه داشته باشین.

ارتباط با مشاورین ما

اگه تو درس خوندن مشکل داری و دنبال یه برنامه ریزی خوب برای درس خوندنی، مشاورین ما بهترین راهکار رو برای تو دارن

برای دریافت یک جلسه مشاوره رایگان، شماره همراه خودتون رو وارد کنید

بلاگ پرش

پست‌های مرتبط

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کیفیت مطالب چگونه بود؟
5/5
0
برای دریافت مشاوره شماره تماس خودتون رو وارد کنید

تمامی حقوق این سایت متعلق به " گروه آموزشی پرش " میباشد